Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:30

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2015, 19:21 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 20 Jan 2014, 20:10
Berichten: 10
Leeftijd: 56
Kilometers gelopen: weinig
Aantal N4D volbracht: 29
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: meindl
Ook ik slaap in een "vreemd" bed slecht en dan ook nog op een kamer met 3 andere personen, waarvan er 1 ook nog wel eens snurkt! Ik laat het maar gebeuren, hoe meer je gaat nadenken over de weinige uurtjes die je slaapt, hoe slechter het slaappatroon wordt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2015, 20:30 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jul 2015, 11:51
Berichten: 9
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: 100
Merk wandelschoenen: Hitec
Melatonine heb ik ook maar werkt niet echt :)
Bij mij zit het echt tussen de oren. Ik heb al ongeveer 9 jaar last van vele soorten klachten. 10 jaar geleden vader overleden. 8 jaar geleden door blijven werken met stress tot ik bijna van me stokkie ging (stom, maar wou er niet aan toegeven. Geen echte burnout gehad), en vanaf dat moment ben ik klachten blijven houden. Lichte paniekaanvallen, ook vaak onverwachts en zonder aanleiding. Onregelmatige ademhaling (zijn periodes elk jaar nog). Lichte depressie? Gevoelig voor impulsen uit de buitenwereld (TV / wat ik lees), periodes van soms maanden slecht slapen. Ik ben een denker, heb altijd een liedje in mn gedachtes die ik 10000 keer kan afspelen, soms last van oorsuizen, pijntjes in hartstreek, noem het maar op. Merendeel zijn lichte klachten. Alleen als ik periodes heb van slecht slapen beinvloed het mij in het dagelijks leven.
Heb al meerdere keren hulp gehad. Maar dat helpt allemaal niet echt.
Anyway, ik ga er gewoon weer van genieten. Vorig jaar was de 1e keer en heb ik dus wat feestmuziek gemist door MH17. Benieuwd hoe het dit jaar gaat worden met wel alle muziek enzo. Zal die sites eens goed doornemen Gejoco.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2015, 20:54 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jul 2015, 11:51
Berichten: 9
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: 100
Merk wandelschoenen: Hitec
Ja lijn 411. Niet Tiberiuslaan maar de volgende halte, of die daarna (centrum). Maar daar zit telkens een paar minuten tussen.
Een half uur later? Is dat dan ook vanuit Beuningen? Want de bus gaat eens in het uur zover ik weet. Beuningen Centrum volgens mij iets van 3:24 ofzo. Ik heb al bedacht om de avond ervoor alles in te pakken, zodat ik sochtends net voor vertrek alleen mn poten nog hoef in te tapen :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2015, 20:59 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 20 Jan 2014, 20:10
Berichten: 10
Leeftijd: 56
Kilometers gelopen: weinig
Aantal N4D volbracht: 29
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: meindl
Andrej, waarom tape je niet de avond van te voren, ik tape maandagavond en dat laat ik de hele week zitten. Alleen indien nodig wat bijplakken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2015, 21:02 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jul 2015, 11:51
Berichten: 9
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: 100
Merk wandelschoenen: Hitec
Kan ook. Op zich ben ik er niet lang mee bezig. Maar zal het de 1e dag doen en aankijken of de tape net zo goed zit als wanneer ik het net voor vertrek doe.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2015, 06:12 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Nov 2005, 17:33
Berichten: 593
Woonplaats: Kennemerland
Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
andrej schreef:
Ik zal wat tips meenemen. Dank daar voor.
Ja gewoon liggen rust je ook van uit. Ik had vorig jaar op een luchtbedje gelegen in een apartement bij een treinstation, en misschien elke nacht max 2 uur geslapen. De dagen voor de vierdaagse sliep ik ook al bijna niet, en dat was gewoon in eigen bedje. Ik heb de 4daagse uitgelopen op karakter en veel suikers. De 3e dag viel ik bijna flauw door waarschijnlijk het grote slaapgebrek, maar na een uur op een bankje zitten, bananen eten en wat dextro, ging het wel weer en heb ik die dag + de 4e dag uitgelopen. Toch hoop ik dat ik dit jaar wat meer uurtjes slaap. Veel ermee bezig zijn moet ik ook niet doen, want dat werkt natuurlijk ook weer averechts.
Tot maandag in ieder geval. Zoek wel plekje op om een lekker pilsje te nemen. Heb net wat gelezen over blauwe maandag maar nog niet het juiste topic gevonden denk ik. Weet nog steeds niet wat blauwe maandag is.

Je moet tijdens het wandelen niet vergeten gewoon te eten.
Er is onderweg van alles te koop, maar een paar broodjes in de tas mee is zeker geen overbodige ballast. Wordt vanzelf minder als je ervan eet.
En dan niet wachten tot je hoger hebt, maar gewoon na 2 uur wandelen een (dubbel) broodje nemen. Als je 2 uur op een bureaustoel zit wandel je ook naar het koffieapparaat en neem je bij de koffie een broodje of een koek.

_________________
Bij de keerpunten kun je gewoon doorwandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2015, 07:31 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 208
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Burberany schreef:
andrej schreef:
Ik zal wat tips meenemen. Dank daar voor.
Ja gewoon liggen rust je ook van uit. Ik had vorig jaar op een luchtbedje gelegen in een apartement bij een treinstation, en misschien elke nacht max 2 uur geslapen. De dagen voor de vierdaagse sliep ik ook al bijna niet, en dat was gewoon in eigen bedje. Ik heb de 4daagse uitgelopen op karakter en veel suikers. De 3e dag viel ik bijna flauw door waarschijnlijk het grote slaapgebrek, maar na een uur op een bankje zitten, bananen eten en wat dextro, ging het wel weer en heb ik die dag + de 4e dag uitgelopen. Toch hoop ik dat ik dit jaar wat meer uurtjes slaap. Veel ermee bezig zijn moet ik ook niet doen, want dat werkt natuurlijk ook weer averechts.
Tot maandag in ieder geval. Zoek wel plekje op om een lekker pilsje te nemen. Heb net wat gelezen over blauwe maandag maar nog niet het juiste topic gevonden denk ik. Weet nog steeds niet wat blauwe maandag is.

Je moet tijdens het wandelen niet vergeten gewoon te eten.
Er is onderweg van alles te koop, maar een paar broodjes in de tas mee is zeker geen overbodige ballast. Wordt vanzelf minder als je ervan eet.
En dan niet wachten tot je hoger hebt, maar gewoon na 2 uur wandelen een (dubbel) broodje nemen. Als je 2 uur op een bureaustoel zit wandel je ook naar het koffieapparaat en neem je bij de koffie een broodje of een koek.



Brood nemen wij nooit mee. Ik heb altijd snelle jelle's mee en mueslirepen 1 bidon water en 1 bidon met een energydrank. Onderweg is genoeg te koop. En op de laatste dag voor de brug bij grave staan ze uitsmijters te bakken bijvoorbeeld. Daar gaan we elk jaar zitten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2015, 12:50 
Online
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 13:41
Berichten: 375
Leeftijd: 52
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 10 +
Aantal N4D volbracht: 10
Merk wandelschoenen: Mountain peak
Om "beter" te slapen neem ik mijn eigen kussen mee.
Het helpt een beetje maar slapen blijft lastig.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2015, 23:29 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Slapen is een kostbaar goed tijdens de 4daagse. Zeker in de nacht van maandag op dinsdag word ik om de haverklap wakker. Maar na een wandeldag gaat dat zichzelf reguleren; je went vanzelf aan de 'nieuwe' dagindeling.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2015, 06:20 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Ik wil er nog niet over na denken hoe moe en vooral voldaan ik vrijdag zal zijn :)
Momenteel slaap ik, ondanks de zenuwen, goed, maar inderdaad die eerste nacht is killing en slaap ik te weinig.
Toch altijd maar gewoon gaan liggen.

Ik neem iig m'n eigen kussen mee, en als ik niet in slaap kan komen dan ga ik me heel erg op m'n ademhaling concentreren, dat deze rustig is en rustiger word. Vaak word ik dan een beetje zen, en als ik dan eenmaal op m'n zij draai (ben een zijslaper) slaap ik zo (hoop ik ;) )

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2015, 11:58 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jul 2015, 11:51
Berichten: 9
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: 100
Merk wandelschoenen: Hitec
Laatste 2 nachten toch goed geslapen. Was ook vrij rustig int lijf, dan gaat het wel. Hopelijk blijft dat zo tot de vierdaagse echt begint :)

@ Boktwee, die Heemstraweg is inderdaad nog wel een optie volgens mij. Maar die vertrekt 3:49 ofzo. Vraag me af hoe laat je dan echt bij de start op de Wedren sta. Wil toch proberen 4 uur te starten, dus dan maar toch wat vroeger opstaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2015, 08:31 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 10:39
Berichten: 924
Woonplaats: Nunspeet
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
ik heb gisteren als proef een halve oxazepammetje genomen , heb van vrienden een aantal gekregen. tis geen slaapmiddel maar je wordt er rustig van. Heb het ingenomen vlak voor ik naar bed ging. ik voelde me suf worden na een klein poosje en ben toen in slaap gesukkeld. klaar wakker toen de wekker ging.

ik heb zelf een poging gedaan, om dit via mijn huisarts te verkrijgen maar ik kreeg het niet.......... dus vandaar ik bij vrienden ben gaan bellen ( heb er een aantal die nogal wat pillen gebruiken) en er was er 1 die deze had. Ooit heb ik ze eerder van haar gekregen. ik hoop dat dit voor mij de oplossing is volgende week, want na de nachten van vorig jaar die ik heb gehad ( 2 tot 3 uur slaap) hoop ik nu lekker door te kunnen slapen

_________________
Wees je zelf, anderen zijn er genoeg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2015, 11:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
rene1974 schreef:
ik heb gisteren als proef een halve oxazepammetje genomen , heb van vrienden een aantal gekregen. tis geen slaapmiddel maar je wordt er rustig van. Heb het ingenomen vlak voor ik naar bed ging. ik voelde me suf worden na een klein poosje en ben toen in slaap gesukkeld. klaar wakker toen de wekker ging.

ik heb zelf een poging gedaan, om dit via mijn huisarts te verkrijgen maar ik kreeg het niet.......... dus vandaar ik bij vrienden ben gaan bellen ( heb er een aantal die nogal wat pillen gebruiken) en er was er 1 die deze had. Ooit heb ik ze eerder van haar gekregen. ik hoop dat dit voor mij de oplossing is volgende week, want na de nachten van vorig jaar die ik heb gehad ( 2 tot 3 uur slaap) hoop ik nu lekker door te kunnen slapen

Vreemd dat je ze niet van de huisarts krijgt. Als je uitlegt waar het voor is en dat je er maar 5 of 6 wilt hebben moet dat geen probleem zijn. Mijn huisarts doet daar tenminste niet moeilijk over. Ik bestel om de ca. anderhalf jaar 15 stuks lorazepam, die gebruik ik dan o.a. voor dit soort gelegenheden. is nooit een probleem.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2015, 11:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
johnnywalker schreef:
rene1974 schreef:
ik heb gisteren als proef een halve oxazepammetje genomen , heb van vrienden een aantal gekregen. tis geen slaapmiddel maar je wordt er rustig van. Heb het ingenomen vlak voor ik naar bed ging. ik voelde me suf worden na een klein poosje en ben toen in slaap gesukkeld. klaar wakker toen de wekker ging.

ik heb zelf een poging gedaan, om dit via mijn huisarts te verkrijgen maar ik kreeg het niet.......... dus vandaar ik bij vrienden ben gaan bellen ( heb er een aantal die nogal wat pillen gebruiken) en er was er 1 die deze had. Ooit heb ik ze eerder van haar gekregen. ik hoop dat dit voor mij de oplossing is volgende week, want na de nachten van vorig jaar die ik heb gehad ( 2 tot 3 uur slaap) hoop ik nu lekker door te kunnen slapen

Vreemd dat je ze niet van de huisarts krijgt. Als je uitlegt waar het voor is en dat je er maar 5 of 6 wilt hebben moet dat geen probleem zijn. Mijn huisarts doet daar tenminste niet moeilijk over. Ik bestel om de ca. anderhalf jaar 15 stuks lorazepam, die gebruik ik dan o.a. voor dit soort gelegenheden. is nooit een probleem.

Inderdaad moet dat geen probleem zijn.
En je moet ze toch zelf betalen.
Ik zou ze als huisarts liever zelf aan mijn patiënten voorschrijven dan dat ze gaan shoppen bij vrienden/familie.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Genoeg slaap hebben
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2015, 11:34 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 10:39
Berichten: 924
Woonplaats: Nunspeet
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Cornelia schreef:
johnnywalker schreef:
rene1974 schreef:
ik heb gisteren als proef een halve oxazepammetje genomen , heb van vrienden een aantal gekregen. tis geen slaapmiddel maar je wordt er rustig van. Heb het ingenomen vlak voor ik naar bed ging. ik voelde me suf worden na een klein poosje en ben toen in slaap gesukkeld. klaar wakker toen de wekker ging.

ik heb zelf een poging gedaan, om dit via mijn huisarts te verkrijgen maar ik kreeg het niet.......... dus vandaar ik bij vrienden ben gaan bellen ( heb er een aantal die nogal wat pillen gebruiken) en er was er 1 die deze had. Ooit heb ik ze eerder van haar gekregen. ik hoop dat dit voor mij de oplossing is volgende week, want na de nachten van vorig jaar die ik heb gehad ( 2 tot 3 uur slaap) hoop ik nu lekker door te kunnen slapen

Vreemd dat je ze niet van de huisarts krijgt. Als je uitlegt waar het voor is en dat je er maar 5 of 6 wilt hebben moet dat geen probleem zijn. Mijn huisarts doet daar tenminste niet moeilijk over. Ik bestel om de ca. anderhalf jaar 15 stuks lorazepam, die gebruik ik dan o.a. voor dit soort gelegenheden. is nooit een probleem.

Inderdaad moet dat geen probleem zijn.
En je moet ze toch zelf betalen.
Ik zou ze als huisarts liever zelf aan mijn patiënten voorschrijven dan dat ze gaan shoppen bij vrienden/familie.


ik zag het kwade er ook niet in en ja, ik kom nooit aan me eigen risico of eigenbijdrage dus betalen moet ik toch maar hij werkte er niet aan mee

_________________
Wees je zelf, anderen zijn er genoeg


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.