Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 18:23

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 17:56 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Ik vind het ook een lastige vraag.... Afgelopen jaar zei ik wel: volgend jaar ga ik weer terug naar de 50 km, want ik word gek op de 40 km, maar of ik dat echt doe???

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 19:11 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Okt 2008, 10:46
Berichten: 586
Woonplaats: Ooij
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T
Mood: Gewoon
Ik heb tegenwoordig niet echt last van de drukte, de uitzondering van het stuk van de binnenkomst in Wijchen en het smalle stuk van wijchen naar Beuningen (en eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk wel lekker lopen in de berm, alleen de hopen zooi wat gedumpt wordt is minder)

Verder loop ik of te snel (minimaal 6 maximaal 7.5km/u) of te traag (door vele korte stops) om echt last van de drukte te hebben

_________________
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 19:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2625
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Ilonka1 schreef:
Ik vind het ook een lastige vraag.... Afgelopen jaar zei ik wel: volgend jaar ga ik weer terug naar de 50 km, want ik word gek op de 40 km, maar of ik dat echt doe???

Je hebt het beloofd: 2015 de 50 icon_lol


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 20:48 
Je loopt voor jezelf en als je 40 km wil lopen in 2015 dan ga je 40 km lopen. Al heb je 100000x geroepen dat je in 2015 50 km zou gaan doen.

Ik loop lekker 40km. Gezellig!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2014, 23:45 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Ik heb beide gedaan, en allebei heeft zo zijn charmes.
Het grote nadeel van 50 km is het vroege opstaan, 02:30 het is nog een stukje reizen vanaf de camping. Vervolgens loop je de gehele dag en bij terugkomst op de camping nog even douche en eten en het is al weer haast bedtijd. De stukke waar alleen de 50 lopen vond ik de ene dag wel saai en de andere dag niet.
Daarvoor kies ik nu voor de 40km, de drukte vind ik eigenlijk wel mee vallen, voor als je met een vroegestartkaartje toch wat later start, kan je vaak gewoon lekker doorlopen.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2014, 09:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Ik weet niet hoe laat je normaal ongeveer binnen bent, maar ik denk dat je als je de drukte wil vermijden beter wat in de achterhoede kan gaan lopen dan dat je ervoor kiest 50 te lopen.
Natuurlijk red je de vijftig ook (als ik het kan.... ;-)), maar er zijn makkelijkere manieren om de drukte te vermijden.

Ik heb nog nooit gewacht om te starten (zoal Bahkos zegt, starten in het laatste kwartiertje van de vroege start, dan heb je nergens last van). En van drukte onderweg is bij mij alleen sprake in het centrum van Elst, een klein stukje in Valburg en op het marktplein in Wijchen. Als je je daaraan ergert valt het inderdaad zwaar. Als je weet dat het komt en je je eraan overgeeft is er geen probleem. Beetje dansen op de muziek, het publiek bedanken voor hun aanwezigheid en voor je het weet kan je alweer verder.
En als je het dan toch nog echt te druk vind las je gewoon even een extra pauze in tot de meute voorbij is en je er weer lekker in je eigen tempo in kan stromen. Je wil niet weten hoe leuk het is om zomaar spontaan bij mensen langs de kant neer te ploffen voor een extra rust!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2014, 11:04 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Berend-Botje schreef:
Ilonka1 schreef:
Ik vind het ook een lastige vraag.... Afgelopen jaar zei ik wel: volgend jaar ga ik weer terug naar de 50 km, want ik word gek op de 40 km, maar of ik dat echt doe???

Je hebt het beloofd: 2015 de 50 icon_lol

Eerst maar eens kijken hoeveel schade ik heb na de 24 uur in Weert....

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2014, 12:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Sunny schreef:
Ik weet niet hoe laat je normaal ongeveer binnen bent, maar ik denk dat je als je de drukte wil vermijden beter wat in de achterhoede kan gaan lopen dan dat je ervoor kiest 50 te lopen.
Natuurlijk red je de vijftig ook (als ik het kan.... ;-)), maar er zijn makkelijkere manieren om de drukte te vermijden.

Ik heb nog nooit gewacht om te starten (zoal Bahkos zegt, starten in het laatste kwartiertje van de vroege start, dan heb je nergens last van). En van drukte onderweg is bij mij alleen sprake in het centrum van Elst, een klein stukje in Valburg en op het marktplein in Wijchen. Als je je daaraan ergert valt het inderdaad zwaar. Als je weet dat het komt en je je eraan overgeeft is er geen probleem. Beetje dansen op de muziek, het publiek bedanken voor hun aanwezigheid en voor je het weet kan je alweer verder.
En als je het dan toch nog echt te druk vind las je gewoon even een extra pauze in tot de meute voorbij is en je er weer lekker in je eigen tempo in kan stromen. Je wil niet weten hoe leuk het is om zomaar spontaan bij mensen langs de kant neer te ploffen voor een extra rust!

Ik weet niet hoe het is om 4 x 50 te lopen maar ik weet wel dat ik het helemaal met Sunny eens ben! In de achterhoede lopen is heerlijk! Ik heb nooit last van de drukte gehad behalve inderdaad in Elst (nou ja....last??) en in Wijchen. Geef je over en let niet op de tijd.......ik vind de 40 heerlijk!!!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2014, 15:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Ineke61 schreef:
Ik weet niet hoe het is om 4 x 50 te lopen


Ik wel... ;)
Die tien extra kilometers maken nauwelijks verschil, maar het gebrek aan slaap....... man, man, man wat een ellende! Ik ben nog nooit zooooooooo moe geweest!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2014, 15:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2625
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Heb, zolang ik met de N4D loop, altijd geroepen dat ik uitkeek naar het moment dat ik 40 mag lopen.
Niet van vanwege de leeftijd of afstand maar vanwege dat ellendige vroege opstaan icon_confused

Toch ben ik er dit jaar weer ingetrapt en liep (vrolijk?) weer de 50.
Nog 2 jaar en dan ......zie ik wel weer icon_cheesygrin


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2014, 12:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Ineke61 schreef:
Sunny schreef:
Ik weet niet hoe laat je normaal ongeveer binnen bent, maar ik denk dat je als je de drukte wil vermijden beter wat in de achterhoede kan gaan lopen dan dat je ervoor kiest 50 te lopen.
Natuurlijk red je de vijftig ook (als ik het kan.... ;-)), maar er zijn makkelijkere manieren om de drukte te vermijden.

Ik heb nog nooit gewacht om te starten (zoal Bahkos zegt, starten in het laatste kwartiertje van de vroege start, dan heb je nergens last van). En van drukte onderweg is bij mij alleen sprake in het centrum van Elst, een klein stukje in Valburg en op het marktplein in Wijchen. Als je je daaraan ergert valt het inderdaad zwaar. Als je weet dat het komt en je je eraan overgeeft is er geen probleem. Beetje dansen op de muziek, het publiek bedanken voor hun aanwezigheid en voor je het weet kan je alweer verder.
En als je het dan toch nog echt te druk vind las je gewoon even een extra pauze in tot de meute voorbij is en je er weer lekker in je eigen tempo in kan stromen. Je wil niet weten hoe leuk het is om zomaar spontaan bij mensen langs de kant neer te ploffen voor een extra rust!

Ik weet niet hoe het is om 4 x 50 te lopen maar ik weet wel dat ik het helemaal met Sunny eens ben! In de achterhoede lopen is heerlijk! Ik heb nooit last van de drukte gehad behalve inderdaad in Elst (nou ja....last??) en in Wijchen. Geef je over en let niet op de tijd.......ik vind de 40 heerlijk!!!

Ook helemaal mee eens. Ik heb 25 x de 50 gelopen en nu 9 x de 40. In allebei de routes zitten drukken stukken bij de samenkomst van de afstanden, maar na de eerste ca. 10km nemen we een uitgebreide rust en lopen dan rustig in de achterhoede verder. Gaat prima en inderdaad, iets langer in bed kunnen blijven is wel erg lekker.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2014, 22:56 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Mei 2008, 13:03
Berichten: 438
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 43
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: geen idee
Mood: Erg blij
Het grootste nadeel van de 50 was voor mij ook het veel te weinig slapen. Vreemd bed, veel buitengeluid (sliep om de hoek van de wedren) bang om te verslapen dus 100x wakker schrikken... voordeel was het in de strijd gooien van de vrouwelijke charmes bij de start icon_mrgreen waardoor ik steeds vrij snel kon beginnen. Mijn ervaring is dat de 50 km lopers ook iets meer rekening met elkaar houden en dat de mensen aan de kant aardiger zijn als je een rood bandje om hebt. Niet lullig bedoeld overigens.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2014, 23:21 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5677
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
rivella_girl schreef:
Het grootste nadeel van de 50 was voor mij ook het veel te weinig slapen. Vreemd bed, veel buitengeluid (sliep om de hoek van de wedren) bang om te verslapen dus 100x wakker schrikken... voordeel was het in de strijd gooien van de vrouwelijke charmes bij de start icon_mrgreen waardoor ik steeds vrij snel kon beginnen. Mijn ervaring is dat de 50 km lopers ook iets meer rekening met elkaar houden en dat de mensen aan de kant aardiger zijn als je een rood bandje om hebt. Niet lullig bedoeld overigens.


Snap ik, mijn wandelvriendinnen scoren ook altijd beter bij het publiek als mijn persoon met glimlach.Afbeelding

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2014, 21:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Ed schreef:
rivella_girl schreef:
Het grootste nadeel van de 50 was voor mij ook het veel te weinig slapen. Vreemd bed, veel buitengeluid (sliep om de hoek van de wedren) bang om te verslapen dus 100x wakker schrikken... voordeel was het in de strijd gooien van de vrouwelijke charmes bij de start icon_mrgreen waardoor ik steeds vrij snel kon beginnen. Mijn ervaring is dat de 50 km lopers ook iets meer rekening met elkaar houden en dat de mensen aan de kant aardiger zijn als je een rood bandje om hebt. Niet lullig bedoeld overigens.


Snap ik, mijn wandelvriendinnen scoren ook altijd beter bij het publiek als mijn persoon met glimlach.Afbeelding

Misschien ook maar een rokje aandoen icon_mrgreen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2014, 22:04 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5677
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Jeltsje schreef:
Ed schreef:
rivella_girl schreef:
Het grootste nadeel van de 50 was voor mij ook het veel te weinig slapen. Vreemd bed, veel buitengeluid (sliep om de hoek van de wedren) bang om te verslapen dus 100x wakker schrikken... voordeel was het in de strijd gooien van de vrouwelijke charmes bij de start icon_mrgreen waardoor ik steeds vrij snel kon beginnen. Mijn ervaring is dat de 50 km lopers ook iets meer rekening met elkaar houden en dat de mensen aan de kant aardiger zijn als je een rood bandje om hebt. Niet lullig bedoeld overigens.


Snap ik, mijn wandelvriendinnen scoren ook altijd beter bij het publiek als mijn persoon met glimlach.Afbeelding

Misschien ook maar een rokje aandoen icon_mrgreen


rokje ? dan moet je mijn wandelfoto's nog maar een keer bekijken waar geen rokje te zien is alleen een kilt bij Maas.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.