Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 25 Apr 2024, 20:19

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2010, 23:40 
Er zullen hier vast ook lange afstand lopers op het forum zitten, mijn vraag; WIE?? Wie loopt er 100+ tochten? En wat is de langste tocht die je gelopen hebt (aan 1 stuk dan he)
Kunnen deze mensen ook zeggen hoe het nou kan dat er zo weinig vrouwen veel lange afstand tochten lopen?

Jaja ik heb even op een site gekeken en zie toch voornamelijk mannen in de lijst staan van 25x100km (of 50x, of 75x of 100x) En daardoor vroeg ik me af waar dat nou aan lag.
Zijn die vrouwen nou lichaamlijk minder goed in staat om die hele lange tochten te lopen of zijn wij vrouwen mentaal niet zo sterk? Waar ligt het nou aan?


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 06:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Jolan schreef:
Er zullen hier vast ook lange afstand lopers op het forum zitten, mijn vraag; WIE?? Wie loopt er 100+ tochten? En wat is de langste tocht die je gelopen hebt (aan 1 stuk dan he)
Kunnen deze mensen ook zeggen hoe het nou kan dat er zo weinig vrouwen veel lange afstand tochten lopen?

Jaja ik heb even op een site gekeken en zie toch voornamelijk mannen in de lijst staan van 25x100km (of 50x, of 75x of 100x) En daardoor vroeg ik me af waar dat nou aan lag.
Zijn die vrouwen nou lichaamlijk minder goed in staat om die hele lange tochten te lopen of zijn wij vrouwen mentaal niet zo sterk? Waar ligt het nou aan?



Kijk even bij wandelmarsen in het Buitenland - augustus - dodentocht. Dan zie je wie er het komende weekend de 100km Dodentocht in België gaan lopen. Voorlopig 5 dames en 6 heren. En nog een paar in de twijfelstand.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 08:15 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Apr 2009, 10:03
Berichten: 100
Woonplaats: Uithoorn
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40Z091
Kilometers gelopen: 2048
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Columbia
Jolan schreef:
Er zullen hier vast ook lange afstand lopers op het forum zitten, mijn vraag; WIE?? Wie loopt er 100+ tochten? En wat is de langste tocht die je gelopen hebt (aan 1 stuk dan he)
Kunnen deze mensen ook zeggen hoe het nou kan dat er zo weinig vrouwen veel lange afstand tochten lopen?

Jaja ik heb even op een site gekeken en zie toch voornamelijk mannen in de lijst staan van 25x100km (of 50x, of 75x of 100x) En daardoor vroeg ik me af waar dat nou aan lag.
Zijn die vrouwen nou lichaamlijk minder goed in staat om die hele lange tochten te lopen of zijn wij vrouwen mentaal niet zo sterk? Waar ligt het nou aan?


Pardon? :shock:
3x KM, 1xN4D 40, 1xN4D 50 en aankomend weekend de DOTO en volgende maand nog 2x KM.
En als je dan weet dat ik vorig jaar februari nog nooit verder had gelopen dan naar het koffieapparaat en weer terug, durf je dan nu nog een keer te beweren dat de vrouwen hier op het forum mentaal niet sterk zijn, Jolan? [-X

_________________
Always do sober, what you said you'd do drunk. That will teach you to keep your mouth shut


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 08:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Mej. Ooievaar schreef:
Jolan schreef:
Er zullen hier vast ook lange afstand lopers op het forum zitten, mijn vraag; WIE?? Wie loopt er 100+ tochten? En wat is de langste tocht die je gelopen hebt (aan 1 stuk dan he)
Kunnen deze mensen ook zeggen hoe het nou kan dat er zo weinig vrouwen veel lange afstand tochten lopen?

Jaja ik heb even op een site gekeken en zie toch voornamelijk mannen in de lijst staan van 25x100km (of 50x, of 75x of 100x) En daardoor vroeg ik me af waar dat nou aan lag.
Zijn die vrouwen nou lichaamlijk minder goed in staat om die hele lange tochten te lopen of zijn wij vrouwen mentaal niet zo sterk? Waar ligt het nou aan?


Pardon? :shock:
3x KM, 1xN4D 40, 1xN4D 50 en aankomend weekend de DOTO en volgende maand nog 2x KM.
En als je dan weet dat ik vorig jaar februari nog nooit verder had gelopen dan naar het koffieapparaat en weer terug, durf je dan nu nog een keer te beweren dat de vrouwen hier op het forum mentaal niet sterk zijn, Jolan? [-X


Eerst even goed lezen, ze beweert niet dat vrouwen hier op het forum mentaal niet sterk zijn, ze vraagt zich af of vrouwen in het algemeen mentaal niet sterk zijn.
Het lijkt mij dat het persoonsafhankelijk is, of iemand mentaal sterk is of niet, en niet geslachtsafhankelijk.
Alleen gaan mannen uitdagingen wat makkelijker aan (mits ze niet raconen), vrouwen willen zeker weten of ze het aankunnen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 08:55 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 1004
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Nou wil ik niet generaliseren ... en absoluut niet in stereotypes spreken. Maar wellicht ligt het er ook aan dat mannen een ander soort agenda hebben dan vrouwen. Ik zeg niet dat dit bij iedereen van toepassing is, maar ik denk wel het overgrote gedeelte. Ik denk dus dat mannen eerder gaan omdat het thuis toch wel geregeld wordt of omdat het ze niet uit maakt dat de was een week langer ligt etc. En ik denk dat vrouwen zich daar iets drukker over kunnen maken. Kortom, het kan je aan tijd ontbreken. Want met een 100/100+ tocht, ben je over het algemeen toch best lang bezig.

En voordat iedereen hier over valt dat 'dat bij mij thuis niet zo is' ... ik zeg ook niet dat het voor iedereen van toepassing is...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 09:14 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Maaike schreef:
Nou wil ik niet generaliseren ... en absoluut niet in stereotypes spreken. Maar wellicht ligt het er ook aan dat mannen een ander soort agenda hebben dan vrouwen. Ik zeg niet dat dit bij iedereen van toepassing is, maar ik denk wel het overgrote gedeelte. Ik denk dus dat mannen eerder gaan omdat het thuis toch wel geregeld wordt of omdat het ze niet uit maakt dat de was een week langer ligt etc. En ik denk dat vrouwen zich daar iets drukker over kunnen maken. Kortom, het kan je aan tijd ontbreken. Want met een 100/100+ tocht, ben je over het algemeen toch best lang bezig.

En voordat iedereen hier over valt dat 'dat bij mij thuis niet zo is' ... ik zeg ook niet dat het voor iedereen van toepassing is...

Maar over het algemeen heb je inderdaad gelijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 09:38 
*duikt-achter-de-bank-en-durft-een-uur-later-pas-weer-tevoorschijn-te-komen-modus*

Het was een vraag of vrouwen misschien mentaal minder sterk zijn, geen bewering ;)

Dat er vrouwen zijn die lange afstanden lopen weet ik, maar als ik op een site kijk waar je een lijst kunt zien van lange afstandlopers die 100+ tochten hebben gelopen kun je zien dat er van de 37personen die 25 100+tochten hebben gelopen, er maar 5 vrouwen zijn geweest, dus duidelijk minder dan de mannen. Bij 40XLDW (long distence walker) zijn er 24 mensen waarvan 5 vrouwen (dezelfde als bij 25x)
Bij 50xLDW zijn er nog maar 3vrouwen van de 16 en bij 75xLDW zijn er nog maar 2 vrouwen tegen 7 mannen en 100xLDW zit maar 1 vrouw en 3 mannen.

De vrouwen zijn duidelijk in de minderheid, en vroeg me dus gewoon af waar het aan ligt, meer niet ;)


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 09:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Jolan schreef:
*duikt-achter-de-bank-en-durft-een-uur-later-pas-weer-tevoorschijn-te-komen-modus*

Het was een vraag of vrouwen misschien mentaal minder sterk zijn, geen bewering ;)

Dat er vrouwen zijn die lange afstanden lopen weet ik, maar als ik op een site kijk waar je een lijst kunt zien van lange afstandlopers die 100+ tochten hebben gelopen kun je zien dat er van de 37personen die 25 100+tochten hebben gelopen, er maar 5 vrouwen zijn geweest, dus duidelijk minder dan de mannen. Bij 40XLDW (long distence walker) zijn er 24 mensen waarvan 5 vrouwen (dezelfde als bij 25x)
Bij 50xLDW zijn er nog maar 3vrouwen van de 16 en bij 75xLDW zijn er nog maar 2 vrouwen tegen 7 mannen en 100xLDW zit maar 1 vrouw en 3 mannen.

De vrouwen zijn duidelijk in de minderheid, en vroeg me dus gewoon af waar het aan ligt, meer niet ;)

Zie onder andere hierboven (reactie van Maaike en mij)


Laatst gewijzigd door Gery op 10 Aug 2010, 09:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 09:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Misschien komt het omdat autisme vooral bij mannen voorkomt.... :roll: :? ;-)

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 09:55 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jan 2006, 11:39
Berichten: 586
Woonplaats: innut-hartsie-vaaan't-lánd
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50B046
Kilometers gelopen: 2650
Aantal N4D volbracht: 9
Merk wandelschoenen: Jaarlijks wisselend
Sunny schreef:
Misschien komt het omdat autisme vooral bij mannen voorkomt.... :roll: :? ;-)


Zijn 'we' zo sociaal achtergesteld dan? :shock: ;)

_________________
Het loopt soms een beetje uit...


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 10:01 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Okt 2008, 10:46
Berichten: 586
Woonplaats: Ooij
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T
Mood: Gewoon
Sunny schreef:
Misschien komt het omdat autisme vooral bij mannen voorkomt.... :roll: :? ;-)


Ik ken zat vrouwen die ook autistisch zijn hoor ;)

_________________
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 11:32 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
hawkeye schreef:
Sunny schreef:
Misschien komt het omdat autisme vooral bij mannen voorkomt.... :roll: :? ;-)


Ik ken zat vrouwen die ook autistisch zijn hoor ;)

_________________
Afbeelding


Laatst gewijzigd door Wolfje op 21 Feb 2011, 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 11:33 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1641
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Sunny schreef:
Misschien komt het omdat autisme vooral bij mannen voorkomt.... :roll: :? ;-)

ik ook van jou,Sunny

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 11:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Weer even on-topic.
Ik heb het mij ook lang afgevraagd, het valt mij ook op dat de gemiddelde leeftijd hoog ligt. Er zijn maar een paar vrouwen die de 100+ lopen en al helemaal weinig op de 150 en 160. Nou zijn er ook niet veel 105+ tochten per jaar dus eer dat je er 100 hebt ben je wel even bezig. Dit in tegenstelling tot de KM (80km.) daar zijn er meer dan 20 per jaar van.
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, voor mij geldt vooral het tempo wat voor mij erg hoog ligt, 6 á 7 km/uur haal ik makkelijk, ik hou het alleen geen 135 km. in 24 uur vol. Bij de meeste KM heb je 20 uur de tijd en is het tempo vrij, dat loopt toch wat makkelijker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Lange afstand lopers?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010, 12:04 
Hee, ja dat kan het ook verklaren natuurlijk, die aanhoudende snelheid!

Tja en waarom de leeftijden zo hoog liggen, dat was me ook opgevallen, ik denk dat de 'jongeren' denken dat wandelen suf is en ze weinig belangstelling voor de natuur hebben (over het algemeen genomen he). En dat veel mensen tussen de 20 en 35jaar nog te veel bezig zijn met stappen, kinderen ect.
Mijn vader zei me wel dat ik vanaf januari meer jongeren mee zou zien lopen omdat die dan gaan oefenen voor de KM.


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.