Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 08:16

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 10:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Anja, gelukkig wordt er ook gecontroleerd op zwartlopers. Mensen die zwartlopen begrijpen niet waarom er teloot moet worden zeg ik altijd maar. Ook controleren ze mensen die bijv. Een afslag gemist hebben of de verkeerde afslag genomen hebben. Als je als 40er per ongeluk op het parcours van de 50km bent beland, zal je ook terug moeten lopen ipv doorgaan met de extra lus. En er wordt gecontroleerd of je wel aan het wandelen bent. Er zijn nl mensen die menen dat je best een stukje te fiets mag afleggen..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 11:02 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Rikardo schreef:
Ik neem aan dat er over een paar jaar wel een of ander controlesysteem komt, waarbij iedere deelnemer een chip bij zich draagt (in het polsbandje misschien?), die dan draadloos gescand wordt als je over een mat of door een poort loopt.
Bij de dodentocht (10.000 deelnemers) en dam tot damloop (50.000) kan het ook, dus waarom niet?

Zal wel een financiele reden zijn,dat er geen chips worden ingevoerd.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 11:03 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
fhd schreef:
Anja, gelukkig wordt er ook gecontroleerd op zwartlopers. Mensen die zwartlopen begrijpen niet waarom er teloot moet worden zeg ik altijd maar. Ook controleren ze mensen die bijv. Een afslag gemist hebben of de verkeerde afslag genomen hebben. Als je als 40er per ongeluk op het parcours van de 50km bent beland, zal je ook terug moeten lopen ipv doorgaan met de extra lus. En er wordt gecontroleerd of je wel aan het wandelen bent. Er zijn nl mensen die menen dat je best een stukje te fiets mag afleggen..

Ik schat dat er ongeveer 5 % zwartlopers zijn en wat wil je aan zwartlopers doen? Het is nog steeds openbare weg.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 11:16 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Toon schreef:
fhd schreef:
Anja, gelukkig wordt er ook gecontroleerd op zwartlopers. Mensen die zwartlopen begrijpen niet waarom er teloot moet worden zeg ik altijd maar. Ook controleren ze mensen die bijv. Een afslag gemist hebben of de verkeerde afslag genomen hebben. Als je als 40er per ongeluk op het parcours van de 50km bent beland, zal je ook terug moeten lopen ipv doorgaan met de extra lus. En er wordt gecontroleerd of je wel aan het wandelen bent. Er zijn nl mensen die menen dat je best een stukje te fiets mag afleggen..

Ik schat dat er ongeveer 5 % zwartlopers zijn en wat wil je aan zwartlopers doen? Het is nog steeds openbare weg.

Toon,je heb gelijk.De Vierdaagse is een afspiegeling van de maatschappij.
Even voor de duidelijkheid een zwartloper heeft zich niet ingeschreven voor de Vierdaagse,die loopt een of meerdere dagen mee.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 11:49 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jan 2015, 19:44
Berichten: 40
Woonplaats: Milsbeek
Leeftijd: 69
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 14416
Aantal N4D volbracht: 19
Volgende wandeltocht: vrijheidtocht
Merk wandelschoenen: Lowa renegate
Mood: Gewoon
Bill de oud naut schreef:
postmuts schreef:
joyke schreef:
je loopt de 30 - 40 - 50 km of je loop het niet
Het is je eigen voor de gek houden en boel beflikkeren
Snap niet waarom mensen dat doen


helemaal mee eens, je eigen voor de gek houden doen ze maar ergens anders :icon_mrgreen:

Daarom die controles en gesnapt, wat mij betreft uitsluiten voor altijd.

Helemaal mee eens je houdt je eigen voor de gek!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 12:29 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
OPAg schreef:
Bill de oud naut schreef:
postmuts schreef:
joyke schreef:
je loopt de 30 - 40 - 50 km of je loop het niet
Het is je eigen voor de gek houden en boel beflikkeren
Snap niet waarom mensen dat doen


helemaal mee eens, je eigen voor de gek houden doen ze maar ergens anders :icon_mrgreen:

Daarom die controles en gesnapt, wat mij betreft uitsluiten voor altijd.

Helemaal mee eens je houdt je eigen voor de gek!




bericht gelderlander:
andré Sonneville, woordvoerder van de Vierdaagse, zegt dat de organisatie moeilijk iets tegen zwartlopers kan doen. "We proberen het zoveel mogelijk in de gaten te houden en spreken zwartlopers er op aan, maar ze lopen op de openbare weg. Ze maken wel gebruik van de Vierdaagsefaciliteiten, dus nemen de lusten, niet de lasten. En iemand die zijn startbewijs overdraagt aan iemand anders, pleegt gewoon fraude.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 12 Apr 2015, 02:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Dribbelen mag vast ook niet? Daar zit een miniem 'zweefmoment' in. Wel heel ontspannend namelijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 12 Apr 2015, 11:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
footloose schreef:
Dribbelen mag vast ook niet? Daar zit een miniem 'zweefmoment' in. Wel heel ontspannend namelijk.



Officieel niet. Maar volgens de reglementen mag zoveel niet wat wel toegestaan wordt. Zo loopt er al jaren een man met een bolderkar achter zich aan. Na vele klachten wordt hij in de gaten gehouden. Of de mensen die geen oordopjes kunnen kopen dus dan maar bokjes aan hun tas hangen en hun muziek dus aan iedereen waar hij/zij in de buurt loopt opdringt, of de mensen die bepaalde shirts dragen die eigenlijk tegen de regels zijn, of de mensen die in een groep lopen en een srukje rennen na een plaspauze om weee bij de groep te horen...


Je ziet, er wordt nogal wat gedoogt, dus als jij het voor elkaar krijgt om in die drukte te dribbelen zal er vast niet moeilijk om gedaan worden, zolang je het maar een klein stukje doet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2015, 21:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Hoe de Nijmeegse Vierdaagse eindelijk optreedt tegen sjoemelaars

Wandelaars die sjoemelen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse zijn een doorn in het oog van de organisatie. Ze willen wel een medaille voor de afstand waarvoor ze zich hebben ingeschreven, maar vertikken het om de kilometers daadwerkelijk te maken.
Deelnemers die een loopje nemen met de regels zijn een smet op de sfeer van de Vierdaagse. Dus wil de organisatie dit jaar beter optreden "tegen wandelaars die, bewust of onbewust, op de verkeerde route lopen of die menen dat zij niet de voorgeschreven afstand hoeven af te leggen".

"Het doel is de controles efficiënter te laten verlopen. Tegelijkertijd worden, zo is de verwachting, de regels beter nageleefd", zo valt te lezen op de website van de Vierdaagse.

Mensen die bewust een kortere route lopen, zijn vaak bekend met de omgeving. Daarnaast zijn er valsspelers die hele kilometers afleggen op de fiets. Er zijn zelfs wandelaars die het zo bont maken dat ze de taxi nemen.

"Daar werd ik op gewezen door wandelaars", zegt Victor van den Hurk, hoofd Dienst Controle. "Toen ik me omdraaide, zag ik inderdaad iemand in een taxi stappen. Op dat moment ben je te laat om in te grijpen, dus neem je het ter kennisgeving aan."

Lastig betrappen
Met vier vaste controlepunten op een route waar Van den Hurk en zijn collega's staan, is het lastig om sjoemelaars op heterdaad te betrappen. "Iemand op de fiets wordt eigenlijk niet door ons gezien. Vlak voor een controlepost wordt de fiets ergens gestald. Daarna wordt de reis weer op een andere manier voortgezet."

De laatste jaren werd het steeds makkelijker om het aantal valsspelers in beeld te krijgen. Andere wandelaars leggen iemand die zich niet aan de regels houdt vast met behulp van hun mobiele telefoons. Bij controleposten of via sociale media worden deze misstanden dan aangekaart.

Op die manier konden er vorig jaar meer sjoemelaars gediskwalificeerd worden dan ooit. Dat waren er in 2013 nog dertien, en in 2014 konden er 25 wandelaars fluiten naar hun medaille. Daar vallen ook enkele mensen onder die andere regels overtreden, zoals lopen met een wandelstok of een huisdier.

Per ongeluk verkeerd
Daarnaast zijn er tientallen mensen die er met een waarschuwing afkomen. "Er zijn bijvoorbeeld ook wandelaars die per ongeluk op de verkeerde route zijn uitgekomen", zegt Van den Hurk. "Die wijs je daar dan op. Het gaat te ver om ze meteen te diskwalificeren."
Wim Velings, bestuurslid van de organisatie van de Vierdaagse, benadrukt dat mensen die worden gediskwalificeerd "substantieel" de fout zijn ingegaan. "Want als dat gebeurt, dan moet je het echt té bont hebben gemaakt."

Toch zijn er nog genoeg valsspelende deelnemers die aan de controleurs ontsnappen, moet Van der Hurk erkennen. Vorig jaar liepen 39.910 wandelaars de Vierdaagse uit, maar daar zitten ongetwijfeld mensen tussen die dat niet volgens het boekje hebben gedaan.

Mobiele controleposten
De roep onder de deelnemers om dit probleem aan te pakken werd steeds groter. "Wandelaars storen zich aan mensen die zich niet aan de afspraken houden", zegt Velings, "Er kwamen de laatste jaren steeds meer klachten over binnen."

Mobiele controleposten moeten de oplossing bieden. Naast twee vaste posten zullen vier teams om de paar uur op verschillende plekken op de routes gaan staan. Wandelaars weten dan niet wanneer er gecontroleerd gaat worden. Dit moet ze afschrikken om te gaan sjoemelen.

De mobiele posten komen onder meer op plekken te staan waarvan de organisatie weet dat er wel eens van de route wordt afgeweken. Van den Hurk kan in ieder geval één plek aanwijzen: "Als je over de Waalkade bij Nijmegen loopt, kun je op heel veel manieren naar De Vereeniging."

Preventief
De verwachting is niet dat de onverwachte controles storend gaan werken bij de deelnemers. "We gaan dan ook niet op de weg staan met een houding van: 'We hebben je wel in de gaten'", zegt Van den Hurk. Hij hoopt dat de deelnemers op deze manier het gevoel krijgen dat iedereen de Vierdaagse volgens de regels loopt.

"Het gaat natuurlijk niet om legioenen wandelaars die de fout ingaan. Er is echter een beperkte groep die het zichzelf gemakkelijk maakt. We zijn door de grote groep wandelaars erop gewezen om er beter op te letten en dat gaan we nu doen."

Ook Velings hoopt dat valsspelers zich nu twee keer bedenken de regels te overtreden. "Ze doen het uiteindelijk zichzelf aan. De Vierdaagse is een prestatietocht die je uiteindelijk zelf moet leveren."

Bron


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2015, 15:29 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Vandaag 2 controles. In de 50-lus geen enkele, maar daarna wel. De eerste onaangekondigd, waardoor je al bij de laatste controleur staat voordat je je kaartje uit je zak hebt gehaald en die controleur liep ook nog eens niet mee waardoor ik van 7kmh moest afremmen naar nul, bij de tweede controle stond het wel aangekondigd, maar stonden ze net voor de aankondiging al te knippen. Dat werkte net wat beter, waardoor ik op tijd m'n kaartje tevoorschijn had gehaald. Die eerste controle beviel me totaal niet; zo lijken de eerlijke wandelaars te moeten boeten voor de misbruikers van het systeem. Hopelijk was dat een eenmalige situatie.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2015, 17:34 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 208
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Leonard schreef:
Vandaag 2 controles. In de 50-lus geen enkele, maar daarna wel. De eerste onaangekondigd, waardoor je al bij de laatste controleur staat voordat je je kaartje uit je zak hebt gehaald en die controleur liep ook nog eens niet mee waardoor ik van 7kmh moest afremmen naar nul, bij de tweede controle stond het wel aangekondigd, maar stonden ze net voor de aankondiging al te knippen. Dat werkte net wat beter, waardoor ik op tijd m'n kaartje tevoorschijn had gehaald. Die eerste controle beviel me totaal niet; zo lijken de eerlijke wandelaars te moeten boeten voor de misbruikers van het systeem. Hopelijk was dat een eenmalige situatie.



Je werd ook vaak doorgestuurd naar de volgende waar je bij de laatste aan kwam. Of de controle op de 3e dag bij Malden. Daar stonden ze niet eens klaar. Maar op de 2e dag stonden ze op het 50km parcours aan het einde van de dijk voor je die irritante grindpad naar Niftrik op gaat. Wel veel controles tegen zwartlopers gezien.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2015, 23:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Jan Woordes schreef:
Rikardo schreef:
Ik neem aan dat er over een paar jaar wel een of ander controlesysteem komt, waarbij iedere deelnemer een chip bij zich draagt (in het polsbandje misschien?), die dan draadloos gescand wordt als je over een mat of door een poort loopt.
Bij de dodentocht (10.000 deelnemers) en dam tot damloop (50.000) kan het ook, dus waarom niet?

Zal wel een financiele reden zijn,dat er geen chips worden ingevoerd.

Dat denk ik niet, het heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid lopers die ze niet allemaal in 1x over de route willen sturen! Iedereen wil namelijk vroeg van start en als je een chip hebt kan je zelf bepalen wanneer je weg wilt gaan. Ze willen gewoon de drukte over het parcours spreiden. Dat is mijn theorie, kan het natuurlijk ook mis hebben......

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2015, 07:47 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Ineke61 schreef:
Jan Woordes schreef:
Rikardo schreef:
Ik neem aan dat er over een paar jaar wel een of ander controlesysteem komt, waarbij iedere deelnemer een chip bij zich draagt (in het polsbandje misschien?), die dan draadloos gescand wordt als je over een mat of door een poort loopt.
Bij de dodentocht (10.000 deelnemers) en dam tot damloop (50.000) kan het ook, dus waarom niet?

Zal wel een financiele reden zijn,dat er geen chips worden ingevoerd.

Dat denk ik niet, het heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid lopers die ze niet allemaal in 1x over de route willen sturen! Iedereen wil namelijk vroeg van start en als je een chip hebt kan je zelf bepalen wanneer je weg wilt gaan. Ze willen gewoon de drukte over het parcours spreiden. Dat is mijn theorie, kan het natuurlijk ook mis hebben......

Dat hoeft geen probleem te zijn. Er is best te programmeren welke chip vroeg mag starten en welke chip laat.
Ruilen van starttijd wordt dan wel een stuk lastiger.
Ook wordt het heel moeilijk om als loper te zien of jouw chip gescand is, zeker als je met meerder lopers tegelijk over de mat loopt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2015, 14:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
En sowieso is de chip veels te fraudegevoeilig. Je kan hem elke dag aan iemand anders geven die dan voor jou loopt zodat je bijv. Met zn 4en elke dag 1 dag van de 4daagse kan lopen.


Ik had een pauze ingelast vlak na Ottersum op dag 3. Niet wetende dat ik bij een "verborgen" controlle zat. Was best interesant om te zien hoe twee zwartlopers staande werden gehouden en hou twee groepen (douane en een politiegroep) een aantekening in hun boekje kregen met een waarschuwing.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Route controle
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2015, 15:45 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
fhd schreef:
En sowieso is de chip veels te fraudegevoeilig. Je kan hem elke dag aan iemand anders geven die dan voor jou loopt zodat je bijv. Met zn 4en elke dag 1 dag van de 4daagse kan lopen.

Ik had een pauze ingelast vlak na Ottersum op dag 3. Niet wetende dat ik bij een "verborgen" controlle zat. Was best interesant om te zien hoe twee zwartlopers staande werden gehouden en hou twee groepen (douane en een politiegroep) een aantekening in hun boekje kregen met een waarschuwing.

Op tv zag ik dat ze niet zo'n probleem hadden met zwartlopers. Het was ze meer te doen om mensen die op een oneerlijke manier hun medaille probeerden te verkrijgen. Minder lopen door afsnijden of zelfs een stukje met taxi enz.
Mensen die een dagje zwart meeliepen kregen alleen te horen dat ze daar gewoon eerlijk over moesten zijn op het moment dat er werd gevraagd waar hun polsbandje was.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.