Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 15:54

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Welke schoenen?
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 15:32 
In de negen jaar dat ik de vierdaagse loop, heb ik al aardig wat paar schoenen versleten.

Het eerste jaar liep ik op gewone sportschoenen, het jaar daarop heb ik de Nijmegen van Reebok aangeschaft. Deze liepen heerlijk. Afbeelding Toen deze versleten waren, kocht ik de opvolger van de Nijmegen. Dit paar liep echter voor geen meter: ik liep continu blaren zo groot als eieren op mijn hakken. Uit nood heb ik toen een paar jaar lang op mijn hoge wandelschoenen van Nomad gelopen (ging ook prima) en vorig jaar kocht ik een paar Teva's. En hier heb ik weer geen plezier mee, want hier loop ik blessures mee op. Afbeelding Ik ga dus binnenkort een nieuw paar wandelschoenen kopen...

Op welke schoenen lopen jullie eigenlijk? En hoe bevalt dat?
Hebben jullie ook ervaringen met schoenen gekocht waar je later spijt van kreeg?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 16:10 
Ik loop op Lowa's, het hoge model wandelschoenen.
Zo'n hoge schoen vind ik prettiger voor mijn enkels dan zo'n laag modelletje.
Ook heb ik ervoor gekozen zonder gore-tex, aangezien ik van mezelf flink warme voeten heb en dat in gore-tex schoenen alleen nog maar bevorderd word.
Ik loop er als een tierelier op :lol:
Misschien een ideetje om een langs te gaan bij SpacSport, daar staat een paar dagen per week een meneer waar je afspraask mee kunt maken, hij kijkt naar de stand van je voeten en de verslijting van je schoenen en kan zo de bste schoen voor jou adviseren :P Succes ermee!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 16:17 
Ik loop ook op Lowa's hoog model. Bevalt me prima.


Omhoog
   
 
 Titel: Welke Schoenen ?
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 19:17 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mrt 2005, 14:59
Berichten: 696
Woonplaats: Nijkerk
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 8
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Asics Gel Cardio
Heb tegenwoordig twee paar schoenen: Hoge Lowa's type Renegade en een paar New Balance type Nijmegen dames uitvoering.

Loop zelf tien liever op de hoge Lowa's want geen blaren en aan het einde van de tocht lekker steun om de enkels

_________________
Geen weg is te lang als je in een goed gezelschap bent !!!

Grenzen moet je niet altijd stellen, je moet ze soms verleggen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 20:51 
:oLoop nu op MEINDELS,vorig jaar op NEW BALANCE gewandeld. :P

:shock: Maar neem mijn oude wandelschoenen wel mee naar NIJMEGEN..

:roll: :roll: De MEINDELS LOPEN PRIMA...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 21:06 
Zoals ik in een eerder topic al genoemd heb loop ik sinds het begin van de training op Lowa's, hoog model. En ze lopen zaaaaaaaalig.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 22:39 
Hoi Ik heb hoge lowa's. 2 soorten. 1) leren: de toulouse 2) goretex: de renegade. Allebei zeer lekker alhoewel ik een voorkeur heb voor de renegade.

Austria malden kan ik je ook aanraden, daar komen ook veel wandelverenigingen uit heel NL hun schoenen halen. Als het kan moet je doordeweeks overdag gaan anders kun je heel lang wachten op hulp en advies. Spac sport is ook heel goed. Verder vind ik Arts Sportiek in Uden ook heel goed. Daar is 1 man die heel veel verstand heeft van wandelen en outdoor, die moet je dan hebben.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2005, 10:52 
Ik zweer bij de NB Nijmegen :-)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2005, 15:26 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Bedenk, de ideale schoen is nog steeds niet uitgevonden.Elke voet is anders.Geen mens heeft precies dezelfde voeten.Je moet zelf uitvogelen welke schoen de ideale is voor je voeten.Bij mijn 57 Vierdaagsen heb ik hooguit 7 paar schoenen gebruikt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2005, 14:34 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jul 2005, 14:11
Berichten: 19
Woonplaats: Beuningen
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 17¼
Volgende wandeltocht: 4daagse Nijmegen 2017
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Vrolijk
Heb deze week al nieuwe schoenen gekocht voor de 4daagse van 2006, heb afgelopen jaren newbalance gelopen maar heb dit keer voor hoge schoenen gekozen van LOWA, gezien ik door de vermoeidheid steeds meer door de enkels zakt en daardoor meer last krijg van pijn in de enkels vooral de laatste dag. Heb ze gekocht bij spacport gezien ik daar goeie advies krijg. Dus nu flink uitlopen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2005, 14:49 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Hey, hallo Roberto!

Helemaal nieuw op ons forum? Van harte welkom bij dit gezellige clubje en effe tussen haakjes, je hebt toch wel gelopen h?, en niet met dat vliegtuig gevlogen? :shock: :wink: :lol:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2005, 14:50 
hey wat leuk een dorpsgenootje!!! WELKOM!!!!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2005, 15:29 
Ciao Roberto! Welkom.

Hoge Lowa's zijn prima schoenen (zei degene die de 4daagse niet uitliep ... :cry: maar dat lag zeker niet aan de schoenen!)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2005, 15:35 
Hundje schreef:
Hoge Lowa's zijn prima schoenen (zei degene die de 4daagse niet uitliep ... :cry: maar dat lag zeker niet aan de schoenen!)


Ik twijfel niet aan je woorden, Annelies, maar zelf heb ik de ervaring dat je 4 dagen lopen op nagenoeg alleen maar harde ondergrond (asfalt) beter kunt doorstaan met lichte lage schoenen die een goede schok-absorberende werking hebben.

Als je zwakke enkels hebt kan het goed zijn om met hoge schoenen te lopen maar vanwege het terrein hoef je het bij de 4daagse niet te doen. Ik heb dit jaar met lage schoenen gelopen (vorig jaar hoge) en dat is uitstekend bevallen.

Mijn advies is dan ook om zo licht mogelijke lage schoenen uit te zoeken die een goede schok absorberende werking hebben.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2005, 15:40 
En ik twijfel niet aan jouw woorden Hans!


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.