Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 14:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
:icon_eek: 40 km wat is dat nou robje toch :icon_eek:

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 14:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Rob Mans schreef:
...mocht de 55 km nog is terugkeren, voor ons zal deze afstand sowieso maar bij één keer blijven...

Van alle wandelaars op de 55 km die ik heb gesproken zijn er maar heel weinig die deze afstand nog ooit gaan lopen, als deze nog ooit terugkomt. 55 km in dezelfde tijd als de 50 km, dan moet je wel heel goed door kunnen lopen om dat op tijd te halen. Geen wonder dat er iedere dag een verlenging van een half uur nodig was.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 15:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Rob Mans schreef:
Dag van Cuijk

De laatste dag, de dag met het hele lange stuk vanaf de pontonbrug naar de finish. Zal er wel nooit aan wennen, maar wij vinden dat stuk echt zo vervelend. Vooral na Malden schiet het niet meer op. De laatste 10 kilometers lijken dan wel dubbel te zijn. Ook op deze dag een andere lus met de doorkomstplaats Mill. Sommigen stukken herinneren nog van tijdens de Kennedymars Cuijk. Bij Kasteel Tongelaer wat langer gerust omdat de regen met bakken uit de lucht kwam. De onverharde paden waren veranderd in modderpoelen en schoenen en onderbenen zaten onder de zandmodder. En dat met de Nijmeegse4daagse :icon_wink:

Monique en ik kunnen elk 220 km in het wandelkilometerboekje bijschrijven. Voor haar was het de 11e keer Nijmegen en kreeg daarvoor dan ook de gouden medaille met kroontje uitgereikt. Ik moet het doen met alleen maar een cijfer 4. Met de warmte van de eerste drie dagen en op de laatste dag de hoosbuien in de omgeving bij Grave, was het een zware editie geworden. Los van dit feit, mocht de 55 km nog is terugkeren, voor ons zal deze afstand sowieso maar bij één keer blijven. Wel is het zo dat van alle vier keer Nijmegen, deze editie 2016 voor mij absoluut de mooiste was!

De eerst volgende keer Nijmegen gaan wij overstappen op de 40 km. Een wat normale tijd opstaan, want vier dagen lang de wekker ’s morgens om 2.30 uur horen afgaan hebben wij niet zoveel zin meer in. :icon_mrgreen:


Tijdens de vierdaagse is dat een normale tijd om op te staan voor Bertus, hij het bed uit, ik er in :icon_lol:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 16:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik denk dat jij je dood gaat ergeren op de 40km Rob! Of je moet elke dag vooraan in de vroege startrij staan of je tempo aanpassen.

40km is wel de gezelligste afstand: meer mensen langsde route die nog slapen alsde 50km langskomt, en geen saaie lussen. Ik kies volgend jaar ook voorde 40km. Ik noem dat wel eens gekscherend de relaxafstand. :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 17:28 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 790
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Wil1956 schreef:
Rob Mans schreef:
...mocht de 55 km nog is terugkeren, voor ons zal deze afstand sowieso maar bij één keer blijven...

Van alle wandelaars op de 55 km die ik heb gesproken zijn er maar heel weinig die deze afstand nog ooit gaan lopen, als deze nog ooit terugkomt. 55 km in dezelfde tijd als de 50 km, dan moet je wel heel goed door kunnen lopen om dat op tijd te halen. Geen wonder dat er iedere dag een verlenging van een half uur nodig was.


Ik zou er zo weer voor kiezen.

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 17:48 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
De dag van Linden en Cuijk

Ik was blij dat ik de voorgaande dag op het laatste moment nog een vroege startkaart wist te verkrijgen middels een ruil, want ik kon dat uurtje eerder goed gebruiken toen ik vertrok om 05:12. En wel meteen bij de eerste EHBO-post. Gezien ik de vorige dag geen massage had gekregen bij gebrek aan een dagpas op de Wedren èn ik de toesnellende hoosbui en donder/bliksem al bij Overasselt bezig zag in de verte besloot ik maar een broodnodige pauze in te lassen. Geen moment te vroeg, want de hemelsluizen werden spoedig opengezet. Helaas waren meer wandelaars op hetzelfde idee gekomen. Met als resultaat: ruimschoots een uur wachten op een broodnodige massage. Weg voordeel van de vroege start. Maar enfin: nieuw plan dan maar tussen de buien door lopen en tijdens de buien schuilen om pauze te houden. Dat plan viel direct in duigen toen ik in Overasselt aan kwam want het bleef maar aanhouden. Dus op den duur maar de poncho op tijd tevoorschijn getoverd en aangehouden tot aan Linden. De gehele maasbanddijk naar Linden vond ik bij kans nog vervelender dan de roemruchtige Oosterhoutsedijk van dinsdag. Het gehele peleton aan 30/40'ers liepen als een sliert mieren achter elkaar aan, het regende en bliksemde en je kon niks anders dan doorlopen bij gebrek aan schuilmogelijkheden. Ik had wel mooi uitzicht op twee charmante meiden die maar 1 poncho bij zich hadden en dus wel heel knus onder 1 poncho verder liepen :icon_razz: Tegelijkertijd op diezelfde dijk een gesprek gehad met een meid die op dag 2 op weg naar de Wedren geschept werd door een dronken student op de fiets en er een blauw oog aan overhield :icon_surprised: :icon_sad: En toch gewoon doorgaan, hopelijk heeft ze hem gewoon uitgelopen! :icon_cool:

Eenmaal de maas overgestoken en in Braboland aanbeland te zijn kon de poncho uit. In Linden maar bij de eerste beste mogelijkheid een bakje soep genomen om op te warmen. Op weg naar Beers leek het erop alsof er een nieuwe ronde in het verschiet lag. Maar eenmaal Beers uitgelopen begon het eindelijk op te klaren. Het zou evenwel lang duren totdat mijn schoenen weer konden opdrogen. In de grote meute met soldaten richting Cuijk dan maar. In Cuijk is het altijd feest, maar wat ik niet kon bevroeden was dat W-A een ererondje door Cuijk, over de pontonbrug en langs de EHBO post zou doen. Ik zat goed en wel 10min te pauzeren toen ik rond 13:09 uur iemand aan zag komen lopen (ik zat op het veld naast de EHBO-post waar tig legerdetachementen uitrusten van Denen tot Noren tot Zweden tot NLse militairen) die verdraaid veel op de koning leek. En het was hem ook nog gewoon. :icon_mrgreen: Spijtig genoeg kregen meer wandelaars dat door want hoewel ie op een halve meter voor mij langs liep stond er al snel een dikke rij wandelaars als papparazi klaar om een selfie te scoren :icon_rolleyes: Toch vond ik dat leuk, want ik had mij al bedacht dat W-A ongetwijfeld niet meer op de eretribune zou zitten/staan zodra ik daar langs zou lopen. De weg terug via Mook, Malden blijft altijd een saai, lang stuk waar ik op stuk ga. En dan heb je nog niet eens de St. Annastraat gehad. Die laatste 15/16km blijven voor mij vanaf Cuijk echt geen feestje maar een regelrechte man-met-de-hamer-kom-je-100%-tegen-garantie.

Dus maar met verstand op 0, automatische piloot gelopen tot aan de Oase. Aldaar om 14:45 uur maar een ruime pauze genomen om de moed bij een te rapen die tergendlange via Gladiola te bewandelen. Waar ik vervolgens maar aan begon vanaf 15:15 uur. Maar ik ging op meerdere punten gewoon echt stuk, fysiek en mentaal kon ik het niet meer volhouden. Niet dat ik ook nog maar een fatsoenlijk tempo kon lopen, maar mensen gingen om de haverklap gewoon stilstaan. Orkesten en complete legereenheden marcheerden iedereen aan de kant. Vanaf Charlemagne werd een nieuw detachement naar rechts gedirigeerd waar ik op dat moment liep. Dus ik ging alvast voorsorteren richting midden/links van de weg. Haalde daar een ander detachement de boel weer in. Net alsof je op de snelweg zit in je auto tussen twee vrachtwagens die vrolijk de hele weg innemen en je nog net niet gesandwicht dreigt te worden. Ik liep bijna tegen de dranghekken aan om maar niet in de verdrukking te komen. Ipv mij blijvend te ergeren besloot ik toen maar de marsmuziek op te nemen van de muziekband die voor mij liepen. Uiteindelijk was ik om 17:12 uur terug op de Wedren en ik kreeg om 17:15 uur mijn tweede Vierdaagse kruisje overhandigd. De bronzen kroon tijdens de 100e editie die met de komst van W-A toch wel zeker een koninklijk tintje had. Zoiets zal mij nog jaren bijblijven. :icon_biggrin:


Laatst gewijzigd door Joosie200 op 25 Jul 2016, 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 18:17 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 15 Aug 2006, 17:47
Berichten: 864
Woonplaats: Zoetermeer
Iedereen die deze 100e heeft volbracht, van harte gefeliciteerd! :icon_biggrin:

Ook ik heb hem voltooid, voor de 8e keer. Met een polsbandje! :icon_cool:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 18:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk om de verhalen te lezen :icon_cool:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 09:39 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Joosie200 schreef:
De dag van Linden en Cuijk

De gehele maasbanddijk naar Linden vond ik bij kans nog vervelender dan de roemruchtige Oosterhoutsedijk van dinsdag.

Wat kunnen ervaringen toch verschillen. Laat ik dit jaar zowel de Oosterhoutsedijk (prachtig uitzicht over de Waal met aan de overkant de skyline van Nijmegen) als de Maasdijk langs de Maas nou juist één van de mooiste onderdelen van de route vinden! Was me niet eerder opgevallen (waarschijnlijk te druk met m'n pijntjes) maar het is er zo mooi. En zelfs dat slingerend lint van wandelaars door het landschap ervaarde ik niet als 'er komt nooit een eind aan deze dijk' maar als een pareltje. Hetzelfde had ik met de Overasseltse en Hatertse Vennen waar we zowel de 2e als de 4e dag doorheen liepen: erg mooi. Ik heb alleen moeite met de stukken die langs een drukke autoweg gaan en ik blijf inderdaad dat rechte stuk vanaf Cuijk richting Nijmegen oneindig saai en lang vinden. Maar misschien is dat de volgende keer ook wel anders. Ik merk wel dat ik door de schoonheid van de omgeving te zien ook veel gemakkelijker liep. En alhoewel ik nog nooit de 50 km heb gedaan, kan ik jullie gelijk geven dat de 40 km de 'relaxroute' is. En wil je een beetje vrij lopen dan heb je twee keuzes: snel wandelen in de voorhoede of rustig wandelen met lange rustpauzes zodat je in de achterhoede blijft (aanrader).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 11:48 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Joosie200 schreef:
De dag van Linden en Cuijk

De gehele maasbanddijk naar Linden vond ik bij kans nog vervelender dan de roemruchtige Oosterhoutsedijk van dinsdag.

Wat kunnen ervaringen toch verschillen. Laat ik dit jaar zowel de Oosterhoutsedijk (prachtig uitzicht over de Waal met aan de overkant de skyline van Nijmegen) als de Maasdijk langs de Maas nou juist één van de mooiste onderdelen van de route vinden! Was me niet eerder opgevallen (waarschijnlijk te druk met m'n pijntjes) maar het is er zo mooi. En zelfs dat slingerend lint van wandelaars door het landschap ervaarde ik niet als 'er komt nooit een eind aan deze dijk' maar als een pareltje. Hetzelfde had ik met de Overasseltse en Hatertse Vennen waar we zowel de 2e als de 4e dag doorheen liepen: erg mooi. Ik heb alleen moeite met de stukken die langs een drukke autoweg gaan en ik blijf inderdaad dat rechte stuk vanaf Cuijk richting Nijmegen oneindig saai en lang vinden. Maar misschien is dat de volgende keer ook wel anders. Ik merk wel dat ik door de schoonheid van de omgeving te zien ook veel gemakkelijker liep. En alhoewel ik nog nooit de 50 km heb gedaan, kan ik jullie gelijk geven dat de 40 km de 'relaxroute' is. En wil je een beetje vrij lopen dan heb je twee keuzes: snel wandelen in de voorhoede of rustig wandelen met lange rustpauzes zodat je in de achterhoede blijft (aanrader).


Wat voor mij meespeelt was dat ik op de Oosterhoutsedijk lekker in de zon liep en redelijk voor de grote meute omdat ik vrij vroeg binnen was voor mijn doen. En vrijdags op de Maasbanddijk meer achterin de grote meute terwijl het regende, dondert en het bliksemt was gewoon een stuk minder fijn (al had ik wel toepasselijk het nummer van Guus in mijn hoofd :icon_razz: ). Wel had ik een mooie mentale opsteker zodra ik op de waalbrug respectievelijk de brug naar Linden liep en kon terugkijken op beide dijken. En het aanblik van de enorme stoet die dan nog erover heen loopt geeft toch voldoening: dat heb ik iig achter mij liggen. De vennen nabij Alverna, de omgeving voor Groesbeek en de zevenheuvelen geven ook mooie uitzichten. Op zulke momenten kan ik wel genieten van de omgeving. Vrij lopen heb ik al laten varen sinds mijn eerste deelname in 2012. Ik loop per definitie nooit in de voorhoede gezien mijn tempo en in de achterhoede lopen is evenmin fijn ervaarde ik vorig jaar. Ja je hebt de hele weg voor jezelf. Maar je wordt opgejaagd door de bezemwagen en motormuizen plus het meeste publiek is al weg of aan het inpakken om weg te wezen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 16:09 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Nov 2008, 18:29
Berichten: 151
Woonplaats: Benschop
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: Nog geen idee
Merk wandelschoenen: Kybun
Mood: Vrolijk
Wat gaat een week toch snel, de 100-ste vierdaagse is alweer voorbij. We zijn trots op onszelf, we hebben het weer gehaald. Het was één van de zwaarste vierdaagses. We hebben vandaag weer genoten. John heeft zijn pinnetje nummer 7 gehaald en ik heb mijn felbegeerde gouden kruisje binnen !!

Het is alweer vrijdag en nog één keertje vroeg opstaan. Het is koeler dan voorgaande dagen en het is bewolkt. Nog voordat we de stad uit zijn, begint het te regenen. Hup, geen twijfel en snel de regencape aan. Dit is zo'n geval dat snel kapot gaat, maar prima dienst doet bij gebrek aan beter. Deze bui viel nog wel mee en al snel kon de regencape weer uit, zo'n plastic zak om je heen is erg benauwd en zweterig.

Maar al snel houdt het weer op met zachtjes regenen en komt het met bakken uit de hemel. Ik wandel dan net Overasselt binnen en daar is gelijk rechts de brandweerkazerne. Een goede plek om eventjes te schuilen totdat het ergste voor bij is. En dat doen meer mensen want de kazerne is groot en droog. Het klaart niet snel op maar zodra het wat minder hard gaat regenen ga ik er weer vandoor. Over de Maasbandijk, op naar Linden.

De hele weg op de dijk heeft het geregend en was het slecht weer. Onweer, donder en bliksem en ook heel erg dichtbij. Maar ja, wat moet je als je eenmaal met duizenden tegelijk op de dijk loopt. Heel simpel, gewoon doorlopen en zo snel mogelijk naar Linden. Eenmaal op de brug over de Maas werd het droog en dat is het de rest van de dag gelukkig ook gebleven. Helaas had ik nog lang last van doorweekte schoenen, want mij een extra blaar opleverde.

Linden is altijd een erg leuk dorp, de bewoners doen er veel aan om het dorp origineel te versieren. Maar dit jaar vond ik het tegenvallen. Of dat nou ook door de regen komt, of omdat mijn verwachtingen te hoog waren gespannen . . .ik weet het niet. Ik heb het weleens leuker gevonden en ook het thema bleef vaag. Waren dat nou spreekwoorden of was het nou Brabant . . . of een combinatie van beiden ?!?!

Ik ga zelf ook snel op weg naar Cuijk, ik weet dat er na de pontonbrug een militaire rustplaats is, met toiletten. Yes !! Ik ga daar dus in de lange rij staan voor een sanitaire noodstop. Maar dan komt er een grote groep mensen aangelopen, met veel fotografen, camera's en grote microfoons. Wat zou daar aan de hand zijn ?!?!

Al snel is het duidelijk, onze koning Willem Alexander is in Cuijk en over de pontonbrug loopt hij naar de militaire rustplaats. Daar achteraan staat een auto voor hem klaar, die hem naar Nijmegen breng. Ik loop gelijk uit de rij, een plasje plegen kan ik zometeen ook nog wel, en ik ga er op af. Het is een gekrioel van mensen en een drukte van belang. Willem Alexander wordt omringd door zichtbare (en mogelijk ook onzichtbare) beveiligers, die de mensen bij hem vandaan proberen te houden. Dat lukt maar gedeeltelijk.

Onze koning geeft vele mensen een hand en ook veel militairen (ook mensen). Als ik dan een mogelijkheid zie roep ik hem: "Majesteit" en steek mijn hand uit. Hij geeft mij een hand terug !! Is dat effe leuk, ik krijg meteen weer vleugeltjes !! Straks (hopelijk) mijn gouden kruisje en nu al een handdruk van de koning !! Mijn dag kan niet meer stuk.

Ik hoop dat ik straks bij de intocht een betere foto van Willem Alexander kan nemen, het liefst een Selfie ;-)

Het is vanaf Mook overal druk en feestelijk. Overal mensen en heel veel kinderen. Soms leuk, soms uitermate irritant !! Pffttt . . . Grr . . .

Maar ik maak er mijn eigen feestje van onderweg. Als ik lang een grote groep mensen loop, die net taart aan het delen zijn kijk ik even in de doos wat er eigenlijk in zit. En spontaan bieden zij mij ook een stuk vlaai aan. Lekker, even onverwacht een geniet-momentje. En weer zo leuk en aardig, daar knapt een mens van op. Ik blijf me hierover verbazen, elk jaar weer.

Bij het defilee op de Via Gladiola is onze koning nergens meer te bekennen. Helaas, de koning is gevlogen en de Selfie is niet gelukt ;-) Het blijkt dat hij ook maar 3 kwartier is geweest. Misschien maar goed ook, want zijn aanwezigheid zorgt natuurlijk wel voor heel veel oponthoud. Ik ben vast niet de enige die een foto (Selfie) van hem wil maken . . .

Mijn mooiste moment van de dag is toch het krijgen van het gouden kruisje. Bij het afmelden luiden ze voor mij de (fiets)bel. Jawel, weer iemand voor de 10-de keer, een gouden kruisje aub. Ik glunder van oor tot oor en ben er hartstikke blij mee. Yes, deze hoofdprijs zit in de pocket, die nemen ze mij niet meer af !!

We mogen weer trots zijn op onszelf !!

Verslag: http://www.nummer11.nl/wandel/Gouden-kruisje-en-hand-van-de-koning/
Fotoalbum: https://goo.gl/photos/K1Yi9w9mxA7AWFZ39

_________________
Als ik dit jaar alle wandelingen wil gaan lopen die ik in gedachten heb, dan kom ik benen tekort !!
https://www.wij-wandelen.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 21:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Dag van Cuijk

Om 5.05 word ik opnieuw gescand om op weg te gaan voor de laatste dag. Er is regen voorspeld en ik heb geen regenkleding bij me, maar dat komt later goed!
Na ongeveer 500 meter kom ik een vrouw en een man tegen waarmee ik gezellig aan de praat raak, en ongemerkt kom ik een paar kilometer verder totdat zij gaan rusten bij hun vaste appeltaartrust bij bakker Strik. Aan het eind van de dag zie ik hen weer terug maar daarover later meer......
Ik heb er goed de pas in en na het saaie stuk door Nijmegen ga ik richting St.Walrick waar een heerlijke rust is, daar kijk ik echt naar uit. Onderweg kom ik Gon tegen, ze zegt dat het gaat stortregenen zometeen en ik ga vast een parasol opzoeken waar ik onder kan als ik mijn koffie met iets lekker opgehaald heb, een heerlijk stukje kersenvlaai!

Onder de parasol is het nog stil, maar als de druppels gaan vallen komen er steeds meer mensen onder zitten! Als het echt met bakken uit de hemel komt, zeg ik dat geen regenjas heb en een man die tegenover me zit geeft me zomaar een wegwerp poncho. Daar ben ik erg blij mee! Hij vergezelt Pippi die ik op de foto zet. En ook twee mooi uitgedoste dames zet ik op de foto. En zo zit ik ruim een uur te wachten tot het weer droger wordt. Dan ga ik verder.

Onderweg kom ik Brechje tegen. Met haar loop ik naar Overasselt daar heeft zij een rust in een cafe, ik loop weer verder het dorp in. Daar vraag ik aan een toeschouwer of ik naar het toilet mag. Dat vind ik altijd zo fijn, ik ga liever niet in de rij voor een dixie staan, zonde van de tijd!

Als ik de dijk oploop zie ik de lucht steeds donkerder worden en hoor het donderen! Oh jee......en dan barst het los! Ik ga eventjes schuilen en krijg meteen een telefoontje. Al bellend wordt het iets minder nat maar het regent nog steeds. Dan maar door want ik had al een uur gerust. Aan het eind van de lange dijk is Linden waar de rust van Gerard is en ik ben blij dat ik op een droge stoel mag zitten. Ik krijg zelfs een dekentje!! Ik knap daar helemaal van op en het is warempel droog geworden..........

En dan komt Fred aangelopen, samen gaan we Linden in, het thema vandaag is Brabant. Bij de boerderij neemt Fred een soeppie en dan is het zoeken naar een stoeltje. Die is er niet, wel een muurtje waar we even op gaan zitten. Daar zie ik Truus en we kletsen wat tot Fred zijn soep op heeft dan gaan we weer verder.

Linden is een klein plaatsje en overal staan voorstellingen in de tuin die met Brabant te maken hebben maar ik maak geen foto's. Na Linden volgt een saai stuk naar Beers maar samen met Fred gaan de kilometers snel en voor we het weten is daar Beers alweer. Daar gaan we even een biertje drinken, ik neem deze keer een soeppie. Even bijkomen want het is inmiddels weer warm geworden!

In Beers is het reuze gezellig en daar nemen we de rozet van de 100ste vierdaagse op de foto die onder aan een lantaarnpaal staat en niet hoog is opgehangen zoals de vele andere rozetten. De dame die erbij staat legt uit dat ze deze graag bij haar huis wilde hebben en dat ie "van de wagen is gevallen". Er wordt een alternatieve paaldansfoto genomen door Fred.

Na Beers komt Cuijk. In Cuijk wil ik weer naar het toilet en als ik het aan de eerste de beste bewoner vraag en ik naar het huis loop, zie ik ineens Truus naar buiten komen! Nou jaaaa, dat is ook toevallig! Opgelucht gaan we weer verder, naar de pontonbrug van Cuijk. Ik geniet van het publiek langs de route en zo draaien we richting het tunneltje naar de kade van Cuijk, de pontonbrug. Die is voor de gelegenheid mooi versierd. Dat zet ik wel op de foto. Ik wil mijn voeten even nakijken want ik vermoed een blaar. Maar als we aan de overkant komen gaan de mensen ineens een andere kant op. Waarom??? De Koning is er ook! En ik zie hem in een flits lopen met veel mensen om hem heen. Helaas heb ik geen tijd voor een foto en het moment is alweer voorbij.

Op het grasveld aangekomen zoeken we een stoeltje voor mijn blaar inspectie. Het valt mee, het is een wondje en mijn voeten zijn doorweekt, meer niet. Ik haal de pleisters eraf, die hebben geen functie meer en ik ga weer verder, naar Mook. En als je Mook uitloopt zeggen ze dat daar de Via Gladiola begint! Nou, dat is best nog een eindje lopen hoor!! Ik heb nog een rust in Malden bij de Oase en Fred loopt verder naar zijn eigen rust. We treffen elkaar wel weer maar eerst even genieten van de gehaktballetjes van Eric! En ik maak kennis met Rene die hier een dagje komt assisteren. Hierna ga ik nog een keer naar het toilet en Truus loopt mee alleen zie ik haar daarna nergens meer en ga weer alleen verder. Na een telefoontje van Fred tref ik hem weer langs de route bij zijn hospita. We krijgen een biertje mee voor onderweg en zo lopen we al feestend door. Bij het Radboudziekenhuis waar patiënten in hun bed langs de route staan sta ik even stil. Ik leg de twee gladiolen die ik onderweg heb gekregen bij een jonge vrouw in haar bed en geef haar een kushandje, ze heeft een grote glimlach op haar gezicht! Dit ontroerd me zeer..........
Dan komen we aan bij Sabine die ons weer zit aan te moedigen. We zijn er nu bijna want als je Sabine ziet, dan weet je: het is niet ver meer!!
Helaas heb ik Hans weer gemist, mij telefoon werkt weer niet goed (later blijkt dat ik het netwerk ongemerkt heb uitgezet....)

Na een finishfoto van ons komen we Rene S. tegen die het ook gehaald heeft, samen lopen we naar de wedren. Hier is het megadruk, maar de rij voor mijn hokje is niet lang en om 17.22 uur check ik uit en krijg ik het speldje nummer negen uitgereikt! Dit was het weer, een memorabele vierdaagse, eentje van extremen: extreem warm, extreem nat en extreem gezellig!! Op naar nummer tien!!

Als ik naar huis rij zie ik ineens de man en vrouw uit een huis stappen die ik vandaag aan het begin van de dag tegenkwam, wat is dat toevallig zeg. Ze heten Nannie en Jan, lopen ieder jaar samen en slapen vlakbij mijn logeeradres. Wat een leuk einde van deze dag.
De foto's van dag 4:
https://goo.gl/photos/qqijQg6UDDU1kEGa7

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 07:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Ineke, bedankt voor je 4 verslagen! Met plezier gelezen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 09:41 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Dag 4, Cuijk

02:00 uur, de wekker ging weer. Dit keer opstaan met het heerlijke gevoel dat de wekker de volgende dag niet zou afgaan :icon_lol: Maar goed, benen waren weer erg stijf. Daarom maar wat middeltjes uit de kast gehaald: spierenzalfje en pijnstillers. Thuis eerst de benen ingesmeerd met het spierenzalfje. Ik verbaasde mezelf erover hoe snel dat werkte, de stijfheid werd bijna direct veel minder. Dat gaf al hoop op een betere start dan de donderdag. Op de parkeerplaats in Lent besloten om een roze snoepje naar binnen te werken. Ik hou daar helemaal niet van, en heb die dingen tijdens het wandelen ook nog nooit gebruikt. Maar ik wilde voorkomen dat ik weer zo'n nare eerste 10 km als de donderdag zou hebben. Overigens zag ik tijdens het rijden al wat geflits aan de horizon, en kijkend op de buienradar zag ik inderdaad wat onweersbuitjes hangen boven Noord-Brabant. Maar maakte me nog nergens zorgen over. Had 's morgens nog wel snel mijn poncho in de tas gedaan, die ik eerst niet had willen meenemen.

Deze keer duurde het erg lang voor ik door de scan was, het schoot helemaal niet op. Kwart over 4 gestart. De stijfheid en de pijn waren deze keer goed te behappen, de middeltjes hadden hun uitwerking blijkbaar. Ik kon al snel een lekker tempootje lopen. Het eerste oersaaie stuk al slaapwandelend gelopen. Af en toe vielen er wat druppels naar beneden, maar geen ponchoweer vooralsnog. De 55km splitste zich samen met de militairen af, op weg naar Nederasselt. Het begon steeds donkerder te zien, en bliksemschichten schoten door de lucht. Op de brug van Nederasselt naar Grave begon het toch echt wat serieuzer te regenen, dus de poncho aan. In Grave een bejaardentehuis binnen gedoken, waar het nog erg rustig was. Het was m'n eerste rust vandaag na zo'n 19km. Heerlijke cappuccino met een broodje gebakken ei. Even wat langer gezeten in de hoop dat de bui vertrokken was, maar de buienradar gaf aan dat er nog veel meer zat aan te komen. Buiten leek het droger, dus maar weer op weg. Was nog geen 5 seconden buiten, of het stroomde van de regen. Poncho aan, en gaan. Pech gehad :icon_wink: Even na Grave werd het weer droog en splitste de 55 km zich af van de 50 en militairen.

Allereerst door een gezellig dorpje genaamd Escharen. Daarna ging het op weg naar Mill. Mooie route, veel onverharde paden. Carola en Rumi haalden me nog even in. Het werd ondertussen weer steeds donkerder, en plots goot het van de regen. Binnen mum van tijd zat m'n rechterschoen vol water, regen kwam van rechts aanwaaien namelijk. Het ging het bos in, en het bleef maar doorgieten. Modderpaadje na modderpaadje en ik sopte in m'n schoenen. Verstand op 0 en ben met een redelijk tempo doorgelopen naar Mill. De poncho is toch niet zo goed als ik dacht, want was zeiknat geworden. In Mill moest ik even rusten, en dan krijg je het toch een beetje koud door alle nattigheid. Wel een heerlijk gratis bouillonnetje, dus dat verzachtte de omstandigheden :icon_wink:

Vanaf Mill ging het op weg naar Vianen en Cuijk. Soppend in de schoenen, maar gelukkig kwam langzaam het zonnetje weer tevoorschijn. Onderweg kwam er nog een fanfare op de fiets langs. Normaal staan in Cuijk altijd familie en bekenden, maar die kwamen dit jaar geen van allen, dus heb op het punt waar ze altijd stonden zelf maar gerust. Ik was blij om in Cuijk weer even te kunnen zitten, onder het genot van een appeltaart met slagroom. Gezellig zitten kletsen met wat toeschouwers, die je dan vol verwondering staan aan te kijken. Na een korte rust maar weer op weg, en moest toch weer op gang komen. De spieren waren wat minder blij. Ook begonnen m'n schenen best wel wat pijn te doen, evenals m'n rechter knieholte. Even door de pijn heengelopen, en op weg naar de Oase in Malden. Vanaf Cuijk is de route niet echt veel aan, dus gewoon doorlopen is het devies. Gelukkig is er wel het gezellige Mook en Molenhoek.

In de Oase even heerlijk bijgekomen. Schoentjes uit, poncho opgeruimd, en een aantal heerlijke ballen + knakworst naar binnen gewerkt. Bedankt Eric en Carla voor de goede zorgen! Om de Via Gladiola toch nog even goed te lopen, maar een tweede roze snoepje naar binnen gewerkt. Toen ik wilde gaan, stonden ook Martin en Aike op het punt van vertrekken. Daarnaast liep er nog een man een paar kilometer mee, maar weer z'n naam niet meer. Hij liep in ieder geval zwaar onder de pijnstillers. Dus met z'n 4en onderweg gegaan richting de Via Gladiola. Na verloop van tijd zijn we die man echter kwijt geraakt, dus verder gegaan met z'n 3en. Erg gezellig, en Aike maakte de ene foto na de andere. We kwamen nog wat in de verdrukking door een grote groep van PostNL die met een fanfarekorps en een zee aan ballonnen de Via Gladiola opkwamen. Het maakte het toch ook wel weer leuk en gezellig. Op de Via Gladiola genoten van alles. De finish was al snel in zicht, en opgelucht richting de hokjes om af te melden. Het zilveren kruisje was binnen! Samen met Aike en Martin nog even nagezeten op de wedren, om daarna weer naar huis te keren.

Thuis de balans opgemaakt. Dikke bult vocht op m'n heup was nog dikker geworden. Daarnaast een dikke rechter knieholte, die ook best wat pijn deed. Op beide schenen zat ook een bult, en vooral bij m'n linkerbeen was daaraan een dikke enkel verbonden. Van m'n heup en m'n knieholte nog het meest last gehad de dagen erna. Lang staan was zondag niet zo goed voor m'n heup. Lang zitten niet goed voor m'n knieholte, want heb de rest van de zondag en een deel van de maandag wat mank moeten lopen daardoor. Gelukkig neemt alles nu af. Maar deze vierdaagse was echt de zwaarste tot nu toe, met de meeste blessures. Praktisch geen blaren gelukkig, dat wel. Al met al heb ik zeker genoten tijdens deze vierdaagse, maar was het ook afzien en door de pijn heen lopen. Toch, op naar volgend jaar! En anders een volgende keer! :icon_smile:

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijk
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 11:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Ik heb genoten van je verslagen! Gefeliciteerd met je prestatie!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.