Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 10:36 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Feb 2011, 00:12
Berichten: 223
Woonplaats: 's-Heerenberg
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 1443
Aantal N4D volbracht: 2,5
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Vrolijk
Hallo,

Omdat ik hoop een 1e KM mee te wandelen (Dort-R'kerk-Dort) ben ik hier op zoek naar tips en adviezen rondom een KM en kwam uit op een topic uit 2009 over algemene voorbereiding op een KM en dit topic uit 2011 over de 1e KM in Hilversum
Die topics zijn dus al wat ouder maar lijken me een hoop accurate info te verschaffen ware het niet dat er in die van 2011 gesproken wordt over 20 uur en ik toch 'maar' 18 uur ter beschikking heb met de KM van 26-27 april :?
Dat scheelt wel 2 uren die volgens mij voor een beginner best veel uitmaken.

Maar waar ik de grootste twijfel over heb is, hoe blijf ik wakker genoeg ? Hoe doen jullie dat dus?
Ik merk dat ik de laatste tijd met best weinig nachtrust kan functioneren (slaap dus gewoon pas laat om er toch tijdig uit te moeten 's morgens) maar lopen jullie op koffie en redbull ofzo ?
Ik heb al een mp3 speler met lekkere 'up-beat' muziek maar vraag me af of er meer tips zijn die je kan benutten om je nacht te onderbreken cq over te slaan ?

Ik bedoel dus dat ik denk best lang wakker te kunnen zijn, zeker omdat ik met iets nieuws bezig zou zijn maar hoe train je nou om zo'n nacht 'over te slaan' ?
Mijn zoon gaat de nacht voor de omschakeling naar z'n nachtdiensten pas tegen de ochtend naar bed om dan overdag wat te kunnen slapen, maar is dat ook een nuttig advies voor de KM? Dus de vrijdag overdag nog proberen te pitten ??

Alle info voor deze newbie is dus welkom... 8-[

(En indien dit topic beter samengevoegd kan worden met 1 van bovengenoemde topics kan de moderator het misschien daarheen verplaatsen)

Groetjes,

Mar


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 11:09 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Ik heb tijdens mijn eerste km die van Steenwijk niks apparts gedaan en gewoon ervaren hoe het was om in de nacht te lopen,wel had ik een goede felle hoofdlamp mee om nog iets te kunnen zien.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 11:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Darcy schreef:
Hallo,

Omdat ik hoop een 1e KM mee te wandelen (Dort-R'kerk-Dort) ben ik hier op zoek naar tips en adviezen rondom een KM en kwam uit op een topic uit 2009 over algemene voorbereiding op een KM en dit topic uit 2011 over de 1e KM in Hilversum
Die topics zijn dus al wat ouder maar lijken me een hoop accurate info te verschaffen ware het niet dat er in die van 2011 gesproken wordt over 20 uur en ik toch 'maar' 18 uur ter beschikking heb met de KM van 26-27 april :?
Dat scheelt wel 2 uren die volgens mij voor een beginner best veel uitmaken.

Maar waar ik de grootste twijfel over heb is, hoe blijf ik wakker genoeg ? Hoe doen jullie dat dus?
Ik merk dat ik de laatste tijd met best weinig nachtrust kan functioneren (slaap dus gewoon pas laat om er toch tijdig uit te moeten 's morgens) maar lopen jullie op koffie en redbull ofzo ?
Ik heb al een mp3 speler met lekkere 'up-beat' muziek maar vraag me af of er meer tips zijn die je kan benutten om je nacht te onderbreken cq over te slaan ?

Ik bedoel dus dat ik denk best lang wakker te kunnen zijn, zeker omdat ik met iets nieuws bezig zou zijn maar hoe train je nou om zo'n nacht 'over te slaan' ?
Mijn zoon gaat de nacht voor de omschakeling naar z'n nachtdiensten pas tegen de ochtend naar bed om dan overdag wat te kunnen slapen, maar is dat ook een nuttig advies voor de KM? Dus de vrijdag overdag nog proberen te pitten ??

Alle info voor deze newbie is dus welkom... 8-[

(En indien dit topic beter samengevoegd kan worden met 1 van bovengenoemde topics kan de moderator het misschien daarheen verplaatsen)

Groetjes,

Mar

Wakker blijven is wat mij betreft geen enkel probleem. Je bent in beweging en je hebt contact met andere lopers en je geniet van de omgeving en van de mooie zonsopkomst en de vogels die weer gaan fluiten. Die nacht is zo om. Het kan zijn dat je een slaapdip krijgt als je om een uur of vier in een warme ruimte zit, maar dat gaat wel weer over als je naar buiten gaat. Er zijn ook wandelaars die rustig een uurtje gaan pitten, maar dat kan ik niet. Vooraf slapen doe ik ook niet. Gewoon werken overdag en dan de KM lopen. Gaat prima. Maar ook dit is voor iedereen weer anders.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 15:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
johnnywalker schreef:
Darcy schreef:
Hallo,

Omdat ik hoop een 1e KM mee te wandelen (Dort-R'kerk-Dort) ben ik hier op zoek naar tips en adviezen rondom een KM en kwam uit op een topic uit 2009 over algemene voorbereiding op een KM en dit topic uit 2011 over de 1e KM in Hilversum
Die topics zijn dus al wat ouder maar lijken me een hoop accurate info te verschaffen ware het niet dat er in die van 2011 gesproken wordt over 20 uur en ik toch 'maar' 18 uur ter beschikking heb met de KM van 26-27 april :?
Dat scheelt wel 2 uren die volgens mij voor een beginner best veel uitmaken.

Maar waar ik de grootste twijfel over heb is, hoe blijf ik wakker genoeg ? Hoe doen jullie dat dus?
Ik merk dat ik de laatste tijd met best weinig nachtrust kan functioneren (slaap dus gewoon pas laat om er toch tijdig uit te moeten 's morgens) maar lopen jullie op koffie en redbull ofzo ?
Ik heb al een mp3 speler met lekkere 'up-beat' muziek maar vraag me af of er meer tips zijn die je kan benutten om je nacht te onderbreken cq over te slaan ?

Ik bedoel dus dat ik denk best lang wakker te kunnen zijn, zeker omdat ik met iets nieuws bezig zou zijn maar hoe train je nou om zo'n nacht 'over te slaan' ?
Mijn zoon gaat de nacht voor de omschakeling naar z'n nachtdiensten pas tegen de ochtend naar bed om dan overdag wat te kunnen slapen, maar is dat ook een nuttig advies voor de KM? Dus de vrijdag overdag nog proberen te pitten ??

Alle info voor deze newbie is dus welkom... 8-[

(En indien dit topic beter samengevoegd kan worden met 1 van bovengenoemde topics kan de moderator het misschien daarheen verplaatsen)

Groetjes,

Mar

Wakker blijven is wat mij betreft geen enkel probleem. Je bent in beweging en je hebt contact met andere lopers en je geniet van de omgeving en van de mooie zonsopkomst en de vogels die weer gaan fluiten. Die nacht is zo om. Het kan zijn dat je een slaapdip krijgt als je om een uur of vier in een warme ruimte zit, maar dat gaat wel weer over als je naar buiten gaat. Er zijn ook wandelaars die rustig een uurtje gaan pitten, maar dat kan ik niet. Vooraf slapen doe ik ook niet. Gewoon werken overdag en dan de KM lopen. Gaat prima. Maar ook dit is voor iedereen weer anders.


Ben ik helemaal met je eens, ik blijf alleen niet al te lang in de warme ruimtes.
Voor je het weet is de nacht om en komt de zon weer op.
Wat ik zelf nog wel eens doe is de tocht in 2 *40km knippen weet je ook waar je staat met je tijd.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 16:24 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik heb ook geen enkel probleem met de nacht!
Je moet je wel realiseren dat een nacht een KM lopen heel iets anders is dan thuis op de bank of in bed wakker blijven.
Ten eerste start je meestal al laat in de avond.
Door de gezelligheid bij de start ben je eigenlijk al gauw vergeten dat het zo laat op de avond is.
Plus dat je lijf toch vol zit met een soort gezonde spanning, maakt dat je de eerste uren probleemloos doorkomt.
De meeste mensen die last hebben van een slaapdip, krijgen dit dan ook meestal pas tegen de ochtend, net voor de zon opkomt.
Ikzelf heb weliswaar geen last van de slaap, maar tegen de ochtend krijg ik mijn "30-kilometer-dip".
Je hebt al uren gelopen en dan realiseer je je opeens dat je nog niet eens op de helft bent ... :?
Daar moet ik altijd even doorheen bijten, maar met de zon die opkomt, is die dip dan ook weer zo verdwenen.
Voor de rest is het gewoon schitterend om de wereld in slaap te zien vallen en een paar uur later weer te zien ontwaken!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 16:50 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Sep 2010, 18:04
Berichten: 42
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-?-???
Kilometers gelopen: 300
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 17
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Opgewonden
Ik ben het eens met de anderen; wakker blijven is voor mij geen probleem. Bij mijn eerste KM heb ik wel geprobeerd overdag een tukkie te doen maar dat werkte helemaal niet ;) Probeer op de dag van de KM een uurtje uit te slapen en doe het wat rustiger aan, voor de rest gewoon doen wat je altijd doet...

Wat betreft de 18 uur; afhankelijk van je wandeltempo zal blijken of die 2 uur al dan niet van belang was. Als je weet wat je gemiddelde snelheid is voor wandeltochten van 20 tot 40 km dan kun je misschien een inschatting maken wat je wandeltempo zal gaan worden bij 80 km. Bij 18 uur moet je 4.44 km p/u lopen (inclusief pauze's) en bij 20 uur is dat 4.00 km p/u; het scheelt niet zoveel...

Maar als je een wandelaar bent met ervaring en kilometers in de benen dan moet het gewoon lukken. Punt!

_________________
Op naar de 100 Kennedymarsen (nog 83).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 17:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4166
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Wat de anderen al aangeven: de nacht is meestal het probleem niet. Voordat ik mijn 1e KM liep was ik bang dat ik die afstand (80 is en blijft een pokke-eind) niet aankon. Er is toen door verschillende mensen gemeld: als je 50 kunt, kun je ook 80 en dat klopt idd ook wel.

Dus gewoon doen! En dan vooral inj e eigen tempo!

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 18:05 
Zoals alle bovengenoemden al zeiden, voor mij was de nacht ook absoluut geen probleem. Die nacht vliegt om en zo gauw ik de zon zie krijg ik er meestal een boost bij. Mijn dip zit over het algemeen rond een uurtje of 10-11 in de ochtend, maar dat is voor iedereen anders.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 18:14 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mijn eerste KM heb ik afgelopen september gelopen over de Dijk. Mijn training was de N4D en alles wat daar aan vooraf ging. Na de N4D heb ik nog geprobeerd om een keer 50 te lopen, maar door heftige blaren onder het eelt op mijn hak, heb ik dat ingekort tot 42. Ik wilde mijn voeten zo'n 3 weken voor die KM niet helemaal aan gort lopen.

Het overslaan van de nacht was voor mij geen probleem. Ik heb aan het begin van de avond nog zo'n anderhalf uur geslapen. Nu slaap ik heel makkelijk altijd en overal, dus voor mij is dat geen probleem. Volgens mij is het belangrijkste dat je geen "rare" dingen gaat doen of dingen die je anders ook niet doet.

Al met al is het lopen van een KM mij meegevallen.Mijn tip is dat je je vooral niet te druk moet maken vooraf, je kunt meer dan je denkt!!!! Alleen weet ik van mijzelf dat ik een KM in 18 uur nu (nog) niet ga redden. Maar jouw tempo kan ik niet inschatten, dat weet je zelf het best. Succes!!!!!!

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 18:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Hee leuk Janne is back!

Wanneer je regelmatig 40km gelopen hebt kan je ook een KM lopen. Voorwaarde is wel dat je er niet tegen op ziet en er dus zin in hebt.
De tocht op delen in 2 etappes van 40km zoals Hein zegt helpt ook. Na 40km zeg ik tegen mezelf: "En nu gaan we lopen". Mijn eerste KM liep ik met de gedachte om na de nacht te stoppen. Met nog 10 uur de tijd en 30km voor de boeg (je mocht er 20uur over doen) heb ik besloten de rest van de tocht in gezelschap van een groepje walkers uit te lopen. De nacht vliegt voorbij omdat het heel speciaal is omdat je niet elke dag zo'n nacht tochtje doet. Ik heb altijd 1 blikje Red Bull bij me voor het geval ik een super slaapdip krijg. Dat heeft me een keer enorm geholpen. Voor de rest gaan met die banaan...... Mijn voorbereiding was dus voldoende 40-ers achter de hielen.
Go for it !

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 18:33 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik ben niet zo'n ervaringsdeskundige met slechts één gelopen Kennedymars, maar wat voorbereiding betreft, ik heb ook nooit meer dan 40km gelopen. :roll: Moeite met wakker blijven heb ik echter helemaal niet gehad, maar ik was wel blij dat het weer licht werd. Je ziet tenminste wat. ;) Het dipje kwam iets later. Ik ben toen zelfs een beetje misselijk geweest, maar dat was na een kwartiertje alweer over.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 18:52 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Elly N schreef:
Moeite met wakker blijven heb ik echter helemaal niet gehad


Ja, maar jij liep dan ook met mij ... :lol:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 20:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Ik heb maar 1 KM gelopen, maar ik was 's nachts misselijk door slaapgebrek en liep te zwalken over de weg :( en dat zonder drank. :mrgreen:
Toen het licht werd was het over en liep ik fluitend verder.
Daarvoor nooit verder gelopen dan 50 km, maar dat was al meer dan een jaar geleden.
Loop gewoon van post naar post, dan is het in de bovenkamer wat rustiger :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 21:04 
Iedereen doet het op zijn/haar manier.
Mijn ervaring is vooral vooraf even een slaapje. Ik ben een makkelijke slaper en heb vooral mijn rust nodig.
een lampje op je hoofd vind ik onmisbaar. Je hebt daardoor natuurlijk meer zicht, ga je minder 'swalken' en de kans dat je ergens in/op stapt verkleint.
Qua looptempo zorg ik ervoor dat ik in ongeveer 8uren de 40km gepasseerd ben. Je hebt dan nog 10uur voor de andere 40km.
Bij nacht vliegt de tijd voorbij en nadat de vogeltjes beginnen te fluiten, de supporters langs de kant van de weg gaan staan... dan gaat het pas echt beginnen.
Vaak heb ik rond 60 km last van een slaap/mentale dip. Mijn ervaring is dan om vooral overal en nergens te gaan hangen/zitten.
Uit ervaring is wel gebleken om bv een kop soep, wat eten en korte pauze te nemen en weer door te trappen, des te sneller je de dip te boven bent.
Zie je het niet echt meer zitten, motivatie ontbreekt, dan loop je van post naar post.
elke post beloon jij jezelf met iets en loop je na een korte pauze weer door. een lange pauze werkt vaak alleen maar averechts (moe, slaperig, stijve benen en je moet steeds weer op gang komen).
Wat misschien wel de grootste tip is: Is om je bij de start niet gek te laten maken door het snellere wandeltempo van anderen... ik wandel in de nacht vaak in de achterhoede of zelfs als laatst en ben nog nooit als laatste gefinished. er zijn er genoeg die zich totaal kapot wandelen, in de nacht, en die kom jij de laatste 20km weer tegen en dat is kicken! als vrouw zijnde vind ik het fijn om een setje schone kleding, en wat opfris attributen mee te nemen voor halverwege. Zo ga je fris op weg voor de laatste 40km.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Voorbereiden 1e KM algemeen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013, 21:37 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Ik begrijp heel goed dat je denkt dat je slaap te kort komt onderweg - daar was ik zelf ook bij de 1e KM bang voor - maar door de afleiding, gezelligheid, mooie route, of het speciale van de nacht heb je daar waarschijnlijk helemaal geen last van. Ik vind het heel speciaal om 's nachts te lopen en het is gewoon kicken als je een 80-km-tocht uitloopt. Geniet er maar lekker van!! Het enige wat ik echt heel belangrijk vind om mee te nemen: reflectiehesje, zaklamp en reserve sokken.

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.