Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:43

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2015, 20:12 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Ben schreef:
herwin schreef:
Ben schreef:
Als je hulpmiddelen nodig hebt om een bepaalde prestatie te leveren kan je in mijn ogen beter een ander tijdverdrijf zoeken.

Zijn schoenen ook hulpmiddelen? :icon_wink:

Nee da's gewoon goed gereedschap en daaronder versta ik ook een rugzak en knappe regenkleding alsmede goede wandelstokken indien je in een bepaald terrein gaat wandelen. Je begrijpt me wel.


Kan me je opmerking wel voorstellen. Alleen loop ik zo bijvoorbeeld ook al jaren met een knieband; mijn rechterbeen heeft een beetje zwabberspieren en kan bij langere afstanden, meerdere dagen achter elkaar problemen geven. Dus draag ik die band uit voorzorg.
Dat is eigenlijk ook mijn idee van die kousen, wat extra 'aandacht' en ondersteuning uit voorzorg. (Ben een beetje bang, zit geloof ik een beetje boel tussen m'n oren) :icon_confused:

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2015, 20:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Rachel schreef:
Ben schreef:
herwin schreef:
Ben schreef:
Als je hulpmiddelen nodig hebt om een bepaalde prestatie te leveren kan je in mijn ogen beter een ander tijdverdrijf zoeken.

Zijn schoenen ook hulpmiddelen? :icon_wink:

Nee da's gewoon goed gereedschap en daaronder versta ik ook een rugzak en knappe regenkleding alsmede goede wandelstokken indien je in een bepaald terrein gaat wandelen. Je begrijpt me wel.


Kan me je opmerking wel voorstellen. Alleen loop ik zo bijvoorbeeld ook al jaren met een knieband; mijn rechterbeen heeft een beetje zwabberspieren en kan bij langere afstanden, meerdere dagen achter elkaar problemen geven. Dus draag ik die band uit voorzorg.
Dat is eigenlijk ook mijn idee van die kousen, wat extra 'aandacht' en ondersteuning uit voorzorg. (Ben een beetje bang, zit geloof ik een beetje boel tussen m'n oren) :icon_confused:

Oh een beetje ondersteuning is ook niets mee en af en toe een hulpmiddel bij het herstellen van een blessure is ook prima (ook al zit het tussen de oren) maar hulpmiddelen gebruiken om over je grenzen te gaan is volgens mij roofbouw plegen op je lichaam. Wandel dan langzamer en minder ver dan heb je er ook meer plezier van. Enfin we hebben al eens een "roze pillen" topic gehad hier en wil niet weer een zelfde soort discussie starten. Iedereen hier is oud genoeg om zijn eigen weg te bewandelen.

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2015, 10:23 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Ben schreef:
Rachel schreef:
Ben schreef:
herwin schreef:
Ben schreef:
Als je hulpmiddelen nodig hebt om een bepaalde prestatie te leveren kan je in mijn ogen beter een ander tijdverdrijf zoeken.

Zijn schoenen ook hulpmiddelen? :icon_wink:

Nee da's gewoon goed gereedschap en daaronder versta ik ook een rugzak en knappe regenkleding alsmede goede wandelstokken indien je in een bepaald terrein gaat wandelen. Je begrijpt me wel.


Kan me je opmerking wel voorstellen. Alleen loop ik zo bijvoorbeeld ook al jaren met een knieband; mijn rechterbeen heeft een beetje zwabberspieren en kan bij langere afstanden, meerdere dagen achter elkaar problemen geven. Dus draag ik die band uit voorzorg.
Dat is eigenlijk ook mijn idee van die kousen, wat extra 'aandacht' en ondersteuning uit voorzorg. (Ben een beetje bang, zit geloof ik een beetje boel tussen m'n oren) :icon_confused:

Oh een beetje ondersteuning is ook niets mee en af en toe een hulpmiddel bij het herstellen van een blessure is ook prima (ook al zit het tussen de oren) maar hulpmiddelen gebruiken om over je grenzen te gaan is volgens mij roofbouw plegen op je lichaam. Wandel dan langzamer en minder ver dan heb je er ook meer plezier van. Enfin we hebben al eens een "roze pillen" topic gehad hier en wil niet weer een zelfde soort discussie starten. Iedereen hier is oud genoeg om zijn eigen weg te bewandelen.


Ben het met je eens. Ben ook zeker niet van plan om over mijn grenzen te gaan (muv de afstand dan, loop 50km ipv 40km).

Heb groen licht, van de fysio, om te gaan lopen. Inderdaad rustig aan, genoeg koelen en als ik mezelf er beter door voel dan kan zo'n kous zeker de ondersteuning geven (die mijn koppie meer nodig heeft, dan mijn scheen ;) )

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2015, 14:26 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 15:33
Berichten: 457
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 50
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50K184
Kilometers gelopen: >10000
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 10?
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Doeternietoe
Ben schreef:
Als je hulpmiddelen nodig hebt om een bepaalde prestatie te leveren kan je in mijn ogen beter een ander tijdverdrijf zoeken.


:icon_rolleyes: Ik gebruik altijd een hulpmiddel bij het wandelen... als ik dat niet doe zie ik namelijk de lantaarnpalen en bomen te laat... :icon_mrgreen:

Een hulpmiddel is precies dat wat het zegt te zijn, iets dat je helpt om te doen wat je wilt. Zo kan een brace, steunkous of in mijn geval een bril het mogelijk maken om dingen te doen die je anders niet zou kunnen. De meesten van ons gebruiken ongemerkt allerlei hulpmiddelen, want ja, een schoen is in principe ook een hulpmiddel, en een rugzak ook. Ik denk dat de meesten van ons daar het nut wel van inzien... :icon_mrgreen:

Mijn eerdere reactie binnen dit topic was puur en alleen om duidelijk te maken dat er de nodige vraagtekens bestaan over het nut van het hulpmiddel compressiekous.

Ik denk wel dat je moet uitkijken dat je een hulpmiddel niet inzet om b.v. de Vierdaagse toch te lopen met een blessure waarmee je eigenlijk niet de Vierdaagse zou moeten lopen.

_________________
We've been trekking for the past 50 years. Hopefully we will never get there. (Ake Nordin, oprichter van Fjallraven)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2015, 20:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Gejoco schreef:
Ben schreef:
Als je hulpmiddelen nodig hebt om een bepaalde prestatie te leveren kan je in mijn ogen beter een ander tijdverdrijf zoeken.


:icon_rolleyes: Ik gebruik altijd een hulpmiddel bij het wandelen... als ik dat niet doe zie ik namelijk de lantaarnpalen en bomen te laat... :icon_mrgreen:

Een hulpmiddel is precies dat wat het zegt te zijn, iets dat je helpt om te doen wat je wilt. Zo kan een brace, steunkous of in mijn geval een bril het mogelijk maken om dingen te doen die je anders niet zou kunnen. De meesten van ons gebruiken ongemerkt allerlei hulpmiddelen, want ja, een schoen is in principe ook een hulpmiddel, en een rugzak ook. Ik denk dat de meesten van ons daar het nut wel van inzien... :icon_mrgreen:

Mijn eerdere reactie binnen dit topic was puur en alleen om duidelijk te maken dat er de nodige vraagtekens bestaan over het nut van het hulpmiddel compressiekous.

Ik denk wel dat je moet uitkijken dat je een hulpmiddel niet inzet om b.v. de Vierdaagse toch te lopen met een blessure waarmee je eigenlijk niet de Vierdaagse zou moeten lopen.

De spijker op de kop!

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2015, 17:36 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
compressiekousen staan nu in het wandelmagazine ...deze zijn ook als sokken te krijgen

je kunt opgeven om een paar kouse/sokken uit te testen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2015, 18:49 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
julia55 schreef:
compressiekousen staan nu in het wandelmagazine ...deze zijn ook als sokken te krijgen

je kunt opgeven om een paar kouse/sokken uit te testen



Heb gister een paar tubes (compressiekous, zonder voet, zodat ik m'n eigen wandelsokken aan kan) gekocht.
Word 's ochtends nog een hel met aantrekken, maar dat zien we dan wel weer :icon_lol:

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2015, 19:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Rachel schreef:
julia55 schreef:
compressiekousen staan nu in het wandelmagazine ...deze zijn ook als sokken te krijgen

je kunt opgeven om een paar kouse/sokken uit te testen



Heb gister een paar tubes (compressiekous, zonder voet, zodat ik m'n eigen wandelsokken aan kan) gekocht.
Word 's ochtends nog een hel met aantrekken, maar dat zien we dan wel weer :icon_lol:

In de thuiszorg winkels of op internet zijn er hulpmiddelen te koop om het aantrekken te vergemakkelijken.
Kijk eens op: https://www.dantuma.com/
Bij elastische kousen klik je op: producten daarna op kousen hulpmiddelen..
Kies voor de Sim slide omdat deze (makkelijker) te gebruiken is om de kousen ook uit te trekken.
Neem ook een paar handschoenen met nop.

TIP: vlak voor het aantrekken van de kousen de benen behandelen met talkpoeder (zonder parfum) b.v. die van zwitsal.
Niet te veel gebruiken, net zoveel dat de benen glad aanvoelen. GEEN crème op de benen voordat je de kousen aantrekt. Dit is niet bevordelijk voor het elastiek in de kousen. Mag wel voor de nacht.

succes.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2015, 10:06 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Cornelia schreef:
Rachel schreef:
julia55 schreef:
compressiekousen staan nu in het wandelmagazine ...deze zijn ook als sokken te krijgen

je kunt opgeven om een paar kouse/sokken uit te testen



Heb gister een paar tubes (compressiekous, zonder voet, zodat ik m'n eigen wandelsokken aan kan) gekocht.
Word 's ochtends nog een hel met aantrekken, maar dat zien we dan wel weer :icon_lol:

In de thuiszorg winkels of op internet zijn er hulpmiddelen te koop om het aantrekken te vergemakkelijken.
Kijk eens op: https://www.dantuma.com/
Bij elastische kousen klik je op: producten daarna op kousen hulpmiddelen..
Kies voor de Sim slide omdat deze (makkelijker) te gebruiken is om de kousen ook uit te trekken.
Neem ook een paar handschoenen met nop.

TIP: vlak voor het aantrekken van de kousen de benen behandelen met talkpoeder (zonder parfum) b.v. die van zwitsal.
Niet te veel gebruiken, net zoveel dat de benen glad aanvoelen. GEEN crème op de benen voordat je de kousen aantrekt. Dit is niet bevordelijk voor het elastiek in de kousen. Mag wel voor de nacht.

succes.


Ik moet/ ga van de week gewoon een paar keer oefenen.
M'n benen smeer ik ('s ochtends) sowieso niet in, maar de tip van t talkpoeder zal ik zeker meenemen/onthouden! :)

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2015, 04:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Ik was dit topic gestart en heb inmiddels ervaring:
Compressiekousen uit 1 stuk daarvan vind ik het voetdeel (de sok) op lange afstanden niet fijn, bovendien wil ik halverwege andere sokken aan doen.
De 'tubes' (voetloos) vind ik heerlijk! Ik ben om. Ik heb dunne (Falke RU), die kunnen ook met warm weer. Met de kuiten strak ingepakt loop ik lekkerder, zit misschien alleen tussen m'n oren maar dat geeft niet, het werkt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2015, 06:10 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Ik was dit topic gestart en heb inmiddels ervaring:
Compressiekousen uit 1 stuk daarvan vind ik het voetdeel (de sok) op lange afstanden niet fijn, bovendien wil ik halverwege andere sokken aan doen.
De 'tubes' (voetloos) vind ik heerlijk! Ik ben om. Ik heb dunne (Falke RU), die kunnen ook met warm weer. Met de kuiten strak ingepakt loop ik lekkerder, zit misschien alleen tussen m'n oren maar dat geeft niet, het werkt.


Ik heb van de week ook 2 keer 10km met die tubes gelopen.
Kousen waren voor mij sowieso geen optie, omdat ik zweer bij m'n wandelsokken.
En inderdaad, het liep heerlijk! Het was nog niet zo warm van de week, dus weet niet wat het bij (super) warm weer zal doen, maar dat zien we dan wel weer.

Aan doen gaat inmiddels een stuk makkelijker, alleen dat uit doen! :icon_lol:
Gelukkig heb ik familie die er even aan kan gaan 'hangen'/trekken. Na 10km ging t nog wel redelijk, maar na 50km vrees ik dat ik zo stijf ben dat ik me niet in die (gekke) bochten kan wringen om ze uit te krijgen :)

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2015, 06:30 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Rachel schreef:
footloose schreef:
Ik was dit topic gestart en heb inmiddels ervaring:
Compressiekousen uit 1 stuk daarvan vind ik het voetdeel (de sok) op lange afstanden niet fijn, bovendien wil ik halverwege andere sokken aan doen.
De 'tubes' (voetloos) vind ik heerlijk! Ik ben om. Ik heb dunne (Falke RU), die kunnen ook met warm weer. Met de kuiten strak ingepakt loop ik lekkerder, zit misschien alleen tussen m'n oren maar dat geeft niet, het werkt.


Ik heb van de week ook 2 keer 10km met die tubes gelopen.
Kousen waren voor mij sowieso geen optie, omdat ik zweer bij m'n wandelsokken.
En inderdaad, het liep heerlijk! Het was nog niet zo warm van de week, dus weet niet wat het bij (super) warm weer zal doen, maar dat zien we dan wel weer.

Aan doen gaat inmiddels een stuk makkelijker, alleen dat uit doen! :icon_lol:
Gelukkig heb ik familie die er even aan kan gaan 'hangen'/trekken. Na 10km ging t nog wel redelijk, maar na 50km vrees ik dat ik zo stijf ben dat ik me niet in die (gekke) bochten kan wringen om ze uit te krijgen :)


Hihi, ik begrijp precies wat je bedoelt. :icon_lol:
Ach, van je familie moet je het hebben, toch?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Compressiekousen
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2016, 11:00 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Aug 2006, 19:18
Berichten: 944
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 41
Afstand 2024: 40 km
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag Banks II GTX
Ik gebruik ook tubes tijdens het hardlopen. Mijn vriend is serieuze sporter (triatleet) en loopt behoorlijk snel. Zijn snelste marathontijd is 2:51:nogwat. Sinds hij tubes draagt heeft hij veel minder last van kuitblessures en ander beenleed. Hij raadde het me aan, het zou me echt helpen.

Ook heb ik herstelkousen (net even anders dan de compressiekousen met voet). Heerlijk om dat een paar uurtjes na het rennen te dragen. De tubes moeten direct uit na de inspanning,en dan trek ik dus de herstelcompressiekousen aan.

_________________
~ Tougher than the rest - Bruce Springsteen ~
https://youtu.be/_91hNV6vuBY?t=55s


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.