Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 12 Mei 2024, 05:23

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: na de training
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2005, 19:48 
Vandaag een training gelopen van 25 km. Ging heel erg goed, alleen op het laatst kreeg ik echt last van mijn voeten en bovenbenen en was ik blij dat ik thuis was. Even op de bank gezeten en toen ik opstond dacht ik echt dat ik morgen niet zou kunnen lopen :roll: Na het eten een uurtje geslapen op de bank, en toen weer opgestaan en bijna nergens meer last van 8)
Mijn vraag nu, doen jullie iets speciaals na de training om de eventuele spierpijn te verminderen?
Gelukkig heb ik er nu geen last meer van, maar ik had echt ff een depri gevoel van dat ga ik nooit redden daar bij de 4 daagse :oops:
Dus, wat doen jullie NA de training?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2005, 21:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1883
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Eigenlijk als ik last heb van mijn 'loopspieren' ga ik gewoon af en toe een stukje lopen :roll: Wel lekkere schoenen of sandalen aantrekken hoor.
Dus niet te lang zitten, maar na wat rusten gewoon wat gaan doen.
Massage zou natuurlijk ook wel heel goed zijn, maar dan moet je maar net iemand in de buurt hebben die dat kan :wink:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2005, 21:22 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Wat ik het allerlekkerste vind na een training is een heerlijk heet ligbad!

Afbeelding

Ik heb badolie van Kneipp, Rozemarijn, en daarop staat "activeert het vermoeide lichaam". Standaardgrapje is dan ook, dat ik na een kopje koffie uitroep: Zo, en nu ga ik even mijn vermoeide lichaam activeren!

Ik blijf dan schandalig lang in bad liggen en voel als het ware de vermoeidheid uit mijn benen wegtrekken. Helaas heb ik op mijn logeeradres in Nijmegen geen ligbad, maar een warme douche werkt ook uitstekend!

Afbeelding

Ga wel zo gauw mogelijk onder de douche, hoe langer je wacht, hoe minder het effect op je spieren.

Ook een andere beweging maken is fijn, fietsen Afbeelding is best lekker na een wandeltocht, dus als je in Nijmegen niet al te ver weg zit zou ik aanraden: zie een fiets te pakken te krijgen, stukken beter dan de bus!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2005, 23:21 
Ik Nijmegen ga ik altijd met de fiets naar de camping en dat voelt ontzettend lekker aan ,als je andere spieren gaat gebruiken.
Na een trainingstocht, moet ik altijd helaas de auto weer in en merk vooral als ik langer als een uur moet rijden , wat spierpijn heb, of als we in de achterhoek zeggen: Ik heb zo'n last van stieve benen.......... :roll: :roll: ..

Thuis ligt er altijd wel wat werk op de loer en ga dan ook bewust eerst mijn spieren weer warm maken, of zoals gisteren middag heb ik mijn man meegeholpen in de tuin en op de fiets, boodschappen gedaan.
Eten gekookt en daarna lekker onder douche, en plof daarna pas op de bank. Als ik gelijk bij thuiskomst ga zitten, dan krijg ik geheid last van mijn spieren.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2005, 23:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Ik ben altijd blij dat het er weer opzit. Ik ben het tegen het einde ook altijd helemaal zat! Of ik nu 25, 40 of 50 loop. Met nog 6 ? 7 km te gaan ben ik het altijd spuugzat.
Volgens mij is het ook waar je je op instelt.

En erna ben ik altijd wel stijf en voel ik wel dat ik wat gedaan heb. Het liefst ga ik gelijk onder de douche en erna lekker even een paar uurtjes op bed liggen....

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2005, 14:56 
Als je je spieren erg voelt na het lopen is het ook fijn om even te strekken en de spieren flink te rekken. Hiermee voorkom je in ieder geval dat je de volgende dag krom ligt van de spierpijn. Een warm bad er na doet dan ook nog eens wonderen. Aldus is mijn ervaring.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2005, 15:19 
Cato schreef:
Als je je spieren erg voelt na het lopen is het ook fijn om even te strekken en de spieren flink te rekken. Hiermee voorkom je in ieder geval dat je de volgende dag krom ligt van de spierpijn. Een warm bad er na doet dan ook nog eens wonderen. Aldus is mijn ervaring.


Ja, goed stretchen helpt bij mij goed. Ik combineer dat gewoon met het douchen! :lol: En toch zo goed en kwaad als het kan, wat blijven bewegen en niet meteen op de bank ploffen (hoewel je daar niet altijd aan ontkomt, na sommige zware tochten ;-)) Verder gebruik ik regelmatig de Alpengauer Latschen Kiefer spierlotion (erg verfrissend!)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005, 11:41 
hoi hoi

voor een lange wandeldag slik ik altijd selenium zink vitamine e. dit zit in 1 tablet en dat helpt echt super goed. je moet het wel een weekje slikken voor de grote tocht :)

bloem

dit gaat verzuring van je spieren tegen :)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2005, 11:16 
Na de training ga ik gewoon zoveel en zolang mogelijk languit. Spierpijn komt toch wel, en in massage en allerlei smeerseltjes geloof ik niet zo.
Bij de 4D heb ik elke avond vreselijke spierpijn, en gaat het de volgende morgen toch wel weer goed. Dus daarom negeer ik het maar gewoon een beetje.
Depri zijn over spierpijn is niet nodig, wil ik maar zeggen
groet,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2005, 12:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1000
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
De enig echte remedie tegen spierpijn is: meer trainen......
Na de eerste keer dat ik een langere afstand loop, heb ik geheid last van 'stalpoten'. Maar na een paar keer wordt dit steeds minder. Onder gunstige omstandigheden is het daardoor mogelijk om de tweede dag in Nijmegen nog tamelijk fris te starten, zelfs op de 50.


Laatst gewijzigd door Peter B op 24 Mei 2005, 14:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2005, 13:01 
:D Na de wandeling het liefst meteen onder de douche.
:o Dan even langs de ehbo,en daarna na de masseur om mijn benen te masseren,en daarna lekker warm eten. :wink: :wink: en dan ff aan de bar hangen bij ons in de sporthal. :P :P Heerlijk.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2005, 18:09 
Eerste een lekker voetenbadje...
Afbeelding
en daarne een heerlijk warme douche waaarna ik me met kou water weer afspoel (goed voor de doorbloeding etc)
En dan een heerlijk dutje..... :D


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.