Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 21:08

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 08:14 
[quote="Joop]
Is zo, heb je gelijk in! Achteraf gezien, maar dat is altijd makkelijk, had je moeten zeggen " gaan jullie door, ik ga mijn eigen tempo lopen"...
Maar ik wil vooral aangeven, dat urenlang onder je eigen tempo moeten lopen heel pijnlijk kan zijn en dat Nanta dus niet de indruk moet hebben dat dat lekker loopt.[/quote]

Die indruk heb ik ook helemaal nie!!!!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 08:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Bill de oud naut schreef:
Joop schreef:
Sunny schreef:
Bill de oud naut schreef:
bij aanpassen aan een ander bedoel ik iets langzamer als jezelf gewend bent dat gaat makkelijker


Lees: naast Sunny gaan lopen :wink: :roll:


Naast Sunny gaan lopen noem ik geen aanpassen!
Dat heet jezelf een droomvierdaagse bezorgen :wink:

Met de 4-daagse loop ik wel in de buurt van Sunny we komen haar dan ook geregeld tegen op de rustlocaties.


Loopt ze dan niet maar houdt ze alleen maar rust?????? :shock: :shock:

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 08:23 
Nanta schreef:
[quote="Joop]
Is zo, heb je gelijk in! Achteraf gezien, maar dat is altijd makkelijk, had je moeten zeggen " gaan jullie door, ik ga mijn eigen tempo lopen"...
Maar ik wil vooral aangeven, dat urenlang onder je eigen tempo moeten lopen heel pijnlijk kan zijn en dat Nanta dus niet de indruk moet hebben dat dat lekker loopt.


Die indruk heb ik ook helemaal nie!!!![/quote]

Mooi! Veel succes in AP zondag!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 08:30 
Thanx, zal wel lukken....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 08:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
De Haagse Règâh schreef:
Bill de oud naut schreef:
Joop schreef:
Sunny schreef:
Bill de oud naut schreef:
bij aanpassen aan een ander bedoel ik iets langzamer als jezelf gewend bent dat gaat makkelijker


Lees: naast Sunny gaan lopen :wink: :roll:


Naast Sunny gaan lopen noem ik geen aanpassen!
Dat heet jezelf een droomvierdaagse bezorgen :wink:

Met de 4-daagse loop ik wel in de buurt van Sunny we komen haar dan ook geregeld tegen op de rustlocaties.


Loopt ze dan niet maar houdt ze alleen maar rust?????? :shock: :shock:

Nee wij rusten zolang :lol:

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 08:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Nog even dit ,ik heb ook wandelmaatjes waar ik de 4-daagse mee loop , ik heb 22 jaar geleden Fred (wandelspijkie) leren kennen en daar heb ik heel wat km mee gelopen, zo'n 20 jaar geleden leerde ik Marike en Rinus kennen en met Marijke en mijn vrouw hebben we heel wat 4-daagses gelopen ons gorepje bestaat afwisselend op de 40 5á^6 man en de mannen van de 50 zijn met zo'n man of 10 dat is ons 4-daagse groepje we lopenmet elkaar meaar hun zijn ook 4-daagse lopers en ouwenelen de hele dag met iedereen, ik ben dus echt geen alleen loper.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wandelmaatjes?
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 10:51 
Sunny schreef:
Wat mij opvalt op de diverse wandelfora (zijn er meer dan?!?! :shock:) is dat er zoveel mensen vragen om een wandelmaatje. Nu heb ik zelf pas 2 keer de Vierdaagse gelopen, maar ik weet inmiddels wel dat ik dat niet zomaar met iedereen zou kunnen.

Ten eerste loop je soms uren en uren naast elkaar. Heb je elkaar genoeg te vertellen. Wil je een onbekend wandelmaatje wel zomaar alles over jezelf vertellen. Ik vind samen kunnen zwijgen een van de mooiste tekenen van vriendschap. Lukt dat met een onbekend wandelvriendje of vriendinnetje ook?!

Ten tweede heb ik de Vierdaagse zelf ervaren als een soort emotionele achtbaan. Hele hoge toppen, hele diepe dalen! Wil je dat delen met een onbekende? Kan je je tranen bij die ander kwijt. Kan je de tranen van de ander aan? Hoe reageer je als een onbekend wandelmaatje z'n hart bij je lucht. En kan je samen onbedaarlijk lachen?

En ten tenslotte moet je soms nogal wat voor elkaar over hebben als je samen loopt. Blijf je bij iemand als je zelf nergens last van hebt, maar de ander moet anderhalf uur in de rij bij een blarenpost? Loop je door als je wandelvriendje/vriendinnetje uit moet stappen? Blijf je in Nijmegen om hem of haar aan te moedigen of ga je naar huis?

Daarom ben ik blij dat ik echte wandelvrienden heb. Mensen met wie ik het KAN. Mensen die er zijn als ik ze nodig heb. Maar voor wie ik er ook wil zijn als zij mij nodig hebben. Mensen voor wie ik wat over heb. Met wie ik gigantisch hard kan lachen, maar waar ook heel erg bij kan uithuilen.

Bij elke oproep voor een wandelmaatje vraag ik me dus af hoe en of dat werkt.....ik ken namelijk ook heel veel mensen waar ik ZEKER niet naast wil lopen! Wat vinden jullie? Wandel je met vrienden of probeer je door te wandelen nieuwe vrienden te maken?!


Ik vind de hele tekst de moeite waard om te reageren en door die quote staat hij er ook nog eens een keer in zijn geheel. Ik heb geen ervaring met wandelmaatjes wel met een hardloopmaatje. Haar heb ik via internet gevonden en dat bevalt prima. De eerste paar keer was wel gek vooral omdat je bij onbekende uit onzekerheid toch meer gaat praten en dat is geen goede combi bij hardlopen.

Ook heb ik jarenlange ervaring met wandelvakanties in de bergen en de organisatie daarvan. Dan ken je elkaar ook niet en ben je dagen van de bewoonde wereld af. Zeker in "paniek" situaties zoals onweer, ongeluken(jes) en blessures ben je heel erg op elkaar aangewezen. Maar je bent met meer dus als iemand je niet aanstaat zijn er 10 andere, wat dat betreft heel anders dan een wandelmaatje. Maar reken maar dat er in een groep jongeren er een hoop emoties zijn. Deelnemers ontspannen zich enerzijds zijn lichamelijk moe en continu in een groep waar men op elkaar let/op vingers kijkt. Tel daar onweer een verkeerde planning van eten en drinken bij op, dus honger en dorst en je hebt een groepscrisis in wording. Ik heb verhalen meegemaakt van verdriet over scheiding ouders tot een meisje die mishandeld was maar het nooit verteld had. Ja dan ken je zo iemand niet maar blijft het wel samen uit samen thuis en ben je er dus voor een ander zo goed en kwaad als dat gaat. Dat is dus geen planning, dat kan je nauwelijks onderling afspreken, dat zal blijken als het zich voor doet. En dat maakt het ook wel weer spannend dat niet weten.


En over dat wandelen met vrienden of door wandelen nieuwe vrienden maken, vanuit de reisorganisatie zie ik zovelen met wel vrienden die dan niet van wandelen houden die heel bewust op zoek gaan naar vrienden met dezelfde hobby. Voor mij persoonlijk geld nu zeker dat ik via wandelen mensen wil leren ontmoeten. Maar ja eigenlijk zeg je dat niet, niemand zegt dat merk ik altijd. Als je dat namelijk wel zegt dan voelt een ander een verplichting. Met jou wandelen is allemaal leuk en aardig maar verder moet je niet denken dat we voor altijd vrienden blijven, dat idee zeg maar. En dus zoekt iedereen een wandelmaatje. Kennen jullie SNP? Is ook een wandelorganisatie. Bijna iedereen is er single en op zoek, niemand noemt het iedereen weet het. Snel een nieuwe partner wordt SNP niet voor niks genoemd. Ooit op de oppad beurs geweest en het vrijgezellen ontmoetingscafe gezien? (nu niet denken dat ik dat zoek, ik zou het gewoon leuk vinden, andere mensen met dezelfde hobby als ik te ontmoeten, het was slechts een voorbeeld van wat ik zie met name bij wandel(reizen)
:wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
hoi Erik, een hel mooi verhaal maar ik geloof dat de gemiddelde wandelaar niet op zoek is naar een wandelmaatje of partner, mijn ervaring is dat die wandelmaatjes vanzelf komen, het is maar net of je er open voor staat, ik heb in de loop der jaren aardig wat wandelmaatjes gekregen, dat wil niet zeggen dat ik iedere tocht met ze loop, ook heb ik er echte vrienden bij gekregen en die zijn schaars. In het wandellegioen leer je zoveel mensen kennen en zeker met de 4-daagse die mensen kom je dan ieder jaar weer tegen, dat begint op de Wedren de maandag wat een feest van herkenning is en hernieuwde kennismaking en dat maakt de 4-daagse zo mooi.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:13 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1049
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
Nou Erik,

al eerder in een topic genoemd: Nijmegen wordt gezien als één grote Tippelzone...
dus de mening wordt gedeeld! Haha!

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Douwine schreef:
Nou Erik,

al eerder in een topic genoemd: Nijmegen wordt gezien als één grote Tippelzone...
dus de mening wordt gedeeld! Haha!

Jij moet HET boek maar eens lezen HaHa :wink:

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:20 
Begin er steeds meer benieuwd naar te raken.... :twisted: :twisted:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:22 
Bill de oud naut schreef:
hoi Erik, een hel mooi verhaal maar ik geloof dat de gemiddelde wandelaar niet op zoek is naar een wandelmaatje of partner, mijn ervaring is dat die wandelmaatjes vanzelf komen, het is maar net of je er open voor staat, ik heb in de loop der jaren aardig wat wandelmaatjes gekregen, dat wil niet zeggen dat ik iedere tocht met ze loop, ook heb ik er echte vrienden bij gekregen en die zijn schaars. In het wandellegioen leer je zoveel mensen kennen en zeker met de 4-daagse die mensen kom je dan ieder jaar weer tegen, dat begint op de Wedren de maandag wat een feest van herkenning is en hernieuwde kennismaking en dat maakt de 4-daagse zo mooi.


De vraag die Sunny zich stelt was ook niet of de gemiddelde wandelaar een maatje zoekt maar wat degene beweegt die een wandelmaatje zoekt. Ik heb tijdens jongerenreizen veel mensen gezien die maatjes met dezelfde hobby zoeken en vandaar mijn reactie. Ik ga me dit weekend inschrijven en duimen op een plek. Ik geloof je zeker dat een wandelmaatje vanzelf komt maar zou het toch leuker vinden om met iemand of meerdere de tocht te beginnen en dan te zien of dat bevalt. Zoals je ziet ben ik oa op dit forum druk bezig te zoeken naar iemand die zin heeft om samen te oefenen en iemand die met mij de vierdaagse wil gaan starten.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:25 
Bill de oud naut schreef:
Douwine schreef:
Nou Erik,

al eerder in een topic genoemd: Nijmegen wordt gezien als één grote Tippelzone...
dus de mening wordt gedeeld! Haha!

Jij moet HET boek maar eens lezen HaHa :wink:


Ik heb een beetje moeite om in een paar dagen elke thread van bijna altijd meer dan 11 blz. te lezen. Ben nu vooral aan het bladeren om te kijken wie wie is. Lees nu net van de tippelzone. Blijkbaar is de vierdaagse dus inderdaad hetzelfde als wat ik altijd zie bij wandelevenementen en reizen. Als iemand mij nog even uit kan leggen wat HET boek is ben ik daar ook weer over bijgepraat.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:27 
Een maatje vinden met dezelfde interesses zou heel mooi zijn, maar mijn intresses lopen zover uiteen dat het erg moeilijk word denk ik.... :twisted: :twisted:
Maar verschillende maatjes die allemaal een beetje de intresses hebben die ik ook heb, zou heel mooi zijn.... :wink: :wink:
Voorlopig maar eerst de 4daagse gaan lopen, daar ontmoet je vanzelf mensen heb ik het idee, en wie weet wat daaruit komt....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2006, 11:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
erik schreef:
Bill de oud naut schreef:
hoi Erik, een hel mooi verhaal maar ik geloof dat de gemiddelde wandelaar niet op zoek is naar een wandelmaatje of partner, mijn ervaring is dat die wandelmaatjes vanzelf komen, het is maar net of je er open voor staat, ik heb in de loop der jaren aardig wat wandelmaatjes gekregen, dat wil niet zeggen dat ik iedere tocht met ze loop, ook heb ik er echte vrienden bij gekregen en die zijn schaars. In het wandellegioen leer je zoveel mensen kennen en zeker met de 4-daagse die mensen kom je dan ieder jaar weer tegen, dat begint op de Wedren de maandag wat een feest van herkenning is en hernieuwde kennismaking en dat maakt de 4-daagse zo mooi.


De vraag die Sunny zich stelt was ook niet of de gemiddelde wandelaar een maatje zoekt maar wat degene beweegt die een wandelmaatje zoekt. Ik heb tijdens jongerenreizen veel mensen gezien die maatjes met dezelfde hobby zoeken en vandaar mijn reactie. Ik ga me dit weekend inschrijven en duimen op een plek. Ik geloof je zeker dat een wandelmaatje vanzelf komt maar zou het toch leuker vinden om met iemand of meerdere de tocht te beginnen en dan te zien of dat bevalt. Zoals je ziet ben ik oa op dit forum druk bezig te zoeken naar iemand die zin heeft om samen te oefenen en iemand die met mij de vierdaagse wil gaan starten.

Ja dat doe je goed maar het beste is inderdaad lopen en georganiseerde tochten en uiteraard heb je door dit forum een voordeel omdat je toch al wat mensen kent en daar een stappie mee gaat doen dan blijkt vanzelf wel of het klikt, als je eens met Sunny en vriendinnen gaat lopen neem dan zakdoeken mee je komt af en toe niet meer bij van het :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.