Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:18

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2018, 16:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Sammie6306 schreef:
fhd schreef:
Ik zag fotos op Facebookvoorbij komen met Louise en Elly. En zag ik Martin ook op de fotos of leek die meneer een beetje op hem?


Ik denk dat jij Ate bedoelt. Martin zie ik niet op de foto's.


Ok, ik ken Ate niet, maar zou kunnen dst ik hem bedoel.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2018, 17:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vorige week had ik willen lopen van Hellevoetsluis(N57) tot aan Schipluiden (32 km) maar daar is niets van terechtgekomen.
Afgelopen maandag of dinsdag zou ik daarvan een verkorte versie doen en dan eindigen in Maassluis (22 km).
Door omstandigheden is het uiteindelijk een wandeling van 12 km geworden en zodoende ben ik geëindigd in Brielle.

De route gaat voornamelijk over verharde wegen door het polderlandschap van het eiland Voorne-Putten. Niet echt een inspirerende route, lange rechte wegen met weidse uitzichten. Het dorpje Tinte ligt op de route, daar ben ik doorheen gewandeld.
Het is koud winterweer maar in de zon en een beetje uit de wind is het prima wandelen.
In Brielle een stempel gescoord bij het Historisch Museum waar de 80-jarige oorlog wordt geëxposeerd.

De volgende keer wandel ik over Rozenburg/Maassluis naar Schipluiden.


Laatst gewijzigd door Marko op 01 Mrt 2018, 06:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2018, 19:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Sammie6306 schreef:
fhd schreef:
Ik zag fotos op Facebookvoorbij komen met Louise en Elly. En zag ik Martin ook op de fotos of leek die meneer een beetje op hem?


Ik denk dat jij Ate bedoelt. Martin zie ik niet op de foto's.


Ok, ik ken Ate niet, maar zou kunnen dst ik hem bedoel.


Vandaag gelopen met Albert en Geertjan Gort, Ate, Louise, Elly, Hilly, Hein, Kenneth. De meesten zijn Walkers :yo:
Zij hebben de hele route gelopen, ik heb na 15 km de bus terug gepakt. Mijn voetjes vonden dit wel genoeg, maar toch weer een stukje verder dan Egmond :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2018, 20:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Ik zag fotos op Facebookvoorbij komen met Louise en Elly. En zag ik Martin ook op de fotos of leek die meneer een beetje op hem?

Nee, ik ben nog niet zo ver gevorderd, ik heb nog zo'n 550 km :marche:
af te leggen tot aan Santiago aan het Wad.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2018, 10:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
28.2.2018
Etappe 1 van het Jabikspaad
Hasselt/Blokzijl

Wij beginnen aan De Camino der Lage Landen.
Santiago aan het Wad
We gaan met 9 pelgrims op pad. Koffie vooraf in Nijeveen. Dan wat poolen, de auto’s op de juiste plaats zetten. Ook mijn fiets wordt ergens halverwege gedropt, voor “noodgevallen”.
We worden ontvangen in de Katholieke Kerk voor onze eerste stempel op de speciale pelgrimspas.
Dit is niet een gewone stempel (die was er even niet) maar een reliëfdruk. Bijna onzichtbaar, maar wel heel bijzonder.
Na een gezamenlijke foto mogen we op pad. Hasselt uit en dan de dijk op naar Genemuiden.
Sommigen verklaren ons voor gek om met dit weer te lopen. Vanmorgen was het -8 en dat zal zo ongeveer de hele dag zo blijven. Wat het echter koud maakt is: “Jan de Oostenwind”. Droog en guur, ons belagend van de zijkant, maar af en toe krijgen we wat respijt op de slingerende dijk, dan blaast hij ons voorwaarts. Ach, er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding is de leus en van wandelen wordt je wel warm.
Aangekomen in Genemuiden is het lunchtijd en tijd voor wat ander zaken. We zien een groot Welkom op een gebouw staan. Het blijkt de bibliotheek te zijn met een koffiehoek annex winkeltje. Er wordt speciaal voor ons koffie gezet en we krijgen er ook een stuk cake bij. De koffie en thee krijgen speciale bruine “melk” en ons lichaam krijgt een beetje extra warmte. Na een stempel gaat het weer op pad.
We gaan het water over met een veerpont, altijd leuk, maar op het water is het kouder dan op het land. We kiezen niet voor de route door het land, bevroren graspollen is geen lopen.
We gaan langs de parallelweg. Een goede keus, deze ligt lager dan de weg, dus we lopen in de luwte.
We moeten wel weer omhoog en dan de weg oversteken. Even vol er tegenin en dan de hoek om. We bezien nog het geologisch monument in Heetveld, het lijkt wel een beetje op de steenkringen voor Burgos in Spanje.
Misschien doet het zijn naam eer aan, maar in Heetveld wordt het te warm onder mijn voeten. Deze zijn aan het genezen van hielspoor. Maar toeval bestaat niet. We lopen langs een bushalte en 5 minuten later komt er een bus naar Hasselt. Bedankt Jacobus, dat ik niet op mijn fiets tegen de wind in terug moet naar Hasselt.
De rest loopt door. Zo gaat dat op de Camino, ontmoeten en afscheid nemen.
Ik warm mij op in Hasselt en na een tijdje ga ik met de auto naar Blokzijl. De fiets gaat ongebruikt retour, maar mag de volgende etappe weer mee.
In Blokzijl is nog een klein Café Saint Jacques, ik krijg nog wat stempels voor mijn wandelboekje en dan gaat ieder zijns weegs.
Foto's : https://myalbum.com/album/jOgqKYlo1BPQ


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2018, 11:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mooi verslag Liana. Vervelend dat je voeten nog steeds niet veel kilometers willen, maar er zit progressie in gelukkig.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2018, 11:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Zeker leuk verslag en balen dst de hielspoor nog niet over is. Wel verrassend dat het pontje ging, hier is alles uit de vaart gehaald, ook de trekpontjes vanwege het ijs.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2018, 19:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
We gaan langs de parallelweg. Een goede keus, deze ligt lager dan de weg, dus we lopen in de luwte.

Datzelfde stuk heb ik 2 x gelopen, 1e keer in 2016 over het Jabikspaad (in tegengestelde richting) en de 2e keer in 2017 over het Zuiderzeepad (in dezelfde richting). Vooral die 2e keer was het loei- en loeiheet op dat fietspad. Ik denk zo'n 30 graden warmer dan bij jullie. :sweat:

Mooi verslag verder Liana!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2018, 19:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Komende maandag ga ik weer op pad. Ik start dan in Brielle en loop via Rozenburg/Maassluis naar Schipluiden en mogelijk nog een eindje verder als het lekker loopt. :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2018, 21:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Komende maandag ga ik weer op pad. Ik start dan in Brielle en loop via Rozenburg/Maassluis naar Schipluiden en mogelijk nog een eindje verder als het lekker loopt. :marche:

Het is ietsje verder geworden, tot Delft heb ik gelopen, 27 km afgelegd. Was heerlijk wandelweer en ik heb ook lekker gelopen. :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2018, 21:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Verslag van mijn wandeling van gisteren was net af waarna ik op de verkeerde knop drukte, foetsie is het verslag. :@


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2018, 22:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Verslag van mijn wandeling van gisteren was net af waarna ik op de verkeerde knop drukte, foetsie is het verslag. :@

tussentijds vaker opslaan ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2018, 11:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
5 maart, van Brielle naar Delft, 27 km
Om de Startlocatie voor vandaag te bereiken zijn 2 bus- en 2 metrolijnen nodig.
De start is in het centrum van het oude vestingstadje Brielle, vlakbij een voormalige Jacobskapel die tegenwoordig dienst doet als huisartsenpraktijk met de toepasselijke naam: "Jacobskerk".
Na Brielle te hebben verlaten loop ik verder over de Jacobsweg richting het Brielse Meer, ik loop een eindje langs dit meer tot aan de Brielse brug. Via deze brug steek ik het Brielse Meer over en laat ik het eiland Voorne-Putten achter me.
Kort erna volgen nog 2 bruggen: De Harmsenbrug helpt mij het Hartelkanaal oversteken en via de Calandbrug over het Calandkanaal bereik ik het eiland Rozenburg.
Nog eens 2 km verderop verlaat ik Rozenburg alweer en vaar ik met de pont (over de Nieuwe Waterweg) naar Maassluis.
Hiermee sluit ik mijn route over de Zeeuwse en Zuid-Hollandse eilanden af.

Tot aan Maassluis loopt deze Jacobsweg min of meer gelijk op met het Deltapad. Het verschil is dat het Deltapad de kustlijn volgt en waar mogelijk over onverharde wegen gaat en dat deze Jacobsweg de kortst begaanbare route volgt, merendeels over verharde wegen .
De oeververbindingen zijn uiteraard hetzelfde.
In Maassluis heb ik er 10 km op zitten en vind ik het tijd worden voor een korte break. Ik drink koffie bij een vestiging van Multivlaai, zonder vlaai want dat lust ik niet (dit tot grote verbazing van het bedienend personeel).
Vanaf Maassluis houdt het Deltapad links aan en koerst verder richting Hoek van Holland.
Na Maassluis vervolgt de Jacobsweg de route door het rustige poldergebied van Midden-Delfland met fraaie uitzichten over de hele regio. In de verte zijn de contouren van Delft, Schiedam en Vlaardingen zichtbaar en ook Europoort is te zien met het blote oog.
De route kruist hier enkele keren het Grote Rivieren Pad die van west (Hoek van Holland) naar oost (Kleef in Duitsland) loopt.

De rust die hier heerst vormt een groot contrast met het 1e gedeelte van de tocht van vandaag. Ik geniet van beide en vind vooral de afwisseling erg leuk!
Het is zeer aangenaam wandelweer. Onderweg kunnen meerdere laagjes kleding uit!

Via Maasland en langs het riviertje de Gaag bereik ik Schipluiden. Schipluiden is voor veel Pelgrims die vanuit het noorden komen een belangrijk knooppunt van Jacobswegen. Vanuit het noorden komende kan worden gekozen voor de route over de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden naar Brugge of Gent. De andere route gaat via de havensteden Rotterdam en Antwerpen naar het zuiden.
Ik heb in Schipluiden zo'n 20 km afgelegd en rust uit op een bankje aan het riviertje de Gaag.
De eigenlijke planning is om hier af te buigen en een stukje over de andere Jacobsweg (richting Rotterdam) te lopen. Echter dit houdt in dat ik dan pas op 33 km de mogelijkheid heb om met het O.V. naar huis te reizen.
Dit vind ik teveel van het goede en ik besluit om mijn route aan te passen.
Ik wandel nog een eindje verder over deze Jacobsweg en besluit om tot Delft te lopen en dan af te buigen.
Bijkomend voordeel is dat de aangepaste route min of meer langs het huis komt van een vriend van mij en ik het leuk vind om hem met een bezoekje te vereren.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik drink koffie bij hem en we wisselen de laatste nieuwtjes uit.
Na ongeveer 1,5 uur stap ik op voor het laatste stukje van vandaag:
Op weg naar de binnenstad van Delft. Ik wil hier nog een stempel zien te scoren; dat lukt bij de 1e poging en wel in de Nieuwe Kerk. Deze kerk is geopend voor publiek en de medewerkende hier plaatst een stempel met een afbeelding van de Nieuwe Kerk in mijn Pelgrimspaspoort.

Via het winkelcentrum wandel ik naar de bushalte waar ook een bus stopt die naar Zoetermeer rijdt.
Mijn route tot nu toe is over de Jacobsweg "die Haghe" gegaan. zie:
https://www.afstandmeten.nl/index.php?i ... pZ877R86.M

De Jacobswegen lopen ook op deze manier door naar Noord-Nederland en volgen relatief de kortste route naar Santiago aan het Wad. Die route wil ik ook volgen en daarnaast wil ik gebruik maken van de door de verschillende regio's uitgezette wandelingen. Het zal tussen Delft en Haarlem een slinger worden in plaats van een min of meer rechte lijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2018, 12:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Leuk verslag weer, Martin.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2018, 18:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Leuk verslag weer, Martin.


Thanks! :)
Mijn volgende etappe wil ik 13 maart lopen, van Delft naar Waddinxveen, 33 km. :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.