Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 19:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2005, 08:48 
hallo allemaal

ik ben iemand die altijd al veel drinkt en zo onderweg ook. Een flesje vindt ik erg omhandig daarom heb ik een camelbak aangeschaft dat is een rugzak met waterzak en dan kun je uit een slangetje drinken, je hebt ze ook in heup tasjes. De camelbaks zijn er van verschillende merken. Degene die ik heb aangeschaft van gelect het is een echte wandel rugzak.

groetjes geertje


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2005, 09:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
g.bettonviel schreef:
hallo allemaal

ik ben iemand die altijd al veel drinkt en zo onderweg ook. Een flesje vindt ik erg omhandig daarom heb ik een camelbak aangeschaft dat is een rugzak met waterzak en dan kun je uit een slangetje drinken, je hebt ze ook in heup tasjes. De camelbaks zijn er van verschillende merken. Degene die ik heb aangeschaft van gelect het is een echte wandel rugzak.

groetjes geertje


hoi Geertje, ik heb een paar weken geleden ook een camelbak aangeschaft bij de Lidl. Ik heb daar toen een topic over aangemaakt.

Overigens welkom hier op het forum en gefeliciteerd met je eerste bericht.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2005, 15:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Op zich drink ik normaal nooit veel, maar als ik ga wandelen drink ik automatisch veel meer. Ik neem altijd 2 flesjes mee die ik onderweg dan weer vul. Ik heb heel vaak na een behoorlijk aantal kilometers last van droge mond, droge lippen enz. Na afloop van een tocht zijn mijn lippen ook altijd kapot. Eerst dacht ik dat het van de warmte en oostenwind kwam. Maar het zijn waarschijnlijk uitdrogingsverschijnselen omdat ik het nu bijna elke keer heb na een lange tocht. Dus moet ik nog meer gaan drinken denk ik. Ik drink ongeveer 2 liter water op 40/50 km. Hoofdpijn e.d. heb ik nooit gehad na het wandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Infuus mee!
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2005, 18:27 
Mijn stokpaardje: drinken! Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen zo weinig drinken tijdens het wandelen. Maar goed, zo vinden anderen het onvoorstelbaar hoeveel ik drink. Ik ga met een 4-liter-zak op pad en die gaat in ieder geval 1 keer leeg.
Ikzelf vind het ook niet echt normaal, maar ik heb wel veel vocht nodig. Ik probeer tijdens het lopen het drinken wel in de gaten te houden, dat ik niet voortdurend aan dat slangetje lurk, want het heeft in ieder geval een nadeel: heel erg vaak moeten plassen.

Groetjes,
Bas


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2005, 19:13 
als je water bijvult onderweg, bijvoorbeeld uit een tuinslang of buitenkraan wees dan voorzichtig. ik heb eens water gehad dat erg vies smaakte en niet veel later moest ik overgeven. weet niet of het met elkaar te maken had, maar tuinslangen of buitenkranen worden vaak heeeeeeeeeeel lang niet gebruikt.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Infuus mee!
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2005, 21:06 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Bassie schreef:
Mijn stokpaardje: drinken!


Hallo Bassie, welkom op ons supergezellige forum! En wat drinken betreft zit je hier wel goed, we hebben al een koffietopic Afbeelding gehad en een biertopic Afbeelding.

Ook zijn de camelbags en de energiedrankjes al voorbijgekomen en is er een prijsvergelijking tussen de Wedren en Turkse supers geweest!

Ik probeer zelf onderweg goed te drinken maar ik heb ??n nadeel: ik zweet (bijna) niet. Dus moet alles wat ik drink er weer uit via sanitaire stopsAfbeelding en als je dat als man al vervelend vind, dan zou je het eens als vrouw moeten proberen! :lol:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2005, 21:23 
Is er al een plas-topic geweest Danyell?? :)
En dan speciaal voor vrouwen.

Serieus ...

Als leek op de Nijmeegse Vierdaagse vraag ik me echt af waar ik naar de wc moet gaan. Ik ga echt niet in zo'n cabin!

Dit weekend 36km gelopen en toen moest ik toch echt onderweg een keer plassen. Ik had een mooie route langs veel bossen en velden dus heb voor het eerst sinds lange tijd weer eens in het gras geplast (.... jeetje, waar gaat dit over ... maar ik wil het echt graag weten).
Maar natuurlijk kwam er op het 'moment supreme' kwam er natuurlijk een auto langs. Ik dook in elkaar maar met een rood Tshirt in groen gras was ik volgens mij makkelijk te spotten.

Nou, hehe, dat is eruit (mijn verhaal wel te verstaan) ...

Hoe gaat het tijdens de 4daagse??


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2005, 21:40 
Euhm, als ik zo vrij mag zijn om me ermee te bemoeien... Ik snap het niet zo goed, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk juist omdat ik een man ben... Waarom kunnen vrouwen niet wildplassen, ook niet achter een megagrote struik of boom?? Laatst waren mijn vriendin en ik aan het trainen en we waren echt in the middle of nowhere, dus dan kun je niet anders dan effe tegen/achter een boom/struik. Zij niet. Er zou eventueel misschien mogelijk een auto aan kunnen komen.... Dus zij heeft n?et geplast. Huh? Dixie is voor haar het enige alternatief wat het overwegen waard is geloof ik. Maar ja, bij een ongeorganiseerde tocht met z'n tweeen... Kijk, ik vind het wel best hoor. Dan lopen we maar door. Aan de andere kant: tijdens de 4daagse van vorig jaar waren er toch genoeg die w?l wild konden doen... hmmm, interessant topic...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2005, 22:11 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Leuk verhaaltje: Ik moest ook eens een keer heel erg nodig, maar het was tijdens een hele drukke tocht en het was winter ... dus al die megabomen en megastruiken waren megakaal! Naast het voetpad (we liepen in een bos) was echter een aarden wal en die was hoog genoeg om veilig achter te zitten. Zo gedaan dus, wat bleek? Ik zat dus wel verscholen voor voetgangers, maar ik had niet gezien dat ik pal naast een ruiterpad zat en wat kwam daar aan ...? Juist, de plaatselijke rijschool!! :oops: :oops: :oops:

Maar tijdens de 4daagse zijn er vrij veel dixitoiletten en je kan natuurlijk ook in restaurants langs de route gaan. Je moet in beide gevallen wel op wachttijden rekenen. Als je in een restaurant naar de WC wilt, neem dan nooit het eerste restaurant van een dorp, daar gaat iedereen heen! Probeer het laatste, dat is vaak veel rustiger.

Verder zijn er best wel plekken waar je in de vrije natuur kan, bijvoorbeeld maisvelden. Dat is best een leuk gezicht, je ziet niks, totdat de mensen opstaan, dan zie je opeens hoofden boven de mais uitkomen! Je hoort dan ook steevast wel iemand zeggen: Nou weet ik waarom mais geel is!

Waar ik me wel heel erg aan gestoord heb is, dat ik een keer mensen in de struiken naast een speeltuin zag verdwijnen! Ik bedoel, wildplassen is tot daaraan toe (sorry Pike), maar dat doe je toch niet waar andermans kinderen spelen!

Ik heb het allemaal in ieder geval nooit als zo'n groot probleem ervaren.

PS ik heb dit bericht inmiddels ook in het praatcaf? gezet, daar is er een apart topic aan gewijd!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Laatst gewijzigd door Danyell op 31 Mei 2005, 22:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2005, 22:20 
Ik heb wel eens geroepen: waarom gebruik je niet zo'n euhm, plastuitje?? Nou dat had ik geloof ik beter niet voor kunnen stellen... hoongelach was mijn beloning... Dat ding is toch juist door vrouwen voor vrouwen ontworpen? Het zal wel... Ok, ik kan me een beetje voorstellen dat het als vrouw dat voelt alsof je het in je broek staat te doen, maar toch...
Mozeskriebel... wat een topic eigenlijk.... :oops: :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2005, 07:21 
Geweldig, die reacties!!!
Laat even duidelijk zijn: mij maakt het niet uit om in de natuur te plassen maar het hoeft niet zo nodig met 47500 toeschouwers.

En die plastuit ... :lol: :lol: :lol: ... sinds die uitvinding is gedaan roept mijn man ook elke keer dat ik die moet kopen.
Ik denk dat ik het toch eens ga doen. Zal ik mijn ervaringen op dit forum zetten :lol: :lol: :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2005, 10:41 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Ja,Hundje,in mijn jonge jeugdjaren zag ik vrouwen met lange rokken tot op hun klompen of schoenen,meer met klompen gehurkt in het land zitten.Bij het klimmen der jaren kwam ik er achter dat zij aan het plassen waren.Dus vrouwen,ga lange wijde rokken tot op je schoenen dragen.Bovendien geven deze wijde rokken verkoeling aan je onderstel! Ik zie het al voor me al die fleurige en bloemrijke wijde rokken bij de Vierdaagse.Het grote voordeel is,dat je overal in de vrije natuur kan wildplassen.Ik hoop met mijn bijdrage de discussie een beetje heb aangezwengeld.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2005, 20:39 
Sorry Jan, mij krijg je niet in een rok. Kort of lang.
Maar geloof me: als ik moet plassen dan moet ik plassen. Publiek of geen publiek.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2005, 21:59 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Hundje,je heb nog gelijk ook!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2005, 22:08 
rokken, hihi,. lange rokken draag ik zeker niet


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.