Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:26

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 08:18 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 06 Mei 2016, 07:54
Berichten: 5
Leeftijd: 30
Kilometers gelopen: -
Merk wandelschoenen: -
Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik een paar Meindl X-SO 30 GTX (surround) schoenen aangeschaft.
Ze zitten als slofjes, dus daar ben ik zeer content mee, maaar......

....ze maken een *flop* geluid. :icon_sad:

Ik vermoed dat dit komt door Gore Tex Surround-systeem, waarbij er omwille van de vochtafdrijving een soort van tussenzool is geplaatst.
Tijdens het lopen drukt deze in en bij het opveren hoor je dus steeds *flop* :icon_confused:
Behoorlijk irritant dus.

Hebben meer mensen hier ervaring mee (eventueel met andere modellen met GTX-surround)? Is dit een kwestie van wennen, of gewoon niet normaal?

P.S. het lijkt geen productiefout te zijn, heb met twee paar getest en bij zowel de linker als rechterschoen doet dit probleem zich voor.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 09:09 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Tum85 schreef:
Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik een paar Meindl X-SO 30 GTX (surround) schoenen aangeschaft.
Ze zitten als slofjes, dus daar ben ik zeer content mee, maaar......

....ze maken een *flop* geluid. :icon_sad:

Ik vermoed dat dit komt door Gore Tex Surround-systeem, waarbij er omwille van de vochtafdrijving een soort van tussenzool is geplaatst.
Tijdens het lopen drukt deze in en bij het opveren hoor je dus steeds *flop* :icon_confused:
Behoorlijk irritant dus.

Hebben meer mensen hier ervaring mee (eventueel met andere modellen met GTX-surround)? Is dit een kwestie van wennen, of gewoon niet normaal?

P.S. het lijkt geen productiefout te zijn, heb met twee paar getest en bij zowel de linker als rechterschoen doet dit probleem zich voor.


Ik heb de Meindl Cuba, en ik hoor het in mijn linkerschoen. Als ik mijn tenen in mijn linkerschoen optrek hoor ik niks. Maar ik ben er min of meer al aan gewend. Want de schoenen zitten echt geweldig, ik ga ook niet meer wisselen.

Maar het vreemde is, toen ik ze in de winkel aanhad, hoorde ik niks. En pas geleden toen ik van sokken wisselde tijdens het lopen, was het opeens over. Maar later bij een andere wandeling, hoorde ik het weer.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 10:41 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Tum85 schreef:
Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik een paar Meindl X-SO 30 GTX (surround) schoenen aangeschaft.
Ze zitten als slofjes, dus daar ben ik zeer content mee, maaar......

....ze maken een *flop* geluid. :icon_sad:

Ik vermoed dat dit komt door Gore Tex Surround-systeem, waarbij er omwille van de vochtafdrijving een soort van tussenzool is geplaatst.
Tijdens het lopen drukt deze in en bij het opveren hoor je dus steeds *flop* :icon_confused:
Behoorlijk irritant dus.

Hebben meer mensen hier ervaring mee (eventueel met andere modellen met GTX-surround)? Is dit een kwestie van wennen, of gewoon niet normaal?

P.S. het lijkt geen productiefout te zijn, heb met twee paar getest en bij zowel de linker als rechterschoen doet dit probleem zich voor.


Ik heb ooit gelezen dat dat kan komen door het bewegen van de binnenzool tijdens het lopen (zoals je eigenlijk al beschrijft dus).
De binnenzool schuift dan telkens iets over de vaste onderzool en als dat niet soepel gaat dan maakt dat geluid.
Dat zou verholpen kunnen worden door iets van "smeermiddel" aan te brengen. Ik weet alleen niet meer wat er toen geadviseerd werd.
Ik denk niet dat het iets vloeibaars of vettigs was want dat zal de ventilatie en vochtafdrijving van de dure schoenen verpesten.
Er staat me iets van bij dat er over talkpoeder gesproken werd, maar dat weet ik dus niet zeker .....


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 10:47 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Hier staat idd ook dat het verlicht te verhelpen is met babypoeder:
http://www.modewijzer.com/schoonheidsvragen/piependeschoenen.htm

Thuis maar even proberen.

Ook op andere website kom ik dit tegen:
Bij krakende schoenen: inlegzool uit de schoen halen en een mespuntje talkpoeder goed over de bodem van de schoen verdelen. Vervolgens de inlegzool weer in de schoen leggen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 11:03 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 06 Mei 2016, 07:54
Berichten: 5
Leeftijd: 30
Kilometers gelopen: -
Merk wandelschoenen: -
Cobie schreef:
Ik heb ooit gelezen dat dat kan komen door het bewegen van de binnenzool tijdens het lopen (zoals je eigenlijk al beschrijft dus).
De binnenzool schuift dan telkens iets over de vaste onderzool en als dat niet soepel gaat dan maakt dat geluid.

Ik heb eigenlijk niet het idee dat het de binnenzool is (ik neem aan dat je daarmee het inlegzooltje bedoelt?), maar ik zal er eens op letten.
Bij het traplopen, waarbij dus het gewicht louter op de voorvoet rust, voel ik de schoen op dat punt ook echt inveren. Er zit dus(?) ruimte tussen de loopzool en de binnenzool, die dus letterlijk en figuurlijk zuigt :icon_cheesygrin:

Het voelt/klinkt een beetje alsof je op waterschoenen loopt waarmee je net de zee uitstapt: *flop* *flop* *flop* *flop* :icon_confused:

Aan het geluid zou ik nog wel kunnen wennen, als dat 'er bij hoort'. Vervelender vind ik dat de schoen daardoor een beetje fragiel aanvoelt, alsof je loopzool er half afhangt.
Bij de buitensportwinkel waar ik de schoenen heb aangeschaft hadden ze er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Aangezien ze wel lekker zitten ben ik nogal in dubio... :icon_rolleyes:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 11:31 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Tum85 schreef:
Cobie schreef:
Ik heb ooit gelezen dat dat kan komen door het bewegen van de binnenzool tijdens het lopen (zoals je eigenlijk al beschrijft dus).
De binnenzool schuift dan telkens iets over de vaste onderzool en als dat niet soepel gaat dan maakt dat geluid.

Ik heb eigenlijk niet het idee dat het de binnenzool is (ik neem aan dat je daarmee het inlegzooltje bedoelt?), maar ik zal er eens op letten.
Bij het traplopen, waarbij dus het gewicht louter op de voorvoet rust, voel ik de schoen op dat punt ook echt inveren. Er zit dus(?) ruimte tussen de loopzool en de binnenzool, die dus letterlijk en figuurlijk zuigt :icon_cheesygrin:

Het voelt/klinkt een beetje alsof je op waterschoenen loopt waarmee je net de zee uitstapt: *flop* *flop* *flop* *flop* :icon_confused:

Aan het geluid zou ik nog wel kunnen wennen, als dat 'er bij hoort'. Vervelender vind ik dat de schoen daardoor een beetje fragiel aanvoelt, alsof je loopzool er half afhangt.
Bij de buitensportwinkel waar ik de schoenen heb aangeschaft hadden ze er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Aangezien ze wel lekker zitten ben ik nogal in dubio... :icon_rolleyes:

Zoals je het u beschrijft lijkt het alsof de binnenzool als een soort zuignap werkt waar je tijdens het afzetten de lucht uitperst en die dan eventjes vastgezogen blijft zitten en daarna met een plop(je) losschiet. Dan zou je dan moeten kunnen verhelpen door ervoor te zorgen dat de rand van de binnenzool niet meer luchtdicht aansluit op de onderzool en deze duan niet meer vastgezogen kan blijven zitten. Dat kan toch weer door er iets van poeder op aan te brengen ....


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 12:54 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Tum85 schreef:
Cobie schreef:
Ik heb ooit gelezen dat dat kan komen door het bewegen van de binnenzool tijdens het lopen (zoals je eigenlijk al beschrijft dus).
De binnenzool schuift dan telkens iets over de vaste onderzool en als dat niet soepel gaat dan maakt dat geluid.

Ik heb eigenlijk niet het idee dat het de binnenzool is (ik neem aan dat je daarmee het inlegzooltje bedoelt?), maar ik zal er eens op letten.
Bij het traplopen, waarbij dus het gewicht louter op de voorvoet rust, voel ik de schoen op dat punt ook echt inveren. Er zit dus(?) ruimte tussen de loopzool en de binnenzool, die dus letterlijk en figuurlijk zuigt :icon_cheesygrin:

Het voelt/klinkt een beetje alsof je op waterschoenen loopt waarmee je net de zee uitstapt: *flop* *flop* *flop* *flop* :icon_confused:

Aan het geluid zou ik nog wel kunnen wennen, als dat 'er bij hoort'. Vervelender vind ik dat de schoen daardoor een beetje fragiel aanvoelt, alsof je loopzool er half afhangt.
Bij de buitensportwinkel waar ik de schoenen heb aangeschaft hadden ze er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Aangezien ze wel lekker zitten ben ik nogal in dubio... :icon_rolleyes:


Zo 'erg' als jij hebt, heb ik het niet. Ik heb niet het gevoel dat ik op waterschoenen loop. Ik hoor een klein plopje.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 12:55 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
In de nieuwe uitgave van het blad wandel.nl staat een artikel over dit soort schoenen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2016, 18:14 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Misschien is het heel iets anders hoor maar mijn Salomons maakten een piepend geluid bij elke stap, hoogst irritant. Ik dacht dat het te maken kon hebben met wrijving tussen de hak van de ortholite inlegzool en de bovenkant van de vaste zool. Ik heb toen een stuk tape dat ik altijd bij me heb voor de blaren (Fixomull) aan de onderkant van de inlegzool (alleen de hak) geplakt want ik dacht dat ik gek werd (kan slecht tegen dit soort geluiden). Toen was het over!! Inmiddels is de tape onder 1 zooltje weg, zag ik maar het geluid is ook weg, dus ik denk dat het met nieuwigheid te maken had. Inmiddels is de onderkant van de inlegzool een beetje ruw geworden (van de wrijving).

Maar dat van jou klinkt inderdaad alsof er lucht wordt weggeperst en er dan weer in komt met een 'flop' geluid. Dat heb je ook wel eens met stoelzittingen. Waarschijnlijk vanwege een kleine opening waardoor de lucht ontsnapt. Als die opening groter is, vermoed ik dat het geluid ook minder wordt. Maar ja, hoe je dat oplost? Geen flauw idee. Gek dat ze het in de winkel waar ze deze schoenen verkopen ook niet weten. Ik zou van alles proberen en als niets werkt gingen ze bij mij retour winkel (klinkt overdreven maar, zoals gezegd, ik kan heel slecht tegen geluid).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2016, 09:20 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 06 Mei 2016, 07:54
Berichten: 5
Leeftijd: 30
Kilometers gelopen: -
Merk wandelschoenen: -
Het heeft er alle schijn naar dat het geluid wordt veroorzaakt door het inveren van de 'spacer' die tussen de binnenzool en loopzool zit.
Of het geluid na inlopen verdwijnt weet ik niet, en dat risico ga ik ook niet nemen. Ze gaan weer retour winkel!

Dank voor het meedenken!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2016, 15:22 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Nov 2005, 17:33
Berichten: 593
Woonplaats: Kennemerland
Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Tum85 schreef:
Het heeft er alle schijn naar dat het geluid wordt veroorzaakt door het inveren van de 'spacer' die tussen de binnenzool en loopzool zit.
Of het geluid na inlopen verdwijnt weet ik niet, en dat risico ga ik ook niet nemen. Ze gaan weer retour winkel!

Dank voor het meedenken!

Groot gelijk

_________________
Bij de keerpunten kun je gewoon doorwandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2020, 08:13 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Mei 2020, 16:48
Berichten: 1
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: 500
Merk wandelschoenen: Meindl
Ik vond dit topic van een aantal jaren terug, en vroeg me af of je nog verdere info hebt.
Ik ondervind gelijkende problemen, ik had eerst wandelschoenen van Lowa met Gore-Tex, welke een floppend geluid maakten bij het afrollen van mijn linkervoet, ik ben die toen gaan omruilen voor een ander identiek paar, maar het probleem was niet weg. Toen dacht men dat het om de luchtvulling in de zolen ging, en ik kreeg weer een ander paar zonder luchtdemping, maar het floppend geluid bleef. Ik heb m'n schoenen dan maar aan m'n zoon gegeven die gelukkig dezelfde maat heeft, en hij heeft geen problemen met deze schoenen.
Ik heb nog wandelschoenen van Lowa, in leder en zonder Gore-Tex, en die zijn prima, maar wel wat warm voor zomerwandelingen.
Ik ben dan in een andere winkel schoenen van 'The North Face' met Gore-Tex gaan halen, maar opnieuw hetzelfde :(
Effe analyseren en vergelijken met de voeten van m'n zoon, waarbij ik ondervond dat mijn voeten heel breed en hoog zijn, en ook is mijn linkervoet 1,5cm korter.
Terug naar de winkel met m'n 5de poging, en heb de schoenen omgewisseld voor 'Meindle Lite Trail GTX Gore-Tex' welke breed zijn, ook sluiten de veters tot bijna aan de tenen. Nog eens mijn voetmaat gemeten en bleek dat ik voorheen steeds veel te grote schoenen kocht omdat mijn voeten in de breedte/hoogte al vast kwamen te zitten op een aantal cm van het einde, op die manier plooit de schoen bij het afrollen meer naar het midden toe in plaats van aan het eind.
Met die Meindle kon ik anderhalve maat kleiner nemen en zit m'n rechtervoet helemaal goed tot het eind. M'n linkervoet dus niet omdat die korter is, en de winkel verkoopt geen twee verschillende maten...
Terug thuis, eerst korte wandeling hoor ik niets … opgelucht … maar bij de volgende begint het opnieuw :(
ik heb nu een stukje schuimvulling in m'n linkerschoen gestopt, net voorbij m'n tenen, en op die manier heb ik niet dit irritante geluid...,
Note: Ik heb vroeger nooit problemen gehad met geluiden aan de schoenen, ik denk wel dat het de eerste keer is dat ik schoenen met Gore-Tex heb, dus dit heeft er wel mee te maken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2020, 11:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Mocht de schuimvulling te broeierig worden dan kan je het loze stuk ook opvullen met vette watten.
Dit kan in de loop van de tijd wat "inklinken" , kwestie van nieuwe vetten watten erin doen.
Dit deden mijn ouders ook als schoenen voor de een te klein werden maar voor de volgende in (iets) te groot waren.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Schoenen *floppen* (Meindl X-SO 30 GTX)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2020, 13:53 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Na de plensbui op de 4 dag van 2016, heb ik geen last meer van het "floppen".
Op diezelfde dag werd ook duidelijk dat de schoenen niet waterdicht waren ....


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.