Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 22:06

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 09:13 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 799
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Ging het ook nog ergens organisatorisch/logistiek mis tijdens deze 4 Daagse?

Op de eerste dag, aan het einde van de route toen we richting de waalbrug liepen. Ontstond er een grote opstopping om de brug op de te komen. Ik denk dat de twee gescheiden fietspaden op de brug de hoeveelheid mensen niet aan konden. Op het moment dat wij daar aankwamen rond het heetste moment van de dag, mensen waren moe, mensen moesten stoppen, weinig bewegingsruimte. En mensen vielen flauw.

Verder werd er ook slecht gecommuniceerd over wanneer je 17.30 mocht binnen komen en wanneer niet. Later zag ik op mijn telefoon dat de organisatie berichten via Twitter had gestuurd. Dit hadden ze beter bekend kunnen maken via die grote informatieborden langs de kant.

Ook was het enorm druk op de wedren tijdens het afmelden. Je struikelde over de mensen, die uitgeput op de grond gingen zitten, richting het afmeldbureau.

Verder ...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 09:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
Ging het ook nog ergens organisatorisch/logistiek mis tijdens deze 4 Daagse?

Op de eerste dag, aan het einde van de route toen we richting de waalbrug liepen. Ontstond er een grote opstopping om de brug op de te komen. Ik denk dat de twee gescheiden fietspaden op de brug de hoeveelheid mensen niet aan konden. Op het moment dat wij daar aankwamen rond het heetste moment van de dag, mensen waren moe, mensen moesten stoppen, weinig bewegingsruimte. En mensen vielen flauw.


Er was een reanimatie gaande op de brug waardoor niemand er langs kon.
Dat wetende vond ik het niet meer erg om even in de brandende zon te wachten.


De communicatie over de verlengde finishtijden had wat mij betreft ook beter en voornamelijk eerder gekund.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 10:06 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 346
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Inderdaad, vooral de communicatie kan en moet beter!
Zelf heb ik er gelukkig geen gebruik van hoeven maken, maar ik vernam tijdens de marathon uitzending dat het besluit voor de 30min extra pas tegen 17:15 genomen werd! Dat is veel te laat, zeker om het nog naar buiten te brengen!

Daarnaast vind ik dat de vervroegde starttijden voor de 30km en 40km beter begeleid had moeten worden. Wij, de 50 en 55, moesten ons een weg banen door de 40ers heen. Over het algemeen ging dit goed, maar er waren helaas wel wat 40ers die het er niet mee eens waren dat wij voor gingen (ga er dan nog niet staan, zou je denken, maar dat deden ze wel).

Voor de rest heb ik alleen maar respect voor de organisatie hoe ze wederom zo'n groot feest in goede banen weten te leiden. Zelf vond ik dat de reactie op onwel geworden mensen etc een stuk beter was dan 10jr geleden, en dat er veel meer hulp beschikbaar was. Waarschijnlijk doordat er nu van te voren al rekening mee werd gehouden, waar het 10jr terug als een 'verrassing' kwam.

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 10:32 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
In aanvulling op wat Rachel zegt over de start heb ik wel een opmerking over de 'late' starters met een vroege starttijd. Daarmee bedoel ik dat ik om 5.00 uur mag starten voor de 40 km maar dan wil ik graag pas om 5.30 starten omdat ik a) niet in de rij wil staan en b) toch niet zo snel loop en er dan minder mensen zijn die mij hoeven in te halen.
Ik heb me die twee dagen met vroege start door een mensenmassa moeten worstelen die al in de rij stond voor de start om 6.00 uur (ik begrijp er niets van dat die mensen al meer dan een half uur van tevoren daar gaan staan). Ook veel onbegrip dat ik "pas" om half 6 ging starten terwijl ik ook al om 5 uur had mogen starten. Er waren mensen die vonden dat ik dan zo'n vroege startkaart niet waard was, maar dat terzijde.
Bij de vierdaagse in Alkmaar hadden ze ook twee starttijden en daar hadden ze het veel beter opgelost want er was naast de brede wachtrij een smalle rij voor mensen zoals ik, die later willen starten dan de tijd waarop het mag maar wel vroeger dan de volgende starttijd. Per slot van rekening heb je een starttijd voor een interval van 3 kwartier. Die smalle rij kwam ook bij de scanners uit maar niemand had dan last van je en je hoefde je niet door een wachtende mensenmassa te wurmen. Dit zouden ze mijns inziens in Nijmegen ook moeten doen. Nu werd er ook door de startscanners verschillend mee omgegaan, sommigen lieten mensen gewoon starten die buiten de rij om zich bij hen meldden (niets mis mee volgens mij), maar toen ik dat probeerde werd ik toch de rij in gestuurd (vroeg me inwendig af waarom).

Verder inderdaad niets dan lof voor de organisatie. Vooral het knippen bij de controles werd heel zorgvuldig gedaan. Die controleurs lopen zich het rimram heen en weer en krijgen ook nog eens blaren op hun kniphand. Jammer dat het scannen via een chip nog steeds geen optie is, al vind ik het contact met de controleurs wel altijd gezellig. Ze dragen een naamkaartje dus ik zei steeds 'goedemiddag Carlijn' (of zoiets), sommigen keken dan verbaasd op (hihi). En dat er bottlenecks in de route zitten, tja dat is bekend. Dan moet je je even inhouden of je last daar nog even een lange rust in, dan loop je zo weer in de achterhoede (en kunt van daaruit op een breder stuk weg de mensen weer gemakkelijker inhalen). Dat vraagt om wat aanpassingsvermogen en dat gaat makkelijker als je nog niet 'stuk' bent.

Eén keer werden we tegengehouden door politie-agenten voor een kruising en toen ontstond er een voor hen dreigende situatie (ik vond het niet leuk en schaamde me plaatsvervangend). Een grote groep wandelaars (de meesten gingen zelfs meedoen) begon naar voren te duwen en daarbij een woord te scanderen (iets van push push push) met een vuist in de lucht. En dat terwijl die agenten al langzaam achteruit liepen (ze houden rekening met dit gedrag door de groep al voor de kruising tegen te houden). Ik heb die agenten persoonlijk bedankt voor hun werk en geduld. Aan de andere kant verbaasde me het hoe snel de wandelaars (ook op een smalle weg) aan de kant gaan voor een ambulance.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 10:35 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Oja en over dat melden van uitstel van afmeldtijd. Als ze dit te vroeg kenbaar maken, dan gaan mensen er rekening mee houden. Ze willen natuurlijk tot het laatste moment dat iedereen echt moeite doet om op tijd te finishen. Dit lijkt me voor de organisatie best lastig. Wel een goede boodschap voor de wandelaar: stop nooit! Ook niet als je weet dat je later dan 17:00 uur zult binnenkomen. Als je nog door kunt lopen, doe dat, je weet maar nooit. Het is sneu als je in Oosterhout besluit om te stoppen terwijl je achteraf toch nog door had kunnen gaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 10:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
footloose schreef:
In aanvulling op wat Rachel zegt over de start heb ik wel een opmerking over de 'late' starters met een vroege starttijd. Daarmee bedoel ik dat ik om 5.00 uur mag starten voor de 40 km maar dan wil ik graag pas om 5.30 starten omdat ik a) niet in de rij wil staan en b) toch niet zo snel loop en er dan minder mensen zijn die mij hoeven in te halen.
Ik heb me die twee dagen met vroege start door een mensenmassa moeten worstelen die al in de rij stond voor de start om 6.00 uur (ik begrijp er niets van dat die mensen al meer dan een half uur van tevoren daar gaan staan). Ook veel onbegrip dat ik "pas" om half 6 ging starten terwijl ik ook al om 5 uur had mogen starten. Er waren mensen die vonden dat ik dan zo'n vroege startkaart niet waard was, maar dat terzijde.
Bij de vierdaagse in Alkmaar hadden ze ook twee starttijden en daar hadden ze het veel beter opgelost want er was naast de brede wachtrij een smalle rij voor mensen zoals ik, die later willen starten dan de tijd waarop het mag maar wel vroeger dan de volgende starttijd. Per slot van rekening heb je een starttijd voor een interval van 3 kwartier. Die smalle rij kwam ook bij de scanners uit maar niemand had dan last van je en je hoefde je niet door een wachtende mensenmassa te wurmen. Dit zouden ze mijns inziens in Nijmegen ook moeten doen. Nu werd er ook door de startscanners verschillend mee omgegaan, sommigen lieten mensen gewoon starten die buiten de rij om zich bij hen meldden (niets mis mee volgens mij), maar toen ik dat probeerde werd ik toch de rij in gestuurd (vroeg me inwendig af waarom).

Verder inderdaad niets dan lof voor de organisatie. Vooral het knippen bij de controles werd heel zorgvuldig gedaan. Die controleurs lopen zich het rimram heen en weer en krijgen ook nog eens blaren op hun kniphand. Jammer dat het scannen via een chip nog steeds geen optie is, al vind ik het contact met de controleurs wel altijd gezellig. Ze dragen een naamkaartje dus ik zei steeds 'goedemiddag Carlijn' (of zoiets), sommigen keken dan verbaasd op (hihi). En dat er bottlenecks in de route zitten, tja dat is bekend. Dan moet je je even inhouden of je last daar nog even een lange rust in, dan loop je zo weer in de achterhoede (en kunt van daaruit op een breder stuk weg de mensen weer gemakkelijker inhalen). Dat vraagt om wat aanpassingsvermogen en dat gaat makkelijker als je nog niet 'stuk' bent.

Eén keer werden we tegengehouden door politie-agenten voor een kruising en toen ontstond er een voor hen dreigende situatie (ik vond het niet leuk en schaamde me plaatsvervangend). Een grote groep wandelaars (de meesten gingen zelfs meedoen) begon naar voren te duwen en daarbij een woord te scanderen (iets van push push push) met een vuist in de lucht. En dat terwijl die agenten al langzaam achteruit liepen (ze houden rekening met dit gedrag door de groep al voor de kruising tegen te houden). Ik heb die agenten persoonlijk bedankt voor hun werk en geduld. Aan de andere kant verbaasde me het hoe snel de wandelaars (ook op een smalle weg) aan de kant gaan voor een ambulance.

IK loop er altijd gewoon langs de zijkant langs, en dan via de voorkant even je kaartje laten scannen. Werkt een stuk prettiger dan je de mensen massa heen te moeten wurmen.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 11:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
bahkos schreef:
footloose schreef:
In aanvulling op wat Rachel zegt over de start heb ik wel een opmerking over de 'late' starters met een vroege starttijd. Daarmee bedoel ik dat ik om 5.00 uur mag starten voor de 40 km maar dan wil ik graag pas om 5.30 starten omdat ik a) niet in de rij wil staan en b) toch niet zo snel loop en er dan minder mensen zijn die mij hoeven in te halen.
Ik heb me die twee dagen met vroege start door een mensenmassa moeten worstelen die al in de rij stond voor de start om 6.00 uur (ik begrijp er niets van dat die mensen al meer dan een half uur van tevoren daar gaan staan). Ook veel onbegrip dat ik "pas" om half 6 ging starten terwijl ik ook al om 5 uur had mogen starten. Er waren mensen die vonden dat ik dan zo'n vroege startkaart niet waard was, maar dat terzijde.
Bij de vierdaagse in Alkmaar hadden ze ook twee starttijden en daar hadden ze het veel beter opgelost want er was naast de brede wachtrij een smalle rij voor mensen zoals ik, die later willen starten dan de tijd waarop het mag maar wel vroeger dan de volgende starttijd. Per slot van rekening heb je een starttijd voor een interval van 3 kwartier. Die smalle rij kwam ook bij de scanners uit maar niemand had dan last van je en je hoefde je niet door een wachtende mensenmassa te wurmen. Dit zouden ze mijns inziens in Nijmegen ook moeten doen. Nu werd er ook door de startscanners verschillend mee omgegaan, sommigen lieten mensen gewoon starten die buiten de rij om zich bij hen meldden (niets mis mee volgens mij), maar toen ik dat probeerde werd ik toch de rij in gestuurd (vroeg me inwendig af waarom).

Verder inderdaad niets dan lof voor de organisatie. Vooral het knippen bij de controles werd heel zorgvuldig gedaan. Die controleurs lopen zich het rimram heen en weer en krijgen ook nog eens blaren op hun kniphand. Jammer dat het scannen via een chip nog steeds geen optie is, al vind ik het contact met de controleurs wel altijd gezellig. Ze dragen een naamkaartje dus ik zei steeds 'goedemiddag Carlijn' (of zoiets), sommigen keken dan verbaasd op (hihi). En dat er bottlenecks in de route zitten, tja dat is bekend. Dan moet je je even inhouden of je last daar nog even een lange rust in, dan loop je zo weer in de achterhoede (en kunt van daaruit op een breder stuk weg de mensen weer gemakkelijker inhalen). Dat vraagt om wat aanpassingsvermogen en dat gaat makkelijker als je nog niet 'stuk' bent.

Eén keer werden we tegengehouden door politie-agenten voor een kruising en toen ontstond er een voor hen dreigende situatie (ik vond het niet leuk en schaamde me plaatsvervangend). Een grote groep wandelaars (de meesten gingen zelfs meedoen) begon naar voren te duwen en daarbij een woord te scanderen (iets van push push push) met een vuist in de lucht. En dat terwijl die agenten al langzaam achteruit liepen (ze houden rekening met dit gedrag door de groep al voor de kruising tegen te houden). Ik heb die agenten persoonlijk bedankt voor hun werk en geduld. Aan de andere kant verbaasde me het hoe snel de wandelaars (ook op een smalle weg) aan de kant gaan voor een ambulance.

IK loop er altijd gewoon langs de zijkant langs, en dan via de voorkant even je kaartje laten scannen. Werkt een stuk prettiger dan je de mensen massa heen te moeten wurmen.

Geen probleem mee gehad. Wij zijn iedere ochtend om 5.30 op de Wedren gestart en de wachtenden lieten voldoende ruimte of gingen even opzij.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Laatst gewijzigd door johnnywalker op 27 Jul 2016, 11:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 11:25 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2014, 11:47
Berichten: 41
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: 4daagse Marbella
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Adidas
Mijn inziens is gebleken dat op sommige stukken het parcours niet geschikt is voor 5.000 man extra. Wijchen was voor mij lastig met 4 km/uur daar waar 5,5 a 6 voor mij normaal is. Dit had vooral te maken doordat het hele deelnemersveld in elkaar geschoven was door de vervroegde starttijden behoudens die voor 50/55. Deze had men ook een half uur eerder moeten laten starten. Idem doorkomst Groesbeek, geen doorkomen aan. vervolgens een controle in Groesbeek op het smalste stuk van het parcours waardoor iedereen stilstond.
Tenslotte de kwaliteit van de polsbandjes. Deze kunnen blijkbaar slecht tegen zonnebrand waardoor ze harder aan slijtage onderhevig waren dan anders. Dit was ook de reden dat het scannen vrijdag langer duurde dan andere dagen, sommige bandjes waren voor de scanners niet of nauwelijks leesbaar.
Verder heb ik een prima 4 dagen gehad en volop genoten en niets dan lof voor de organisatie en alle vrijwilligers.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 11:28 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 346
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Oja en over dat melden van uitstel van afmeldtijd. Als ze dit te vroeg kenbaar maken, dan gaan mensen er rekening mee houden. Ze willen natuurlijk tot het laatste moment dat iedereen echt moeite doet om op tijd te finishen. Dit lijkt me voor de organisatie best lastig. Wel een goede boodschap voor de wandelaar: stop nooit! Ook niet als je weet dat je later dan 17:00 uur zult binnenkomen. Als je nog door kunt lopen, doe dat, je weet maar nooit. Het is sneu als je in Oosterhout besluit om te stoppen terwijl je achteraf toch nog door had kunnen gaan.


Dat snap ik, dat ze t niet te vroeg kenbaar willen maken omdat je dan hetzelfde probleem veroorzaakt als bij de normale afmeld tijd (mensen gaan rustiger aan doen). Maar soms wisten mensen het niet en die zijn bijvoorbeeld gewoon gestopt omdat ze dachten het niet te halen.
Dan hadden ze op een kritisch punt beter een bord of vrijwilliger neer moeten zetten waardoor het bericht verspreid zou worden.


En inderdaad, hoe snel en soepel de meeste ambulances door het peloton kon! Kippenvel, nog steeds! De samenwerking tussen ons wandelaars is dan ineens groot, al van verre hoor je de ambulance, maar ook medewandelaars die dit aangeven. Op de meeste stukken ging zelfs even de muziek uit/zachter zodat de wandelaars de ambulance (beter) hoorde aankomen!

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 11:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
walnuts schreef:
Mijn inziens is gebleken dat op sommige stukken het parcours niet geschikt is voor 5.000 man extra. Wijchen was voor mij lastig met 4 km/uur daar waar 5,5 a 6 voor mij normaal is. Dit had vooral te maken doordat het hele deelnemersveld in elkaar geschoven was door de vervroegde starttijden behoudens die voor 50/55. Deze had men ook een half uur eerder moeten laten starten. Idem doorkomst Groesbeek, geen doorkomen aan. vervolgens een controle in Groesbeek op het smalste stuk van het parcours waardoor iedereen stilstond.
Tenslotte de kwaliteit van de polsbandjes. Deze kunnen blijkbaar slecht tegen zonnebrand waardoor ze harder aan slijtage onderhevig waren dan anders. Dit was ook de reden dat het scannen vrijdag langer duurde dan andere dagen, sommige bandjes waren voor de scanners niet of nauwelijks leesbaar.
Verder heb ik een prima 4 dagen gehad en volop genoten en niets dan lof voor de organisatie en alle vrijwilligers.

Vroeger starten dan 4.00 uur is niet mogelijk i.v.m. het OV.
Het probleem van zonnebrandcreme/douchecreme is al vanaf de 1ste in gebuik name van de polsbandjes bekend. Snap ook niet dat dat probleem nog steeds niet is opgelost.
Scannen zoals ze in Alkmaar en tijdens de DoTo al jaren doen is zeer fraude gevoelig, hoewel ik niet snap dat je op andermans naam een beloning wilt halen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 11:56 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 09 Jun 2016, 09:21
Berichten: 13
Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: 2500
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: New Balance
Cornelia schreef:
walnuts schreef:
Mijn inziens is gebleken dat op sommige stukken het parcours niet geschikt is voor 5.000 man extra. Wijchen was voor mij lastig met 4 km/uur daar waar 5,5 a 6 voor mij normaal is. Dit had vooral te maken doordat het hele deelnemersveld in elkaar geschoven was door de vervroegde starttijden behoudens die voor 50/55. Deze had men ook een half uur eerder moeten laten starten. Idem doorkomst Groesbeek, geen doorkomen aan. vervolgens een controle in Groesbeek op het smalste stuk van het parcours waardoor iedereen stilstond.
Tenslotte de kwaliteit van de polsbandjes. Deze kunnen blijkbaar slecht tegen zonnebrand waardoor ze harder aan slijtage onderhevig waren dan anders. Dit was ook de reden dat het scannen vrijdag langer duurde dan andere dagen, sommige bandjes waren voor de scanners niet of nauwelijks leesbaar.
Verder heb ik een prima 4 dagen gehad en volop genoten en niets dan lof voor de organisatie en alle vrijwilligers.

Vroeger starten dan 4.00 uur is niet mogelijk i.v.m. het OV.
Het probleem van zonnebrandcreme/douchecreme is al vanaf de 1ste in gebuik name van de polsbandjes bekend. Snap ook niet dat dat probleem nog steeds niet is opgelost.
Scannen zoals ze in Alkmaar en tijdens de DoTo al jaren doen is zeer fraude gevoelig, hoewel ik niet snap dat je op andermans naam een beloning wilt halen.


Idd al gebeurd dat wel. Kwam vrijdag gewoon een 50 loper tegen bij de start, bandje volledig van de pols af, zei ja sorry hij is los gegaan en mocht gewoon starten. Kan er donderop zeggen dat die voor iemand anders liep.....

Heb verder eigenlijk heerlijk gelopen, enige opstopping waarin ik terecht kwam was op de Via Gladiola, achter een groep doedelzakspelers / dansers. Dan is het Wilhelmus na 20 keer echt wel genoeg;-) Je kon er links langs, maar goed opstopping daardoor. Was je er net voorbij, waren heel aantal wandelaars die op de route gewoon stil gingen staan of zelfs tegen de richting in terug liepen om een foto te maken van / met ene W.A. van Buren.......


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 12:52 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Apr 2016, 09:41
Berichten: 26
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50 km
Kilometers gelopen: 440
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Asics
Bij de vierdaagse loop je altijd langzamer dan normaal vanwege de drukte op het parcours. Daar moet je vantevoren gewoon rekening meehouden. Zeker de stukken waar je ook de 30 km erbij hebt. Je hebt je gewoon aan te passen, want er is gewoon geen andere mogelijkheid om zoveel mensen anders over het parcours te krijgen.

Klagen over het bekend maken van een langere afmeld tijd vind ik de omgekeerde wereld. Wees blij dat ze het 4 dagen lang hebben gedaan. Ik vond het belachelijk dat ze die verlenging hebben gegeven. Woensdag was zwaar, maar daar mocht men al eerder starten. De overige dagen waren wat mij betreft niet zo bijzonder dat je daar extra tijd voor gaat geven. Ja, het was warm en het regende op de vrijdag. Dat hoort er bij.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 12:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
MasterD schreef:
Bij de vierdaagse loop je altijd langzamer dan normaal vanwege de drukte op het parcours. Daar moet je vantevoren gewoon rekening meehouden. Zeker de stukken waar je ook de 30 km erbij hebt. Je hebt je gewoon aan te passen, want er is gewoon geen andere mogelijkheid om zoveel mensen anders over het parcours te krijgen.

Klagen over het bekend maken van een langere afmeld tijd vind ik de omgekeerde wereld. Wees blij dat ze het 4 dagen lang hebben gedaan. Ik vond het belachelijk dat ze die verlenging hebben gegeven. Woensdag was zwaar, maar daar mocht men al eerder starten. De overige dagen waren wat mij betreft niet zo bijzonder dat je daar extra tijd voor gaat geven. Ja, het was warm en het regende op de vrijdag. Dat hoort er bij.


Als het had gemoeten was ik ook op tijd binnen geweest, ik vind ook dat we altijd ruim de tijd hebben bij de 4daagse en van mij hoeft verlenging ook niet. Op woensdag was ik dit keer om tien over 5 binnen, nadat ik 10 minuten heb gezeten op de Voerweg, nadat ik hoorde dat we een halfuur langer hadden. Maar het was wel 57 km, dus heb wel de hele dag door moeten lopen en weinig kunnen rusten. Dus voor vandaag was het prettig, dat halfuur, niet noodzakelijk.

Op vrijdag echter was de grote oorzaak volgens mij de rij op de wedren, ik stond daar om kwart voor 6 en om kwart over 6 kreeg ik pas mijn kruisje, en toen waren er nog steeds rijen, dus dan kunnen ze moeilijk om 6 uur de boel sluiten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 13:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
MasterD schreef:
Bij de vierdaagse loop je altijd langzamer dan normaal vanwege de drukte op het parcours. Daar moet je vantevoren gewoon rekening meehouden. Zeker de stukken waar je ook de 30 km erbij hebt. Je hebt je gewoon aan te passen, want er is gewoon geen andere mogelijkheid om zoveel mensen anders over het parcours te krijgen.

Klagen over het bekend maken van een langere afmeld tijd vind ik de omgekeerde wereld. Wees blij dat ze het 4 dagen lang hebben gedaan. Ik vond het belachelijk dat ze die verlenging hebben gegeven. Woensdag was zwaar, maar daar mocht men al eerder starten. De overige dagen waren wat mij betreft niet zo bijzonder dat je daar extra tijd voor gaat geven. Ja, het was warm en het regende op de vrijdag. Dat hoort er bij.

Van mij hadden ze ook best de langere afmeldtijd alleen mogen laten gelden voor de 55 kilometer lopers (en eventueel de 50 km).

Vrijdag was er op de Wedren een logistiek probleem. Het scannen en uitdelen van de beloningen duurde veel te lang en bovendien lieten ze ook mensen zonder polsbandje toe!! Die stonden zelfs gezellig met het hele gezin bij pa of moe in de rij voor het loket! Daar mogen ze wat mij betreft veel strenger in zijn. Ik weet dat ze niet willen dat mensen daarna op de Wedren blijven hangen maar ik hoop dat ze daar volgend jaar toch een paar lange banken neerzetten want nu moest je gewoon over de op de grond zittende mensen en rondslingerende rugzakken en heuptassen heen stappen. Bovendien sta je gemakkelijker op van een bank dan dat je overeind moet komen van de vloer.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Leermomenten 4 Daagse 2016
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 13:21 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
walnuts schreef:
Mijn inziens is gebleken dat op sommige stukken het parcours niet geschikt is voor 5.000 man extra. Wijchen was voor mij lastig met 4 km/uur daar waar 5,5 a 6 voor mij normaal is. ......

Juist voor Wijchen kan dit niet aan de extra deelnemers gelegen hebben. Die dag waren 5000 lopers op schoolreisje naar Druten (de 55km lopers).


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.