Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Apr 2024, 19:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Dag van Druten (55 km)
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2016, 11:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4387
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ook genoten van je verslag. En ik vind je nog steeds een topper :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Druten (55 km)
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2016, 15:55 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Carola schreef:
De dag van Druten...
KLIKKLIK

Jeetje Carola, ik kreeg het weer helemaal benauwd toen ik las dat jij daar ook last van had. Ondanks mijn vroege start, ik mocht al om 6.15 uur starten op de 30km, was ik pas om 16.55 uur binnen. Ja, op tijd, maar als ik dan jouw verslag lees denk ik wel... potverrr.... jij moest 55 km lopen en niks eerder starten!!! Top gedaan hoor en na die tweede dag.... wordt het allemaal wat makkelijker (tussen de oren). :icon_wink:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Druten (55 km)
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2016, 10:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6726
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Woensdag, dag van Druten!!!
Vandaag ben ik alweer enige tijd wakker voordat de wekker afloopt.
Na een prima ontbijt en de 1 km lange aanloop naar de Wedren, start ik ook vandaag om ongeveer 4.15 uur.
Het wordt vandaag een hete dag, althans dat zijn de voorspellingen en dat betekent dat ik dezelfde strategie wil toepassen als op dinsdag.
Ik wil de 1e uren zoveel mogelijk doorlopen, onderbroken door korte rustmomenten. Zodoende hoop ik het in de middag, als het op zijn heetst is, wat rustiger aan te kunnen doen.
Voor vandaag staat 57 km op het programma. Het is een psychologisch spelletje wat zich kort in mijn brein afspeelt. Vorig jaar waren de laatste 5 km van de 2e dag relatief gezien het zwaarst van de hele Vierdaagse. De afstand van vandaag is 9 km langer dan die van vorig jaar dus is mijn voorlopige conclusie: de laatste 14 km worden zwaar voor mij.
Al snel bedenk ik dat ik dit akelige idee moet loslaten en dat ik beter kan vergelijken met de dag van gisteren. Ik had gisteren geen problemen met de 54 km en vandaag kunnen die 3 km extra er dan ook nog wel bij. Opgelost, toch?

De groeps-app lees ik uitsluitend op de rustposten. Dan is het ook nog een beetje bij te houden. Aangezien ik dit bij mijn 1e rust van vandaag niet gedaan heb, is de hoeveelheid app’s bij de 2e rustpost al dusdanig opgelopen dat ik besluit om daar vandaag niet meer naar te kijken. Helaas mis ik daardoor ook het bericht van Aike, als zij besloten heeft om ermee te stoppen!
Ik kom Coby weer tegen bij zijn rustpost en verder zie of spreek ik nog geen bekenden. De zon komt al snel door. Mensen die mij kennen, hebben mij geadviseerd om goed te drinken (want ik ben doorgaans een slechte drinker).

Ik vind het fijn dat de 55 km alsnog door het centrum van Wijchen komt al zijn er uiteraard nog niet zoveel toeschouwers aanwezig. Wel zie ik Hein op een tribune zitten, samen met zijn zoon. Hij vertelt dat hij het vandaag, vanwege zijn zoon, iets rustiger aan wilt doen.
De 55 km - lus is 28 km lang waardoor op de volgende 28 km uitsluitend 55 km lopers zijn te vinden.
Maar wat vind ik die lus geweldig!!! Het is alles behalve saai in die route!!!

In alle dorpen waar doorheen gelopen wordt vind ik het gezellig. Zelfs in het kleinste dorpje, Leur, zitten toeschouwers aan de kant en is er muziek.
Bij de rust bij Post.nl zie ik Anita(Postmuts) en ik krijg van haar een lekkere kop koffie en een lekkere koek aangeboden.
Even later komt Erik (Rumi) hier ook aan. Ik kende hem nog niet maar dat verandert snel als we besluiten om samen verder te lopen.
Zowel Erik als ik hebben een lekker tempo en beiden willen zoveel mogelijk kilometers in de vroege ochtenduren maken. We trekken ons aan elkaar op en lopen ook samen door Druten.

Wat is er in Druten een mooi feest van gemaakt, kippenvel krijg ik ervan!! Het overtreft alle verwachtingen en die waren al erg hoog!!!
Er is muziek uit alle decennia van de vorige eeuw en er is ook aandacht voor modernere uitvoeringen van oude nummers.
Er wordt veel lekkers uitgedeeld en het publiek is hier zeer enthousiast!! Geweldig allemaal!!!
Na Druten lopen Erik en ik samen verder en dat loopt best lekker. Het is weliswaar erg warm/heet aan het worden, maar daar tegenover staat dat het ook lekker waait. Ik heb geen last van de hitte. Het duurt wel eventjes voordat we de extra ingelaste rustpost van Bosso(Jos) in het vizier krijgen maar ook die post wordt bereikt. De schaduw is dichtbij maar die schaduw hoort bij de scoutingpost, waar Coby even later aan schuift.
Wij zitten in de volle zon!!!

Na een donatie voor het goede doel stiefelen Erik en ik weer verder.
Ik krijg zo langzamerhand wel het gevoel dat het tijd wordt om het iets rustiger aan te gaan doen.
Het gaat eigenlijk vanzelf. Op een gegeven moment hebben Erik en ik allebei even “iets anders te doen” wat betreft de vochthuishouding en raken we elkaar kwijt. We hebben heerlijk gelopen samen maar kennelijk is dan toch het moment aangebroken om het rustiger aan te gaan doen.
Ik bereik Beuningen zonder kleerscheuren en kom dan in de grote meute terecht. Het tempo gaat hier gedwongen omlaag maar ik vind het prima zo!
Helaas ontvang ik vandaag ook het bericht Fien is uitgevallen.

Dan ineens zie ik Aike aan de kant van de weg staan en maak met haar een praatje. Ze biedt me een zitplaats aan, een banaan en iets te drinken. Ik vind het jammer dat Aike heeft moeten opgeven vandaag, maar vind het nu wel fijn om haar hier te zien.
Op naar Weurt en naar het Water Kwartier, het is weer erg gezellig overal. Ik rust nu wat vaker even uit en dat bevalt prima!
Na de Waalkade nog even het “roze feest” meemaken en dan zit ook deze dag er weer op.

Ik hoor dat er vandaag meerdere onwel wordingen zijn geweest met name in en rondom Beuningen.
Ikzelf heb vandaag geen moeite gehad met het hete weer en bereik vrij monter de finish.
Achteraf gezien was dit zelfs mijn makkelijkste dag!!
Ik ben, net als gisteren, om 16.00 uur binnen gekomen en dat met een 3 km langere route en met die hitte!
Over de hele dag drink ik wel extra, heel veel zelfs, maar ik behoed mezelf ervoor door ook weer niet teveel te drinken. In 2006 is me dat niet goed bevallen!!

In de avond heb ik wel last van mijn voeten. Ik heb een klacht aan mijn voeten die ik voor de Vierdaagse ook al had en dat speelt nu weer op.
Daardoor zijn de voeten iedere avond meer vermoeid dan ik gewend ben, maar gelukkig trekken de klachten binnen enkele uren weer weg .

Ook vandaag vind ik het op de Wedren te druk om lang rond te blijven hangen en dus ben ik hier weer snel weg.


Laatst gewijzigd door Marko op 19 Aug 2016, 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Druten (55 km)
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2016, 10:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4387
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ik heb deels een deja-vu momentje... stond dit verslag er niet al? :icon_rolleyes: :icon_redface:
Zo niet, dan had ik het wel voor je kunnen tikken... het komt me zo bekend voor :icon_lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Druten (55 km)
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2016, 11:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6726
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Ik heb deels een deja-vu momentje... stond dit verslag er niet al? :icon_rolleyes: :icon_redface:
Zo niet, dan had ik het wel voor je kunnen tikken... het komt me zo bekend voor :icon_lol:


Zou jij anders dag 3 en dag 4 willen tikken?
Scheelt mij weer graafwerk (in mijn geheugen). :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Druten (55 km)
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2016, 14:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4387
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Ik heb deels een deja-vu momentje... stond dit verslag er niet al? :icon_rolleyes: :icon_redface:
Zo niet, dan had ik het wel voor je kunnen tikken... het komt me zo bekend voor :icon_lol:


Zou jij anders dag 3 en dag 4 willen tikken?
Scheelt mij weer graafwerk (in mijn geheugen). :icon_mrgreen:


Dag 4 lukt misschien nog wel (toilet onder brug, onweer etc.) haha


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Druten (55 km)
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2016, 17:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
postmuts schreef:
Carola schreef:
De dag van Druten...
KLIKKLIK

Wat heb jij een gezellige stijl van schrijven :icon_smile: beleef de hele dag met je mee, want idd wat was het warm en wat was het een lange rechte weg vanuit Druten, wij stonden daar op een kruising in de volle zon, was blij dat we een parasol mee hadden gekregen om schaduw te creëren

Leuke verslagen, heb het ademloos gelezen!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.