Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:05

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2021, 09:32 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Mooi! Was de 7km strand niet erg zwaar of was het zand lekker vast om in te lopen?
Ik ben wel jaloers als ik dit lees :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2021, 14:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
edwinvandeb schreef:
Mooi! Was de 7km strand niet erg zwaar of was het zand lekker vast om in te lopen?
Ik ben wel jaloers als ik dit lees :)

Ik liep langs de vloedlijn, dat was prima te lopen. Daarnaast was er weinig wind waardoor het aangenaam lopen was.
De komende wandelingen staat me nog veel meer strand te wachten. Vermoedelijk zal ik dan regelmatig de duinen induiken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2021, 09:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Klinkt als een route naar je hart, Martin! Water,water en nog eens water. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2021, 18:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Klinkt als een route naar je hart, Martin! Water,water en nog eens water. :mrgreen:

Dat is zeker waar. Ik heb genoten met volle teugen.
De komende 2 routes (tot grens met NH) zal ik grotendeels langs de Noordzee lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2021, 22:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Maandag wil ik m’n route vervolgen:
Vanuit Monster ga ik naar het noorden over het strand en door de duinen.
Ik heb de keuze uit stoppen in Scheveningen (15 km) of stoppen in Katwijk aan Zee (29 km).
Daar tussen zijn geen mogelijkheden om te reizen met het OV.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2021, 17:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Maandag wil ik m’n route vervolgen:
Vanuit Monster ga ik naar het noorden over het strand en door de duinen.
Ik heb de keuze uit stoppen in Scheveningen (15 km) of stoppen in Katwijk aan Zee (29 km).
Daar tussen zijn geen mogelijkheden om te reizen met het OV.

Het is de lange route geworden, ruim 29 km! En dat ging eigenlijk best wel goed.
Ik vond het wel pittig met veel strand en het klimmen en dalen in de duinen.
Desondanks lekker gelopen, op de laatste 2 km na, toen was ik er wel klaar mee.

Verslag volgt nog.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2021, 16:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Maandag 15 maart 2021, van Monster naar Katwijk aan Zee, 30 km (met afwisselend strand en duinen).
In de vroege ochtend ga ik op pad voor een dagje wandelen. Ik reis vandaag met het O.V. naar Monster en begin daar met m’n wandeling.
Al na ca. 1 km ben ik op het strand en zal daar de komende 5 km blijven.
Ik loop langs en over de Zandmotor. Dit is een grote kunstmatige zandplaat in de vorm van een Schiereiland vlak voor de kust van Ter Heijde/Monster.
Onder invloed van wind, golven en zeestroming verspreidt het zand zich langs de Zuid-Hollandse Kust.
Rond de Zandmotor is de natuur ruig en verandert het landschap voortdurend.
Voor mij houdt dit in dat ik niet weet tot hoever ik over het Schiereiland kan blijven lopen. Bij vloed komt het gebied onder water te staan.
En daarom kies ik ervoor om aan de veilige kant van de zandplaat te lopen.

Het strand loopt lekker weg. De laatste kilometer verloopt iets moeizamer in verband met mul zand.
Ter hoogte van Kijkduin ga ik de strandopgang op. Hier vlakbij heb in de 2e helft van de jaren 80 gewoond en kwam hier destijds wat vaker om te wandelen.
Na Kijkduin ga ik het Westduinpark in. Dit is het duingebied tussen Kijkduin en Duindorp/ Scheveningen.
Ik maak hier gebruik van het Hollandse Kustpad en dat houdt in: zanderige duinen met veel klimmen en dalen, pittig om te lopen maar wel lekker afwisselend. Het Hollandse Kustpad heb ik gelopen in 2010, het gebied is redelijk bekend terrein voor mij.
Het voordeel van hier lopen is dat ik minder hinder ondervind van de straffe noordoostenwind welke op het strand wel voortdurend aanwezig was.
Voorbij de Houtrusthallen en over de boulevard van Scheveningen gaat het verder. Scheveningen is in de laatste jaren behoorlijk veranderd en vind ik nu minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld 10 of 20 jaar geleden.
In Scheveningen heb ik de keuze om te stoppen (15 km) en naar huis te gaan met het O.V. of verder te gaan naar Katwijk aan Zee (ca. 29 km) en van daaruit met het O.V. te reizen. Ik kies voor het laatste. Dat is wel een gok want die afstand heb ik al langere tijd niet meer gelopen.

Na de Pier met het Reuzenrad heb ik 7 km strand voor de boeg. Het strand is gelukkig goed te belopen. Voor de afleiding en mede ter ondersteuning zoek ik wat muziek op om relaxed verder te kunnen lopen. Het wordt mijn favoriete “troost”nummer uit het afgelopen Coronajaar: de Jerusalem Dance Challenge met de bijbehorende dansjes uit meerdere landen. Dus niet alleen luisteren naar de muziek maar vooral ook kijken naar de dans.
Halverwege heb ik een korte rust in een duinpan, hier zit ik redelijk beschut tegen de wind. Ik heb wat warme drankjes meegenomen (thee en soep).
Lekker genieten, uitrusten en dan weer verder.
Zo bereik ik redelijk fit en ongeschonden de Wassenaarse Slag. (ook hier met een pittige strandopgang).

Opnieuw gaat het de duinen in (Berkheide) waar ik uiteindelijk ook weer gebruik maak van het Hollandse Kustpad.
Ik loop nu richting mijn eindpunt in Katwijk aan Zee. Ik merk wel dat ik moe begin te worden en dat de duinen me nog een laatste opduvel geven voordat ik de boulevard in Katwijk aan Zee bereik.
Het is de laatste 2 km best wel even afzien maar ach, ik heb het gehaald. Het is mijn 1e 30 km tocht sinds de Alternatieve Vierdaagse van 2020.
Ik ben daar erg blij mee en vooral ook omdat ik deze afstand zonder klachten heb kunnen lopen.

De volgende keer gaat het verder van Katwijk aan Zee richting Noordwijk aan Zee en vanaf daar weer het duingebied in. Hoe de route precies zal verlopen en waar ik zal stoppen weet ik nu nog niet. Na 25 km kom ik in de Zilk of ik kan nog verder lopen tot Vogelenzang of Bennebroek.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2021, 18:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Maandag 15 maart 2021, van Monster naar Katwijk aan Zee, 30 km (met afwisselend strand en duinen).
In de vroege ochtend ga ik op pad voor een dagje wandelen. Ik reis vandaag met het O.V. naar Monster en begin daar met m’n wandeling.
Al na ca. 1 km ben ik op het strand en zal daar de komende 5 km blijven.
Ik loop langs en over de Zandmotor. Dit is een grote kunstmatige zandplaat in de vorm van een Schiereiland vlak voor de kust van Ter Heijde/Monster.
Onder invloed van wind, golven en zeestroming verspreidt het zand zich langs de Zuid-Hollandse Kust.
Rond de Zandmotor is de natuur ruig en verandert het landschap voortdurend.
Voor mij houdt dit in dat ik niet weet tot hoever ik over het Schiereiland kan blijven lopen. Bij vloed komt het gebied onder water te staan.
En daarom kies ik ervoor om aan de veilige kant van de zandplaat te lopen.

Het strand loopt lekker weg. De laatste kilometer verloopt iets moeizamer in verband met mul zand.
Ter hoogte van Kijkduin ga ik de strandopgang op. Hier vlakbij heb in de 2e helft van de jaren 80 gewoond en kwam hier destijds wat vaker om te wandelen.
Na Kijkduin ga ik het Westduinpark in. Dit is het duingebied tussen Kijkduin en Duindorp/ Scheveningen.
Ik maak hier gebruik van het Hollandse Kustpad en dat houdt in: zanderige duinen met veel klimmen en dalen, pittig om te lopen maar wel lekker afwisselend. Het Hollandse Kustpad heb ik gelopen in 2010, het gebied is redelijk bekend terrein voor mij.
Het voordeel van hier lopen is dat ik minder hinder ondervind van de straffe noordoostenwind welke op het strand wel voortdurend aanwezig was.
Voorbij de Houtrusthallen en over de boulevard van Scheveningen gaat het verder. Scheveningen is in de laatste jaren behoorlijk veranderd en vind ik nu minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld 10 of 20 jaar geleden.
In Scheveningen heb ik de keuze om te stoppen (15 km) en naar huis te gaan met het O.V. of verder te gaan naar Katwijk aan Zee (ca. 29 km) en van daaruit met het O.V. te reizen. Ik kies voor het laatste. Dat is wel een gok want die afstand heb ik al langere tijd niet meer gelopen.

Na de Pier met het Reuzenrad heb ik 7 km strand voor de boeg. Het strand is gelukkig goed te belopen. Voor de afleiding en mede ter ondersteuning zoek ik wat muziek op om relaxed verder te kunnen lopen. Het wordt mijn favoriete “troost”nummer uit het afgelopen Coronajaar: de Jerusalem Dance Challenge met de bijbehorende dansjes uit meerdere landen. Dus niet alleen luisteren naar de muziek maar vooral ook kijken naar de dans.
Halverwege heb ik een korte rust in een duinpan, hier zit ik redelijk beschut tegen de wind. Ik heb wat warme drankjes meegenomen (thee en soep).
Lekker genieten, uitrusten en dan weer verder.
Zo bereik ik redelijk fit en ongeschonden de Wassenaarse Slag. (ook hier met een pittige strandopgang).

Opnieuw gaat het de duinen in (Berkheide) waar ik uiteindelijk ook weer gebruik maak van het Hollandse Kustpad.
Ik loop nu richting mijn eindpunt in Katwijk aan Zee. Ik merk wel dat ik moe begin te worden en dat de duinen me nog een laatste opduvel geven voordat ik de boulevard in Katwijk aan Zee bereik.
Het is de laatste 2 km best wel even afzien maar ach, ik heb het gehaald. Het is mijn 1e 30 km tocht sinds de Alternatieve Vierdaagse van 2020.
Ik ben daar erg blij mee en vooral ook omdat ik deze afstand zonder klachten heb kunnen lopen.

De volgende keer gaat het verder van Katwijk aan Zee richting Noordwijk aan Zee en vanaf daar weer het duingebied in. Hoe de route precies zal verlopen en waar ik zal stoppen weet ik nu nog niet. Na 25 km kom ik in de Zilk of ik kan nog verder lopen tot Vogelenzang of Bennebroek.

Gefeliciteerd met je eerste 30er dit jaar :vague:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2021, 16:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Dank je Liana!
Mijn volgende etappe gaat deels over het strand en deels door de Amsterdamse Waterleiding Duinen. Ik maak gebruik van het Hollandse Kustpad en (voor het stuk door de AWD) een Groene Wissel tot aan de Zilk.
(= 25 km).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2021, 10:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Dinsdag vervolg ik mijn route: van Katwijk aan Zee naar de Zilk, 25 km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2021, 15:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag heb ik gelopen van Katwijk aan Zee, via Noordwijk aan Zee en de Amsterdamse Waterleidingduinen naar de Zilk, 25 km.
Afwisselend over de boulevard, het strand en in de duinen gelopen.
Het deel door de Amsterdamse Waterleidingduinen was erg pittig, met veel (klimmende en dalende) zandpaadjes. Meerdere roedels herten hier gezien, erg leuk!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2021, 09:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
30 maart, van Katwijk aan Zee naar de Zilk, 25 km
Met het OV (trein en bus) reis ik, vòòr de ochtendspits, naar het beginpunt van de wandeling, de boulevard in Katwijk aan Zee (voor de "insiders": bekend van de finish van de Katwijk Wandel Marathon).
Ik heb een route ingetekend op http://www.afstandmeten.nl en deze op mijn mobiele telefoon geladen.
De route geeft een idee hoe ik vandaag zou kunnen lopen. De eenvoudigste oplossing zou zijn om de gehele kust over het strand te lopen maar 25 km strand achter elkaar is een beetje teveel van het goede. De route welke ik heb gemaakt gaat juist door de duinen. Zo weet ik precies, als ik geen strand (meer) wil, waar ik in het duingebied kan lopen. Ook dat is vrij simpel, dan volg ik gewoon het Hollandse Kustpad (deel 2 van het Nederlandse Kustpad). Die is ook nog eens gemarkeerd en daarmee voorkom ik allerlei moeilijke tussendoor paadjes, waar ik met een lange(re) wandeling niet altijd op zit te wachten.

In Katwijk aan Zee volg ik de boulevard. Het is nog vroeg in de ochtend maar de bedrijvigheid (voor wat nog mogelijk is in deze Corona tijd) komt al aardig op gang.
Ik besluit om via het duingebied "Coepelduynen" naar Noordwijk (aan Zee) te lopen. Ik passeer eerst nog het begin van mijn wandelproject "Langs Limes, Rivieren en Linies" welke ruim 964 km lang was en ik in november vorig jaar heb afgerond. Ik ben toen in Katwijk aan Zee begonnen op het punt waar de oude Rijn in zee stroomt. (dat is vlakbij de start van de Katwijk Wandel Marathon).
In het duingebied maak ik gebruik van een schelpenpad wat zich golvend en slingerend door het landschap beweegt. Het klimmen en dalen valt nog wel mee maar toch vind ik het niet echt leuk zo aan het begin van mijn wandeling. (aan het eind ook niet maar dat is voor later zorg).
In Noordwijk aan Zee wandel ik weer over de boulevard tot zo ver dit mogelijk is. Ook hier zijn al de nodige mensen op de been.

Daarna besluit ik om het strand op te gaan. Ik heb er nu 8 km opzitten en omdat ik van het toilet gebruik wil maken vraag ik bij de 1e de beste strandtent of dit mogelijk is. Dat is gelukkig mogelijk en ik maak tevens van de gelegenheid gebruik om hier een kop koffie te drinken. (take away).
Ik ben nu klaar voor het strand en wat is dat genieten! Het strand is overal lekker breed en er liggen ook hier en daar wat "eilandjes" voor de kust. Soms kun je hier doorlopen omdat het laag water is, vooralsnog loop ik aan de veilige kant. Het is hier echt op en top genieten en het aangename lenteweer vergroot het plezier!
Af en toe ga ik toch over zo'n eilandje en moet ik aan het einde door een smal of breder stukje water banjeren.
Ik had bedacht om het Kustpad te volgen en dan bij de Langevelderslag de duinen in te gaan. Omdat het strand zo heerlijk loopt ga ik toch nog maar een eindje verder over het strand. Ik heb ook een "Groene Wissel" op mijn telefoon staan en die maakt gebruik van een strandopgang iets verderop. Of er daarna ook nog mogelijkheden zijn is nog maar de vraag. Vast wel, maar ik wil natuurlijk dicht bij de grens met Noord-Holland blijven en niet teveel daar voorbij.

Ik heb er 7 km strand opzitten als ik de strandopgang opklim.
Wat een "killing" strandopgang is dat zeg!!! Het is echt zwoegen geblazen en de warmte begin ik nu ook al goed te voelen.
Ik had al gelezen dat dit gebied (de Amsterdamse Waterleidingduinen) veel smalle en zanderige paadjes bevatte. Zandpaadjes die flink kronkelen en ook nog eens grote hoogteverschillen vertonen. Die combinatie maakt het tot een pittige wandeling.
Dit duingebied is echter schitterend en je waant je hier even alléén op de wereld, zo stil is het hier !!!
Alléén? nee toch niet helemaal! Ik schrik me af en toe te pletter als er ineens (uit het niets) enkele herten tevoorschijn komen. En hele roedels mij staan aan te kijken voordat ze weg vluchten. Dit gebied herbergt vele herten en ik krijg er vandaag ook veel te zien.
Ik pauzeer midden in dit gebied, met aan weerskanten een meertje.

Het is soms vrij moeilijk om het (juiste) pad te vinden. Er is hier niet gemarkeerd en soms is het ook gewoon zelf een pad opzoeken of zelfs een pad maken om verder te kunnen. Gelukkig wel met de route op mijn telefoon als leidraad.
Het blijft klimmen en dalen over zanderige paadjes met heel af en toe een stukje plat over een verhard pad, wat een verademing is dat dan.
Ik neem meerdere korte pauzes om bij te tanken/drinken want de warmte eist hier zijn tol. En dat 9 km lang!!
De laatste kilometer is over verhard en vlak terrein en hier zie ik voor het eerst ook andere wandelaars. Dit houdt in dat ik vlak bij de parkeerplaats ben, bij de ingang van de Amsterdamse Waterleidingduinen. Hier kom ik er achter dat ik een toegangskaartje nodig had voor dit duingebied, tja.....ik had het kunnen weten!!
Nog een kleine kilometer lopen en dan ben ik bij de bushalte, waar vandaan ik met de bus naar Hillegom reis om daarna met de trein naar huis te gaan.
Thuis voel ik de moeheid van deze wandeling, maar het was allemaal zeker de moeite waard. Na een goede nachtrust is van moeheid geen sprake meer!

Met deze etappe heb ik het kustgedeelte achter me gelaten en ben ik nu bij de grens met Noord-Holland aangekomen. Ik wil zo dicht mogelijk bij de grenzen blijven. De route voor de volgende keer heb ik inmiddels ook op mijn telefoon geladen. Zo het er nu naar uitziet loop ik dan verder tot Leimuiden, een etappe met een vergelijkbare afstand als die van vandaag.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2021, 10:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Wat een giller, wat die duinkaart betreft.
Wij gingen maandag vanaf de Zeeweg het duingebied in.
Staat daar wel leuk dat je een duinkaart moet hebben maar is daar niet te krijgen.
Op hoop van zegen op pad gegaan met de gedachte dat als we aangehouden zouden worden zouden zeggen hoe en wat.
Achteraf hadden we wel geweten dat we een kaart nodig hadden, en dat moest eigenlijk ook voor de zondag.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2021, 21:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Het is alweer 2 maanden geleden dat ik hier m’n laatste stappen heb gezet.
Wordt dus tijd voor een vervolg: plan is om morgen af te reizen naar de Zilk om van daaruit een wandeling te maken van zo’n 25 km. Het einddoel voor deze etappe is Oude Wetering.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2021, 18:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Het is een fantastische wandeling van 25 km geworden. Ik ben gestart in de Zilk en geëindigd in Weteringbrug. Het weer is zonnig en warm en dat voelt goed na de natte en kille maand die achter ons ligt.

De route voert langs de grens met Noord-Holland. De grens wordt voornamelijk gevormd door de Leidse Trekvaart en de Ringvaart van de Haarlemmermeer (polder), deze laatste volg ik dan ook 19 km (!)
Ik wandel over dijken aan de Noord-Hollandse kant van de Ringvaart. Hier is aanvankelijk veel verkeer maar dit wordt steeds minder. Vooral voorbij Hillegom wordt het rustiger lopen voor mij.

Het hoogtepunt van deze etappe vind ik toch wel de plek waar de Ringvaart kruist met de drukke A4. Ik sta boven op het Aquaduct waar het autoverkeer onderdoor raast.
Links zie ik het autoverkeer de “tunnel” induiken en rechts komt het verkeer er weer uit.
Het contrast tussen de rust en ruimte, met mooie uitzichten over de Ringvaart, met het drukke verkeer ver beneden mij is groot.
Dit is intens genieten!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.