Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Mei 2024, 08:14

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 20:04 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Normaal gesproken loop ik de 40 ongeveer in 9 uur, waarvan ca. 1 uur rust (meestal verdeelt over 3 rusten. Vorig winterseizoen een aantal WS78 tochten gelopen. Daar heb je 8,5 uur voor 40 km. Om bij de rust op 20 km echt een tijd te kunnen rusten, en om op tijd binnen te zijn, moest ik flink doorlopen. Na de eerste keer had ik dan ook behoorlijk spierpijn. Maar bij elke tocht die ik zo liep, ging het steeds beter, en kwam steeds ietsje eerder aan. Ergo: door regelmatig sneller te lopen dan normaal ging mijn gemiddelde wandeltempo omhoog. Wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, en ik denk ook niet dat je daarvoor perse op een 40 km tocht sneller moet lopen (de WS78 tochten ben ik gaan lopen omdat die tochten alles hebben wat ik leuk vind op een wandeltocht: mooie routes door natuur, veel onverhard). Maar je kan het op kortere tochten eens proberen om wat meer tempo te maken. Misschien werkt het voor je. Maar bij de 4 daagse heb je toch meer dan 9 uur voor de 40 km?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 21:26 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik heb altijd geleerd dat je je basistempo verhoogt door op tempo te gaan lopen op korte afstanden.
Dus niet gelijk een 25 of 40 op tempo willen lopen, maar beginnen met 6 of 10 km en die dan zo snel mogelijk lopen.
Je mag dan gerust tot het uiterste gaan, want na die 10 km is het einde oefening en hoef je niet verder.
Vraag maar aan LDW, die gaat ook niet voor niks 10 km wedstrijd lopen in het Kralingse Bos!
Als je genoeg op die korte afstanden traint, merk je vanzelf dat je basistempo op de langere afstanden omhoog gaat.
Niet met kilometers per uur, maar dat hoeft ook niet.
Een halve kilometer per uur sneller en je hoeft je nooit meer zorgen te maken of je wel op tijd binnen komt.

Bijkomstig voordeel is natuurlijk dat je langer kunt rusten als je sneller loopt. icon_cheesygrin
40 km in 11 uur met een looptempo van 5 km per uur geeft een rusttijd van precies 3 uur.
Met een looptempo van 5,5 per uur heb je al een rusttijd van 3 uur en 40 minuten ... 8)

Maar misschien wil Carolien helemaal niet de volle 11 uur onderweg zijn.
Mensen zat die graag om half 3 of 3 uur binnen zijn en dan nog een paar uur op hun gemakkie op de camping willen zitten!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 22:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Volgens mij is wandelen een hobby en maakt het niet uit hoe snel je gaat, als je er maar van geniet, in mijn eerste 4-daagse jaren was ik rond 13.00 uur binnen, maar nu ga ik voor het ultieme, ik geniet met volle teugen en het zal me jeuken hoe laat ik binnen ben, wel op tijd natuurlijk en dat lukt ook niet altijd, maar genieten dat doe ik.En rusten natuurlijk, want dat is mijn stokpaardje :mrgreen:

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 23:05 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Waarom denkt iedereen nou toch dat mensen die snel(ler) lopen er niet van genieten?

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2011, 07:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Danyell schreef:
Waarom denkt iedereen nou toch dat mensen die snel(ler) lopen er niet van genieten?


Vind ik ook een goeie vraag. En: wat is "snel"? Vraag het Marcel Dekker en je hoort iets heel anders dan wanneer je het vraagt aan mij. Afgelopen jaar liepen we tijdens de Vierdaagse samen de Zevenheuvelenweg. Voor mijn gevoel liep ik snel, en hij deed zijn best om zo langzaam mogelijk te lopen om mij niet te lossen. :-)
Carolien, als je tips wilt hebben over tempo verhogen dan kun je Marcel raadplegen. Hij zal je waarschijnlijk hetzelfde vertellen als Danyell.

Afbeelding

Persoonlijk ga ik voor Despiermanier: ipod en pillen.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2011, 08:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Danyell schreef:
Waarom denkt iedereen nou toch dat mensen die snel(ler) lopen er niet van genieten?


Euh, ik hoop niet dat je mij ook onder "iedereen" schaart, want dat denk ik zeker niet!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2011, 08:51 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jan 2011, 11:28
Berichten: 278
Woonplaats: Culemborg
Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: 48
Aantal N4D volbracht: 3!
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ik had een heel verhaal klaar maar zoonlief ramt op toetsenbord en WEG!!!! Maar dit stond er;

Beste mensen, bedankt voor allemaal nuttige tips die ik zeker ga uitproberen! De reden waarom ik iets wil versnellen (al is het maar die kilometer per uur) is omdat ik vorig jaar met de N4d veelste weinig heb genoten van de rusten/ gezelligheid onderweg, ik was zo gefocust om maar op tijd binnen te komen. En ik wil in de toekomst (nieuwe doelstelling!!) een keer een Kennedy Mars lopen en graag binnen de tijd binnen komen, vandaar. Het verhaal was net veulll langer maar goed mijn korte termijn geheugen is aangetast door 2 draakjes!

In ieder geval super bedankt voor de reactie's!


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2011, 21:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Ik ben ook niet echt een snelle wandelaar maar ik merk wel dat ik minder moeite heb met de afstanden die ik afleg, en die eigenlijk vanzelf sneller afgelegd worden. Dat heet dus training. Ik zou me ook eerst concentreren op de afstand, leg je die "makkelijk" af, ga dan eens kijken of het "sneller" kan. Sneller lopen dan je basissnelheid is, levert alleen maar blessures op (is al terecht door Maarten opgemerkt) en dat wil je toch ook niet? Geniet van de natuur, de mensen waarmee je wandelt en alles om je heen en het gaat vanzelf sneller!
Afgelopen zondag met Paul 16,3 km gelopen in 2.55 uur, zonder pauze is voor mij een record en het ging als vanzelf. Zelfs geen spierpijn gehad! :lol: (wel een rooie kop maar dat heb ik al snel.....)

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 00:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Danyell schreef:
Waarom denkt iedereen nou toch dat mensen die snel(ler) lopen er niet van genieten?

Ik zeg niet dat als iemand sneller loopt, niet geniet, maar laat iedereen in zijn eigen tempo genieten, ik heb er geen behoefte aan om mijn tempo te verhogen en zie daar ook het nut niet van in en het heeft voor mij geen toegevoegde waarde en iedereen die sneller wil go jour geng. ;)

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 12:07 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2007, 06:43
Berichten: 418
Woonplaats: Slijk Ewijk
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Meindle
Carolien schreef:
Ik had een heel verhaal klaar maar zoonlief ramt op toetsenbord en WEG!!!! Maar dit stond er;

Beste mensen, bedankt voor allemaal nuttige tips die ik zeker ga uitproberen! De reden waarom ik iets wil versnellen (al is het maar die kilometer per uur) is omdat ik vorig jaar met de N4d veelste weinig heb genoten van de rusten/ gezelligheid onderweg, ik was zo gefocust om maar op tijd binnen te komen. En ik wil in de toekomst (nieuwe doelstelling!!) een keer een Kennedy Mars lopen en graag binnen de tijd binnen komen, vandaar. Het verhaal was net veulll langer maar goed mijn korte termijn geheugen is aangetast door 2 draakjes!

In ieder geval super bedankt voor de reactie's!

het wordt mij nu duidelijker, ik denk dat je nu je het eenmaal gelopen hebt, je je minder zult opfokken door de tijddruk, omdat je beter weet waar je mee bezig bent. Je kunt ook wel genieten tijdens het lopen, daar hoef je niet voor te zitten. Ik kan een redelijk tempo van gemiddeld 5-5,2 lopen op een 50 km 4daagse dag (dan ben je rond 14.00 binnen), dit tempo zal nog wel iets omhoog gaan als je de rustpauzes der af haalt, MAAR, dan geniet ik veel minder dan wanneer ik lekker wat aanslof en probeer om rond 17.00 binnen te sjokken (ja ik probeer achter Sunny binnen te komen!) Maar als je echt je looptempo wilt verhogen, kun je dat idd trainen door dit op korte afstanden te doen, eerst 5-10 km enz. Zo heb ik ook mijn normale wandeltempo voor een doto iets verhoogd van ongeveer 5,2 naar 5,5

_________________
http://www.slijkewijksestappers.nl

Tempus omnia vulnera sanat, cicatrices manent


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 12:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
pietman schreef:
probeer om rond 17.00 binnen te sjokken (ja ik probeer achter Sunny binnen te komen!)


Zo dan, jij houdt er wel van om een risicootje te nemen ;-)

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 12:46 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Inmiddels is er al veel gezegd over de voor- en nadelen van sneller en langzamer.
Met Ineke kan ik meevoelen: als je sneller gaat lopen dan je basissnelheid, ben je gevoeliger voor blessures. MAAR: je kunt door trainen wél je basissnelheid (een beetje) opvoeren, waardoor je (bijvoorbeeld) meer tijd hebt om onderweg te rusten - en op die manier meer van de tocht te genieten.

Ikzelf geef er de voorkeur aan, mijn rust na afloop van een wandeling te genieten: mij smaakt een biertje nou eenmaal lekkerder als ik weet, dat ik de finish al bereikt héb: als ik na een biertje zou weten, dat ik nog 20 km 'moet', zou mij de moed in de schoenen zakken. :mrgreen:

En zoals Danyell al aangeeft: door korte stukjes 'snel' te trainen, heb ik mijn basissnelheid behoorlijk weten ' op te schroeven.
Twee jaar terug heb ik mijn echtgenote gecoacht, omdat zij graag het 'rondje Texel' (60 km) wilde lopen. We hebben er toen samen aan gewerkt, haar looptempo naar 6.1 km/h te brengen: op die manier lukte het namelijk, om om 07.00 te starten (eerste veerboot vanuit Den Helder) en om 17.30u de boot weer terug te kunnen nemen. Door een dergelijk tijdschema was deelneme hier voor ons überhaupt mogelijk.
Jezelf een doel stellen werkt hierin dus positief!

En voor iedereen, die denkt, dat 'hardlopers' niks zien onderweg: een 'snelle' loper loopt gemiddeld nog geen 8 km/h. Een 'rustige' fietser rijdt 12 km/h. Vertel eens aan zo'n fietser, dat hij te hard gaat om iets van de omgeving mee te krijgen :!:

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 13:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
LDW schreef:
En voor iedereen, die denkt, dat 'hardlopers' niks zien onderweg: een 'snelle' loper loopt gemiddeld nog geen 8 km/h. Een 'rustige' fietser rijdt 12 km/h. Vertel eens aan zo'n fietser, dat hij te hard gaat om iets van de omgeving mee te krijgen :!:


Coert, ik denk zeker niet dat je niets ziet onderweg. Maar ik ben er wel van overtuigd dat jij bijvoorbeeld de Vierdaagse op een hele andere manier ervaart dan mensen die "in het midden" lopen of net zoals ik "aan het eind". Als jij langskomt zit er bijvoorbeeld nog lang niet zoveel publiek als voor de middenmoters. En tegen de tijd dat ik voorbij kom is het meeste publiek alweer naar huis en mag ik vooral tegen lege stoelen en rommel aankijken. Muziekkorpsen langs de kant zijn nog niet begonnen als jij komt, op volle sterkte aan het toeteren voor de middenmoot, en aan het opruimen als ik langskom.

Ik weet van bijvoorbeeld LHST dat hij beide kanten kent. Hij heeft in het verleden snelle Vierdaagses gelopen, maar hij is ook wel eens na mij gefinished op donderdag omdat hij persé de door ons zoveel geprezen "proeffinish" in Berg en Dal weleens wilde meemaken. En soms kiest hij er zelfs voor om tijdens een gezellig tochtje ENORM in te houden op z'n tempo om bij "ons" in de buurt te blijven. Denk je dat jij dat ook zou kunnen? Of lijkt het je niet eens leuk om zo'n evenement ook eens op een andere manier mee te maken? (Ik zelf zou bijvoorbeeld dolgraag eens voor de drukte uit willen lopen, maar alleen om te zien hoe het is, niet omdat ik sneller zou willen kunnen lopen).

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 13:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
LDW schreef:
.....als ik na een biertje zou weten, dat ik nog 20 km 'moet', zou mij de moed in de schoenen zakken. :mrgreen: .....


Wel eens geprobeerd eigenlijk? Het valt best mee hoor.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Looptempo verhogen
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 13:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Sunny schreef:
LDW schreef:
En voor iedereen, die denkt, dat 'hardlopers' niks zien onderweg: een 'snelle' loper loopt gemiddeld nog geen 8 km/h. Een 'rustige' fietser rijdt 12 km/h. Vertel eens aan zo'n fietser, dat hij te hard gaat om iets van de omgeving mee te krijgen :!:


Coert, ik denk zeker niet dat je niets ziet onderweg. Maar ik ben er wel van overtuigd dat jij bijvoorbeeld de Vierdaagse op een hele andere manier ervaart dan mensen die "in het midden" lopen of net zoals ik "aan het eind". Als jij langskomt zit er bijvoorbeeld nog lang niet zoveel publiek als voor de middenmoters. En tegen de tijd dat ik voorbij kom is het meeste publiek alweer naar huis en mag ik vooral tegen lege stoelen en rommel aankijken. Muziekkorpsen langs de kant zijn nog niet begonnen als jij komt, op volle sterkte aan het toeteren voor de middenmoot, en aan het opruimen als ik langskom.

Ik weet van bijvoorbeeld LHST dat hij beide kanten kent. Hij heeft in het verleden snelle Vierdaagses gelopen, maar hij is ook wel eens na mij gefinished op donderdag omdat hij persé de door ons zoveel geprezen "proeffinish" in Berg en Dal weleens wilde meemaken. En soms kiest hij er zelfs voor om tijdens een gezellig tochtje ENORM in te houden op z'n tempo om bij "ons" in de buurt te blijven. Denk je dat jij dat ook zou kunnen? Of lijkt het je niet eens leuk om zo'n evenement ook eens op een andere manier mee te maken? (Ik zelf zou bijvoorbeeld dolgraag eens voor de drukte uit willen lopen, maar alleen om te zien hoe het is, niet omdat ik sneller zou willen kunnen lopen).


[-X Correctie, LHST heeft nooit een "snelle" vierdaagse gelopen. De Vierdaagse is nou eenmaal gewoon zijn feestje waar hij het rustig aan doet.
Ik ken in ieder geval beide kanten en het heeft beiden zijn voor en nadelen. Qua contact met anderen maakt het niets uit of je nu bij de snellere lopers loopt of bij de langzamere. Gesprekken met andere lopers zijn altijd gezellig en kunnen bij de snelleren soms best lang en diep zijn. Je hebt er wat meer de ruimte en minder afleiding.
Bij de snelleren kunnen er wel meer irritaties ontstaan vanwege niet kunnen inhalen en elkaar afsnijden, dat is achteraan allemaal wat gemoedelijker.
Wèl vind ik het soms een beetje genant om lekker fris en fruitig achteraan tussen de "groep van 5 uur" te lopen waartussen mensen lopen die hun stinkende best doen om nog op tijd hun knipje te krijgen.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.