Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 04 Aug 2020, 08:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Alternatieve 4daagse
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2020, 18:20 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 10!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik ben inmiddels ook bijgelezen. Ook ik houd van Rotterdam, dat moge duidelijk zijn. :-)%%

En wie was de BNer? Of weet je de naam niet? ;-)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2020, 18:28 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 25.000
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: MBT/Meindl
fhd schreef:
Ik ben inmiddels ook bijgelezen. Ook ik houd van Rotterdam, dat moge duidelijk zijn. :-)%%

Naam weet ik wel maar of ik dat hier moet meiden? :x

Profiel   

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2020, 18:42 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Sammie6306 schreef:
Wat maak je toch een werk van jouw verhalen Martin, heerlijk. En leuk ook om jouw jeugdherinneringen te delen.

Ik vind het leuk om mijn belevenissen op deze manier met jullie te kunnen delen. ;-)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2020, 19:08 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Marko schreef:
fhd schreef:

Waarom niet? Je doe er niemand kwaad mee en degene leest vast het forum niet. En als deze het wel leest, is er toch nog geen man overboord? En waarom noem je het anders in je verslag? :mrgreen:

Profiel   

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2020, 19:23 
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 33
Kilometers gelopen: Aardig wat
Merk wandelschoenen: Bata M90
fhd schreef:
Marko schreef:
fhd schreef:

Waarom niet? Je doe er niemand kwaad mee en degene leest vast het forum niet. En als deze het wel leest, is er toch nog geen man overboord? En waarom noem je het anders in je verslag? :mrgreen:

Er is ook nog een middenweg, we hebben een besloten gedeelte waar zelfs google geen toegang heeft zonder registratie :=

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 05:37 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

fhd schreef:
Marko schreef:
fhd schreef:

Nou, vooruit dan maar, een hint: het is een reislustig persoon en de oplossing zit in jouw naam. :mrgreen:

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 09:44 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag/Meindl
Mood: Somber
Marko schreef:
fhd schreef:
Marko schreef:
fhd schreef:

Nou, vooruit dan maar, een hint: het is een reislustig persoon en de oplossing zit in jouw naam. :mrgreen:

Dafne Schippers.

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 09:52 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Floortje Dessing

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 10:37 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Sammie6306 schreef:
Floortje Dessing

:y:

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 10:41 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Haha, leuke hint!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 11:00 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23.300
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: Ja
Merk wandelschoenen: Lowa Strato Low
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Floortje Dessing

En wat heeft ze gewonnen?

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 12:42 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

4e dag, Walk of Wisdom, Duivelsberg, Sint Annastraat, 32 km
Voor deze 4e wandeldag heb ik gebruik gemaakt van de route van de Walk of Wisdom en aangevuld met een eigen aansluitende route naar de Sint Annastraat via de Scheidingsweg.

Voor het schrijven van het verslag valt deze dag in 4 stukken te verdelen.
1. Start Nijmegen tot Persingen voetveer
2. Persingen voetveer tot Duivelsberg
3. Duivelsberg tot Scheidingsweg Nijmegen
4. Sint Annastraat
Ieder stuk heb ik anders beleefd, zowel fysiek als mentaal.

1. Start Nijmegen tot Persingen voetveer
Het 1e gedeelte start op het station van Nijmegen waar Marianne mij met de auto heeft afgezet. Ik volg de route van de Walk of Wisdom, die officieel bij de Stevenskerk begint, en loop dan al snel de drukke stad uit. Ik heb dan al een 1e klimpartij achter de rug.
Via de Ooijpoort (met waarschuwing: deze brug is niet Corona-proof) duik ik de Ooijpolder in. Hier is het heerlijk wandelen. Voor een deel loop ik over het strand langs de rivier de Waal.
Er zijn hier meerdere wandelaars. Het is, in tegenstelling tot voorgaande dagen, bewolkt maar nog wel droog. Er is regen voorspeld tussen 10.00 uur en 17.00 uur.
Het mooiste gedeelte volgt als ik de Bisonbaai nader, hier loop ik geheel om heen. Het is op het wandelpad een drukte van jewelste want het wemelt hier van de runderen, jong en oud alles ligt hier door elkaar en ik baan me een weg er doorheen en soms ook erlangs vanwege de jonge aanwas. In de baai zelf staan ook 2 runderen. Deze runderen laten hier vaak hun uitwerpselen in achter.
Het restaurant Oortjeshekken loop ik voorbij. Onderweg spreek ik wandelaars die de Alternatieve Vierdaagse aan het lopen zijn.
Het volgende deel gaat dwars door de Elyzeese velden. Ik zet wat muziek met marstempo op. Het is een video die ik enkele jaren geleden heb gemaakt op de laatste wandeldag van de Vierdaagse in Cuijk, voordat de pontonbrug wordt overgestoken. Ik vier dus hier mijn eigen feestje en laat enkelen via de app. mee genieten. Het zijn vrolijke klanken en deze zorgen ervoor dat ik op vleugels loop door de Elyzeese velden. Natuurlijk ontbreekt ook de doedelzakkenmuziek niet!!
Ik passeer enkele wandelaars, een man en een vrouw. Ik groet beiden maar er volgt weinig respons. De man komt te vallen en ik bied mijn hulp aan: geen reactie van beiden!! De man krabbelt op en ik loop hun voorbij. Ik vraag me nog wel af of mijn inhaalmanoeuvre verstandig is want op deze manier kom ik als 1e bij de trekpont in Persingen aan en bestaat de kans dat ik deze pont eerst naar me toe mag halen. Uit ervaring weet ik dat dit geen eenvoudige klus is, zeker niet wanneer je alléén bent.
Tot aan Persingen wordt nog volop gezongen door de “app-groep”. We beginnen met het 4-daagse lied. Dan volgen ook wat somberder liedjes: "Ik voel me zo verdomd alleen", "Mag ik dan bij jou?" van Claudia de Breij en als klap op de vuurpijl : "Ik heb zo'n zwaar leven" van Brigitte Kaandorp. Een enkeling was liever "bij moeder thuis gebleven" en een ander vraagt zich af: "Waarheen, waarvoor?".

2. Persingen voetveer tot Duivelsberg
Het 2e gedeelte start bij het voetveer in Persingen. Als ik daar aankom dan komt er een hele rits wandelaars van de pont af, ze lopen allemaal de Alternatieve Vierdaagse, zo te zien aan de grootte van de groep, hebben ze op de pont op een kluitje gestaan, dat was vast niet Corona-proof.
Het voordeel is nu wel dat de pont al aan mijn kant staat. Ik vraag me heel even nog af of ik zal wachten op die man en die vrouw die ergens achter mij moeten lopen en wellicht ook van de pont gebruik moeten maken. Ik zie ze nog niet aankomen en dan komt het "slechte" in me naar boven en stap ik op de pont.
Het is een zelfbedieningspont die al sinds 2006 dobbert in het Meertje bij Persingen. Het vervangt een bruggetje dat er ooit lag en is een schakel in tal van wandelingen door het polderlandschap. Het voetveer schijnt vaak kapot te zijn maar vandaag doet ie het wel. Op het pontje zit een groot wiel waar aan gedraaid moet worden om de pont in beweging te krijgen. En dat draaien dat is bepaald geen sinecure, het is flink draaien en hard werken en ondertussen piept en knarst het aan alle kanten. Eigenlijk is het te zwaar maar wel een goede training voor de armspieren.
Ik kom (langzaam) vooruit. Het harde werken wissel ik af met enkele korte pauzes. Er lijkt geen einde aan te komen!! Ik meen me te herinneren van de vorige keer dat het minder zwaar was dan nu het geval is.
Als ik halverwege ben dan zie ik de man en de vrouw aankomen. Ik kijk snel de andere kant uit en bereik na veel gezwoeg de overzijde. Eerst wil ik even bijkomen en zet ik een muziekje op: "Imagine" van John Lennon. Natuurlijk met commentaar vanuit de app-groep: "wordt je sentimenteel?" Ik: "had een emo momentje, hoort er ook bij".
Een ruig stukje natuur volgt en er wordt ook al wat geklommen. En nog meer geklommen. Ik wilde tot Beek doorlopen maar ben toch al eerder gestopt. Mijn energie was op en ik heb rust nodig.
Langs Beek kom ik en dan gaat het de Duivelsberg op. Het klimmen en klauteren krijgt hier nog een extra dimensie want de paden zijn bezaaid met takken en andere oneffenheden. Er volgen nog enkele trappen en dan ben ik er helemaal klaar mee. Via een app. wordt meegeleefd en steun toegezegd. Het motto is "doorgaan" en "niet muilen". Vooruit dan maar!!
Ik neem de laatste hindernissen en bereik dan de top van de Duivelsberg!! Het is volbracht!!
Boven aangekomen laat ik me neer ploffen op een bankje. Het nabijgelegen pannenkoekenhuis lijkt een aantrekkelijke rustgelegenheid maar ik vind het hier veel te druk vandaar mijn keuze om hier niet op het terras plaats te nemen.

3. Duivelsberg tot Scheidingsweg Nijmegen
Het 3e gedeelte begint dus boven aan de Duivelsberg. Vanaf hier volg ik niet meer de Walk of Wisdom maar maak ik gebruik van het Romeinse Limespad. Ik verwacht geen klimmende paden meer maar kom bedrogen uit. Dit blijkt namelijk ook de route te zijn van de N70 en die zorgt ervoor dat er toch nog flink geklommen moet worden.
Het blijft nog even zo doorgaan al is er een licht dalende trend.
Ik wandel het bos uit en dan kom ik uit op een drukke verkeersweg. Gelukkig met een fietspad ernaast. Deze weg is enkele kilometers lang maar ik kan weer lekker door stappen!
Totdat de lucht boven me pikzwart wordt en er een fikse regenbui valt. Even schuilen, poncho aantrekken en als de ergste regen voorbij is dan weer verder langs de drukke verkeersweg. Er liggen inmiddels grote plassen op het fietspad maar de meeste nattigheid komt nu van opzij, van auto's die hard door de plassen rijden en zorgen voor extra toevoer van regenwater mijn kant op.
Een 2e hoosbui volgt, de volgende drukke weg ook. Een fietster adviseert mij een kortere route naar de Sint Annastraat te nemen, dan ben ik sneller in Nijmegen. Dat is natuurlijk tegen dovemansoren gezegd.
Ik wil graag via de Scheidingsweg de Sint Annastraat bereiken. Dat is een beetje uit sentiment. In 1982 zijn Marianne en ik verloofd op de laatste dag van de 4-daagse, op het punt waar de 30 en de 50 km bij elkaar kwamen. Zij liep 30 samen met mijn neefje van 12 en ik liep 50 samen met een collega.
In de Gelderlander heeft een artikel gestaan over onze verloving met een foto erbij.
In een andere krant valt te lezen dat Marianne en Martin op de Scheidingsweg zijn verloofd waardoor men zich afvraagt of dat wel goed zal komen. Marianne zou gezegd hebben:
"Oh, die weg heet toevallig zo". We zouden zelfs in Nijmegen gaan trouwen, want de twee zijn niet alleen verliefd op elkaar maar ook op Nijmegen en op de Vierdaagse!! Vandaar de keuze voor de langere route via de Scheidingsweg.

4. Sint Annastraat
Op de Scheidingsweg lopen meer wandelaars en als ik de Sint Annastraat opdraai weet ik niet wat ik zie: hier lopen best veel wandelaars, solo of in groepjes. Er is alsnog ruim voldoende plek om ook de 1,5 meter afstandsregel in acht te kunnen nemen.
Ik loop al vrij snel tussen 2 groepen van 12 personen in.
De hele dag heb ik al gemerkt dat er wordt meegeleefd met de wandelaars en dat de wandelaars worden aangemoedigd: toeterende automobilisten, bellende fietsers, duimen omhoog en ga zo maar door. Op de Sint Annastraat gaat er nog een schepje bovenop. Het is hier onverwachts een klein bescheiden feestje. Het zijn er niet veel maar er zitten toch wel wat plukjes mensen langs de kant die erg meeleven met de wandelaars en de wandelaars ook met hun. Het is in de verste verte niet te vergelijken met de jaarlijkse intocht over de Via Gladiola maar al die kleine dingen bij elkaar maken het voor mij toch wel heel bijzonder.
Van een wildvreemde krijg ik gladiolen uitgereikt. Twee wandelaars uit Noord-Nederland zijn naar Nijmegen gekomen om de sfeer te proeven en hopen enkele Walkers te ontmoeten. Op de Sint Annastraat komen zij mij tegemoet gelopen. Wat ontzettend leuk vind ik dat. Natuurlijk leuk om even in het kort mijn ervaringen met deze 4daagse met hun te kunnen delen.
Ik loop vanaf de Sint Annastraat rechtstreeks naar het station, onderweg nog even de tijd nemend om een lekker ijsje te eten. Op het station wacht ik op Marianne die mij hier met de auto komt ophalen. De wandel.nl app. geeft exact de zelfde kilometerstand aan als de GPS route.
Het voelt alsof ik de echte 4 daagse heb gelopen. De Alternatieve Vierdaagse zit er op, het was TOP!! Ik heb genoten!! Iedere dag heb ik tussen de 31 en 35 km gelopen. De moeheid valt mee maar de voetjes zijn geïrriteerd en vermoeid. Ik heb zelfs 2 blaren. De kwetsbare plekken zijn voorzien van een laagje compeed, wat bij mij altijd prima werkt.
De volgende dag heb ik hetzelfde gevoel als wat ik altijd heb als ik de echte Vierdaagse heb gelopen.

Ik vind het een bijzondere 4-daagse in een bijzondere periode. Corona heeft in de afgelopen maanden mentaal wel iets met mij gedaan. Het wandelen van deze 4-daagse heeft daarentegen juist een positief effect gehad op mijn mentale welbevinden. Vooral de 2e dag in het bruisende en levendige Rotterdam heeft daar aan bij gedragen.
Als ik dit verslag schrijf dan zijn we al anderhalve week verder en zorgt Corona, juist ook in Rotterdam, voor een (her) opleving en dat is natuurlijk wel een beetje wrang.

Tot slot:
Als ik de Alternatieve Vierdaagse in een paar woorden mag samenvatten, dan was het deze week:
ALLÉÉN maar toch SAMEN!!!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 13:58 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Hanwag/Meindl
Mood: Somber
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Floortje Dessing

En wat was de link met angelique?

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 14:01 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Leeftijd: 66
Afstand 2019: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 43
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Martin, bedankt voor je mooie verslagen! Vooral je samenvatting: "Alleen maar toch samen!"

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 14:03 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Cornelia schreef:
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Floortje Dessing

En wat was de link met angelique?

De oplossing zat in haar naam. Haar naam is FHD en daar zitten de initialen van Floortje Dessing in.

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur