Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 07:59

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Kind voorbereiden op vierdaagse
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013, 10:19 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jan 2011, 11:28
Berichten: 279
Woonplaats: Culemborg
Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: 48
Aantal N4D volbracht: 3!
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Elisa is nu 6 (wordt aug 7) en mag dus over 5 jaar mee doen met nijmegen, nu loopt zij erg makkelijk en vindt ze het ook erg leuk, hoe drukker de tocht hoe beter. Hoe pak ik het aan om de km op te voeren ze loopt nu de 8 erg makkelijk, in september willen we de airborn doen (10). Hoe bouw je het op hoe vaak de 10 en dan de 15. Ben bang dat ik te snel wil gaan, wie heeft er ervaring mee?


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Kind voorbereiden op vierdaagse
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013, 14:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Carolien schreef:
Elisa is nu 6 (wordt aug 7) en mag dus over 5 jaar mee doen met nijmegen, nu loopt zij erg makkelijk en vindt ze het ook erg leuk, hoe drukker de tocht hoe beter. Hoe pak ik het aan om de km op te voeren ze loopt nu de 8 erg makkelijk, in september willen we de airborn doen (10). Hoe bouw je het op hoe vaak de 10 en dan de 15. Ben bang dat ik te snel wil gaan, wie heeft er ervaring

Toen mijn zoon 7 was liepen we al de Kempische wandeldagen, 3x25km en dat ging prima. HIj liep ook erg makkelijk en had er lol in. Gewoon proberen, je merkt het wel als het teveel is, dan kan je altijd weer een stapje terug doen.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Kind voorbereiden op vierdaagse
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013, 15:54 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Onze kinderen hadden er veel baat bij, dat ze de avondvierdaagse meededen: is een goede manier van instappen voor veel kinderen.

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Kind voorbereiden op vierdaagse
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013, 19:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Zo zijn die van ons ook begonnen, met de avondvierdaagse. En de jongste deed dat al voor hij 4 was (september). Hij had zijn broer al de avondvierdaagse met school zien lopen en dat vond hij maar wat mooi. En toen hij hoorde dat er in de zomervakantie op de camping ook een avondvierdaagse was, was hij pas tevreden toen hij die ook mocht lopen. Natuurlijk was dat maar 5 km, maar hij deed het heel erg goed, was na afloop natuurlijk helemaaaaaal niet moe, maar sliep wel als een roos :lol:
Daarna is Bertus begonnen om ze af en toe mee te nemen met een wandeltochtje, en die werden langzaamaan steeds langer. Gewoon rustig opbouwen en kijken wat ze leuk vinden. De kinderen laten uitkijken naar de pijlen is trouwens een leuke manier van lopen voor hen en leert ze meteen goed naar de omgeving te kijken. En merk je dat ze wat moe beginnen te worden en er is nog geen rust in de buurt? Nou dan maak je toch een eigen rust? Voor kinderen is een boomstam of een hekje al snel genoeg om even te gaan zitten. En na 10 minuten of een kwartiertje kunnen ze meestal weer vrolijk verder. Zorg wel dat er wel altijd iets te eten en natuurlijk ook wat drinken voor ze is. Ook dat zorgt ervoor dat ze goed kunnen lopen ;)
De oudste heeft uiteindelijk samen met Bertus en de jongste een paar keer de 4daagse van Apeldoorn gelopen en ook een keer die van Limburg. De jongste heeft ook die van Limburg gelopen en dus ook die van Apeldoorn, maar ook al een keertje Nijmegen. De oudste wandelt tegenwoordig niet meer, die loopt tegenwoordig een beetje hard, maar de jongste loopt zo af en toe nog een tochtje mee.


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Kind voorbereiden op vierdaagse
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013, 20:34 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Apr 2011, 11:57
Berichten: 30
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 3161+
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: New Balance
Mood: Blij
Gewoon lekker blijven lopen en langzaam het aantal kilometers opvoeren. En soms als ouders ook leren volhouden: 10 km kan best lang zijn, of de eerste 25 km. Het is vaak heel leuk, maar soms ben je ook gewoon samen moe, of moet je iets bedenken om het 'tussen de oren' leuk te houden. De eerste blaar doet niet alleen je kind pijn...
Goed naar je kind luisteren, het niet opdringen omdat jij het zelf zo leuk vindt (van Nils heb ik tijdens onze eerste gezamenlijke Vierdaagse vooral geleerd 'neutraal' te zijn. Daar heb ik ook in andere situaties wat aan!),samen muziek uitzoeken waarop het kind lekker loopt (ik loop niet lekker op Michael Jackson. Nathan wel. Ik heb het voor hem op een oude telefoon gezet. Met oortjes, dan heb ik er geen last van en geniet ik wel van een vrolijk huppelend kind) samen genieten van wat er onderweg allemaal te zien is en, natuurlijk: NA AFLOOP EEN IJSJE!

Succes en veel plezier samen!

_________________
Wir laufen nicht, wir gehen...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Kind voorbereiden op vierdaagse
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013, 21:48 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Onze zoon is ook al jong begonnen met de avond4daagse. Toen hij 8 was haalde hij mij in op de Via Gladiola en toen besloot hij dat hij dat ook ging doen, zodra dat mocht.

Vanaf toen ben ik met hem gaan wandelen. Begonnen met 10 km en dat op zijn geleide opgebouwd. Al snel gaf hij aan dat 15 km ook wel kon en toen er een keer geen 15 was, maar alleen 10 en 20 werd het 20. De avond4daagse wilde hij ondertussen al niet meer met school lopen, dat ging veel te langzaam en bovendien werd hij van 10 km niet moe.

Soms een een spelletje doen als "ik ga op reis en ik neem mee...." helpt tijdens een dipje en wij hebben 1 liedje dat is voor de echte grote dip. Dat helpt hem er altijd doorheen. Daarnaast was het wandelboekje in het begin een enorme stimulans voor hem. De kilometers optellen, de plaatjes en de belofte dat hij de afstandsmedailles zou krijgen, hielpen hem in het begin door de dipjes heen. Er was naast de "gewone" wandeling van die dag ook nog een groter doel.

Dit heeft er in geresulteerd dat hij vorig jaar als 12-jarige debutant gelijk gestart is op de 40 en die heeft hij met veel plezier, een paar dipjes en tot ieders grote trots zonder blaren volbracht!

Onze dochter is ook begonnen met wandelen maar zij is gestopt toen we de 15 km hadden gehaald. Ze vond het niet leuk meer. Ook prima. Hou het gezellig, luister naar je kind en wees af en toe een beetje streng.

Veel plezier tijdens de wandelingen!!!!

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Kind voorbereiden op vierdaagse
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2013, 18:45 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jan 2011, 11:28
Berichten: 279
Woonplaats: Culemborg
Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: 48
Aantal N4D volbracht: 3!
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Super bedankt voor jullie tips!! Ze loopt as maandag de avond4daagse voor de 2e x. We doen het rustig aan maar zorgen zeker voor een uitdaging!

Nogmaals erg bedankt


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.