Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:26

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2014, 20:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Beste mensen,

Zoals ieder jaar twijfel ik of ik weer voor de 40km ga of dat ik toch de 50km ga doen. Ik weet dat ik 50km zal redden, dat is het probleem niet. Ik zeg altijd de ik de 40km zo gezellig vind, maar is dat wel zo? Dat is meer omdat ik Linde niet wil missen op vrijdag, maar weegt dat op tegen de bezwaren die ik heb op de 40km?

Ik vind het nl erg druk op de 40km, vooral als je late start hebt, maar ook met een vroege start. Er zijn bepaalde pelkken dat het net is alsof je in een fuim terrecht komt, zoals in Wijchen of op de dijk op de eerste dag.
Ook vind ik dat je erg lang moet wachten tot je eindelijk van start bent, vooral als je een vroege start hebt. Nstuurlijk zijn er truuckjes zoals pas komen als de laatste weg is of heel vroeg komen en dan vooraan in de rij te gaan staan maar beide zie ik niet zitten.

Nu zeggen verschillende mensen dat ik dan beter de 50km kan gaan lopen, want dan kan ik A: mijn eigen tempo lopen. (Ong. 6,5km p/u.) B. is het niet zo druk op het parcours en C gaat het starten een stuk sneller. Maar is dat wel zo?

Kijkende naar de statistieken deden er vorig jaar dik 8.000 mensen mee op de 50km en er is maar 1 start op de 50km. De 40km deden er dik 19.000 aan mee maar verdeelt over 2 groepen. Dus zo heel veel sneller zal je denk ik niet door de start zijn?

En je mag dan een uur eerder starten dan de vroege 40ers, maar je loopt ook 10km extra, dus dan kom je toch alsnog na je lus in de drukte? Of zie ik dit verkeerd? Ik vind die drukte wel gezellig hoor, en dat hoort er gewoon bij, maar op sommige plekken is het net een fuik waar je in loopt zoals eerder aangegeven. Natuurlijk kan je zorgen dat je helemaal achteraan loopt en daardoor nergens last van hebt, maar ook dat zie ik niet zitten.

Nu dus mijn vragen waar iemand die zowel ervaring met de 40km als met de 50km duidelijk antwoord op kan geven:

Hoelang duurt het ongeveer eer je kan starten als je bijv. een kwartier voor de starttijd komt?

Loop je het grootste gedeelte in minder drukte of is dat een ilussie?

Alvast bedankt voor de antwoorden.Sorry voor het lange verhaal maar ik wil het graag duidelijk neerzetten en hoop ook op niet al te lullige reacties..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2014, 20:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ik vond de 50 km altijd erg saai, vooral in die extra lus. Maar daar kon ik dan wel lekker doorstappen.
Ik was blij dat de 40 km erbij kwam want dan werd het drukker en gezelliger.
Je komt alsnog in de drukte terecht want 10 km meer lopen betekent dat je er ook 1,5 tot 2 uur langer over doet.
Let wel, Angelique, mijn laatste 50 km heb ik in 2006 gelopen en dan nog maar 1 dag.
Het zal nu overal alleen maar drukker zijn. Ook bij de start vond ik het altijd erg druk.
Verder wil ik je erop attent maken dat het niet alleen 10 km meer lopen is maar ook 2 uur korter slapen.
Ikzelf twijfel ook om nog een keer 50 km te lopen.
Ben bang dat ik dan niet zo kan genieten als op de 40 km.

Helaas geen recente 50 km ervaring.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2014, 22:16 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Zowel op de 50 als 40 gelopen en heb graag mensen om mij heen dus het is maar net hoe je erin zit,die uitdaging is er na twee keer 50 wel af je weet dat je het kan en dan is het alleen maar genieten toch.
Dus de 40 was het voor mij na 7 keer op de 50.
Het duurde ongeveer een kwartier voor ik kon starten op de 40 en voor mij even druk behalve de lus dan.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2014, 23:37 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Ook ik heb de 40 nooit gelopen, maar antwoord gevende op je vraag of je snel kan starten bij de 50: ligt er aan hoe vroeg je komt (maar dat zal ongetwijfeld bij de 40 ook zo zijn ;))
Afgelopen 4daagse waren wij er elke morgen een half uur tot 10 minuten voor de starttijd, en alle dagen waren we er tussen 4 uur en 10 over 4 uit. In het begin is het nog wel druk, maar op een gegeven moment waaiert dat toch wat uit. Ik kan iig goed m'n eigen tempo lopen tot aan het einde van de lus (6-6,5 km/h). Overigens ben ik wel een 'langzame' starter, dus dan vind ik de drukte bij het starten niet heel erg ;)
Toch kom je wel elke keer in de drukte terecht na de 50-km lus, maar goed, dan heb je wel 30-40 km goed door kunnen stappen :)
Of alle voordelen en nadelen van beide afstanden tegen elkaar op kunnen wegen, dat weet ik helaas niet..

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2014, 06:51 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 03 Apr 2013, 08:50
Berichten: 42
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1900
Merk wandelschoenen: Meindel
Enig idee hoeveel respect je krijgt van andere 50km lopers als je 50km loopt als vrouw zijnde ??? :)

_________________
Morgen bestaat niet


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2014, 11:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Bedankt voor de antwoorden.

Martin: Ik zit idd ook te dubben met het twee uur eerder op. (Of een uur bij een vroege start.) Maar daar maak ik me niet zo heel druk om.

Ik vind het niet erg om alleen of met minder mensen te lopen. Tijden kennedymarsen loop ik ook vaak hele stukken alleen of met een paar mensen in mijn gezichtsveld.

Herman: Voor het respect hoef ik het niet te doen. Ik loop voor mezelf en niet voor anderen, haha.

Ik hoef ook niet perse mijn eigen tempo te lopen, dat vind ik toch niet haalbaar bij de 4daagse en dat heb ik verkeerd neer gezet zie ik. Maar nu op de 40km is het zo druk dat ik last van mijn rug krijg als ik mij aan het tempo aanpas, zo langzaam is dat voormijn gevoel op sommige plekken.

Het was ook meer bedoelt met het oog op de 100e 4daagse. Dan mogen er nog bijna 5.000 mensen meer meedoen! Ik zou niet weten hoe je die op het parcours kwijt kan dus hoopte er dan met de 50km minder last van te hebben en eventueel komende 4daagse te oefenen of de 50km me bevalt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2014, 12:10 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Men heeft het telkens over de "lus van de 50" waar het rustiger zou zijn ten opzichte van de 40.
Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor de lus waar alleen de 50-ers lopen.
Hetzelfde geldt voor het stuk vanaf de start naar de lus toe.
Daar loop je ook alleen met de 50-ers want de 40-ers en 30-ers liggen dan nog lekker op één oor.

Elke dag ligt dat punt van samenkomst van 50 en 40 (en later ook de 30) verderop in de route. Je loopt dus elke dag wat langer met alleen de 50-ers.
Tenzij je een hardloper bent die 's ochtends voor pakweg 12:00 uur binnen wil zijn, loop je nooit alleen. Ik ben gemiddeld zo rond 14:30 binnen. Ik heb het nog nooit rustig gevonden, altijd voldoende mensen om heen, nooit het gevoel gehad dat ik in min ééntje liep, terwijl ik wel alleen loop.

Wat de wachtijd bij de start betreft:
Ik kom expres pas iets over 04:00 uur aan op de Wedren. Ik sluit dan achteraan en ben binnen 20 minuten gestart.
Dat vind ik lekkerder dan heel vroeg te moeten komen om (redelijk) vooraan te staan wachten en dan ook pas om 04:05 uur te kunnen vertrekken.

Ik hoef al een paar jaar geen 50 meer te lopen, maar zoals ik het nu bezie zal ik zolang het kan de 50 blijven doen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2014, 12:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Dank je wel Cobie, daar heb ik wat aan!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2014, 15:31 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 790
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Het is hoe Cobie het omschrijft, grootste gedeelte alleen maar met 50 km lopers. Ik heb nu 6x de 50 km gelopen na 16x de 40 km en ik vind het n stuk relaxer lopen. Ben s morgens rond half 4 bij de start, bakkie koffie halen en dan in de rij. Binnen 5 min ben ik dan de start door.

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 00:58 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik heb nooit de 50 km gelopen en mocht dit jaar zelfs voor het eerst op de 30 km. Jammer van Linden en ook jammer van Cuyk... maar verder is het genieten.
Wat mij altijd het meeste opbreekt is niet de drukte, maar het tekort slapen. Dat is op de 50 km natuurlijk nog meer dan op de 40 km. Ik ben een avondmens, dus voor 22.00 uur naar bed gaan heeft weinig zin. Ik slaap dan toch niet. Als je 50 km gaat lopen moet je toch zeker wel al om 2.30 uur opstaan. Reken maar uit.... dat is een weekje wel héél weinig slapen! icon_rolleyes

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 08:04 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Elly N schreef:
Ik heb nooit de 50 km gelopen en mocht dit jaar zelfs voor het eerst op de 30 km. Jammer van Linden en ook jammer van Cuyk... maar verder is het genieten.
Wat mij altijd het meeste opbreekt is niet de drukte, maar het tekort slapen. Dat is op de 50 km natuurlijk nog meer dan op de 40 km. Ik ben een avondmens, dus voor 22.00 uur naar bed gaan heeft weinig zin. Ik slaap dan toch niet. Als je 50 km gaat lopen moet je toch zeker wel al om 2.30 uur opstaan. Reken maar uit.... dat is een weekje wel héél weinig slapen! icon_rolleyes



Ik ga er om 3:00 uur uit en gaat prima.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 08:04 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Elly N schreef:
Ik heb nooit de 50 km gelopen en mocht dit jaar zelfs voor het eerst op de 30 km. Jammer van Linden en ook jammer van Cuyk... maar verder is het genieten.
Wat mij altijd het meeste opbreekt is niet de drukte, maar het tekort slapen. Dat is op de 50 km natuurlijk nog meer dan op de 40 km. Ik ben een avondmens, dus voor 22.00 uur naar bed gaan heeft weinig zin. Ik slaap dan toch niet. Als je 50 km gaat lopen moet je toch zeker wel al om 2.30 uur opstaan. Reken maar uit.... dat is een weekje wel héél weinig slapen! icon_rolleyes



Ik ga er om 3:00 uur uit en gaat prima.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 10:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Als ik de 50km ga lopen zal ik idd rond 3:00-3:15u opstaan, dan red ik het wel. Doe ik nu bij de 40km ook zo. Ik slaap soms s'middags nog wat bij en ben vaak zo moe dat ik s'avonds al na "Het gevoel van" richting bed ga om nog wat te lezen maar van dat lezen komt niet altijd wat van..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 17:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vanwege het vroege opstaan(2.30 uur in mijn geval) sliep ik de 1e nacht totaal niet, de ander nachten 2 - 4 uur, veel te weinig als je normaal zo'n 7 uur per nacht slaapt.

Ik twijfel ook of ik de 40 ga doen of de 50( met in mijn achterhoofd misschien de 55 in 2016), maar weet niet of ik dan nog wel voldoende kan genieten.
Technisch gezien moet het geen probleem zijn om 50 te lopen. (Of ik er, bij inschrijving, ook nog zo over denk?)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 17:38 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 03 Apr 2013, 08:50
Berichten: 42
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1900
Merk wandelschoenen: Meindel
ik 2.30 en tegen 22.30/23.00 erin.......vrijdags helemaal naar kl*te, maar des te lekkerder is het om vrijdag je bedje in te stappen.......
overigens het prettige van de 50km is dat pas wanneer de 30km erbij komt, het drukker begint te worden, tot die tijd is het wel druk, maar veel kilometers in je eigen tempo kunnen lopen
enne 50km.........is toch leuker :)

_________________
Morgen bestaat niet


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.