Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Apr 2024, 21:59

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2015, 20:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4938
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Owjee, nu maar zelf kijken dan. Heb ik nog zou mijn bedt gedaan camera,s te ontwijken. Haha.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2015, 20:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4938
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Haha, daar lachte ik nog!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2015, 09:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Wel of geen Vierdaagse 2015?
Vorig jaar heb ik, kort na de Vierdaagse, gezegd dat ik in 2015 niet zou willen meedoen, ondanks dat ik een prima Vierdaagse had gehad. Ik liep zonder fysieke problemen, maar er was geen ultiem Vierdaagse gevoel. Ik was er wel een beetje klaar mee, er was ook geen uitdaging meer.
Wel heb ik in een vroeg stadium(dit voorjaar) overwogen om (eenmalig) voor de 50 km te gaan, dat zou dan nog wel een uitdaging kunnen zijn.
De laatste keer dat ik de 50 km liep was in 1993. Ik heb in dat jaar gezegd pas weer mee te willen doen als ik mocht overstappen op de 40 km. Dat zou dan in 2007 zijn.
In 2006 wakkerde het virus plotseling weer aan en ben ik, samen met 2 wandelmaatjes, toch nog gestart op de 50 km . Helaas duurde die Vierdaagse slechts 1 dag.
Daarna heb ik (in de jaren 2009, 2012 en 2014) de 40 km gelopen. Andere jaren heb ik overgeslagen.

Inschrijving
Ik had dit jaar ingeschreven voor de 40 km, met in mijn achterhoofd dat ik nog kon switchen naar de 50 km, mocht het goed gaan in de aanloop naar de Vierdaagse. Op die manier zou ik minder de stress voelen van het “moeten trainen” voor de 50 km.
Dat werkte prima!! 3 weken voorafgaande aan de Vierdaagse liep ik in mijn eentje 2 dagen 50 km.
De 3 weken daarna heb ik enorm getwijfeld. Ik heb er met meerdere mensen over gesproken maar ik kon geen besluit nemen. Het ging echt alle kanten op. De ene dag dacht ik: ik ga 40 km lopen en dan stop ik er mee en de volgende dag wilde ik voor de 50 km gaan om dan in 2016 voor de 55 km in te schrijven.
Ik had me voorgenomen om een voorlopig besluit te nemen op de donderdag voorafgaande aan de Vierdaagse. Tot die tijd kon de inschrijving kosteloos worden omgezet naar de keuzeafstand van 50 km.
Op die bewuste donderdag heb ik inderdaad het besluit genomen om voor de 50 km te gaan en heb ik mijn inschrijving digitaal aangepast.
Nadat ik dit besluit had genomen, voelde ik me direct heel relaxed.

Zondag
De Vierdaagse begint dinsdag maar vandaag loop ik al zo’n 15 km. Allemaal kleine stukjes en het grootste deel is gekoppeld aan de Sunset March.
Samen met mijn tijdelijke huisgenoten (Carla, Eric, Fien en Sylvia) ga ik in de middag de stad in en alvast een beetje sfeer proeven op de Wedren.
Aike voegt zich later bij het gezelschap en met z’n zessen eten we een hapje in de stad.
Na nog een drankje op de Waalkade gaan Carla, Aike en ik wandelend naar de brug “de Oversteek” om getuige te zijn van een bijzondere gebeurtenis, waarbij meerdere walkers en andere belangstellenden zich aansluiten.
We doen mee aan de Sunset March. Tijdens deze wandeling worden, vanaf het tijdstip van zonsondergang, de 48 paren lichtmasten op de brug ontstoken, in het tempo van een trage mars.
Hiermee worden de 48 geallieerde militairen herdacht die in september 1944, op vrijwel dezelfde plek, de Waal zijn overgestoken en daarbij het leven lieten.
Voor verdere info: http://www.sunsetmarch.nl
Na de Sunset March wandelen we via de Oosterhoutsedijk terug naar Nijmegen en genieten ondertussen van “De Waal in Vlammen” een groots vuurwerkspektakel.

Maandag
Vandaag is de aanmelding op de Wedren en aansluitend de forummeeting.
Ik ontmoet vele bekenden en leer nieuwe walkers kennen. Erg gezellig. Na daar een poosje te hebben doorgebracht, ben ik samen met Aike de stad in gegaan om enkele boodschappen te halen en iets te drinken. In de avond neem ik een douche en leg alle spullen klaar voor de volgende ochtend. Rond 21.00 uur ga ik naar bed.

Dinsdag
Precies om 3.00 uur loopt mijn wekker af. Ik heb wel wat geslapen en voel me ook wel uitgerust.
Het enige wat ik nog hoef te doen is te ontbijten en dan kan ik, om ca. 3.50 uur, de deur uit.
De Wedren is op slechts 10 minuten afstand (lopen) en zodoende ben ik nog op tijd voor het startschot om 4.00 uur.
Ikzelf word om 4.09 uur weg gescand, dus heb nagenoeg geen wachttijd!!!
(hilarisch: ik sloot in eerste instantie niet achter de rij wachtende wandelaars aan, maar stond voorbij de start. Ik vond wel dat er “raar volk” op hun 1e startknip stond te wachten. Dat bleken de studenten te zijn die ons uitgeleide deden).

De start verloopt zeer moeizaam. Ik heb last van de benauwende warmte, de drukte om me heen en een haperende coördinatie, waardoor ik het 1e uur enigszins over de weg “zwalk”.
Het is ondertussen gaan regenen en de poncho blijft niet ongebruikt in de rugzak.
Het 1e uur is een redelijk wandeltempo niet mogelijk. Ik hoef niet snel te gaan maar dit gaat mij veel te langzaam!!
Eenmaal in Lent zijn mijn klachten verdwenen en kan ik in een redelijk tempo verder lopen.
De regen maakt plaats voor zon en dat betekent dat de poncho uit kan. (en verder de hele week in de rugzak kan blijven!). Vergeleken met vorig jaar(ik liep toen 40 km) vind ik het aanmerkelijk rustiger in Lent en later ook in Bemmel.

IK heb een 1e rust op zo’n 13 km, bij een verzorgingspost van de SBD. Een prima verzorgingspost met heerlijke koffie, vlotte bediening en voldoende zitgelegenheid.
Het volgende stuk loop ik een eindje op met verschillende forummers/walkers.
Al snel bereik ik Huissen en de temperatuur begint lekker op te lopen.

Uit psychologisch oogpunt wil ik iedere dag mijn 2e rust in de lus van de 50 km nemen.
Vandaag heb ik deze rust in Elden, waar het al gezellig druk is. Ik heb dan al zo’n 27 km afgelegd.
In Elst is het een drukte van jewelste. Ik verlaat even alle drukte en bezoek een kerk in het centrum van Elst. De tijdelijke stilte doet me goed!
Dan de drukte weer in op weg naar de A.G.S. post.
Het is eerst schuifelen geblazen en later kan er in een rustig tempo worden gewandeld.
In de OASE is er een weerzien met vele bekenden en is het genieten van een hapje,een drankje en veel gezelligheid.

In Valburg is het opnieuw erg druk, hier is een onaangekondigde controle waardoor iedereen lijkt stil te staan om zijn/haar controlekaart te pakken.
Op de dijk na Oosterhout begint het, voor mij, mooiste gedeelte van deze dag. Ik geniet van het lopen over de slingerende dijk langs de Waal, met fraaie vergezichten (waaronder 3 bruggen!!!).

Halverwege de dijk heb ik nog even een korte stop om wat te drinken en dan de laatste kilometers over de Waalbrug en door de stad. De allerlaatste kilometer in het gezelschap van Aike.
De finish is om 15.08 uur dus heb ik (en dat is geheel volgens verwachting) zo’n 11 uur over de 52,5 km gedaan. Ik voel me prima en heb nergens last van.
Het is een prima wandeldag geweest met schitterend weer en met prima temperaturen. Af en toe is het zelfs een beetje aan de warme kant!
Na afmelden nog even met Aike iets gedronken op een terras, daarna weer naar huis en op tijd (21.00 uur) naar bed.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2015, 09:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk begin Martin! Ik ben benieuwd naar de andere dagen :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2015, 15:50 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mei 2015, 22:10
Berichten: 173
Woonplaats: Eindhoven
Leeftijd: 36
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: wel wat
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 15
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Dag 1 – Dag van Huissen

De eerste dag van de vierdaagse begon veel te vroeg – het woord 'goedemorgen' en een tijd voor drieën passen voor mijn gevoel toch niet echt bij elkaar. Maar de adrenaline maakt een hoop goed, en voor ik het weet sta ik bij de start en maak ik voor het eerst het startschot van de vierdaagse mee. Er vallen wat druppels, maar die zijn zo weer weg, en het gaat richting de Waalbrug. We zijn zo in Lent en de Via Begonia is weer in vol ornaat, maar nog wel een klein tikje slaperiger dan als ik er anders met de 40 km langskom. Rondom Bemmel begint het wat serieuzer te regenen, dus ik trek mijn poncho maar aan. En niet snel daarna zie ik een rode tent: de eerste rust van Quo Vadis, mijn wandelgroep. Na een kopje thee ga ik weer verder en kom dan Voy con Dios en Eelco tegen. We babbelen wat en komen zo samen voorbij de splitsing, waar enkele heel snelle veertigers al afslaan. Even voor Huissen laat ik mijn gezelschap even los voor een sanitaire stop. Huissen zelf vind ik een gezellig plaatsje. Even lijkt dat wederzijds, er wordt namelijk heel enthousiast “Marieke!” geroepen als ik langskom. Maar dat bleek voor iemand anders te zijn... Op het terras zie ik Eelco en Voy weer, met nog wat gezelschap, en ik sluit me aan. Even later gaat het weer verder over de dijk en een stukje bos naar Elden, en dan richting Elst. Bij de samenkomst zien we Peggy, die bouillon en wraps heeft – zelfs voor een onbekende wandelaar – en nog een groepje walkers. We hebben alle ruimte op de weg als we verder gaan naar Elst. Daar is het als vanouds gezellig. Ik raak mijn gezelschap kwijt, want ik ga nu toch wel op de Quo Vadis-tent aan, die net na het Heinz-uitdeelpunt staat. Na een goede rust loop ik weer verder. Ik kijk nog wel even om me heen als ik de AGS-vlag zie, maar zie de tent niet, en hij staat toch iets te dicht bij Quo Vadis om al de volgende rust te zijn. Ik loop door tot de KWBN-rust. Ik ben dit najaar lid geworden (nog net van de KNBLO), dus ik kan hier eindelijk eens naar binnen. Ik snaai wat gratis dingen, laat mijn kuiten inspuiten en eet een boterham. Dit is een prima plek als je toch al wilde rusten, maar eigenlijk staat 'ie daarvoor niet echt strategisch, voor mij tenminste. Ik ga dus verder deze vierdaagse niet meer bij de KWBN naar binnen. Ik ga weer verder, door Slijk-Ewijk en Valburg. In de bocht staat een opvallende muziekgroep, nl. jongens met lege bierkratjes. Het begint inmiddels best wel warm te worden, en ik loop nu ook in de drukte. Maar in Oosterhout is de volgende Quo Vadis-rust weer, zodat ik opgeladen aan de dijk kan beginnen. Die is snel voorbij dit jaar, vanwege een routewijziging. Bij de Oversteek slaan we linksaf. Ik vind het stuk hierna niet zo leuk; doe mij de dijk maar. Maar zo komen we toch bij de Waalbrug en dan ben je al bijna bij de finish. Ik ben de laatste kilometers behoorlijk moe, maar dat geeft niet, daar zijn het tenslotte de laatste kilometers voor. Ik plof even neer op de Wedren, en ga dan weer terug naar de sporthal, om te douchen en even later te genieten van een heerlijk diner. De eerste en langste dag zit erop!

Start: 4:05
Finish: 15:54


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2015, 23:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk verslag Marieke, ik ga gauw de rest lezen! :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 06:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Marieke en Marko het was hartstikke leuk om jullie te ontmoeten.
Wat hebben jullie goed en snel gelopen allebei! Marieke zal dit jaar in Waalwijk een glorieus KM-debuut maken. Marko... je kunt eigenlijk niet achter blijven. :-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 09:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Voy con Dios schreef:
Marieke en Marko het was hartstikke leuk om jullie te ontmoeten.
Wat hebben jullie goed en snel gelopen allebei! Marieke zal dit jaar in Waalwijk een glorieus KM-debuut maken. Marko... je kunt eigenlijk niet achter blijven. :-)

Voy, ik vond het erg leuk om je ontmoet/gesproken te hebben. De ontmoeting duurde veel te kort (anders gezegd: werd abrupt afgebroken door een "stampende inhaler". :icon_mrgreen:) Volgend jaar hoop ik je zeker weer te zien. :icon_smile:
Mijn KM-debuut heb ik gehad(Afsluitdijk) en ik heb nu mijn zinnen gezet op de KM van Cuijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 08:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Nu ook alle verslagen van Leonard gelezen. Mooie verslagen en wat was je lekker vlot binnen iedere dag. Het is mij slechts 1 x gelukt, om al rond de klok van 12.00 uur te finishen. Bij mijn allereerste Vierdaagse, maar heb het in de rest van de week wel moeten bezuren. Is niks, zo'n hoog wandeltempo voor mij.
Maar knap gedaan en ik heb je verslagen met veel plezier gelezen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 08:32 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 190
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Marko schreef:
Nu ook alle verslagen van Leonard gelezen. Mooie verslagen en wat was je lekker vlot binnen iedere dag. Het is mij slechts 1 x gelukt, om al rond de klok van 12.00 uur te finishen. Bij mijn allereerste Vierdaagse, maar heb het in de rest van de week wel moeten bezuren. Is niks, zo'n hoog wandeltempo voor mij.
Maar knap gedaan en ik heb je verslagen met veel plezier gelezen.


Dank voor het compliment, vind het zelf ook leuk om te schrijven, heb er zelf ook lol aan om het later terug te lezen en om de statistieken bij te houden. Als je me een keer tegenkomt, snap je gelijk waardoor ik zo snel kan lopen (lange benen, ben 2 meter lang) :icon_mrgreen:.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 08:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leonard schreef:
Als je me een keer tegenkomt, snap je gelijk waardoor ik zo snel kan lopen (lange benen, ben 2 meter lang) :icon_mrgreen:.

Koud kunstje dus...... :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 12:48 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 190
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Marko schreef:
Leonard schreef:
Als je me een keer tegenkomt, snap je gelijk waardoor ik zo snel kan lopen (lange benen, ben 2 meter lang) :icon_mrgreen:.

Koud kunstje dus...... :icon_mrgreen:


Op die hoogte is het inderdaad wel wat kouder :icon_mrgreen:.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2015, 22:03 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 206
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Leonard schreef:
Marko schreef:
Nu ook alle verslagen van Leonard gelezen. Mooie verslagen en wat was je lekker vlot binnen iedere dag. Het is mij slechts 1 x gelukt, om al rond de klok van 12.00 uur te finishen. Bij mijn allereerste Vierdaagse, maar heb het in de rest van de week wel moeten bezuren. Is niks, zo'n hoog wandeltempo voor mij.
Maar knap gedaan en ik heb je verslagen met veel plezier gelezen.


Dank voor het compliment, vind het zelf ook leuk om te schrijven, heb er zelf ook lol aan om het later terug te lezen en om de statistieken bij te houden. Als je me een keer tegenkomt, snap je gelijk waardoor ik zo snel kan lopen (lange benen, ben 2 meter lang) :icon_mrgreen:.


Ik ben ook 2 meter maar ik ga niet zo snel hoor. :icon_mrgreen: Ik een paar keer rond 13:15 gefinisht. Dat was mijn snelsten. Dit jaar alles tussen 14:00 en 15:00


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2015, 22:20 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 206
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Marieke, Marko en Leonard. Leuke verslagen. En soms ook wel herkenbare stukken tussen.

Morgen heb ik niks te doen en ga ik een poging wagen tot mijn schrijf kunsten. :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst 2015
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2015, 22:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6083
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
JeeWee83 schreef:
Marieke, Marko en Leonard. Leuke verslagen. En soms ook wel herkenbare stukken tussen.

Morgen heb ik niks te doen en ga ik een poging wagen tot mijn schrijf kunsten. :icon_mrgreen:

Doe je best!
Mijn "Dag van Elst" is af.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.