Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 06 Mei 2024, 14:40

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Soep!
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2006, 12:56 
Peter B schreef:
De Haagse Règâh schreef:
Dat is heeeeeeele lekkere tomatensoep, was een gâhwe tip van Peter!


Het grappige is, dat het Oranjehotel de beste tomatensoep van Grave (misschien wel van de hele 4daagse) verkoopt, terwijl de smerigste soep schuin aan de overkant geserveerd wordt.......
Het heeft mij vele jaren gekost, voor ik hier achter kwam (eveneens door de tip van een loper).


Ik heb vorig jaar onder de brug bij Grave (in de draai naar rechts voordat je 'm daadwerkelijk opgaat) tomatensoep gegeten. Was ook wel lekker, gebonden en met een redelijke hoeveelheid ballen. Echter niet zoveel als in de kantine op mijn werk. Hier bestel ik ook dan ook geen kop tomatensoep maar een kop balletjes in tomatensaus.

Als de tomatensoep bij het Oranjehotel inderdaad zo goed is zal ik dit jaar maar een klein stukje verder lopen en daar een soepje nemen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2006, 13:59 
Jan Woordes schreef:
De beste soep is verkrijgbaar bij restaurants onder weg.Dit is eigen vers gemaakte soep,geen blik soep.b.v. groentesoep met veel balletjes.De prijd is niet goedkoop.


Op diverse plekken kun je heerlijke soep kopen. Ik denk aan de volgende stops.
In het wapen van elst - de eerste dag - heerlijke tomatensoep - kosten 3,50 euro vorig jaar
In Millsbeek vlak voordat je de heuvels ingaat ( niet de zevenheuvelenweg ) aan de rechterkant - heerlijke groentesoep - kosten 4,50 euro vorig jaar
In het van der Valk hotel te Molenhoek - heerlijke soep of een broodje kroket - of een pilsje. Heerlijk koel binnen.

Dit zijn voor mij een paar zekerheden tijdens de 4 daagse.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2006, 16:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Ik neem trouwens altijd een bakje soep bij de verzorgingspost van SDS, hoewel bliksoep is ie wel lekker en niet duur.
En het is er (mijn mening :wink: ) altijd gezellig.
1e dag Elst t.h.v. de begraafplaats
2e dag Wijchen in het centrum t.h.v. Rabobank(rechterkant)
3e dag Groesbeek begin van de 7heuvelenweg (rechterkant)
4e dag Malden uit ongeveer bij de laatste controle.

De post is te herkennen aan de grote beer op de trap (en natuurlijk de blauw-gele vlag)

B.B.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Verzorging
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2006, 17:31 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Berend Botje schreef:
Ik neem trouwens altijd een bakje soep bij de verzorgingspost van SDS, hoewel bliksoep is ie wel lekker en niet duur.
En het is er (mijn mening :wink: ) altijd gezellig.
1e dag Elst t.h.v. de begraafplaats
2e dag Wijchen in het centrum t.h.v. Rabobank(rechterkant)
3e dag Groesbeek begin van de 7heuvelenweg (rechterkant)
4e dag Malden uit ongeveer bij de laatste controle.

De post is te herkennen aan de grote beer op de trap (en natuurlijk de blauw-gele vlag)

B.B.


Als het een verzorgingspost is van SDS mogen toch alleen "leden" hier gebruik van maken. Of kan elke wandelaar die zin heeft daar terecht??

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2006, 20:00 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Berend Botje schreef:
De post is te herkennen aan de grote beer op de trap (en natuurlijk de blauw-gele vlag)

B.B.


Deze dus! Groooote vriend van Wandelbeer! :lol:

Afbeelding

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2006, 20:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Danyell en Wandelbeer
Dit is hij inderdaad, maar waarschijnlijk is de foto niet tijdens de 4daagse gemaakt want dan bekijkt hij alles vanuit de hoogte om overzicht te houden.

Marja
Volgens mij kan elke wandelaar hier terecht, ik ga er tenminste ook elk jaar weer naar toe en als je maar betaald dan krijg je wel wat. je koopt trouwens een afstreepkaart en voor elke consumptie strepen ze dan een cijfertje weg. Ik doe gebruik meestal 2 kaarten tijdens de 4daagse, maar ik heb zo ook nog mijn andere vaste plekjes.
Ik ben zelf trouwens ook geen lid(meer) van SDS

Berend


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 10:06 
Zou ik mogen weten wat zo'n afstreep kaart kost en waar je die kunt aanschaffen.

Ik heb namelijk ook al vernomen dat je zo'n systeem ook hebt bij het RET. Daar kun je een kaart kopen voor de hele week en dan kun je (bij de 40 km) drie keer per dag iets aanschaffen. Deze kaart kost volgens mij 35,00 voor de 40 km en kun je bij de eerste stop aanschaffen.

Zijn er nog meer van deze sytemen?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 10:10 
Ilani schreef:
Zou ik mogen weten wat zo'n afstreep kaart kost en waar je die kunt aanschaffen.

Ik heb namelijk ook al vernomen dat je zo'n systeem ook hebt bij het RET. Daar kun je een kaart kopen voor de hele week en dan kun je (bij de 40 km) drie keer per dag iets aanschaffen. Deze kaart kost volgens mij 35,00 voor de 40 km en kun je bij de eerste stop aanschaffen.

Zijn er nog meer van deze sytemen?


Waarom zou je überhaupt zo'n kaart nemen? Is de prijs per consumptie dan veel lager of zo? Of kun je er anders niets krijgen?

Het lijkt me niet echt handig om gebonden te zijn aan de RET of SDS. Er zijn zo veel gelegenheden om de inwendige mens te versterken dat ik me niet zou willen binden aan 1 organisatie. Uiteraard maak ik meteen een uitzondering voor de zere voeten bier- en massage tent met Maaike waar ik iedere dag even zal proberen aan te leggen, hèhèhè.........


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 10:33 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik heb verleden jaar voor het eerst gebruik gemaakt van die RET-rusten. En ik moet zeggen dat het me prima is bevallen. Ik heb er namelijk een vreselijke hekel aan om lang op mijn consumpties te moeten wachten. En er staat altijd wel iemand voor me die met 100 euro betaalt voor een kopje koffie waarna er dan uren naar wisselgeld gezocht moet worden. :evil:

Bij de RET betaal je dus 1 keer, bij de eerste stop en daarna hoef je nooit meer lang in de rij te staan. De rustposten zitten goed verdeeld, het aanbod is overvloedig, er zijn veel zitplaatsen en na de eerste dag “ken� je de mensen al.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het voor mij (als niet-grote eter) aan de dure kant is, maar ik vind het heerlijk dat ik niet iedere keer naar die portemonnee hoef te grabbelen. En als ik eens trek heb in een bakkie tussendoor, och dan doe ik dat ook gewoon, je bent in die 4daagseweek toch altijd meer geld kwijt dan je had begroot … :(

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 10:34 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1049
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
Hans schreef:
Ilani schreef:
Zou ik mogen weten wat zo'n afstreep kaart kost en waar je die kunt aanschaffen.

Ik heb namelijk ook al vernomen dat je zo'n systeem ook hebt bij het RET. Daar kun je een kaart kopen voor de hele week en dan kun je (bij de 40 km) drie keer per dag iets aanschaffen. Deze kaart kost volgens mij 35,00 voor de 40 km en kun je bij de eerste stop aanschaffen.

Zijn er nog meer van deze sytemen?


Waarom zou je überhaupt zo'n kaart nemen? Is de prijs per consumptie dan veel lager of zo? Of kun je er anders niets krijgen?

Het lijkt me niet echt handig om gebonden te zijn aan de RET of SDS. Er zijn zo veel gelegenheden om de inwendige mens te versterken dat ik me niet zou willen binden aan 1 organisatie. Uiteraard maak ik meteen een uitzondering voor de zere voeten bier- en massage tent met Maaike waar ik iedere dag even zal proberen aan te leggen, hèhèhè.........


ja er zijn natuurlijk prioriteiten die gesteld moeten worden!! :wink:

Ik zou ook niet vast willen zitten aan zo'n kaart. Ik weet dat ik trek krijg in soep als ik ergens een lekker koppie soep ZIE of ruik.. en wellicht hebben ze helemaal niets waar ik zin aan heb bij de RET op dat moment

maar ja, dat risico lopen wij natuurlijk met maaike ook! (sorry maaik!)

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 10:37 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
En je kan op zo'n kaart geen biertje halen en dan heb je extra geld nodig en je kan zonder kaart bepalen wat je eet/drinkt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 13:07 
Danyell:

Ik heb verleden jaar voor het eerst gebruik gemaakt van die RET-rusten. En ik moet zeggen dat het me prima is bevallen. Ik heb er namelijk een vreselijke hekel aan om lang op mijn consumpties te moeten wachten. En er staat altijd wel iemand voor me die met 100 euro betaalt voor een kopje koffie waarna er dan uren naar wisselgeld gezocht moet worden.

Bij de RET betaal je dus 1 keer, bij de eerste stop en daarna hoef je nooit meer lang in de rij te staan. De rustposten zitten goed verdeeld, het aanbod is overvloedig, er zijn veel zitplaatsen en na de eerste dag “ken� je de mensen al.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het voor mij (als niet-grote eter) aan de dure kant is, maar ik vind het heerlijk dat ik niet iedere keer naar die portemonnee hoef te grabbelen. En als ik eens trek heb in een bakkie tussendoor, och dan doe ik dat ook gewoon, je bent in die 4daagseweek toch altijd meer geld kwijt dan je had begroot …


Hallo Danyell,

Het systeem lijkt mij inderdaad ook wel wat omdat ik ook geen zin heb om lang te wachten en het erg gemakkelijk vind om niet telkens je portmonee te moeten pakken. :twisted:

Ik vraag me alleen nog wel af hoe het precies werkt. Je koopt die kaart en dan kun je gewoon bestellen wat je wilt? Of is er een maximum aan het aantal eten/drinken per keer?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 13:35 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ilani schreef:
Danyell:

Ik heb verleden jaar voor het eerst gebruik gemaakt van die RET-rusten. En ik moet zeggen dat het me prima is bevallen. Ik heb er namelijk een vreselijke hekel aan om lang op mijn consumpties te moeten wachten. En er staat altijd wel iemand voor me die met 100 euro betaalt voor een kopje koffie waarna er dan uren naar wisselgeld gezocht moet worden.

Bij de RET betaal je dus 1 keer, bij de eerste stop en daarna hoef je nooit meer lang in de rij te staan. De rustposten zitten goed verdeeld, het aanbod is overvloedig, er zijn veel zitplaatsen en na de eerste dag “ken� je de mensen al.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het voor mij (als niet-grote eter) aan de dure kant is, maar ik vind het heerlijk dat ik niet iedere keer naar die portemonnee hoef te grabbelen. En als ik eens trek heb in een bakkie tussendoor, och dan doe ik dat ook gewoon, je bent in die 4daagseweek toch altijd meer geld kwijt dan je had begroot …


Hallo Danyell,

Het systeem lijkt mij inderdaad ook wel wat omdat ik ook geen zin heb om lang te wachten en het erg gemakkelijk vind om niet telkens je portmonee te moeten pakken. :twisted:

Ik vraag me alleen nog wel af hoe het precies werkt. Je koopt die kaart en dan kun je gewoon bestellen wat je wilt? Of is er een maximum aan het aantal eten/drinken per keer?


Koffie, thee, fruit en dat soort kleine dingen krijg je gewoon op vertoon van je kaart. Afbeelding

Verder krijg je de eerste dag een aantal plastic muntjes voor de “grote� artikelen, dat varieert van ballen gehakt tot slaatjes (iedere dag hebben ze wat anders “groots�). Je krijgt geloof ik 20 muntjes, dat betekent dat je iedere dag 5 “grote� dingen kan krijgen (of als je gek bent van slaatjes, kan je op die ene dag 20 slaatjes eten … :lol: en de rest van de week op een houtje bijten :? ). Als je muntjes op zijn en je hebt nog steeds honger, dan kan je tegen bijbetaling nog meer krijgen. Ik hield verleden jaar geloof ik 12 van die muntjes over …, want als ik bij iedere rust koffie met koek of een banaan neem, hoef ik verder niet zoveel meer. Maar de soep en de slaatjes waren wel errug lekker! Afbeelding

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 13:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Danyell schreef:
Ik hield verleden jaar geloof ik 12 van die muntjes over …


En kan je die dan dit jaar weer gebruiken?!?! :shock:

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2006, 13:59 
Sunny schreef:
.....kan je......


.......kun je......... 8)


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.