Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 18:21

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: drinken meenemen
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 09:46 
hallo allemaal,

als ik train drink ik erg weinig lijk het gewoon niet nodig te hebben maar met de 4daagse lijkt het me slim 2 flesjes mee te nemen en aan de zijkanten van mn heuptasje te maken.

is dit verstandig om ze daaraan te maken? of kan ik beter onderweg drinken halen? ik weet niet of er langs de weg veel te rkijgen is, en hoe zit het met toiletten?

groetjes bloem


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 09:51 
Onderweg drinken halen is heel goed mogelijk, er is overal waar je zo ongeveer kijkt wel weer wat te halen :wink: Zelf vind ik het niet zo fijn om te stoppen en dan drinken te moeten kopen, moet ik weer geld pakken enzo en weer stilstaan wachten op de rij voor het drinken.. nee niet echt mijn ding. Toiletten zijn er ook op het parcours, niet al te veel maar als je echt moet dan vind je ze wel (en je kan altijd aan de mensen aan langs het parcours vragen of je daar even mag 8))

Groeten, Gideon


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 09:52 
En ik drink trouwens heel weinig, heb er simpelweg niet zo'n behoefte aan, net wat jij al zegt. Neemt niet weg dat het echt wel nodig is om te drinken tijdens zo'n wandeltocht, zeker als het iedere dag tegen de 30 graden ligt.. Maar nee, ik sleep geen drinken mee, misschien 1 flesje net als voorheen die ik dan overal weer kan vullen met water, best te doen dacht ik zo :D


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 09:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Wel drinken hoor Bloem! Je moet in ieder geval drinken v??rdat je dorst krijgt. Dus ook al heb je geen dorst, DRINKEN!

:idea: En geen water scheppen uit teilen of emmers die mensen aan de kant klaar hebben staan. Iedereen zit daar met zijn vieze handen in en dat is niet zo goed voor de kwaliteit van het water. Het is niet omdat ik dan tuttig ben ofzo maar het is ?cht slecht! Je kan er flink ziek van worden z?ker als je lichaam een flinke prestatie heeft geleverd. Dan wordt je sneller ziek van slechte kwaliteit water als normaal.

Altijd bijtappen bij stromend water, dus waterkranen, tuinslangen etc.

Ik heb die fout ooit eens gemaakt bij een halve marathon. Ik kreeg zo'n sponsje uit een emmer water en ik liet wat druppels in mijn mond lopen. Binnen een minuut kreeg ik kramp in mijn maag!

En drinken en eten kan je genoeg kopen onderweg, nooit ergens in een rij gaan staan want verderop zie je wel weer een kraampje staan. Om de paar honderd meter (soms zelfs om de 2 stappen) krijg je weer een kraampje.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Laatst gewijzigd door De Haagse Règâh op 04 Mei 2005, 10:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 10:09 
bedankt voor je antwoord, en bedankt over de water tip! ik zit eraan te denken een flesje aan mn heuptasje te maken maar mn ma zegt dat ik dan beter 2 aan elke kant 1 kan doen, :/ klopt dit of maakt het niet zoveel uit? (ga natuurlijk ook geen liter meetillen) :wink:

bloem


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 10:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
bloem schreef:
bedankt voor je antwoord, en bedankt over de water tip! ik zit eraan te denken een flesje aan mn heuptasje te maken maar mn ma zegt dat ik dan beter 2 aan elke kant 1 kan doen, :/ klopt dit of maakt het niet zoveel uit? (ga natuurlijk ook geen liter meetillen) :wink:

bloem


Ik denk dat ze gelijk heeft. Anders gaat het tasje scheef hangen en krijg je blaren op je heupen van de wrijving. :wink:
Nee hoor, maar het is wel een irritant gevoel als het tasje scheef gaat hangen. Vaak hebben die heuptasjes speciale houdertjes voor bidons.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 10:22 
hoi hoi,

die van mij helaas niet maar ben handig genoeg er 2 aan te maken :)

bloem


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 10:23 
Ik neem 2 flesjes water mee. Eentje hang ik in een bidonhouder aan mijn riem. Ideaal en je kunt er zo bij en je voelt er eigenlijk weinig van.
De ander gaat als reserve in mijn rugzakje.
Maar misschien is dat in Nijmegen overbodig. Tijdens de trainingstochten ben ik er echter wel blij mee.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 16:43 
Kan dat drinken ook hoofdpijn voorkomen???
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar na elke wandeling, en zelfs al tijdens, krijg ik hoofdpijn. Iedereen geeft me als tip: drinken, drinken, drinken.
Iemand anders ook last van hoofdpijn? En wat doe je eraan?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 16:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Hundje schreef:
Kan dat drinken ook hoofdpijn voorkomen???
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar na elke wandeling, en zelfs al tijdens, krijg ik hoofdpijn. Iedereen geeft me als tip: drinken, drinken, drinken.
Iemand anders ook last van hoofdpijn? En wat doe je eraan?


Inderdaad moet je genoeg drinken. Hoofdpijn is een verschijnsel van vochttekort.
Ik krijg er soms ook last van hoor terwijl ik denk dat ik redelijk wat heb gedronken, blijkbaar niet genoeg dan.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 16:57 
Loop je met een rugzak?
Ik krijg bijna altijd hoofdpijn als ik een hele dag met (beladen) rugzak loop. Dat drukt dan op mijn schouder/nek-spieren en daar krijg ik hoofdpijn van.
Maar denk eraan dat je goed blijft drinken, want hoofdpijn kan inderdaad ook een teken van uitdroging zijn en dat wil je al helemaal niet hebben.
Soms merk je dat niet eens zelf.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 17:05 
Yep, drinken is heel belangrijk. Die hoofdpijn kan i.d.d. door vochttekort komen, maar ??k door suikertekort. Dus ook voldoende ?ten is erg belangrijk (en dan ??k voordat je honger krijgt). Mueslirepen doen het vaak erg goed.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2005, 17:08 
Dank, dank voor alle reacties ...
Ik ga morgen weer een wandeling maken en ga meer drinken dan normaal. Kijken of het helpt.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2005, 16:45 
Helaas ... ik had weer hoofdpijn tijdens de laatste tocht.
Ik ga volgende keer nog meer drinken.
Alles komt goed .....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2005, 19:49 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Nov 2004, 19:26
Berichten: 360
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 55
Aantal N4D volbracht: 16
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Geen koffie kan ook een oorzaak zijn van hoofdpijn.
Ik heb daar last van en neem daarom altijd een redbul mee voor de Caffeine.

_________________
De auto is een onmisbaar hulpmiddel bij het zoeken naar een parkeerplaats.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.