Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 14:04

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2005, 07:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Sebastiaan schreef:
Master C schreef:
Sebastiaan schreef:
je spieren zijn veel beter ontwikkeld als je getraind loopt, maar ongetraint zou het ook wel lukken


Welnee Schwarzenegger! Mijn benen zijn prima gespierd, blijkbaar door jaren voetbal, let wel, ruim 10 jaar geleden. Daar hoef ik echt niet meer voor te krachttrainen. Sterker nog, veel mensen die zich het schompes trainen hebben ongelooflijk dunne beentjes.
Wie adviseert jou? Jack LaLanne?
Afbeelding


Ik heb het dan ook over iets algemeens en weet dus ook niet hoe het er met jou spieren voor staat, over die mensen met dunne beentjes.. dunne beentjes zijn ook te verhelpen door andere sporten en voor 1 vierdaagse trainen krijg je natuurlijk geen gespierde benen


Dunne beentjes hoeven natuurlijk helemaal niet te betekenen dat er geen ontwikkelde spieren in zitten!
Herinneren we ons Falko Zandstra nog? Voor de ?chte jongelingen hier: dit was een Friese schaatser die Europees Kampioen en ik geloof ook zelfs Wereldkampioen is geworden met een paar luciferstokjes als benen.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2005, 08:42 
Hoe een ieder er ook over denkt , ik denk dat het per persoon verschilt.
Mag een Falko Zandstra dan maar spillebenen hebben gehad toen hij zo goed was. Sinds ik train voor de N4D zijn mijn bovenbenen veel gespierder geworden en in omvang toegenomen.
Ik heb ook wel gemerkt dat ik die training zeker nodig heb. Als ik mijn wekelijkse sporten een paar weken oversla weet ik van te voren dat ik daarna krom lig van de spierpijn. Ondanks dat ik dus al jaren sport.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2005, 11:38 
Tja, gisteren mijn bovenbenen ?n kuiten ook maar eens bekeken. Fantastisch, wat een omvang! En dat na nog maar 40 moeizame trainingkilometers!
Waarmee maar gezegd moet zijn dat met weinig trainen veel te bereiken is. :D :D

Nu de rest van mijn lijf nog, maar daar zal wel iets meer aan te pas moeten komen dan wandelen.
Zou drakebootracen wat zijn, Maarten? :?: :?:

gr.
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2005, 15:03 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2005, 16:29
Berichten: 58
Woonplaats: Velserbroek
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 1000
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Grenslandpad
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: new balance
Mood: Gewoon
Hoi allemaal. Ik moet zeker trainen, anders krijg ik blaren als zo groot rijksdaalders en dan praat ik nog niet over geirriteerde pezen. Wat ik in de reacties een beetje mis is dat wandelen ontzettend leuk is. Ik woon vlakbij de duinen en ga daar graag 25 kilometer wandelen. De Bloesemtocht, Blankenberge, Diekirch en de Airborne zijn toch ook schitterende wandeltochten. Onlangs in Drente gewandeld, echt aan te bevelen. Nauwelijks verkeer daar. En zo zijn er zoveel gebieden waar je op een leuke manier je kilometers kan maken. Overigens alle bewondering voor diegenen die de 4daagse lachend ongetraind doen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2005, 15:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
j.kos schreef:
Nu de rest van mijn lijf nog, maar daar zal wel iets meer aan te pas moeten komen dan wandelen.
Zou drakebootracen wat zijn, Maarten? :?: :?:



Natuurlijk Jakob! Wil je een keertje meepeddelen, neem ff contact met mij op. Het is wel in Den Haag natuurlijk.

En je armen zijn binnen de kortste keren net zo dik als je benen Jakob :wink: Moet je natuurlijk wel allemaal meeslepen tijdens de 4daagse. Misschien kan je dan proberen op je handen te gaan lopen, is wel origineel eigenlijk :idea:

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2005, 15:50 
Maarten, heb je er een plaatje van? Van drakebootracen?
Want .... ik kan me er helemaal niets bij voorstellen. In de provincie doen ze niet aan drakebootracen, blijkbaar.
Lijkt me ook voor de andere forumgebruikers een leerzame ervaring, misschien wel blikverruimend.
Ben benieuwd!
gr.
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2005, 18:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Hier zit ik boven de reklame van Coatings.

Afbeelding

Op mijn "opscheppagina", http://home.planet.nl/~berk0023/drakenpage.htm, heb ik ook een stukje over drakeboten staan met een paar verslagen en foto's van de laatste wedstrijd van het seizoen in Bern. Daar hebben we de laatste keer een Nederlands Record gevaren op de 9 km. Dit is lange afstand. Normaal zijn de wedstrijden sprints over afstanden van 250 tot 1000 meter.

Het is een te gekke sport en ik kan er alles in kwijt!

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005, 12:04 
Maarten, dank voor de foto. Wil je wel geloven dat er een wereld voor me opengaat, ik had werkelijk nog nooit van drakebootracen gehoord.
I'm impressed, het lijkt me nou niet een echt gestroomlijnde boot. Maar gelukkig is de bemanning niet kinderachtig, zo te zien.

'k Heb me trouwens gelijk even prima vermaakt op jouw opscheppagina.
groet,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel: Training.
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005, 15:46 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Of je veel of weinig traint,is voor een ieder verschillend.In de begin jaren van mijn 55 km vroeg ik mij af,wat ik verkeerd deed.Deelnemers die 25 keer de Vierdaagse hadden gelopen,leden toch geen 25x pijn..Al gauw kwam ik er achter dat het meer aanpassen was aan de weersomstandigheden.Ik heb in mijn Vierdaagsen storm,regen,hagel,onweer en hittegolven(behalve sneeuw en vorst) meegemaakt.Minimaal 5 maal moet je de Vierdaagse hebben gelopen om bovengenoemde weersomstandigheden te omdervinden en zich aan te passen..Ik heb altijd voor ogen gehouden de eerste twee dagen heb ik nodig om in te lopen en de laatste twee dagen zonder mankementen uit lopen,Je haalt dan lopers in die de eerste twee dagen je voorbij zijn gelopen.Vooral nieuwelingen lopen vooral de eerste dag te hard Mijn ervaring is dat je over alle vier dagen regelmatig in hetzelfde tempo loopt,krijgt je de minste problemen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005, 22:22 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 201
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
paul poppen schreef:
Wat ik in de reacties een beetje mis is dat wandelen ontzettend leuk is.


Klopt! Dat je dat mist bedoel ik. Ik vind wandelen namelijk helemaal niet leuk!!!
Dat is nou precies de reden dat ik niet train!Afbeelding

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005, 06:55 
k'vind wandelen wel erg leuk. Ik heb wel een doel, namelijk de 4daagse lopen. maar anders zou ik ook wandelen. Het is een heerlijke manier om tot rust te komen. 8)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005, 08:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Master C schreef:
paul poppen schreef:
Wat ik in de reacties een beetje mis is dat wandelen ontzettend leuk is.


Klopt! Dat je dat mist bedoel ik. Ik vind wandelen namelijk helemaal niet leuk!!!
Dat is nou precies de reden dat ik niet train!Afbeelding


hier sluit ik mij volledig bij aan! Bij Master C wel te verstaan!

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005, 09:03 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2005, 16:29
Berichten: 58
Woonplaats: Velserbroek
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 1000
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Grenslandpad
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: new balance
Mood: Gewoon
Master C schreef:
paul poppen schreef:
Wat ik in de reacties een beetje mis is dat wandelen ontzettend leuk is.


Klopt! Dat je dat mist bedoel ik. Ik vind wandelen namelijk helemaal niet leuk!!!
Dat is nou precies de reden dat ik niet train!Afbeelding


Haha, dat is echt wel duidelijk. 10 jaar geleden gestopt met voetbal en volgens je profiel geen interesses, kortom, er ligt een (wandel)wereld voor je open om te ontdekken. Nee hoor, voor elk argument weer een tegenargument. Volgens mij delen spiercellen in tegenstelling tot de meeste andere cellen zich niet, dus je moet er wat zuiniger op zijn. Maar ik heb eerlijk gezegd te weinig medische kennis. Bovendien is het zoiets als tegen een kettingroker die de marathon binnen 3 uur loopt zeggen dat die beter kan stoppen met roken. Doet die vast! Of zoals Jan Woordes zegt, niet te snel lopen. Ben ik helemaal mee eens. Maar er zijn er bij die de 50 elk jaar in 7 uur afraffelen, zonder blessures. Die gaan ook niet langzamer lopen. Als het tussen de oren maar goed zit, is ook al gezegd in de reacties. Misschien wel het allerbelangrijkst. In mijn 2e loopjaar heb ik meegedaan aan een onderzoek vd Universiteit v Utrecht, over bewegen. Als het niet goed zit tussen je oren verbruik je veel meer energie en val je meer af. Bij jou zit dat volgens mij wel snor, wellicht toch een spoortje twijfel, waarom begin je anders deze discussie! Maar om een lang verhaal kort te maken, er is maar 1 persoon die antwoord kan geven op jouw vraag of je ongetraind kan lopen, en dat ben je natuurlijk zelf. Dus volgend jaar trainen!!!! Dan merk je het verschil. En een wekelijks verslag op de site natuurlijk! Groeten en tot de groepsfoto. Paul. :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005, 11:58 
Zo af en toe tijdens de 4D en heel zelden tijdens training betrap ik mezelf op een beetje genieten van het wandelen zelf.
Meestal komt het echter op het volgende neer:
- Is het nog ver?
- Wat is die @$%)@(!-lus lang.
- Straks weer lekker rusten.
En nog veel meer van dat soort gedachten die alles zeggen over mijn beleving van het wandelen.
En toch, gek genoeg, ik kan me niet indenken dat ik niet zou meedoen.
groeten,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005, 13:14 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 201
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
paul poppen schreef:
[(een heleboel)


Paul,

dat was een eh... boeiende verhandeling. Maar volgens mij dwaalde je een beetje af... :? Ik kon het verband met mijn opmerking niet helemaal ontdekken. Wat is je punt?

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.