Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 22 Mei 2024, 17:19

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Wat eet jij?
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 21:18 
Aaahhh ... de zenuwen zijn nu ECHT begonnen. :evil:
Zoals ik al eens eerder schreef ben ik een slechte eter voor en tijdens een wandeltocht.
Hebben jullie tips voor mijn ontbijt en het eten onderweg.
En kom nu niet aanzetten met eieren met spek voor het ontbijt of pannekoeken want dat krijg ik echt niet weg! :cry:

Volgens mij hebben we het hier al eens over gehad maar ik kon het zo snel niet vinden.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Wat eet jij?
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 21:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Hundje schreef:
Aaahhh ... de zenuwen zijn nu ECHT begonnen. :evil:
Zoals ik al eens eerder schreef ben ik een slechte eter voor en tijdens een wandeltocht.
Hebben jullie tips voor mijn ontbijt en het eten onderweg.
En kom nu niet aanzetten met eieren met spek voor het ontbijt of pannekoeken want dat krijg ik echt niet weg! :cry:

Volgens mij hebben we het hier al eens over gehad maar ik kon het zo snel niet vinden.



Ik heb tijdens het wandelen altijd hele rare "aanvallen" van dingen die ik ineens MOET eten. Dat kan van alles zijn. Chocola, zout, soep, vette handel, chips, fruit of iets met heel veel suiker!
De ontdekking van de Elfstedentocht waren voor mij de Continue koekjes van Liga. Ik was soms zo flauw dat ik echt het gevoel had yoghurt in m'n benen te hebben. Twee van die koekjes erin en ik ging weer als de brandweer!
En de ontdekking van de Kennedymars waren de bananen. Normaal vind ik die dingen niet om weg te krijgen (en ik ben echt geen zeur als het om eten gaat!), maar daar heb ik er binnen een minuut 3 naar binnen gepropt. Het werkte op alle fronten. De mp3 kon af en ik was er weer helemaal bij! Fris en fruitig (!!) als nooit tevoren.
Maar wat altijd werkt is eigenlijk niet eens eten, maar drinken. Al is het 100 graden, drink thee met achterlijk veel suiker! En eet soep (of in ieder geval bouillon). Je zult zien, je knapt er ter plekke van op.

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 21:36 
Ik eet energierepen( van mijn eigen bedrijf), brood, bananen en neem deze keer voor het zout van die Bifi-worstjes mee.
Die had ik bij de Roparun ook mee. Als je ineens erg flauw wordt en het is warm, dan krijg je chips of pinda's niet zo snel weg. Soep kan, maar als je nog lang moet wachten.........
Die worstjes zitten verpakt en eten gemakkelijk weg.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 21:45 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik ben ook een hele slechte eter, zowel ontbijt als onderweg. En "droge"kost krijg ik al helemáál niet weg. Ik ga dus echt op de "vloeibare" toer: drinkontbijt bijvoorbeeld, en suiker in m'n koffie i.pv. zoetjes.

Naast de al genoemde bananen kunnen ze me doodgooien met watermeloenen, dat is zowel drinken als eten tegelijk. Wat ook wel lekker is, is vla of yoghurt onderweg, alleen zit je dan met het probleem, dat dat bij een bepaalde temperatuur niet meer ongekoeld verkocht mag worden, dus 90% van de kraampjes heeft dat dan niet meer. Ik heb wel eens aan die breakers gedacht, maar het nog nooit geprobeerd.

Wat ik in ieder geval niet meer doe, is tegen heug en meug toch proberen iets te eten. Ik weet dat het niet goed is om zonder eten te lopen, maar om nou de halve dag misselijk te zijn zie ik ook niet zo zitten. Dan maar een dagje vasten :wink: is ook wel goed voor de lijn ...

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 21:59 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5678
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
6 bruine boterhammen met dikke plakken worst en 2 hardgekookte eieren mee,en 2 halve liters water.
Onderweg soep.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 22:10 
Over Breakers gesproken: die heb ik al een aantal keren genomen als ik onderweg was en die bevallen super.
Ik zit al te hopen, dat ze die onderweg als reclame uitdelen!! :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 22:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ed schreef:
6 bruine boterhammen met dikke plakken worst en 2 hardgekookte eieren mee,en 2 halve liters water.
Onderweg soep.


Thuis een kop koffie
Op de Wedren koffie
Dan 4 boterhammen met gebakken ei en extra zout
Biffi worstjes
2 flessen AA en water
In Nijmegen op de Molenstraat broodje beenham (echte)
Bier
Dit is mijn diner

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 22:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
winner schreef:
Over Breakers gesproken: die heb ik al een aantal keren genomen als ik onderweg was en die bevallen super.
Ik zit al te hopen, dat ze die onderweg als reclame uitdelen!! :lol:


Oh moet 't voor niks.
Appels worden er uitgedeeld

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006, 22:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1883
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik neem 's morgens alleen een brinta-ontbijtje, dat zijn van die kleine pakjes waar je melk op gooit.
Meer krijg ik er ook niet in zo vroeg.
Voor onderweg neem ik meestal Sultana's mee, die met zo'n witte streep eroverheen, da's lekker fris.
Verder neem ik bij mijn eerste stop een kop koffie en een fristie, da's geen combinatie, maar wel lekker :wink:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2006, 07:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Ik doe met de 4D krèk hetzelfde als ik dagelijks doe.
Als ontbijt 3 bammetjes, voor de lunch smeer ik 4 bammetjes en ik neem een appeltje mee.
Verder veel drinken, water en af en toe een flesje AA om wat zoets binnen te krijgen, van dat water alleen word je ook zo melig!
En vòòr het einde van de dagetappe bier natuurlijk.......

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2006, 07:39 
ik eet s'morgens een breaker en de rest van de dag oeps niks tot heel weinig maar als ik wat eet zijn het between of onbijtkoek of iets van chocolade :) en ik drink heel veel heb meestal 2 bidons met sportdrank bij me en als die op zijn dan ga ik over op de water of om en om


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2006, 07:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1049
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
geen idee hoe ze heten, maar bij de supermarkt hebben ze heerlijke chocoladecakejes. Per stuk verpakt, 10 in een pak. Heerlijk even weg te happen en die suikers doen wonderen!

dan sluit ik me aan bij Danyell wat betreft de watermeloen.. heerlijk!

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2006, 08:24 
Ik neem 's morgens brood als ontbijt, of een bak yoghurt met crusli (geen idee wat er deze keer als ontbijt op het menu staat bij het overnachtingsadres.... :roll: :roll: )
Voor de lunch neem ik wel wat brood mee, omdat ik soms trek krijg (meestal bij de eerste en tweede rust) in brood....
En soep wil ik ook gaan proberen, heb gemerkt dat die drinkboullion waar Sunny het waarschijnlijk over heeft best goed is, ookal is het warm....
Verder fruit (appels en bananen, watermeloenen lijken me ook heel lekker) en muslirepen....
En voor het zout heb ik salmiakdropballen....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2006, 08:38 
"s morgens een schaaltje yohurt met crusli en koffie of thee. Op de wedren een bakkie koffie. En tijdens de tweede en derde dag in de ochtend komen wij langfs een bakker, waar de appelflap heerlijk smaakt. Daarna bij eierenboer een eitje voor onderweg. Soep en de lunch - boterhamen - in combinatie met karnemelk. Veel water drinken en afloop afbieren.
Dit is mijn eetgedrag tijdens het wandelen. Als je misselijk wordt moet je cola gaan drinken. Succes.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2006, 08:38 
Op de camping waar ik verblijf is de mogelijkheid ontbijt of lunch te kopen. Dit zijn een paar broodjes, een fruitje en wat te drinken. Deze zit in een papieren zak.
Ik koop de lunch, haal ik 's morgens op en fiets naar de wedren. Net voor ik ga lopen begin in met mijn eerste broodje en meestal is de zak een paar uur later leeg. Daarna koop ik vanalles en nog wat onderweg; broodjes kaas meestal. Of een banaan. sportdrankjes, gemixed met water (anders is hij me te zoet) Maar uiteindelijk bier.
's Avonds uit eten bij een klein restaurantje, ze weet er al van, en dan: hupsakee terug naar camping, douchen en pitten!


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.