Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 11:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 386 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Geocaching
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009, 22:24 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik heb vanavond m’n eerste cache gevonden! :run:
Op Vlieland natuurlijk.

Het was vanavond zulk heerlijk weer en ik had best zin om er nog even op uit te trekken, maar ik wist niet zo goed wat ik nou eens zou gaan doen. Ik had gisteravond al wat info opgezocht over geocaching en vandaag heb ik me dus aangemeld op http://www.geocaching.com en de coördinaten van een cache op Vlieland in m’n GPS gezet.

Haha, leuk hoor! De locatie had ik best snel gevonden (helpt ook wel een beetje mee dat ik de omgeving goed ken), maar toen begon het zoeken naar de cache natuurlijk. Volgens de aanvullende gegevens moest ie aan de voet van een boom liggen … Jaja, er stonden wel een stuk of wat bomen, dus ik heb me aardig het heen en weer gezocht. Ik had bijna de moed al opgegeven en besloot nog een allerlaatste inspectie van alle boomstamvoeten te doen en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Daar had ik hem. Euforisch gevoel, ik kan me indenken dat mensen hieraan verslaafd raken!

In de cache zat o.a. een leuk plastic muisje, dat heb ik eruit gehaald en er een stresskip als ruil in achtergelaten. Natuurlijk een notitie gemaakt in het logboekje en later officieel gelogd op internet. (Die papieren log in de cache zelf dient als bewijs dat je er echt geweest bent, op internet loggen kan natuurlijk iedereen).

Hier op het forum hebben ook steeds meer mensen een GPS, ik weet dat Winner ook aan geocaching doet, dus ik dacht er maar een apart topic voor te openen. Leuke ervaringen en /of tips kun je dan dus hier kwijt. Want geocaching is prima te combineren met wandelen (vanavond heb ik in totaal 10 km gelopen).

Overigens was dit een simpele cache, je heb ook caches waarbij je de coördinaten pas te weten komt na het oplossen van puzzels, of caches die weer verwijzen naar ander caches. En ik heb een beetje zitten lezen op die website en in het bijbehorende forum, maar ook daar heb je weer een soort bargoens, ze hanteren een begrippenlijst die geokletsing :mrgreen: wordt genoemd.

Of het ooit een echt grote hobby van me wordt weet ik niet, maar er stonden wel een paar leuke caches in Rozenburg en Maassluis bij …

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009, 22:55 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Hahahaha... jij blij!!! :run:
Een zusje van me doet dit regelmatig. Samen met haar man gaat ze dan een fietstoer maken en op zoek naar caches (raar woord trouwens).

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2009, 07:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ik heb er een aantal in mijn GPS gezet in de buurt van de camping. In het kader van oefenen voor de Leontien ladies ride, fiets ik een rondje met caches op de route :D
Ik ben alleen nogal druk met leren, dus volgende week ga ik op zoek naar mijn eerste cache!
Ook had ik al sleutelhangers klaargelegd om te ruilen :)

Overigens zit er ook een cache in een buurt waar ik toevallig vorige week fietste, met daaraan een wandeling van 17 km gecombineerd, ook leuk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2009, 20:33 
Ik heb er vandaag 1 gelopen in Maassluis. Deze ging over hele smalle paadjes met manshoge distels, veel brandnetels en muggen waren er ook genoeg. Maar leuk dat hij was!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2009, 20:36 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Aug 2006, 19:18
Berichten: 944
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 41
Afstand 2024: 40 km
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag Banks II GTX
Ik heb me er vandaag eens in verdiept maar ik vind t nog te moeilijk allemaal. Wellicht dat als het me allemaal duidelijk is hoe het moet ik een cache in Wageningen ga zoeken

_________________
~ Tougher than the rest - Bruce Springsteen ~
https://youtu.be/_91hNV6vuBY?t=55s


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2009, 21:04 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
En vandaag al m'n tweede gevonden!
Leuk wandelingetje rondom de vuurtoren.
Dit keer was het een puzzelcache, je liep van waypoint naar waypoint en bij ieder punt kreeg je een opdracht.
Met de uitkomsten van die opdrachten kreeg je dan het eindcoördinaat en daar lag de cache!

Hihi, ik ga het, geloof ik, ècht leuk vinden!

Er ligt er ook één op de Afsluitdijk en daar kom ik morgen overheen ...
Zal ik ... :-k

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Geocaching
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009, 19:12 
Sinds een jaar heb ik er een nieuwe hobby bij: Geocaching.
Ik vind het leuk-velen kennen het nl. niet- om hieronder jullie erover te informeren.
Het is een nieuwe outdoor sport en kan wandelend, fietsend, skatend, met een bootje, schaatsend en met de auto/motor gedaan worden.
De sport is ontstaan, toen de eerste satelliet de ruimte inging en de toenmalige president verkondigde, dat je er zelfs iets ter grootte van een fotorolkokertje mee zou kunnen vinden.
Een soldaat, die dat zag, heeft inderdaad een fotorolkokertje met inhoud ergens verstopt en zijn legermaatjes moesten het met een GPSsysteem zoeken. En ja hoor...............na wat zoeken vonden ze het!

Dat heeft ze op het idee gezet er meer te verstoppen.
Inmiddels liggen er door allerlei "fanaten"nu al over de hele wereld 700.000 zgn. schatten verstopt en niet meer allemaal in fotorolkokertjes. Het varieert van nanocache(ter grootte van een dopmoer) tot aan hele speciale Geocachekistjes of legerkistjes.
In elke schat zit een logrol, waarop je je nickname(die verzin je,als je je aanmeldt op de site), datum en tijd van vinden schrijft.
In de grotere doosjes zitten dan ook allerlei frutseltjes, waarvan je er een mee mag nemen(niet verplicht) en ook weer een in mag stoppen(ook niet verplicht).
WEl zijn er speciale Geocoins en Travelbugs, die je wel ergens anders in MOET stoppen als je hem ergens weghaalt.
Deze hebben nl. een speciale missie. OOk deze missies kunnen variëren, bijv. een bepaalde route afleggen of van een land naar een ander land moeten of een wedstrijd wie in de meeste caches heeft gezeten.

Hoe vind je een schat?
HIervoor is een speciale site: GEocaching Maps,waarop je een plaats kunt intypen waar je naar schatten moet zoeken.
Je zult er dan een aantal(soms heel veel) op die kaart zien verschijnen.
Dan kies je er een uit en die klik je aan.
Elke plek, waar een schat verstopt ligt, krijgt coördinaten. Die worden je soms zo cadeau gegeven en dan is het je GPS pakken en naar die coÖrdinaten lopen. Maar ook heb je Multi's, waarbij je de coördinaten vergaart door allerlei puzzels, speurtochtvragen etc. op te lossen.
Bij elke schat staat meestal een inleidend stukje over het thema/gebied van die schat, logs van andere members, foto's van de omgeving.
Als je meerderen dingen moet oplossen alvorens je naar de schat gaat zoeken, dan print je de benodigde pagina's uit.
En dan maar op pad!!
Heb je schatten gevonden, dan zet je dat nog even op de site(De Ooficiële Nederlandse GPS HUnt Site) en al doende wordt de lijst van gevonden caches op je Profile steeds maar langer.

Het leuke aan dit Geocachen(je kan het ook Googlen) vind ik, dat bijna alle schatten op erg mooie locaties liggen, waar je normaal gesproken niet zo snel zou komen.
En bovendien ben je heerlijk buiten en af en toe steek je er ook nog wat van op.

:lol: 8)


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009, 19:36 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik had ook al een topic geopend over geochaching, Pauline, ik zal ze even samenvoegen!
Sinds een maand ben ik er ook enthousiast mee bezig.
Niet zo heel fanatiek, maar af en toe een cache zoeken is hartstikke leuk! :perfect:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2009, 07:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Danyell schreef:
Ik had ook al een topic geopend over geochaching, Pauline, ik zal ze even samenvoegen!
Sinds een maand ben ik er ook enthousiast mee bezig.
Niet zo heel fanatiek, maar af en toe een cache zoeken is hartstikke leuk! :perfect:


En ik ook, heb gisteren een multi gedaan van 17 km met onderweg nog een 'meepakkertje' en eergister tijdens het fietsen ook nog 2 gevonden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2009, 10:29 
Danyell schreef:
Ik had ook al een topic geopend over geochaching, Pauline, ik zal ze even samenvoegen!
Sinds een maand ben ik er ook enthousiast mee bezig.
Niet zo heel fanatiek, maar af en toe een cache zoeken is hartstikke leuk! :perfect:



Oh, die had ik dan over het hoofd gezien.
ERg leuke sport vind ik het.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2009, 07:04 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Gisteren 2 gedaan, 1 gevonden (door jongste) en 1 niet. We moesten waarschijnlijk onder het prikkeldraad door, dat vond ik toch iets te gortig. In de winter nog eens proberen als de beplanting minder is (lees: grassen)

Woensdag gaan we een multicache proberen. Ik vind het helemaal leuk. :perfect:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2009, 10:43 
Ja, ik vind het ook erg leuk om te doen en over een paar dagen ga ik zeker weer op pad.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2009, 11:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
op blauwe maandagmorgen hebben Wolfje en ik ook nog 2 caches gedaan. Wist niet dat t Goffertpark nog zo groot en zo mooi was. Daan wees ons op n cache op de begraafplaats in Groesbeek en die hebben we de 3e dag maar even meegepakt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2009, 11:47 
Dat is geweldig!
Over een week ben ik in Bielefeld en ga daar maar eens zoeken.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Geocaching
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2009, 11:57 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Carola schreef:
Daan wees ons op n cache op de begraafplaats in Groesbeek en die hebben we de 3e dag maar even meegepakt.


Ja, dat vond ik wel een heel bijzondere!
Op het geocache-forum heb ik een discussie gelezen over het wel of niet verstoppen van caches op begraafplaatsen.
Is zoiets wel passend?
De bedoeling van geocaching is natuurlijk wel om mensen kennis te laten maken met bijzondere, mooie en of leuke (onbekende) plekjes.
Dat er een cache op een plaats als de militaire begraafplaats in Groesbeek wordt verstopt is dus helemaal in lijn met deze bedoeling.
Verder was de cache op een heel discrete manier verstopt en gemakkelijk te vinden, zodat je geen echte zoekacties krijgt.
Ook zaten er geen ruilspulletjes in ('t is een zogenaamde micro), alleen een logrolletje met een pen.
Uit de meeste logverslagen op internet is dan ook op te maken dat de mensen het een indrukwekkende omgeving vinden en naast het cachen ook stil hebben gestaan bij de betekenis van deze plaats.

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 386 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.