Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:40

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Titel: Re: Rekken en strekken voor een wandeling
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2010, 11:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2056
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 26726
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
De Haagse Règâh schreef:
Maaike schreef:
Vwb je rugzak: In het begin liep ik ook met rugzak en kon maar niet wennen. Mn schouders en nek deden best pijn na een x aantal kilometers. Ik ben toen overgestapt op een heuptas. Daar was het ook even zoeken voordat ik de juist had waar ik geen schuurplekken mee kreeg. Een jaar geleden liep ik weer met mn oude rugzak. Wat was is blij dat ik daar niet meer mee liep. Gelijk weer last van mn schouders/nek.


Toch heeft het allemaal te maken met hoe de banden afgesteld zijn. Ook de hoogte en afstelling van de heupband aan de rugzak, die ik meestal nonchalant los heb bungelen, is belangrijk.
Ik heb zo'n Deuter rugzak met een frame erin. Had ik een keer geen blaren op mijn voeten, zaten ze wel op mijn heupen, en die waren eigenlijk lastiger en pijnlijker dan blaren op mijn voeten.
Je zou je goed moeten laten adviseren in een winkel door een verkoper die er ook ècht verstand van heeft en niet zo'n zaterdaghulpje. Het maakt in ieder geval een wereld van verschil wanneer je hem goed afsteld. En ook daarmee moet je blijven expirimenteren, nèt zoals met schoenen, sokken, smeersels, drinken, eten, alcohol, pillen etcetera. :mrgreen:

Helemaal mee eens Maarten.
Twee jaar geleden moeten overschakelen van heup naar rugzak
Een goede met frame gekocht en laten afstellen vervolgens zelf nog wat kleine wijzigingen aangebracht.
Resultaat 2 vierdaagse's zonderprobleem incl. 1.5 liter sap op de rug.

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rekken en strekken voor een wandeling
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2010, 11:56 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 1004
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Mss ook minder mee nemen? Je ziet soms mensen wandelen met een rugzak als of ze een week in de wildernis moeten overleven. Kijk na een wandeling wat je gebruikt hebt en je zult zien dat meer dan de helft overbodige ballast is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rekken en strekken voor een wandeling
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2010, 11:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Maaike schreef:
Mss ook minder mee nemen? Je ziet soms mensen wandelen met een rugzak als of ze een week in de wildernis moeten overleven. Kijk na een wandeling wat je gebruikt hebt en je zult zien dat meer dan de helft overbodige ballast is.

Dit is toch wel een van de betere tips, ik denk dat ik dat ook maar eens doe. ;)

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Rekken en strekken voor een wandeling
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2010, 12:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
darklone schreef:
De Haagse Règâh schreef:
En ook daarmee moet je blijven expirimenteren, nèt zoals met schoenen, sokken, smeersels, drinken, eten, alcohol, pillen etcetera. :mrgreen:

Vrouwen

Normaal ben ik ook erg nonchalant en hangt een rugzak eerder op knie hoogte dan op mijn rug maar had mee gekregen dat je die daypacks beter wat hoger kon hijsen om het gewicht beter op te vangen. Ik denk dat ik daar misschien in ben doorgeschoten.

We gebruiken 1 daypack voor ons 2 samen dus als het me teveel word geef ik hem aan mijn vriendin die het dan even overneemt en weer aan die banden loopt te trekken.
Het probleem is dat ik pas weet dat hij niet goed zit als het te laat is en dan heb ik meestel nog 10Km te gaan.

Het is pijnlijk als ik mijn schouders dan optrek. Ter plekke van het sleutelbeen.


Het moet ook geen probleem zijn om die rugzak over te laten nemen en in te stellen maar je moet gewoon even weten waar alles voor dient. Het heeft namelijk allemaal een functie en het kan heel veel uitmaken.
Ik heb er ooit eea over gemeld hier en zal eens kijken of ik het kan vinden, het is van zéker 2 jaar geleden toen ik die rugzak kocht. Op de website: http://www.deuter.nl kon ik ook wel wat vinden over de afstelling.

Trouwens, ook het bovenste bandje dat je goed ziet op de foto van Ruud is ook belangrijk.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Rekken en strekken voor een wandeling
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2010, 12:07 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 1004
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Bill de oud naut schreef:
Maaike schreef:
Mss ook minder mee nemen? Je ziet soms mensen wandelen met een rugzak als of ze een week in de wildernis moeten overleven. Kijk na een wandeling wat je gebruikt hebt en je zult zien dat meer dan de helft overbodige ballast is.

Dit is toch wel een van de betere tips, ik denk dat ik dat ook maar eens doe. ;)


Hahaha... bij jou moet alles in het tasje blijen ...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rekken en strekken voor een wandeling
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2010, 12:13 
Ik zal me eens wat beter gaan inlezen hoe je zoiets goed afsteld.

Wij nemen nooit veel mee. Het enige wat gewicht heeft is het drinken/water. Als ik maar denk dat we daar teveel van hebben giet ik er al wat van weg.

In ieder geval alvast bedankt zover :D


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.