Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 16:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: intapen nodig?
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005, 16:42 
hallo allemaal,

ik loop op de schoenen van new balanse maar krijg altijd onder mn grote teen (stukje verder op mn voet) een gigantische blaar. nu vroeg ik me af of dit te verhelpen is? ook bij warm weer krijg ik een braar op mn kleine teentje (doordat de andere teen daartegen aan komt)

helpt intapen? en kan je uberhaupt dat gedeelte intapen? zojah wat voor een tape gebruik je hiervoor en hoe moet ik het intapen?

bedankt

bloem


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005, 17:31 
als je al tapet zou ik het niet zelf doen , maar een professional vragen. ik heb wel eens zelf iets getapet met slechte gevolgen


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005, 18:09 
Ik tape alleen d?e plekken die steeds weer blaren vertonen, ook na veel trainen. Ik gebruik daarvoor sporttape van hansaplast. Werkt goed, maar je moet dan wel zorgen dat er geen vouwtjes of randjes blijven zitten in die tape. Het is een beetje uitvogelen wat de beste methode van tapen is. Dat kleine teentje blijft lastig... Daarna je voeten goed intalken en ook je sokken (ook weer niet teveel, anders gaat dat klonteren).
Er zijn ook mensen die een dikke laag Gehwol-creme op hun voeten doen. Schijnt ook erg goed te kunnen werken tegen blaren, maar dat is erg persoonlijk. Zelf vind ik het niet prettig.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005, 19:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Neem ook geen brede tape. Je denkt snel bij brede tape: "dan ben ik snel klaar".
Gebruik smalle tape, ik neem altijd die bruine van Hansaplast, heb ik nageaapt van de professionele blarenbehandelaars. Die gebruiken dat ook altijd.
Hoe je die specifieke plek aftaped kan ik je helaas niet vertellen. Probeer anders zo snel mogelijk op de eerste dag naar een blarenpost te gaan en vraag of ze tapen, als je mazzel hebt blijft het vier dagen zitten en anders moet je goed opletten hoe zij het doen. Als je de eerste post neemt zal het er nog niet zo druk zijn.

Misschien, maar dat weet ik niet zeker is maandag de EHBO ook al open en kan je er al terecht, het zal er dan nog niet druk zijn......

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005, 21:53 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 201
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Ik tape altijd de bal van de voet. Heb dat door de jaren zowel met bruine als witte tape en zowel met brede als smalle gedaan. Leverde wel succes op Tenen leveren echter meer problemen op. Ik doe wel eens tape om mijn tenen omdat ze elkaar openschuren, of nagels van de ene teen in de andere snijden.

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2005, 13:14 
bedankt voor de reacties,

de enige plek waar ik blaren krijg is onder mn grote teen en op mn kleine teen, dus jah, mischien ga ik die talk poeder wel gebruiken en helpt dat voldoende.

heel erg bedankt voor de reacties.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2005, 13:37 
Ik heb twee jaar geleden tijdens een trainingstochtje een behoorlijke blaar onder de bal van mijn linkervoet gelopen. Toen ik aan de vierdaagse begon, was het vlees nog niet gehard en dus heb ik aan de verzorging gevraagd om dit deel van mijn voet uit voorzorg in te tapen.

Van de bal onder mijn voet heb ik dan ook geen last gehad. Maar, omdat er zich een blaar wilde ontwikkelen en dat dus niet kon omdat er tape zat, liep de blaar uit tussen mijn tenen naar de bovenkant van mijn voet! Ik heb er de hele weg niets van gemerkt, maar toen ik thuis mijn sokken uitdeed, stond ik toch wel even raar te kijken! :shock:

Overigens loop ik normaal gesproken altijd "naturel": ik gebruik vooraf geen tape, kamferspiritus, Gehwol oid. En als er blaren komen, dan behandelen we die op dat moment wel weer...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 12:43 
Mijn dag is net helemaal goed gemaakt heb net contact gehad met de plaatselijke wandelclub (ben daar geen lid van), maar zij bieden voor inwoners uit ons kleine dorpje verzorging aan voor onderweg tegen een vergoeding van 10 euro de rest is gesponsord.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 13:17 
Geertje, kan je ook niet iets voor mij regelen????


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 15:31 
Top joh! Dan hoef je je niet de hele weg lopen te verbijten als het niet goed gaat. Maar dat gaat het toch wel........? :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 18:10 
Hundje schreef:
Geertje, kan je ook niet iets voor mij regelen????


hij zei heel duidelijk dat het alleen voor mensen uit nuland was maar misschien ter plaatsen


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2005, 17:31 
Nou, dat tapen van m'n kleine teentje (m'n pink-teen zeg maar) gaat dus lang niet altijd even succesvol... laatst ging het spul bij een lange training schuiven, vormde een randje en had ik dus alsnog een blaar, juist omd?t ik tape had gebruikt :| Ik wil nu eens Fixomull Stretch proberen. Daar hoor ik wel positieve geluiden over. Alleen waar kun je het kopen?! Hier in de buurt heeft het Kruidvat 't niet, de Etos niet en zelfs de apotheek heeft 't niet :shock: Dus: w??r dan w?l?! :?:
En is het eigenlijk zowiezo wel aan te bevelen? Straks heb ik een pak van die rommel en dan doet het niet wat ik wil...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2005, 17:57 
:lol: :D Hoi Richard,ik zelf gebruik ook fixomull stretch,ik bestel het bij Docshop.nl.
Je moet daar maar eens rondkijken.


Suus :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2005, 19:02 
fixomull stretch?

dat geeft toch geen bescherming/ stevigheid? wat is dan je doel van het tapen?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2005, 20:29 
:lol: IK gebruik deze fixomull ,sinds ik vorig jaar de KM Someren heb gelopen,het is makkelijk in gebruik,het geeft mee omdat het stretch,en voor de tenen is het ook fijn,ook als er een vouwtje inzit,je voelt het niet.Vooral dus bij de kleine teen,het blijft bij mij goed zitten,maar ieder voor zich natuurlijk.Tot nu toe geen last van blaren.En makkelijk er af te halen.Blijft geen plakzooi achter. 8)


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.