Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 21:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2005, 15:49 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Racoon, het beste bij blaren lopen is de oorzaak te ontdekken wat de oorzaak is dat je blaren loopt en daarna je maatregelen nemen.Als je bij de Vierdaagse de eerste dag blaren loopt, doorprikken en afplakken.De eerste 10 minuten is het even pijnlijk,je normale voetbeweging maken,dus niet op een kant van de voet gaan lopen dan krijg je blessures aan je spieren en knieen.Dus zoals je normaal loopt.Na 10 minuten voel je geen pijn meer.Na een rust heb je in het begin weer even pijnDe tweede dag heb je van deze blaar geen last meer door de druk is hij genezen.Bij eeltblaren niet doorprikken,alleen afplakken,de eeltblaar vult zich totaal met vocht en dan heb je geen pijn.Je voelt dan de eeltblaar niet meer.Na de Vierdaagse de eeltblaar doorprikken,door de druk van het vocht is de blaar genezen.Alleen als je ontdekt dat je gevoelige plekken heb,kan je vooraf tapen.Ik doe dit zelf met mijn kleine linkerteen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorkomen van blaren
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2005, 00:42 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4653
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
racoon schreef:
Hebben jullie voor een onervaren loper nog tips om blaren te voorkomen?

Ik heb eens iets gehoord over intapen met sporttape, maar meer weet ik ook niet.





Blaren voorkomen? Direkt stoppen met wandelen!


Ik zal het even uitleggen, dat hele gedoe rond de 4Daagse gaat echt nergens over. Je loopt je 4 dagen het schompus met als eindresultaat; je staat nog steeds op hetzelfde plein waar je begonnen bent, met dezelfde mensen om je heen :shock:
Verder geef je zelf aan dat je nog een onervaren wandelaar ben, hou dat zo! waarom? wandelen is verslavend! En als iets verslavend is, ziet de overheid een gerede kans om weer wat geld bij elkaar te sprokkelen, kijk maar naar dingen als drank en tabak.

Trouwens, waar hebben we de afgelopen 125 jaar al die mooie snelwegen voor aangelegd? Om te gaan wandelen?
Kom nou.

Nee hoor , geintje :wink: Om blaren te voorkomen moet je gewoon gaan wandelen en rustig uitproberen wat er aan tips gegeven word. Maar let wel; niets is heilig! Je zal zelf moeten ondervinden hoe je wel blaren krijgt, en dan pas ga je eraan werken hoe je ze moet voorkomen.


Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorkomen van blaren
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2005, 08:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Bosso schreef:
Nee hoor , geintje :wink: Om blaren te voorkomen moet je gewoon gaan wandelen en rustig uitproberen wat er aan tips gegeven word. Maar let wel; niets is heilig! Je zal zelf moeten ondervinden hoe je wel blaren krijgt, en dan pas ga je eraan werken hoe je ze moet voorkomen.


Bosso. :mrgreen:


Ik ben het een keertje eens met mijn Rode Broeder uit Zeeland, uch!
Luister en lees naar de tips en probeer het uit. Als je een goede methode hebt gevonden ga dit dan niet veranderen.
Ik had toevallig in ??n keer de juiste manier te pakken en heb praktisch geen last van blaren.
Ik loop bijvoorbeeld altijd op dunne hardloopsokken, g??n wandelsokken dus. Dat werkt bij iedereen weer anders maar ik blijf lekker op die dunne sokken lopen.....

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2005, 08:35 
Ik vind de methode van Maarten en Bosso inderdaad wel wat hebben. Probeer eerst 's uit te vinden waar je nou eigenlijk blaren van krijgt en los het probleem dan op.

Hierop aansluitend zou ik willen adviseren om 50 km. te gaan wandelen met een aantal kleine steentjes in je rechterschoen. Links zou je eens kunnen beginnen om geen sok aan te trekken. Als je na de 50 km. thuis komt met 2 beblaarde en ontvelde voeten weet je dus al dat je het volgende niet meer moet doen:

A) Steentjes in je schoenen stoppen;
B) Zonder sokken lopen.

En zo kun je verder gaan. Een volgende keer tape je je voeten in maar zorg je voor een aantal plooitjes in de tape, je kijkt weer hoe dit werkt etc. etc. Uiteindelijk vind je wel wat voor jou werkt! :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2005, 09:57 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1000
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Hans toch ! Met deze strategie en daaruit voortvloeiende lijdensweg, kunnen wandelaars zich zonder verdere referenties aanmelden bij de Heilig Land Stichting...... :wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Voorkomen van blaren
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2005, 10:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
De Haagse R?g?h schreef:
Bosso schreef:
Nee hoor , geintje :wink: Om blaren te voorkomen moet je gewoon gaan wandelen en rustig uitproberen wat er aan tips gegeven word. Maar let wel; niets is heilig! Je zal zelf moeten ondervinden hoe je wel blaren krijgt, en dan pas ga je eraan werken hoe je ze moet voorkomen.


Bosso. :mrgreen:



Ik loop bijvoorbeeld altijd op dunne hardloopsokken, g??n wandelsokken dus. Dat werkt bij iedereen weer anders maar ik blijf lekker op die dunne sokken lopen.....


Ik sluit me hierbij helemaal aan. Heb zelfs de schoenen redelijk los zitten omdat ik last heb van zere wreven bij stevig strikken.
Af en toe een steentje maar dat is zo verholpen. Heb je trouwens weinig last van daar het meeste is geasfalteerd.


Laatst gewijzigd door Ruud op 30 Nov 2005, 10:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2005, 10:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Het scheelt wel een hoop uitvallers bij de 4D!!! Als je tijdens je trainingen al zoveel ellende moet doorstaan.....

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2005, 10:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1049
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
Hans schreef:
Ik vind de methode van Maarten en Bosso inderdaad wel wat hebben. Probeer eerst 's uit te vinden waar je nou eigenlijk blaren van krijgt en los het probleem dan op.

Hierop aansluitend zou ik willen adviseren om 50 km. te gaan wandelen met een aantal kleine steentjes in je rechterschoen. Links zou je eens kunnen beginnen om geen sok aan te trekken. Als je na de 50 km. thuis komt met 2 beblaarde en ontvelde voeten weet je dus al dat je het volgende niet meer moet doen:

A) Steentjes in je schoenen stoppen;
B) Zonder sokken lopen.

En zo kun je verder gaan. Een volgende keer tape je je voeten in maar zorg je voor een aantal plooitjes in de tape, je kijkt weer hoe dit werkt etc. etc. Uiteindelijk vind je wel wat voor jou werkt! :lol:


Hier spreekt de man die niet aan trainen doet!!!!

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005, 08:00 
[font=Trebuchet]Vraagje:
Iedereen heeft het over goede schoenen, maar wat zijn goede schoenen?
Ik heb na de zevenheuvelenomloop een voetanalyse laten maken en daar kwam uit dat ik beter op Assics kon gaan lopen?
(net als de marathonlopers? zou ik dan ook harder gaan lopen :D )
Maar ik twijfel daar nogal over, heb graag wat hogere schoenen aan!

HELLUP... :?:


greetzzz[/font]


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005, 09:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Sep 2005, 13:25
Berichten: 1813
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Esther schreef:
[font=Trebuchet]Vraagje:
Iedereen heeft het over goede schoenen, maar wat zijn goede schoenen?
Ik heb na de zevenheuvelenomloop een voetanalyse laten maken en daar kwam uit dat ik beter op Assics kon gaan lopen?
(net als de marathonlopers? zou ik dan ook harder gaan lopen :D )
Maar ik twijfel daar nogal over, heb graag wat hogere schoenen aan!

HELLUP... :?:


greetzzz[/font]


Voor mij zijn het New Balance, voordeel daarvan is dat ze nogal een reeks verschillende wandelschoenen hebben. Anderen zie ik vaak op hoge schoenen maar dat is het voor mij niet, weer heel persoonlijk :?

_________________
Nuntius Transmittendus


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005, 14:08 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Esther schreef:
... en daar kwam uit dat ik beter op Assics kon gaan lopen?


Ik loop al jaren op Asics! Het bevalt me vooral zo goed omdat het heel lichte en buigzame schoenen zijn (je kan ze zonder problemen "dubbel" vouwen). Ik ben nogal klein (1.60) en weeg ook niet zoveel. Met mijn lichaamsgewicht heb ik moeite om mijn voeten in schoenen met stuggere zolen goed af te wikkelen. Met Asics heb ik daar geen problemen mee. Overigens heb je van Asics ook speciale wandelschoenen, die zijn weer anders dan de hardloopschoenen.

Ik heb ook een paar Lowa's, maar daar heb ik erg aan moeten wennen. Die zijn weer veel stugger en daar heb ik dus ook weer moeite met afwikkelen. Eigenlijk zijn die Lowa's uitstekend geschikt voor het wat ruigere terrein, terwijl m'n Asics veel beter zijn als je op geasfalteerde parcoursen loopt.

Maar ik ben er inmiddels wel achter dat "goede schoenen" voor iedereen aan andere normen moeten voldoen, waar ik bij zweer kan jou weer minder goed bevallen. Zo hou ik absoluut niet van hoge schoenen, daar gaan m'n enkels pijn in doen. Ik heb wel hoge bergschoenen, maar ja, dat is ook weer een heel ander verhaal, die draag ik in Nederland nooit.

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005, 14:31 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4653
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Danyell schreef:
Esther schreef:
... en daar kwam uit dat ik beter op Assics kon gaan lopen?


Ik loop al jaren op Asics! Het bevalt me vooral zo goed omdat het heel lichte en buigzame schoenen zijn (je kan ze zonder problemen "dubbel" vouwen). Ik ben nogal klein (1.60) en weeg ook niet zoveel. Met mijn lichaamsgewicht heb ik moeite om mijn voeten in schoenen met stuggere zolen goed af te wikkelen. Met Asics heb ik daar geen problemen mee. Overigens heb je van Asics ook speciale wandelschoenen, die zijn weer anders dan de hardloopschoenen.

Ik heb ook een paar Lowa's, maar daar heb ik erg aan moeten wennen. Die zijn weer veel stugger en daar heb ik dus ook weer moeite met afwikkelen. Eigenlijk zijn die Lowa's uitstekend geschikt voor het wat ruigere terrein, terwijl m'n Asics veel beter zijn als je op geasfalteerde parcoursen loopt.

Maar ik ben er inmiddels wel achter dat "goede schoenen" voor iedereen aan andere normen moeten voldoen, waar ik bij zweer kan jou weer minder goed bevallen. Zo hou ik absoluut niet van hoge schoenen, daar gaan m'n enkels pijn in doen. Ik heb wel hoge bergschoenen, maar ja, dat is ook weer een heel ander verhaal, die draag ik in Nederland nooit.



Ik moet me hier helemaal bij aansluiten, iedereen heeft zijn/haar eigen voeten en bijpassende schoenen. Zelf werk ik veel in de bouw of in de industrie, zodoende heb ik altijd hoge werkschoenen aan, juist om mijn enkels te beschermen. Daardoor is het voor mij vanzelfsprekend om tijdens het wandelen ook hoge schoenen (Lowa's) te dragen. Zou ik dan ineens lage schoenen gaan gebruiken dan zou ik weer last van m'n enkels krijgen.

Misschien moet je eerst eens goed bekijken welk soort schoenen je in het dagelijks leven gebruikt, en daar je wandelschoenen naar uitzoeken.


Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005, 18:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1049
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
Esther schreef:
[font=Trebuchet]Vraagje:
Iedereen heeft het over goede schoenen, maar wat zijn goede schoenen?
Ik heb na de zevenheuvelenomloop een voetanalyse laten maken en daar kwam uit dat ik beter op Assics kon gaan lopen?
(net als de marathonlopers? zou ik dan ook harder gaan lopen :D )
Maar ik twijfel daar nogal over, heb graag wat hogere schoenen aan!

HELLUP... :?:


greetzzz[/font]


Ik had twee jaar geleden hetzelfde probleem Esther, wat mij toen heel erg heeft geholpen is een middag spenderen in een buitensportzaak. En dan wel een 'kleine' dus niet van een grote keten waar je jouw voeten (letterlijk!) in de handen van een zaterdaghulp legt.
In de zaak waar ik ben geweest (deventer) hebben we de hele middag uitgetrokken voor het uitzoeken van de perfecte schoen. Ik kreeg steeds twee verschillende schoenen aan en daarmee liep ik op-en-af een bultje dat ze er speciaal voor hadden aangelegd in de winkel.
Ik loop nu al twee jaar op mijn Meindl's en ben inmiddels aan vervanging toe. Dus ik weet waar ik naar toe ga!

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005, 18:54 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Esther schreef:
[font=Trebuchet]Vraagje:
Iedereen heeft het over goede schoenen, maar wat zijn goede schoenen?
Ik heb na de zevenheuvelenomloop een voetanalyse laten maken en daar kwam uit dat ik beter op Assics kon gaan lopen?
(net als de marathonlopers? zou ik dan ook harder gaan lopen :D )
Maar ik twijfel daar nogal over, heb graag wat hogere schoenen aan!

HELLUP... :?:


greetzzz[/font]


Ik ben naar bever zwerfsport gegaan en heb me daar laten voorlichten, prima service


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Dec 2005, 08:39 
Bosso schreef:
Danyell schreef:
Esther schreef:
... en daar kwam uit dat ik beter op Assics kon gaan lopen?


Ik loop al jaren op Asics! Het bevalt me vooral zo goed omdat het heel lichte en buigzame schoenen zijn (je kan ze zonder problemen "dubbel" vouwen). Ik ben nogal klein (1.60) en weeg ook niet zoveel. Met mijn lichaamsgewicht heb ik moeite om mijn voeten in schoenen met stuggere zolen goed af te wikkelen. Met Asics heb ik daar geen problemen mee. Overigens heb je van Asics ook speciale wandelschoenen, die zijn weer anders dan de hardloopschoenen.

Ik heb ook een paar Lowa's, maar daar heb ik erg aan moeten wennen. Die zijn weer veel stugger en daar heb ik dus ook weer moeite met afwikkelen. Eigenlijk zijn die Lowa's uitstekend geschikt voor het wat ruigere terrein, terwijl m'n Asics veel beter zijn als je op geasfalteerde parcoursen loopt.

Maar ik ben er inmiddels wel achter dat "goede schoenen" voor iedereen aan andere normen moeten voldoen, waar ik bij zweer kan jou weer minder goed bevallen. Zo hou ik absoluut niet van hoge schoenen, daar gaan m'n enkels pijn in doen. Ik heb wel hoge bergschoenen, maar ja, dat is ook weer een heel ander verhaal, die draag ik in Nederland nooit.



Ik moet me hier helemaal bij aansluiten, iedereen heeft zijn/haar eigen voeten en bijpassende schoenen. Zelf werk ik veel in de bouw of in de industrie, zodoende heb ik altijd hoge werkschoenen aan, juist om mijn enkels te beschermen. Daardoor is het voor mij vanzelfsprekend om tijdens het wandelen ook hoge schoenen (Lowa's) te dragen. Zou ik dan ineens lage schoenen gaan gebruiken dan zou ik weer last van m'n enkels krijgen.

Misschien moet je eerst eens goed bekijken welk soort schoenen je in het dagelijks leven gebruikt, en daar je wandelschoenen naar uitzoeken.


Bosso. :mrgreen:


[font=Trebuchet]In het dagelijkse leven loop ik voornamelijk op hoge hakken :wink: , lijkt me niet handig voor de lange afstanden... verder heb ik erg zachte voeten waardoor blaarvorming al heel erg snel een feit (bij de zevenheuvelenomloop al na 1 uur), ben al wel begonnen met kampferspiritus en verder zoeken naar de perfecte schoenen![/font]


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.