Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 00:35 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Okt 2013, 19:22
Berichten: 234
Woonplaats: Schiedam
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
In de marathonuitzending van de NOS op vrijdag werden de beelden afgewisseld met tafelgesprekken.
Een van de mensen die aan het woord kwam was een historicus die een aantal boeken over de Vierdaagse geschreven heeft.
Op een bepaald moment werd er gevraagd: "Zal de Vierdaagse over honderd jaar nog bestaan?"

De historicus noemde 5 bedreigingen voor het succes:

1. De vergrijzing
2. De mobiele telefonie
3. De carnavalisering
4. Het loten
5. De demilitarisering

Bij 1, 3 en 5 kan ik me voorstellen waarom dat een bedreiging zou kunnen zijn.
Maar waarom zou de mobiele telefonie en het loten een bedreiging zijn voor het succes?

Jammer genoeg gingen ze er niet verder op in.
Je vindt het gesprek op 1.15 uur

_________________
Groeten van Charlotte

Wie over elke stap nadenkt, staat zijn hele leven op één been.

Chinese spreuk


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 00:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Charlotte schreef:
In de marathonuitzending van de NOS op vrijdag werden de beelden afgewisseld met tafelgesprekken.
Een van de mensen die aan het woord kwam was een historicus die een aantal boeken over de Vierdaagse geschreven heeft.
Op een bepaald moment werd er gevraagd: "Zal de Vierdaagse over honderd jaar nog bestaan?"

De historicus noemde 5 bedreigingen voor het succes:

1. De vergrijzing
2. De mobiele telefonie
3. De carnavalisering
4. Het loten
5. De demilitarisering

Bij 1, 3 en 5 kan ik me voorstellen waarom dat een bedreiging zou kunnen zijn.
Maar waarom zou de mobiele telefonie en het loten een bedreiging zijn voor het succes?

Jammer genoeg gingen ze er niet verder op in.
Je vindt het gesprek op 1.15 uur


Die ene vraag hè, let op, hier komt ie! https://www.youtube.com/watch?v=6XxJ-HAPfcE Maar ff iets serieuzer, ik ben ervan overtuigd dat de de 4Daagse er dan nog wel is. En stel je jezelf daarbij het volgende eens voor, de jongeren die over 12 jaar, dus bij de 112e 4Daagse pas voor het eerst mogen inschrijven. Die zijn in het jaar 2116 88 jaar! Nou, als ik Bert van der Lans eens als voorbeeld neem, dan zullen er echt wel een stuk of wat van 't bouwjaar 2016 tussen lopen.

Ik wens hun oprecht een uiterst fantastische 200e 4Daagse toe.

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 12:14 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Okt 2013, 19:22
Berichten: 234
Woonplaats: Schiedam
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Hahaha dat liedje, ja! Die ken ik!

Maar ik vroeg me ook af wat hij bedoelde met: "De mobiele telefonie is een bedreiging voor het succes".
Ik heb geen idee waarom dat een bedreiging kan zijn.

_________________
Groeten van Charlotte

Wie over elke stap nadenkt, staat zijn hele leven op één been.

Chinese spreuk


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 13:49 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Charlotte schreef:
Maar ik vroeg me ook af wat hij bedoelde met: "De mobiele telefonie is een bedreiging voor het succes".
Ik heb geen idee waarom dat een bedreiging kan zijn.


Ik denk dat hij het net zo bedoelt als in het algemeen: dat mensen meer en meer alleen aandacht hebben voor hun mobieltje en de sociale media dan voor elkaar.
Als je dan bedenkt dat de 4Daagse het "feest der verbroedering" wordt genoemd, tja als iedereen in de weer is met z'n phone, valt er weinig te verbroederen natuurlijk....... :icon_cool:
Ik betrap mezelf er ook wel op hoor, dat ik bij een rust met dat ding zit te pielen in plaats van een babbeltje te maken met m'n medewandelaars.
En dat is toch eigenlijk het leukste van wandelen, dat je in contact komt met wildvreemden!
Maar dat schiet er dus bij in door de mobiele telefonie, en zoiets zal hij (denk ik) wel bedoelen.

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 20:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Zelfs tijdens het wandelen hebben sommigen meer oog voor de smartfoon als voor het wandelen zelf. Het lijkt wel of het online leven interessanter is dan real life :icon_rolleyes:

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 09:35 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 419
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Ik moest een wandelaar op het rechte pad houden bij de schouders. Anders was ik over haar benen gestruikeld. Ze liep te appen en nog erger langzaam. Ik heb alleen gevraagd of ze dit ook in de auto deed? Ik kreeg een zuur lachje van haar maar ze stopte niet met appen. Waarschijnlijk was na mij ook nog anderen tot last met haar onregelmatig lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 09:36 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 419
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Ik moest een wandelaar op het rechte pad houden bij de schouders. Anders was ik over haar benen gestruikeld. Ze liep te appen en nog erger langzaam. Ik heb alleen gevraagd of ze dit ook in de auto deed? Ik kreeg een zuur lachje van haar maar ze stopte niet met appen. Waarschijnlijk was na mij ook nog anderen tot last met haar onregelmatig lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 10:55 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
Wil1956 schreef:
Zelfs tijdens het wandelen hebben sommigen meer oog voor de smartfoon als voor het wandelen zelf. Het lijkt wel of het online leven interessanter is dan real life :icon_rolleyes:


Je hebt ook nog het thuisfront hé. Die willen nu eenmaal graag op de hoogte gebracht worden en gehouden worden. Dus dat doe ik dan tijdens de pauzes. Tijdens het wandelen heb ik enkel oog voor de route, de toeschouwers en luisteren naar mijn eigen lichaam. Maar zelfs dan nog heb ik nog genoeg aanspraak van andere wandelaars, vooral onder het wandelen.

1.. tja als er te weinig aanwas is van de jeugd dan wel. Maar gezien er steeds meer jongeren aan de start verschijnen zie ik dat niet zo snel als een gevaar.
2... is niet meer weg te denken, en als je verwacht dat zoiets in de zak blijft of in de tas ben je iets te goed gelovig :icon_razz:
3... hangt samen dat elke dag wel iets is. Begon met roze woensdag, is nu dus blauwe dinsdag, roze woensdag, carnaval vrijdag en voor donderdag heb je het Tour de France gevoel dus tja... Is dat niet gewoon eigen aan de vierdaagse in het algemeen? De gezelligheid komt toch in de vorm van..
4... in het loten zie ik geen bedreiging voor het succes van de 4daagse. Dat is om de veiligheid te waarborgen. Dus tenzij de route nog breder kan worden uitgezet blijf je dit houden.
5... dan zou de 4daagse zijn afkomst verloochenen en dat gaat toch echt niet gebeuren.

Als de vierdaagse dit jaar de 100e editie succesvol heeft weten af te sluiten zie ik niet in waarom dit in 2116 niet voor de 200e editie kan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 bedreigingen voor het succes van de Vierdaagse
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 15:57 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Joosie200 schreef:
Wil1956 schreef:
Zelfs tijdens het wandelen hebben sommigen meer oog voor de smartfoon als voor het wandelen zelf. Het lijkt wel of het online leven interessanter is dan real life :icon_rolleyes:


Je hebt ook nog het thuisfront hé. Die willen nu eenmaal graag op de hoogte gebracht worden en gehouden worden. Dus dat doe ik dan tijdens de pauzes. Tijdens het wandelen heb ik enkel oog voor de route, de toeschouwers en luisteren naar mijn eigen lichaam. Maar zelfs dan nog heb ik nog genoeg aanspraak van andere wandelaars, vooral onder het wandelen.

1.. tja als er te weinig aanwas is van de jeugd dan wel. Maar gezien er steeds meer jongeren aan de start verschijnen zie ik dat niet zo snel als een gevaar.
2... is niet meer weg te denken, en als je verwacht dat zoiets in de zak blijft of in de tas ben je iets te goed gelovig :icon_razz:
3... hangt samen dat elke dag wel iets is. Begon met roze woensdag, is nu dus blauwe dinsdag, roze woensdag, carnaval vrijdag en voor donderdag heb je het Tour de France gevoel dus tja... Is dat niet gewoon eigen aan de vierdaagse in het algemeen? De gezelligheid komt toch in de vorm van..
4... in het loten zie ik geen bedreiging voor het succes van de 4daagse. Dat is om de veiligheid te waarborgen. Dus tenzij de route nog breder kan worden uitgezet blijf je dit houden.
5... dan zou de 4daagse zijn afkomst verloochenen en dat gaat toch echt niet gebeuren.

Als de vierdaagse dit jaar de 100e editie succesvol heeft weten af te sluiten zie ik niet in waarom dit in 2116 niet voor de 200e editie kan.

Ik ben het met je eens, als je wilt bellen of appen enzo, ga even aan de kant staan, je hindert daar echt de andere mee.
Het enige wat ik echt als een bedreiging kan zien voor het niet lopen van de n4d is de situatie die in de wereld is en dat mensen uit angst voor terrorisme niet durven.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.