Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 12 Mei 2024, 11:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2006, 08:49 
lisanne schreef:
Ik loop op Lowa's, het hoge model wandelschoenen.
Zo'n hoge schoen vind ik prettiger voor mijn enkels dan zo'n laag modelletje.
Ook heb ik ervoor gekozen zonder gore-tex, aangezien ik van mezelf flink warme voeten heb en dat in gore-tex schoenen alleen nog maar bevorderd word.
Ik loop er als een tierelier op :lol:
Misschien een ideetje om een langs te gaan bij SpacSport, daar staat een paar dagen per week een meneer waar je afspraask mee kunt maken, hij kijkt naar de stand van je voeten en de verslijting van je schoenen en kan zo de bste schoen voor jou adviseren :P Succes ermee!


Die meneer is waarschijnlijk Jos de Jager.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2006, 08:51 
Ieder jaar op mijn oude hardloopschoenen. Na de Dodentocht? en de Langstraat kan ik ze dan weggooien.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2006, 14:40 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Fred,van welk merk zijn die hardloopschoenen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2006, 14:47 
Jan Woordes schreef:
Fred,van welk merk zijn die hardloopschoenen?



Asics


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2006, 18:45 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1049
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
Ik heb nog wel een leuk 'ik moet eigenlijk nieuwe schoenen'-verhaal..

Zoals eerder beschreven ben ik vorig weekend in Egmond aan Zee aan de wandel geweest. Dit samen met Bill, Natalia, Sunny & Marc. Overigens in afwisselende samenstellingen van de groep maar dat terzijde.
Bij het start & finish gebeuren in de sporthal van Egmond was een zogenaamde 'wandelbeurs' ingericht. Kraampjes met oranje Falke sokken :wink: , irritantere kraampjes met Nordic Stalking en een aantal stands waar de wandel- en hardloopkleding flink werd aangeprijst.
In de enveloppe met het startbewijs die ik een week voor aanvang van de tocht al in huis had, zaten ook folders van de deelnemende wandelfair-standhouders. Zo ook (weer) een stand van NB met een steengoede aanbieding: Goretex wandelschoenen voor dames, van 109 voor 69 euro. "Hmm.. "dacht Douwientje, "dat is best iets om in het achterhoofd te houden en daar eens te gaan kijken. Mijn Meindl's zijn namelijk goed aan het verslijten en nog een vierdaagse redt ik er niet op. Laat staan een DoTo!"

Zo gezegd, zo gedaan. Na het finishbiertje van dag ??n dook ik, met Sunny & Bill in mijn kielzog, naar de schattig ogende mannelijke werknemer van de NB stand. "Hallo!" *Knipper, knipper* "wil je me helpen bij het uitzoeken van een nieuw paar schoenen?? Voordat ik zelf in al die dozen ga lopen trekken?" Die laatste zin deed deze meneer smelten want het leek wel of alle vrouwelijke wandelaars zich op de schoenendozen storten zoals wij een paar minuten eerder op ons biertje.. Wat een puinhoop daar!
Afijn, ik mijn eigen schoenen uit en op het voetenmeetapparaat van de NB-meneer. Mijn maten: 8,5 bij 6. Heel standaard zegt'ie. "hmm dacht ik.. Ik heb juist Meindl's omdat ik zulke brede voeten heb... Maar goed: de jongeman zal er wel verstand van hebben"
Komt die jongen aan met een paar schoenen en zegt: Deze zijn een halve maat kleiner want jouw maat heb ik niet meer. Mijn mond viel open van verbazing... een halve maat te klein?? weet deze jongen wel wat hij verkoopt?? Ik kan toch geen honderden kilometers lopen op te kleine schoenen??
Maar toch, om de knul een plezier te doen, de schoen gepast. Dat knelt. Na een dag lopen doet dat zeer. Mijn gezicht betrok en de knul wist genoeg. Dit was niet zo best! Ik kijk hem vragend aan en zeg "heb je misschien ook schoenen in mijn maat?? Een ander type wellicht?? Iets dat ook bij de zojuist door jou uitgevoerd voetMETING past??" Hij draait zich om, komt terug met een schoenendoos en zegt: "deze zouden goed moeten zitten maar ze zijn niet waterdicht." "Ze zijn niet WAT??" "Niet waterdicht mevrouw, het regent namelijk in Nederland procentueel gezien niet zo vaak."
De klomp brak. De bek viel los. De schellen vielen van de ogen. Het huilen stond ons nader dan het lachen. Schijnbaar heeft deze meneer de afgelopen twintig jaar (ouder wastie zeker niet) enkel binnen geleefd en ziet hij daarom niet dat het toch best vaak regent in ons koude kikkerlandje...
Ik heb de schoen nog gepast maar trok hem niet aan. Hij bekeek het maar. Afgezien van het feitje dat het voelde alsof ik het ding verkeerd om aan had (alles knelde en drukte op de verkeerde plekken) was ook mijn vertrouwen in het NB-ventje volledig weg...

het regent procentueel gezien niet zo vaak in Nederland.

Nou, weten we dat ook weer!

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2006, 18:56 
Mijn ervaring:

Meneertje heeft b.v. zo'n 100 verschillende merken en type schoenen op de plank staan. Ze zijn allemaal even goed want hij loopt op alle merken en soorten in: de bergen, de Vierdaagse, de Dodentocht, de Sahara, het winkelcentrum etc. Ik hoor dit dan maar geduldig aan en verlaat daarna de winkel.


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.