Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2018, 21:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Goed gedaan Martin, was warm vandaag, dus meteen ook warmtetraining gehad.
Veel plezier morgen :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2018, 18:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Goed gedaan Martin, was warm vandaag, dus meteen ook warmtetraining gehad.
Veel plezier morgen :marche:

Bedankt, Aike.
Vandaag weer 26 km gelopen, natuurlijk heel anders dan gisteren: Gisteren was ik voornamelijk een kilometervreter en vandaag was ik weer de Pelgrim. ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2018, 23:07 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Ik heb de verslagen onderweg al geschreven, ouderwets in een schriftje, met de hand. Vandaag (oeps, zie nu dat dat al gisteren is) de verslagen van de eerste drie dagen digitaal uitgewerkt. Dus hierbij de verslagen van wandeldag 1, 2 en 3.

https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-2.html
https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-3.html
https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-4.html

En om het geheugen even op te frissen:
https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-1.html

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2018, 16:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
liesie73 schreef:
Ik heb de verslagen onderweg al geschreven, ouderwets in een schriftje, met de hand. Vandaag (oeps, zie nu dat dat al gisteren is) de verslagen van de eerste drie dagen digitaal uitgewerkt. Dus hierbij de verslagen van wandeldag 1, 2 en 3.

https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-2.html
https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-3.html
https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-4.html

En om het geheugen even op te frissen:
https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... wad-1.html

Alles gelezen en foto's bekeken. Ik herken bijna ieder straatje en hoekje.
Het 1e logeeradres, 1 km buiten de route en met een huisnummer ergens in de 50... komt me ook bekend voor.....


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2018, 16:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ik "loop" nog enkele verslagen achter, hier is er vast één!

8 mei, van Leiden naar Sassenheim, 47 km
Hemelsbreed is het geen grote afstand tussen Leiden en Sassenheim. Als ik vanaf Leiden de Jacobsweg zou blijven volgen dan ligt Sassenheim op 8 km afstand van Leiden. Ik volg vandaag echter 2 routes uitgezet door de regio Bollenstreek. Beide routes gaan door het duingebied naar Hillegom.
Vanaf Hillegom loop ik via de Jacobsweg terug richting Leiden en zijn er meerdere mogelijkheden om mijn geplande route in te korten of te verlengen.
Het wordt vandaag een warme dag en er wacht mogelijk een pittig parkoers (duinen, strand). Ik ben benieuwd wat mijn lijf daarvan gaat vinden. (vorige week heb ik 27 km gelopen wat niet echt lekker ging).
Ik volg vandaag 2 regiowandelingen (Leiden-Noordwijk en Noordwijk-Hillegom, samen goed voor 33 km) aangevuld met een stuk Jacobsweg (Hillegom - Sassenheim, rond de 12 km).
De routes staan op mijn telefoon en dan hoef ik alleen maar een gekleurd lijntje te volgen. Toch loop ik vandaag enkele keren niet de originele route, omdat ik niet de hele tijd op mijn telefoon kijk en dus ook niet oplet waar ik eventueel een andere richting moet inslaan.

Vanaf het station in Leiden gaat de route al snel de stad uit, langs de Haarlemmertrekvaart en rondom de Klinkenbergerplassen. Ik ben dan al verschillende plaatsnamen tegengekomen (Oegstgeest, Warmond en Voorhout, alles ligt dicht op elkaar lijkt het wel).
Later zie ik weer de straatnaam "Haarlemmertrekvaart", maar nu is het geen rustig pad langs het water maar een drukke autoweg met dus dezelfde naam.
Na de A44 onderdoor gelopen te zijn, kom ik wederom op een drukke verkeersweg terecht, niet erg want ik zie op de route dat ik er straks weer vanaf mag. Helaas mis ik de afslag en blijf ik rechtdoor lopen op deze weg.
Ik volg hierna een route van het netwerk "Bollenstreek" en moet achter een huis langs om op dit (boerenland) pad te komen. Dit zie ik pas later, aangezien dit pad niet in de route op mijn telefoon is opgenomen. Ik kom eerst op een boerenerf, wat blijkt dood te lopen aldus een persoon die hier aan het werk is. Hij legt mij vriendelijk uit dat het wandelpad een stukje terug is en dat ik dan de polder kan doorkruisen.
En zo geschiedt. Wat fijn dat op dit stukje boerenlandpad ook nog een bankje staat en ik hier plaats kan nemen om iets van de meegenomen etens- en drinkwaren te nuttigen.
Ik had me voorgenomen om minimaal 1 x per 10 km te rusten en ik heb er nu al 11 km opzitten dus het is hoog tijd voor een break.
Het is warm en zonnig dus ik heb mezelf gelijk maar even goed ingesmeerd. De lange broek houd ik nog maar even aan want daarmee ben ik tekenbeetbestendiger dan met een korte broek. Er zit namelijk nog wat bebost duingebied aan te komen.

Ter hoogte van Noordwijk zit de 1e etappe erop (16 km) en kan ik aan de volgende etappe beginnen.
Ik wil dan liefst doorlopen tot Langevelderslag en daar een rust nemen maar de afstand tot de Langevelderslag is wat groter dan ik had gedacht. Dan neem ik toch nog maar even een rust in het duingebied, vlak bij een roedel herten die zich weinig aantrekken van mijn tijdelijke aanwezigheid.
Ik ben normaal gesproken een slechte drinker maar met deze warmte kan ik me niet veroorloven om (te) weinig te drinken.
Na een niet al te lange rust stiefel ik weer verder door de duinen en over het strand richting Langevelderslag. Het is 8 mei maar hier lijkt het wel hoogzomer.
Op het strand is het erg druk met dagjestoeristen. Ik ploeter langs de enorme mensenmassa en twijfel of ik hier wel zal rusten. Het is erg druk bij de diverse horeca en ik heb per slot van rekening nog niet zo lang geleden gerust. Ik besluit om door te lopen. Ik kom dan in het duingebied en dan begint het zware zandlopen met ook nog wat klimmetjes erin.
Ik had al eerder op de dag wat kleine "warm weer-pittig parkoers" - dipjes maar nu is er een serieuze dip opgekomen. Heel even denk ik nog dat ik snel weer op het asfalt van de weg naast het duingebied zal lopen maar niets is minder waar. Het is warm en er wordt flink geklommen. Het langste stuk door dit duingebied is weliswaar beter begaanbaar maar de dip verdwijnt niet. Gelukkig is daar het 30 km punt en rust ik hier wat langer dan ik tot nu toe heb gedaan. Ik heb cup-a-soup mee en iets lekkers voor bij de koffie, ehh bouillon want koffie kan ik wel vergeten. Ik weet dat Hillegom niet meer zo ver weg ligt dus ik zie tegen die tijd wel of ik nog ergens koffie kan scoren.
De laatste 3 km tot aan het station in Hillegom zijn zwaar en ik weet niet of ik nog wel verder wil. In Hillegom eindigt de 2e etappe en wil ik verdergaan op de Jacobsweg. De routes sluiten niet helemaal op elkaar aan dus hier loop ik 1,3 km extra om bij het beginpunt van mijn volgende stuk te komen.

Maar eerst koffie. Ik heb nog maar net rust gehad maar heb nu echt behoefte aan een cafeïne stoot. In "de kleine Beurs" in Hillegom smaakt de koffie prima en wordt er in mijn Pelgrimspaspoort een eigen stempel van "de kleine Beurs" geplaatst.
Het is in het centrum van Hillegom gezellig druk maar er volgen hopelijk nog meer pleisterplaatsen.
Ik heb het zwaarste gedeelte van het parkoers nu wel gehad en ga er van uit dat de rest van de route lekker plat zal zijn. Ik word op mijn wenken bediend en geniet ondertussen van het fraaie uitzicht over de verschillende bollenvelden. Hier en daar is het ook mogelijk om over een pad door de bollenvelden te lopen.
Ik raak gewend aan de warmte maar dat komt ook omdat er af en toe een lekker briesje waait, heerlijk!
Ik nader Lisse en hier is het ook een drukte van belang met dagjestoeristen. Auto's rijden af en aan.
Ik loop langs de ingang van het park en even later wandel ik door het Keukenhofbosch, een mooie plek om even uit te rusten, in de schaduw deze keer!
Hillegom was een breekpunt voor mij, het wandelen gaat weer iets beter maar ik rust nu ieder uur. Ik plan mijn laatste rust op 44 km, ik hoef dan nog maar 3 km te gaan.
Ik plof ergens op de grond neer. Een buurtbewoner nodigt mij uit om bij haar in de tuin te komen want daar kan ik gebruik maken van een bank in de schaduw. Ze heeft zojuist de 2 paarden te eten gegeven en komt er gezellig bij zitten en we raken aan de praat. Ze komt net uit het, verderop gelegen, hospice vandaan. Hier wacht haar buurvrouw op het onafwendbare naderende einde. Ze vertelt dat de familie haar heeft benaderd om met paard en wagen de rouwstoet te begeleiden. Mooi dat ze dit wil doen!
Ik wens haar sterkte en bedank haar voor haar gastvrije ontvangst en het verhaal dat ze met mij wilde delen. Na 1 km ben ik in het centrum van Sassenheim en scoor ik nog een lekkere softijs. Dan is het nog maar 2 km tot aan het station en heb ik er 47 km opzitten.

Een voldaan gevoel overheerst en ik ben niet overdreven moe. In de trein heb ik wat onrustige benen en ik ben dan ook blij dat ik mag uitstappen. Nog 1 km naar huis lopen en dan rust op de bank.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2018, 17:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Weer een mooi verhaal Martin en als je op tijd rust, heb je mooie ontmoetingen ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2018, 21:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mooi verslag Martin en wat een bijzondere ontmoeting, of in ieder geval een bijzonder verhaal. En knap dat je ondanks je dipjes door hebt gezet, aan motivatie ontbreekt het niet, dus die Kennedymars volgende week zit wel goed!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2018, 16:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Bedankt Liana en Aike! Hier het vervolg.

15 mei, van Sassenheim naar Heemstede, 54 km
Vandaag is mijn laatste grote training voor de Kennedymars die op 26 mei zal plaatsvinden. Ik heb een route uitgestippeld over de Jacobswegen en ik maak ook deze keer gebruik van een route welke door de regio Bollenstreek is uitgezet.
De wekker loopt af om 5.04 uur, ik ben nog niet goed wakker en vraag me af waarom de wekker op deze tijd staat ingesteld. En dan realiseer ik me: oh ja, ik ga vandaag wandelen en niet zo'n klein beetje ook.
Ter preventie plak ik op iedere voet een blarenpleister, dat doe ik al jaren en dat werkt goed. Ik krijg op deze manier geen blaren meer, althans niet op de plek waar de blarenpleisters zijn geplakt. Mocht er op een andere plek irritatie/beginnende blaarvorming ontstaan, dan gaat ook daar een blarenpleister op.
In de trein geniet ik van het uitzicht: er hangt een mooie mistlaag en de zon probeert daar nu al doorheen te komen. Het wordt een warme dag, net als vorige week. Ik troost me met de gedachte dat het parkoers vandaag grotendeels en onvervalst plat zal zijn. Het wordt asfaltlopen! Ik weet dan nog niet dat ik het grootste gedeelte van de route in de felle zon zal lopen in verband met het ontbreken van schaduw.

Vanuit Sassenheim wandel ik eerst nog over de Jacobsweg "terug" naar Warmond, dat is de plaats waar ik vorige week de Jacobsweg heb verlaten. In Warmond is er ineens "hoge nood". Het is pas 7.00 uur, zou er een toiletgelegenheid zijn? Ik hoop van wel. In mijn ooghoeken zie ik een moeder met kind een bibliotheek annex multifunctioneel centrum naar binnen gaan. Dat is mijn kans en ik vraag vriendelijk of er een toilet aanwezig is en of ik deze mag gebruiken.
Er wordt gelukkig positief op mijn verzoek gereageerd en terwijl moeder en kind het gebouw verder in lopen, breng ik een bezoek aan het toilet. Ik zie geen lichtschakelaar en het is pikkedonker. De mobiele telefoon is gelukkig net zo multifunctioneel als dit gebouw want de zaklamp biedt uitkomst.

Na Warmond volg ik een eigen route, ingetekend op afstandmeten.nl. Tot aan Hoogmade volg ik deze route. Een rustig pad langs het water wordt gevolgd door een drukke verkeersweg, deze zal ik een tijdje moeten volgen, volgens mijn route. Gelukkig zie ik een mooi en rustig voetpad wat ook naar Hoogmade gaat en ongeveer met dezelfde lengte. Nog even een druk verkeersknooppunt (mijn telefoon begrijpt deze route niet) en dan ben ik in Hoogmade. Ik heb 11 km gelopen en wil doorlopen tot een geschikte rustmogelijkheid. In Hoogmade is geen geopende horeca aanwezig. Er volgt een lange natte grasdijk waar het, in het naastgelegen weiland, krioelt van de vogels. Onder de vogels bevinden zich veel vissendiefjes en die scheren aldoor rakelings over mij heen. Na ongeveer 4 km zie ik een bankje staan met uitzicht op het water van de Wijde Aa.
Terwijl ik hier een rust heb en ik aan het genieten ben van het geweldige uitzicht, komt er een fietsersechtpaar aan. Zij vragen of ze het lege deel van de bank mogen bezetten en daar zeg ik geen nee tegen. Ik was eigenlijk van plan om te vertrekken maar blijf uit beleefdheid toch nog maar even zitten.
Na een gemoedelijk gesprek stap ik op en wandel ik richting Woubruggen. Ik volg het water aldoor aan mijn linkerkant. Als ik in Woubruggen aankom, zit daar hetzelfde fietsersechtpaar op een bankje. Ze hadden mij hier niet verwacht want ik had gezegd dat ik met de pont zou overvaren en die ben ik (volgens het echtpaar) al voorbij gelopen. Ik bedoelde echter een andere pont en daar ben ik nu nog naar op weg. Ik loop verder langs het water, steek bij Woubruggen de brug over en loop dan aan de andere kant van het water terug. Nog een laatste "zwaai" naar het echtpaar en dan verdwijnen ze uit mijn vizier.

De pont brengt me even later aan de andere kant van het Paddegat. Vervolgens loop ik een heel eind rond het Braassemermeer. Het is hier prachtig en in combinatie met het zonnige en warme wandelweer ervaar ik het lopen hier als zeer aangenaam.
Vorige week had ik nog wat dipjes, gelukkig ben ik vandaag "sterker in de kop" en gaat het gewoon lekker.
Ter hoogte van Roelofsarendsveen verlaat ik het Braassemermeer. In Roelofsarendsveen vind ik het tijd om te rusten. Ik loop een café voorbij en ga iets verderop een Bakkerswinkel binnen. Ik kan hier een warm broodje bestellen en daar heb ik zin in. Koffie staat niet op de kaart maar dat kan ook worden geserveerd.
Het broodje wordt snel gebracht maar de koffie laat lang op zich wachten, sterker nog er komt helemaal geen koffie. Het lange wachten wordt niet beloond.
De verkoopster loopt meerdere keren naar "achteren" voor de koffie maar komt even zo vaak onverrichterzake terug. Of ik haast heb? wordt mij gevraagd. Nee ik heb geen haast maar ik vind het ook niet nodig om hier nog langer te wachten. De verkoopster lijkt opgelucht als ik zeg dat ik niet op de koffie zal wachten en legt uit wat er aan de hand is: het is een ouderwets koffiezetapparaat en het apparaat wil niet warm worden.....
Ik haal mijn koffie toch maar bij het café welke ik zojuist voorbij gelopen was. En daar wordt ook een stempel in mijn Paspoort geplaatst, een nietszeggend stempel blijkt achteraf, geen plaatje van een oud kerkgebouw of zo maar een stempel met alleen een datum erop en nog een oude datum ook: 12 nov. 2017.

Langs de Haarlemmermeer ringvaart gaat het eerst naar Abbenes waar ik een rust heb op een bankje, vervolgens richting Lisse en dan naar Hillegom.
Het lopen gaat lekker al is de temperatuur wel weer boven de 25 graden uitgekomen, best warm als er weinig schaduw is.
In Hillegom was ik vorige week ook al en heb ik heerlijke koffie gedronken bij "de Kleine Beurs" en dat doe ik nu weer. Ik zit buiten op het terras en geniet van de levendigheid in het centrum.
De laatste 12 km zijn niet het mooist om te lopen. Via een drukke verkeersweg loop ik eerst naar Bennebroek. Ter hoogte van Bennebroek kom ik erachter dat ik had moeten afslaan naar een rustigere weg. Ik zoek een alternatief om alsnog op die weg uit te komen. Toch maar goed dat ik deze route nu loop want ik kom nu langs een ijsjeswinkel en dat betekent weer een lekkere softijs voor mij.

Het is hierna nog maar een paar kilometer tot aan het station van Heemstede.
Ik heb dan 54 km gewandeld en het is goed gegaan. Ik heb lekker gelopen en zie de komende Kennedymars met vertrouwen tegemoet.

Een dag later wandel ik nog 26 km, dat verslag volgt volgende week.


Laatst gewijzigd door Marko op 24 Mei 2018, 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2018, 16:55 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Leuke verslagen Marko.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2018, 21:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Toon schreef:
Leuke verslagen Marko.

Bedankt, Toon!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2018, 17:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Heerlijk gelezen. Wat een bijzondere ontmoeting met die mevrouw vd paarden. En het begint al een beetje herkenbaar te worden, waar je loopt. ;-)

Ik vind het trouwens dapper van je dat je zoveel kilometer loopt "vlak" voor een km. Ik houd dan meestal rust, uit angst dst ik een blaar loop..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2018, 22:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Heerlijk gelezen. Wat een bijzondere ontmoeting met die mevrouw vd paarden. En het begint al een beetje herkenbaar te worden, waar je loopt. ;-)

Ik vind het trouwens dapper van je dat je zoveel kilometer loopt "vlak" voor een km. Ik houd dan meestal rust, uit angst dst ik een blaar loop..

Valt wel mee, er zat nog 10 dagen tussen en blaren ben ik niet bang meer voor, dat is gelukkig verleden tijd.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 03 Jun 2018, 20:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Het heeft langer geduurd dan ik had gehoopt, examentijd dus veel nakijkwerk, maar hierbij de rest van de verslagen over mijn gewandel op het Jabikspaad:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-5.html
https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-6.html
https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-7.html

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 03 Jun 2018, 22:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
liesie73 schreef:
Het heeft langer geduurd dan ik had gehoopt, examentijd dus veel nakijkwerk, maar hierbij de rest van de verslagen over mijn gewandel op het Jabikspaad:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-5.html
https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-6.html
https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-7.html

Heerlijk leesvoer :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2018, 19:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
liesie73 schreef:
Het heeft langer geduurd dan ik had gehoopt, examentijd dus veel nakijkwerk, maar hierbij de rest van de verslagen over mijn gewandel op het Jabikspaad:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-5.html
https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-6.html
https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... wad-7.html


Leuke verslagen Louise. Ik beleef alles een beetje opnieuw.
Dat stukje door de Leonserpolder heb ik ook gelopen , in de andere richting dan dat jij gelopen hebt: ik had 2 kerktorens in mijn vizier. Ik heb dit stuk als nogal avontuurlijk ervaren, ik heb mijn verslag er even op nagelezen:


Na Jorwert volgt een heuse uitdaging, namelijk modderlopen door de polder!!...........
.........Ik had de route op afstandmeten.nl ingetekend en dit gedeelte van het traject vergroot en uitgeprint. Ik dacht nog dat het niet kon misgaan. Terwijl ik de 1e stap in de modder zet, ontstaat al twijfel over de vervolgstappen, want er doemt nog een kerktoren op in de verte, welke moet ik in mijn vizier houden?
Ik kies voor de dichtstbijzijnde kerktoren en zet de volgende schreden. Het pad is zeer drassig en er ligt ook nog ijs op de modder. Gesmolten sneeuw en ijs hebben ervoor gezorgd dat dit gebied nu vol staat met plassen water, hier en daar ligt nog ijs en maakt het verraderlijk glad.

Ik stap in een wak en houd het niet meer droog.
Op puur geluk loop ik toch redelijk goed en verdwaal niet. De kerktoren komt steeds dichterbij en ik kom uiteindelijk aan in Leons,...
..........


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.