Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 23:28

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 07:57 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 799
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Ray schreef:
Voor mij is het al "druk" als ik in het eerste gedeelte van de dag word ingehaald door wandelaars de 40civ en 40mil.


Dat vond ik ook niet prettig. Ben je net 2, 3 uur aan de wandel, en dan word je al ingehaald door mensen van de 40 KM. Dan denk ik bij mij zelf, loop ik nu echt zo langzaam. Maar dat kwam door die vroege start.

Ray schreef:
verschillende grote groepen (zowel civiel als militair) van ieder drie / vier man breed die elkaar op hele smalle stukken van het parcours in gaan halen en daarbij ook nog eens "verlangen" dat je als individuele loper aan de kant gaat.


Ja, idd. Ben je dan verplicht aan de kant te gaan? De politie heeft daar ook zo'n handje van. Op een gegeven moment werden wij 'opgejaagd' door een peleton Canadese militairen op een nauw stuk. En het scheelde weinig of ik had op de hakken getrapt van wandelaars die voor ons liepen. Dan voel je zo'n vlag in je nek ... En aan de kant gaan ging gewoon niet, want dan lag je in de sloot.

Ray schreef:
Overigens vond ik het wel terecht, zeker voor ons als 55/50'ers, dat er een verlenging was: wij hadden immers niet kunnen profiteren van een vroegere start.


Inderdaad, als de 30 en 40 km een half uur eerder mogen starten, dan moet dat wel gelijk worden getrokken met de 50/55. Dat zij dan een half uur later mogen binnenkomen. Maar dat moet dan niet gelden voor de 30 en 40 KM.

En al die vlaggen dan? Als militairen met een vlag lopen, oke. Maar 1 vlag is echt wel genoeg. Maar er zijn ook veel individuelen die lopen met zulke enorme vlaggen rond te sjouwen dat je op een gegeven moment niets meer ziet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 08:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
En toch.... Was het een feestje :icon_biggrin: :icon_cool:
Wie de 4 daagse van Nijmegen loopt, weet dat je met dit soort dingen te maken krijgt (en als dit je debuut was, dan weet je het nu).
Niet alles verloopt vlekkeloos, niet iedereen op het parcours is even sociaal iingesteld. Zoals ook in 'de echte wereld'. Take it or leave it. Wat niet wil zeggen dat de organisatie niet kan en mag leren van onze reacties.

Gelukkig ging er ook heel veel goed :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 08:21 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Ray schreef:
Zeker op smalle (dijk)wegen zou het me een goed idee lijken om de "groups out of step" regel toe te passen die ook bij bijvoorbeeld de Waalbrug geldt.

Wat is dat voor een regel?

Ray schreef:
Bij het finishen om vijf voor vijf respectievelijk vijf voor zes stond er bij mij geen rij voor het afmeldbureau en ik had helemaal geen last van de mensen die lekker in de zon of in de schaduw zaten te genieten van de sfeer.

Volgens mij vindt dat ook alleen plaats bij de afmeldbureaus van de 30 en 40 kilometer.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 09:17 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Sammie6306 schreef:
En toch.... Was het een feestje :icon_biggrin: :icon_cool:
Wie de 4 daagse van Nijmegen loopt, weet dat je met dit soort dingen te maken krijgt (en als dit je debuut was, dan weet je het nu).
Niet alles verloopt vlekkeloos, niet iedereen op het parcours is even sociaal iingesteld. Zoals ook in 'de echte wereld'. Take it or leave it. Wat niet wil zeggen dat de organisatie niet kan en mag leren van onze reacties.

Gelukkig ging er ook heel veel goed :icon_wink:


Helemaal mee eens !

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 09:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Sammie6306 schreef:
En toch.... Was het een feestje :icon_biggrin: :icon_cool:
Wie de 4 daagse van Nijmegen loopt, weet dat je met dit soort dingen te maken krijgt (en als dit je debuut was, dan weet je het nu).
Niet alles verloopt vlekkeloos, niet iedereen op het parcours is even sociaal ingesteld. Zoals ook in 'de echte wereld'. Take it or leave it. Wat niet wil zeggen dat de organisatie niet kan en mag leren van onze reacties.

Gelukkig ging er ook heel veel goed :icon_wink:

Mooi gesproken/geschreven Sammie.
Degene die zich ergert kan ook gewoon thuis blijven of aan een andere vierdaagse meedoen. Waarom willen er elk jaar zoveel mensen meedoen met 'Nijmegen'?

Al die drukte, de vele wandelaars, meedeinen in de voorwaartse stroom wandelaars want 'eigen tempo' bestaat niet, de muziek onderweg, de 'Goedemorgenman' en 'Bordjesman' op hun eigen plek, al die lieve mensen met hun tuinslangen en -sproeiers en ingenieuze vernevelinstallaties, DANK, DANK, DANK, voor mij een wandelende reunie, eerst de banier van de Oase zien en dan aanschuiven en vertroeteld worden, dit alles is de CHARME van "Nijmegen". Ben ik wat vergeten? Vul zelf maar aan!
Troost: de 101ste wordt vast niet zo druk!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 09:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
longfield schreef:
Sammie6306 schreef:
En toch.... Was het een feestje :icon_biggrin: :icon_cool:
Wie de 4 daagse van Nijmegen loopt, weet dat je met dit soort dingen te maken krijgt (en als dit je debuut was, dan weet je het nu).
Niet alles verloopt vlekkeloos, niet iedereen op het parcours is even sociaal iingesteld. Zoals ook in 'de echte wereld'. Take it or leave it. Wat niet wil zeggen dat de organisatie niet kan en mag leren van onze reacties.

Gelukkig ging er ook heel veel goed :icon_wink:


Helemaal mee eens !

Ja, ZO kun je ook antwoorden. :icon_wink: :icon_smile:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 10:06 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 01 Aug 2016, 19:56
Berichten: 1
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: 5000
Aantal N4D volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Lowa, Hanwag, Meindl
footloose schreef:
Wat is dat voor een regel?

Het staat niet formeel in het deelnemersreglement, maar op bepaalde smalle gedeeltes van het parcours zet de organisatie borden neer met de tekst "groups out of step" respectievelijk "groepen uit de pas". Bij de Waalbrug stond (vroeger) bijvoorbeeld altijd zo'n bord. Hiermee wil men bewerkstelligen dat groepen / detachementen niet met 4 man breed gaan lopen, maar meer achter mekaar (in een "treintje").

footloose schreef:
Volgens mij vindt dat ook alleen plaats bij de afmeldbureaus van de 30 en 40 kilometer.


Tegen de tijd dat ik finish is het overal (gezellig) druk. ;)

_________________
Groeten van de achterhoedewandelaar


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 10:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Ik was blij met de in- en uitgang bij de wedren op het einde van de dag! Dat vond ik vorig jaar een crime! En ik heb niet een keer in de rij hoeven staan voor mijn kaartje en beloning dus ik heb denk ik mazzel gehad. Verder vond ik op dag 1 de toerit naar de brug te smal. En er stond iemand van de organisatie en keek er naar, greep niet in. De verdeling van de brug, een smal stuk en een breed stuk. Ik liep op het smalle stuk mezelf te verbijten want het was heet en het schoot niet op. Verder heb ik het prima naar mijn zin gehad! Is het al 18 juli???

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 10:23 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 417
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Het staat niet formeel in het deelnemersreglement, maar op bepaalde smalle gedeeltes van het parcours zet de organisatie borden neer met de tekst "groups out of step" respectievelijk "groepen uit de pas". Bij de Waalbrug stond (vroeger) bijvoorbeeld altijd zo'n bord. Hiermee wil men bewerkstelligen dat groepen / detachementen niet met 4 man breed gaan lopen, maar meer achter mekaar (in een "treintje")

Ik heb het bord bij de waalbrug gezien. Het was daar enorm druk want pas na vele meters kon je oversteken naar de tweede baan. En die stond aangegeven als "groepenbaan"

Maar ik ben het met sammie6306 eens, het was weer enorm gezellig. En extra tijd had ik dit jaar niet nodig. Maar veel mensen wel en gelukkig zijn die ook nog gescand.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 10:35 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Ray schreef:
footloose schreef:
Wat is dat voor een regel?

Het staat niet formeel in het deelnemersreglement, maar op bepaalde smalle gedeeltes van het parcours zet de organisatie borden neer met de tekst "groups out of step" respectievelijk "groepen uit de pas". Bij de Waalbrug stond (vroeger) bijvoorbeeld altijd zo'n bord. Hiermee wil men bewerkstelligen dat groepen / detachementen niet met 4 man breed gaan lopen, maar meer achter mekaar (in een "treintje").

Ik dacht dat dit betekende dat ze niet meer in de maat mogen lopen omdat anders het risico bestaat dat de brug in 'eigentrilling' komt en breekt, zie: https://www.youtube.com/watch?v=dTEeECS7_Ow.
Citaat: Ook een kolonne soldaten kan bij het marcheren een trilling veroorzaken met een frequentie die even hoog is als de eigenfrequentie van de brug waar ze overheen lopen. Daarom lopen ze vaak uit de maat bij het oversteken van een brug.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 10:41 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ray schreef:
footloose schreef:
Wat is dat voor een regel?

Het staat niet formeel in het deelnemersreglement, maar op bepaalde smalle gedeeltes van het parcours zet de organisatie borden neer met de tekst "groups out of step" respectievelijk "groepen uit de pas". Bij de Waalbrug stond (vroeger) bijvoorbeeld altijd zo'n bord. Hiermee wil men bewerkstelligen dat groepen / detachementen niet met 4 man breed gaan lopen, maar meer achter mekaar (in een "treintje").


Dat "groups out of step" moeten lopen op de Waalbrug heeft niets te maken met het al dan niet naast elkaar lopen!
Ze moeten out of step (uit de maat) lopen om te voorkomen dat er trillingen (resonantie) in de brug optreden als gevolg van een grote colonne in de maat lopende wandelaars.
Vroeger deden er veel meer militairen mee, en ook wandelverenigingen liepen vaak in groep, dus had je veel meer in de pas lopende wandelaars dan tegenwoordig.
Ik heb het bord dit jaar voor het eerst gemist, maar ja ik heb dan ook 8 jaar niet mee gedaan.
Google maar eens op "brug"en "trillingen", er is zelfs kort geleden in Londen een brug gesloten, omdat die begon te trillen voor eroverheen lopende wandelaars!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 11:02 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 799
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Ik heb een kleine inventarisatie gemaakt van de meest voorkomende leerpunten:
1. Drukte voor de afmeldbureau's (mensen die daar blijven zitten/liggen)
2. Communicatie verlengde finishtijden
3. Mensen zonder bandje die zich op de wedren bevinden
4. Communicatie/begeleiding vervroegde starttijden
5. In formatie blijven lopen van (militaire) groepen
6. (Indeling) fietsenstalling
6. Finishen/scannen polsbandjes
7. Drukte op het parcours
7. Kwaliteit van de polsbandjes


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 11:05 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Danyell schreef:
Ray schreef:
footloose schreef:
Wat is dat voor een regel?

Het staat niet formeel in het deelnemersreglement, maar op bepaalde smalle gedeeltes van het parcours zet de organisatie borden neer met de tekst "groups out of step" respectievelijk "groepen uit de pas". Bij de Waalbrug stond (vroeger) bijvoorbeeld altijd zo'n bord. Hiermee wil men bewerkstelligen dat groepen / detachementen niet met 4 man breed gaan lopen, maar meer achter mekaar (in een "treintje").


Dat "groups out of step" moeten lopen op de Waalbrug heeft niets te maken met het al dan niet naast elkaar lopen!
Ze moeten out of step (uit de maat) lopen om te voorkomen dat er trillingen (resonantie) in de brug optreden als gevolg van een grote colonne in de maat lopende wandelaars.
Vroeger deden er veel meer militairen mee, en ook wandelverenigingen liepen vaak in groep, dus had je veel meer in de pas lopende wandelaars dan tegenwoordig.
Ik heb het bord dit jaar voor het eerst gemist, maar ja ik heb dan ook 8 jaar niet mee gedaan.
Google maar eens op "brug"en "trillingen", er is zelfs kort geleden in Londen een brug gesloten, omdat die begon te trillen voor eroverheen lopende wandelaars!

Lezen we de reacties van forummers niet meer voordat we zelf reageren? :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 11:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Ray schreef:
footloose schreef:
Wat is dat voor een regel?

Het staat niet formeel in het deelnemersreglement, maar op bepaalde smalle gedeeltes van het parcours zet de organisatie borden neer met de tekst "groups out of step" respectievelijk "groepen uit de pas". Bij de Waalbrug stond (vroeger) bijvoorbeeld altijd zo'n bord. Hiermee wil men bewerkstelligen dat groepen / detachementen niet met 4 man breed gaan lopen, maar meer achter mekaar (in een "treintje").

Ik dacht dat dit betekende dat ze niet meer in de maat mogen lopen omdat anders het risico bestaat dat de brug in 'eigentrilling' komt en breekt, zie: https://www.youtube.com/watch?v=dTEeECS7_Ow.
Citaat: Ook een kolonne soldaten kan bij het marcheren een trilling veroorzaken met een frequentie die even hoog is als de eigenfrequentie van de brug waar ze overheen lopen. Daarom lopen ze vaak uit de maat bij het oversteken van een brug.

Truus, je hebt je eigen vraag correct beantwoord.
Ray (Good old Guitarplayer :icon_wink: ) foutje: lees voor Ray Wandelmama. Er is iets fout gegaan met 'kwooten' heeft ongelijk en een peloton loopt trouwens in 'rotten van drie' (naast elkaar). Dat ze op drukke plekken een 'treintje' vormen is beleefdheid of om de doorstroming bevorderen.
En Danyell heeft ook gelijk.
'Vroegah' (jaren 60, 70, 80) was het wandelen meer letterlijk een groepsgebeuren en waren er bij de Vierdaagse meer militaire pelotons. Nu is het meer een 'individuele massa' geworden met een paar eigen wandelmaatjes die niet 'in de maat lopen' en geen 'juffrouw meer die kwaad wordt'. :icon_lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2016, 11:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Friso schreef:
Ik heb een kleine inventarisatie gemaakt van de meest voorkomende leerpunten:
1. Drukte voor de afmeldbureau's (mensen die daar blijven zitten/liggen)
2. Communicatie verlengde finishtijden
3. Mensen zonder bandje die zich op de wedren bevinden
4. Communicatie/begeleiding vervroegde starttijden
5. In formatie blijven lopen van (militaire) groepen
6. (Indeling) fietsenstalling
6. Finishen/scannen polsbandjes
7. Drukte op het parcours
7. Kwaliteit van de polsbandjes

Zien we jou bij de 101ste in de organisatie? :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.