Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:43

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Feb 2008, 22:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bill de oud naut schreef:
AmericanInFriesland schreef:
Truitje schreef:
En hoe kan het dat er in die ene blaar geen vocht zit (hij was niet kapot) en dat juist die zo pijnlijk is. Heeft iemand hier ervaring mee?


Ik krijg ook die soort blaren op de bal van mijn voet -- geen vocht maar wel zeer gevoelig en rood. Ik heb vandaag 2 uurtjes zonder tape gewandeled en het ging niet best dus denk ik dat ik moet elke keer intapen.

Volgens mij zijn het gewoon plekken die een beetje overbelast zijn, het zijn raakvlakken , misschien iets meer eeltvorming op die plaatsen, maar een rode plek is geen blaar, in een blaar zit vocht en volgens mij is de enige remedie trainen en daar bedoel ik niet alleen het wandelen mee, maar uitzoeken wat de beste schoenen en zokken zijn voor je, dat hoort ook bij trainen en het is een niet onbelangrijk onderdeel, je moet gewoon uit gaan zoeken wat jij het beste vind en daar kunnen alle goede adviezen natuurlijk bij helpen, maar het zijn jouw voeten en jij moet het er mee doen.


Bij mij was het wel degelijk een blaar (zie foto in blarentopic) alleen zat er geen vocht in, maar toen ik met de naald keek of ik hem wel kon doorprikken kon ik wel net als bij een gewone blaar de bovenste laag van de huid omhooghalen. De laatste tijd liep ik dankzij het intapen zonder blaren. Ik had wel het geluk dat ik als ik voor het intapen wel blaren liep ik ze niet altijd voelde, kwam er soms thuis bij het uitdoen van de schoenen achter dat ik een blaar had. Maar deze voelde ik bijna groeien, het voelde eerst aan alsof mijn kous niet meer goed zat, maar bij controle bleek die gewoon goed te zitten. Tja dan weet je bijna al hoe laat het is. De andere 2 die ik had gelopen ontdekte ik dus weer thuis pas. Van het witte gedeelte van de huid tussen de tenen (zie foto) heb ik gister een gedeelte weggehaald en sindsdien voel ik hem niet meer.


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Intapen van voeten
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2016, 20:18 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 04 Jun 2016, 18:41
Berichten: 1
Leeftijd: 33
Afstand 2024: 160
Kilometers gelopen: 400
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Northface
Goedenavond allemaal

Sorry als deze vraag al vaker is gesteld ik kon er niets over terug vinden:(

In 2013 heb ik voor het eerst de 4 daagse uitgelopen en dit jaar ben ik weer ingeloot:) Destijds ben ik via dit forum in contact met iemand in Nijmegen gekomen die voeten preventief intaped. Ik heb daar ontzettend veel baat bij gehad en wil dit dit jaar weet doen. Ik kan echter niet meer terug vinden waar ik dit heb laten doen. Ik weet alleen dat dit in Nijmegen was in een ouder gebouw een voormalig klooster volgens mij. Wie weet waar dit is of wie weet een ander goed adres in Nijmegen?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie hulp

Miriam


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Intapen van voeten
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2016, 22:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Miriam1982 schreef:
Goedenavond allemaal

Sorry als deze vraag al vaker is gesteld ik kon er niets over terug vinden:(

In 2013 heb ik voor het eerst de 4 daagse uitgelopen en dit jaar ben ik weer ingeloot:) Destijds ben ik via dit forum in contact met iemand in Nijmegen gekomen die voeten preventief intaped. Ik heb daar ontzettend veel baat bij gehad en wil dit dit jaar weet doen. Ik kan echter niet meer terug vinden waar ik dit heb laten doen. Ik weet alleen dat dit in Nijmegen was in een ouder gebouw een voormalig klooster volgens mij. Wie weet waar dit is of wie weet een ander goed adres in Nijmegen?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie hulp

Miriam

Daarvoor moet je bij Marcel zijn. Even zoeken bij de leden en dan kun je hem een pbtje doen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.