Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 20:40

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2006, 10:07 
Ik denk nog steeds dat als je een gewoon gezond mens bent je voldoende hebt, bij goede voeding. Pas bij ziekte en herstel kan het misschien zinvol zijn.
Toch heb ik jaren geleden er een keer helemaal door heen gezeten, op de 7 heuvelen. Ik was nog net een paar maanden geleden bevallen van mijn dochter en gaf nog een beetje borstvoeding. Ik was schoon op, en moe en zat er aan te denken om er mee te stoppen. Toen werd ik aangesproken door een oud-militair, waar ik vaker mee opliep, en die vond dat ik maar eens stierenmelk moest proberen en even uit moest rusten. Hij nam me mee naar de grote rustplaats en kreeg daar mijn beker stierenmelk en na een kort slaapje, moet ik zeggen dat ik hem zingend ben uitgelopen.....
Ik meen dat dit bij de Mariniers was, dus Bill ........weet jij het recept????

Ik heb gekeken op jouw site, en daar stonden lekkere recepten op , maar misschien kun je hier ook nog aankomen of is het dienstgeheim en ligt het ergens in een Lease auto :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2006, 10:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Kitty Dijkstra schreef:
Ik denk nog steeds dat als je een gewoon gezond mens bent je voldoende hebt, bij goede voeding. Pas bij ziekte en herstel kan het misschien zinvol zijn.
Toch heb ik jaren geleden er een keer helemaal door heen gezeten, op de 7 heuvelen. Ik was nog net een paar maanden geleden bevallen van mijn dochter en gaf nog een beetje borstvoeding. Ik was schoon op, en moe en zat er aan te denken om er mee te stoppen. Toen werd ik aangesproken door een oud-militair, waar ik vaker mee opliep, en die vond dat ik maar eens stierenmelk moest proberen en even uit moest rusten. Hij nam me mee naar de grote rustplaats en kreeg daar mijn beker stierenmelk en na een kort slaapje, moet ik zeggen dat ik hem zingend ben uitgelopen.....
Ik meen dat dit bij de Mariniers was, dus Bill ........weet jij het recept????

Ik heb gekeken op jouw site, en daar stonden lekkere recepten op , maar misschien kun je hier ook nog aankomen of is het dienstgeheim en ligt het ergens in een Lease auto :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2006, 10:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Bill de oud naut schreef:
en vieux .............maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Ja vind je het gek.... de term "huppelwater" komt natuurlijk niet uit de lucht vallen!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Apr 2006, 22:24 
Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink: [/quote]

Bedankt Bill , voor je antwoord, en sorry dat ik te snel je site heb ingezien, en je bij het leger had ingedeeld. Misschien komt het wel omdat ik te dicht op dat wereldje zit, :oops: :oops: :oops: :oops:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Apr 2006, 23:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Kitty Dijkstra schreef:
Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Bedankt Bill , voor je antwoord, en sorry dat ik te snel je site heb ingezien, en je bij het leger had ingedeeld. Misschien komt het wel omdat ik te dicht op dat wereldje zit, :oops: :oops: :oops: :oops:[/quote]
Een marinier is ook onderdeel van de Marine alleen zijn zij de zeesoldaten en wij doen het varende gedeelte, maar de Marine hoort ook bij het leger hoor.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Stieremelk
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2006, 05:59 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Bill de oud naut schreef:
stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Van mijn man Joop weet ik dat stieremelk onderweg verkocht werd bij een boer. Hij dronk dat altijd. Of dat nu nog is weet ik niet. Het lijkt mij niet lekker en ik hou ook niet van vieux. Maar het schijnt wel goed te zijn voor je gestel. Vele wandelaars profiteerden hiervan.

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Stieremelk
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2006, 09:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
jsmbijl schreef:
Bill de oud naut schreef:
stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Van mijn man Joop weet ik dat stieremelk onderweg verkocht werd bij een boer. Hij dronk dat altijd. Of dat nu nog is weet ik niet. Het lijkt mij niet lekker en ik hou ook niet van vieux. Maar het schijnt wel goed te zijn voor je gestel. Vele wandelaars profiteerden hiervan.

Marja

Ik weet wel dat de eerste dag er altijd tot voor een jaar of drie er een boer verse melk verkocht, waar wij dan altijd huppelwater in kieperde, het was vlak voor je links af ging naar de rijksweg waar je dan over moet om naar Elst te komen, maar hij heeft de buit binnen denk ik of het lukt niet meer met zijn quotum, maar ook dat is historie, wel jammer we stopte daar altijd, wij hebben echter een goed alternatief en dat is de kroeg waar de 50 er nu bij komt op de route.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2006, 22:11 
Bill de oud naut schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Bedankt Bill , voor je antwoord, en sorry dat ik te snel je site heb ingezien, en je bij het leger had ingedeeld. Misschien komt het wel omdat ik te dicht op dat wereldje zit, :oops: :oops: :oops: :oops:

Een marinier is ook onderdeel van de Marine alleen zijn zij de zeesoldaten en wij doen het varende gedeelte, maar de Marine hoort ook bij het leger hoor.[/quote]

Bedankt Bill weer wat geleerd, je bent nooit te oud.......
Ben al bijna 20 jaar met een militair getrouwd, en steun hem zoveel mogelijk in zijn loopbaan, ondanks dat ik altijd veel alleen ben, maar alles wat bij defensie is en gebeurd, daar heb ik niet zo'n interesse in.....want het is toch 'n wereldje op zich.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2006, 05:35 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Kitty Dijkstra schreef:
Bill de oud naut schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Bedankt Bill , voor je antwoord, en sorry dat ik te snel je site heb ingezien, en je bij het leger had ingedeeld. Misschien komt het wel omdat ik te dicht op dat wereldje zit, :oops: :oops: :oops: :oops:

Een marinier is ook onderdeel van de Marine alleen zijn zij de zeesoldaten en wij doen het varende gedeelte, maar de Marine hoort ook bij het leger hoor.


Bedankt Bill weer wat geleerd, je bent nooit te oud.......
Ben al bijna 20 jaar met een militair getrouwd, en steun hem zoveel mogelijk in zijn loopbaan, ondanks dat ik altijd veel alleen ben, maar alles wat bij defensie is en gebeurd, daar heb ik niet zo'n interesse in.....want het is toch 'n wereldje op zich.[/quote]Stierenmelk was eind jaren veertig en in de vijftiger jaren de Vierdaagsedrank bij uitstek,Verkrijgbaar bij ieder cafe.Het was een glas melk met een geklust ei en cognac.De prijs was toendertijd f.1,50.Later verdween deze drank waarschijnlijk door de kosten.Jarenlang was deze drank nog verkijgbaar bij een cafe in Gassel.De prijs was opgelopen naar f.4,50.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2006, 06:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Jan Woordes schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Bill de oud naut schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Bedankt Bill , voor je antwoord, en sorry dat ik te snel je site heb ingezien, en je bij het leger had ingedeeld. Misschien komt het wel omdat ik te dicht op dat wereldje zit, :oops: :oops: :oops: :oops:

Een marinier is ook onderdeel van de Marine alleen zijn zij de zeesoldaten en wij doen het varende gedeelte, maar de Marine hoort ook bij het leger hoor.


Bedankt Bill weer wat geleerd, je bent nooit te oud.......
Ben al bijna 20 jaar met een militair getrouwd, en steun hem zoveel mogelijk in zijn loopbaan, ondanks dat ik altijd veel alleen ben, maar alles wat bij defensie is en gebeurd, daar heb ik niet zo'n interesse in.....want het is toch 'n wereldje op zich.
Stierenmelk was eind jaren veertig en in de vijftiger jaren de Vierdaagsedrank bij uitstek,Verkrijgbaar bij ieder cafe.Het was een glas melk met een geklust ei en cognac.De prijs was toendertijd f.1,50.Later verdween deze drank waarschijnlijk door de kosten.Jarenlang was deze drank nog verkijgbaar bij een cafe in Gassel.De prijs was opgelopen naar f.4,50.[/quote]

Klopt allemaal Jan mijn vader en moeder deden de verzorging in die jaren voor de E.H.B.O. vandaar dat ik het wist toen omdat mijn zus dat standaard iedere dag kreeg, ook werden de voeten met vette watten en verband behandeld na een blaar, ik zou er nu niet aan moeten denken, maar je kocht toen de schoenen ook een maat groter kan ik me herinneren, later heeft het Rode kruis het overgenomen van de E.H.B.O.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2006, 10:34 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Bill de oud naut schreef:
Jan Woordes schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Bill de oud naut schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Bedankt Bill , voor je antwoord, en sorry dat ik te snel je site heb ingezien, en je bij het leger had ingedeeld. Misschien komt het wel omdat ik te dicht op dat wereldje zit, :oops: :oops: :oops: :oops:

Een marinier is ook onderdeel van de Marine alleen zijn zij de zeesoldaten en wij doen het varende gedeelte, maar de Marine hoort ook bij het leger hoor.


Bedankt Bill weer wat geleerd, je bent nooit te oud.......
Ben al bijna 20 jaar met een militair getrouwd, en steun hem zoveel mogelijk in zijn loopbaan, ondanks dat ik altijd veel alleen ben, maar alles wat bij defensie is en gebeurd, daar heb ik niet zo'n interesse in.....want het is toch 'n wereldje op zich.
Stierenmelk was eind jaren veertig en in de vijftiger jaren de Vierdaagsedrank bij uitstek,Verkrijgbaar bij ieder cafe.Het was een glas melk met een geklust ei en cognac.De prijs was toendertijd f.1,50.Later verdween deze drank waarschijnlijk door de kosten.Jarenlang was deze drank nog verkijgbaar bij een cafe in Gassel.De prijs was opgelopen naar f.4,50.


Klopt allemaal Jan mijn vader en moeder deden de verzorging in die jaren voor de E.H.B.O. vandaar dat ik het wist toen omdat mijn zus dat standaard iedere dag kreeg, ook werden de voeten met vette watten en verband behandeld na een blaar, ik zou er nu niet aan moeten denken, maar je kocht toen de schoenen ook een maat groter kan ik me herinneren, later heeft het Rode kruis het overgenomen van de E.H.B.O.[/quote]Bij de PTT-posten werd na blaarbehandeling de voeten met dikke watten en verband ingepakt.Ik weet dit omdat mijn(verloofde)vrouw in de vijftiger jaren altijd naar de PTT-posten ging omdat zij altijd problemen kreeg met de dakpanplakmethoude van het Rode Kruis.In die tijd is ook een rel ontstaan tussen het Hoofd van de Medische Dienst van de Vierdaagse en het Rode Kruis wat de beste blaarbehandeling bij de Vierdaagse was.Het Rode Kruis was tegen dakpangewijsde afplakken van blaren.Het Hoofd van de Medische Dienst won deze strijd na advies van een commissie
van medici,In die tijd droegen de meeste wandelaars een dubbel paar sokken vandaar dat de schoenen een maat groter waren.De schoenen kregen meestal ook een dubbele zool,zodat je het grint en stenen niet voelde.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2006, 19:08 
Bill de oud naut schreef:
Jan Woordes schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Bill de oud naut schreef:
Kitty Dijkstra schreef:
Eerst ik ben geen marinier maar van de vloot, maar stieremelk werd bij ons thuis vroeger voor mijn oudste zus gemaakt tijdens de 4-daagse dat was toen een geklutst ei met melk en vieux goed roeren en drinken ik weet niet of ze er tegen woordig nog een ei in klutsen maar mijn zus liep als een tierelier. :wink:


Bedankt Bill , voor je antwoord, en sorry dat ik te snel je site heb ingezien, en je bij het leger had ingedeeld. Misschien komt het wel omdat ik te dicht op dat wereldje zit, :oops: :oops: :oops: :oops:

Een marinier is ook onderdeel van de Marine alleen zijn zij de zeesoldaten en wij doen het varende gedeelte, maar de Marine hoort ook bij het leger hoor.


Bedankt Bill weer wat geleerd, je bent nooit te oud.......
Ben al bijna 20 jaar met een militair getrouwd, en steun hem zoveel mogelijk in zijn loopbaan, ondanks dat ik altijd veel alleen ben, maar alles wat bij defensie is en gebeurd, daar heb ik niet zo'n interesse in.....want het is toch 'n wereldje op zich.
Stierenmelk was eind jaren veertig en in de vijftiger jaren de Vierdaagsedrank bij uitstek,Verkrijgbaar bij ieder cafe.Het was een glas melk met een geklust ei en cognac.De prijs was toendertijd f.1,50.Later verdween deze drank waarschijnlijk door de kosten.Jarenlang was deze drank nog verkijgbaar bij een cafe in Gassel.De prijs was opgelopen naar f.4,50.


Klopt allemaal Jan mijn vader en moeder deden de verzorging in die jaren voor de E.H.B.O. vandaar dat ik het wist toen omdat mijn zus dat standaard iedere dag kreeg, ook werden de voeten met vette watten en verband behandeld na een blaar, ik zou er nu niet aan moeten denken, maar je kocht toen de schoenen ook een maat groter kan ik me herinneren, later heeft het Rode kruis het overgenomen van de E.H.B.O.[/quote]

Tja ik heb ook een keer stierenmelk gedronken, dat was bij een nachtmars. Zij vertelden toen dat het melk, geklutste ei, suiker en een beetje cognac was. Niet echt lekker, maar lopen ging erg goed. Ik was toch wat angstig nog nooit alcohol gedronken onderweg, maar ze vertelde dat je het ook niet voor het promillage moest doen. Er zat toen nauwelijks cognac in.


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.