Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 18:26

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2005, 20:34 
Mijn man is al jaren e.h.b.o.'r bij de landmacht, en ik heb dus verzorging bij de hand.
Het intapen en blaarverzorging, doet hij al jaren en hij is piet precies.
Daar heb ik mazzel mee, en het intapen doen we altijd met sporttape, en daarna iets poederen ,tegen het plakken .
Ook de hoekjes van de tape knipt hij iets bij ,waardoor je oprollen voorkomt.
Maar ja ,net als iedereen zegt, het blijft persoonlijk.

In het begin deed ik het weleens zelf, en heeft bij mij er ook eens toe geleid, dat ik mijn hele hak op de tweede dag kapot had gelopen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2005, 09:37 
Ik gebruik nu ook sporttape en doe er daarna ook talk overheen. Op alle plekken gaat dat perfect,maar dat kleine teentje wil niet altijd... Op een of andere manier ontstaat er een vouw tussen mijn pink- en ring-teen. Hoe voorkom ik dat dat gebeurt?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2005, 10:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Richard schreef:
Ik gebruik nu ook sporttape en doe er daarna ook talk overheen. Op alle plekken gaat dat perfect,maar dat kleine teentje wil niet altijd... Op een of andere manier ontstaat er een vouw tussen mijn pink- en ring-teen. Hoe voorkom ik dat dat gebeurt?


lastige plek om te tapen. Misschien een knipje in het vouwtje, of het vouwtje er uitknippen. Ik bedoel een klein V-tje erin knippen. Je houdt dan wel weer een naadje over.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2005, 10:23 
De Haagse R?g?h schreef:
Richard schreef:
Ik gebruik nu ook sporttape en doe er daarna ook talk overheen. Op alle plekken gaat dat perfect,maar dat kleine teentje wil niet altijd... Op een of andere manier ontstaat er een vouw tussen mijn pink- en ring-teen. Hoe voorkom ik dat dat gebeurt?


lastige plek om te tapen. Misschien een knipje in het vouwtje, of het vouwtje er uitknippen. Ik bedoel een klein V-tje erin knippen. Je houdt dan wel weer een naadje over.

Je hebt ook sokken waar voorgevormde tenen in zitten, zoals bij handschoenen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wellicht helpt dit om irritatie tussen de tenen te voorkomen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2005, 10:25 
De Haagse R?g?h schreef:
Richard schreef:
Ik gebruik nu ook sporttape en doe er daarna ook talk overheen. Op alle plekken gaat dat perfect,maar dat kleine teentje wil niet altijd... Op een of andere manier ontstaat er een vouw tussen mijn pink- en ring-teen. Hoe voorkom ik dat dat gebeurt?


lastige plek om te tapen. Misschien een knipje in het vouwtje, of het vouwtje er uitknippen. Ik bedoel een klein V-tje erin knippen. Je houdt dan wel weer een naadje over.


Nou, het punt is meer dat ik het er wel glad omheen krijg, maar dat het t?jdens het lopen bij lange afstanden de tape toch gaat schuiven omdat m'n huid ook een beetje in een soort vouw wordt gedrukt. Misschien halverwege een tocht opnieuw tapen, maar dat zie ik in het vrije veld niet zo zitten.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2005, 10:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Richard,

ik zou op dag1 bij de eerste de beste blarenpost binnenlopen. Het is er dan toch nog rustig.
Laat je dan intapen en kijk hoe ze het doen, en veel vragen.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2005, 20:01 
Ik lees hier overal dat men als men tape gebruikt, sporttape gebruikt. Is dat zo'n plastic achtige tape? Is dat soepel?
Ik zweer eigenlijk altijd bij die ouderwets bruine leukoplast, dat werkt prima. Maar die is wel steeds moeilijker te krijgen. De echte leukoplast is er al niet meer hier in de buurt. Mijn moeder haalt dat type tape nu op de markt, maar die is merkloos.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2005, 20:25 
Eigenlijk is sporttape zowat hetzelfde als die leukoplast (trouwens gewoon bij Kruidvat toch??). Het is alleen wit en zeker niet plastic-achtig. Schijnt wat minder sterk te plakken dan leukoplast, hoewel ik zelf juist vind dat 't andersom is.
Binnenkort ga ik het eens proberen met fixomull stretch (h? geertje? ;-)). Dat is een dunner, gaasachtig plakspul waar ik ook goede geluiden over hoor. Dit weekend ga ik het aan den lijve (aan de kleine teen om precies te zijn) ondervinden.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2005, 21:41 
Sporttape plakt goed, maar er blijft niet zoveel rotzooi achter als bij leukoplast. Want daarvan blijft je huid wit van al die plaktroep.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2005, 21:56 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 22:36
Berichten: 139
Woonplaats: Oost-Veluwe
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 'n aantal
Aantal N4D volbracht:
Merk wandelschoenen: .
Cato schreef:
.... als bij leukoplast. Want daarvan blijft je huid wit van al die plaktroep.

En al poeder je: ook de binnenkant van je sok wordt wit van de "plak" en niet van de poeder.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.