Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:07

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2018, 16:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Weer een 'projectje' voltooid :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2018, 18:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Weer een 'projectje' voltooid :y:

"Projectje van 600 km", mijn langste tot nu toe.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018, 19:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
9 juli, van Zürich naar Sint Jacobiparochie, 35 km

Nadat gisteren de Afsluitdijk werd overgestoken met een aantal Walkers (voor verslag zie: viewtopic.php?f=89&t=7320&p=458090#p458090) , is het vandaag tijd voor het vervolg van mijn Pelgrimstocht door Nederland.
We hebben in een B & B in Cornwerd een heerlijk ontbijt genuttigd en daarna nog een tijdje nagezeten en gesproken met de eigenaresse van deze B & B, die tevens kunstenares is en naast de B & B een atelier heeft.
Daarna hebben we de auto ingeladen en heeft Marianne me bij de Kop van de Afsluitdijk afgezet voor het volgende traject: ik wil in ieder geval tot Franeker lopen.
Ik verwacht dat ik daarna verder wil lopen tot het eindpunt in Sint Jacobiparochie, ook wel Santiago aan het Wad genoemd.

Ik heb eerder het Nederlandse Kustpad gelopen en bij die gelegenheid moest ook gelopen worden van Zurich naar Sint Jacobiparochie. Ik liep toen grotendeels langs de Waddenzee. Vandaag gaat de route door het polderlandschap, door grasland en langs akkervelden. Ik vind het een weinig inspirerende route. Het is hier doodstil en dat blijft zo tot aan Franeker.
De mensen die ik onderweg ontmoet zijn wel allemaal erg vriendelijk en er wordt heel wat gegroet en gezwaaid.
De GPS-ontvangst is soms wat minder dan ik gewend ben. Dat houdt in dat ik goed moet opletten hoe ik loop. Ik heb een papieren routebeschrijving mee "voor het geval dat".
Het is vandaag iets frisser dan gisteren en er valt zelfs af en toe een miezerige regen.
Ik loop flink door.

Mijn 1e rust is in Hitzum in een theehuis. Hier is tevens een stempel verkrijgbaar. Eigenlijk voor fietsers wordt gezegd maar ik krijg als wandelaar ook een stempel.
Ik herinner me de plaatsnaam Hitzum van het Jabikspaad. Later zal blijken dat de route van het Jabikspaad langs Hitzum komt en niet er doorheen.
Ik bestel koffie en raak in gesprek met de dame die de koffie komt brengen.
Ze vertelt enthousiast over de regio en ik krijg de nodige informatie uitgereikt. Naast het theehuis bevindt zich dan ook het V.V.V.
De dame is bekend met het project "Santiago aan het Wad".
Ik krijg zelfs een gratis OV-kaart mocht ik (toch) besluiten om op 25 juli deze kant op te komen en ik dan aangewezen zal zijn op het streekvervoer.
Na deze onderbreking wandel ik verder en zal vanaf dit punt regelmatig markeringen van het Jabikspaad tegenkomen. De omgeving is dan ook al een beetje bekend voor mij.
In Franeker loop ik langs de (helaas gesloten) Martinikerk. Op 25 juli kan deze kerk wel bezichtigd worden, maar zo vroeg kan ik dan nog niet in Franeker zijn. Ik zal dan al blij zijn als ik op tijd ben voor de slot-etappe vanaf Franeker. Overigens, er wordt op die dag een andere route vanaf Franeker gelopen dan ik vandaag gedaan heb en in de avond kan dan nog worden doorgelopen tot de Zwarte Haan aan de Waddenzee (Finistère aan het Wad)

Ik wandel nu regelmatig door kleinere plaatsen, met namen als Schalsum en Peins.
In Peins pauzeer ik op een plein waar enkele lege bankjes staan.
Zo her en der zijn festiviteiten in de dorpen, de meeste in het kader van "Leeuwarden culturele hoofdstad van Europa".
Er is zelfs 1 dorp (Achlum) wat op het plaatsnaambord heeft toegevoegd: "cultureel hoofddorp". In een ander dorp is kermis en wordt er bingo gespeeld en loop ik door versierde straten, in iedere straat met een eigen thema. Ik loop door de straat met het spel "Angry Birds" als thema, verschillende levels worden hier gepasseerd en aan het einde van de straat is "Game over". Leuk bedacht en leuk uitgevoerd ook!
Dorpen die nog volgen: Ried en Minnertsga.

Terwijl ik hier loop, bekruipt mij het gevoel dat mijn Pelgrimsavontuur ook heel goed kan eindigen in Sint Jacobiparochie. Naarmate ik Sint Jacobiparochie nader wordt dat gevoel nog verder versterkt.
Het laatste stuk naar Sint Jacobiparochie gaat vlot en zo bereik ik al snel de finish. Bijna, ik wil eerst nog een stempel scoren en dat lukt in de Jacobshoeve.
Marianne stuurt mij een app. dat zij aan het dwalen is door deze streek en dat ze nog minimaal 12 km fietsen voor de boeg heeft tot aan Sint Jacobiparochie.
Ik maak van de nood een deugd en besluit om eerst nog wat te drinken bij de Jacobshoeve. Ook hier word ik voorzien van de nodige informatie over deze streek waardoor het wachten minder lang duurt.
Tegen de tijd dat ik Marianne verwacht loop ik naar het officiële eindpunt van vandaag en ook het eindpunt van de gehele route: de Groate Kerk in Sint Jacobiparochie.
Samen zetten we de fiets op de auto en we besluiten om maar direct op huis aan te gaan, we zijn het allebei een beetje zat. (ook al heb ik lekker gelopen en Marianne lekker gefietst, het is genoeg geweest).

Bij thuiskomst teken ik de laatste 2 routes in op afstandmeten.nl. De gehele door mij afgelegde route is, voor belangstellenden, hier te vinden:
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2221911
Het aantal daadwerkelijk gelopen kilometers wijkt iets af in verband met eigen aanpassingen (bv. het weglaten van een aanloop en/of een aftakroute naar een trein- of busstation).
In een enkel geval is er gevaren in plaats van gelopen en dat scheelt in Zeeland wel 7 km.

Inmiddels heb ik een kopie van mijn Pelgrimspaspoort via de mail verzonden en daaraan toegevoegd de daadwerkelijk gelopen trajecten en afstanden, als "bewijs" dat voldoende kilometers zijn gemaakt in het kader van het gehele project.
Vandaag heb ik de Compostela van het Wad al in de brievenbus aangetroffen, een mooie herinnering aan deze bijzondere voetreis.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018, 21:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
9 juli, van Zürich naar Sint Jacobiparochie, 35 km

Nadat gisteren de Afsluitdijk werd overgestoken met een aantal Walkers (voor verslag zie: http://www.walkers4walkers.nl/viewtopic ... 90#p458090) , is het vandaag tijd voor het vervolg van mijn Pelgrimstocht door Nederland.
We hebben in een B & B in Cornwerd een heerlijk ontbijt genuttigd en daarna nog een tijdje nagezeten en gesproken met de eigenaresse van deze B & B, die tevens kunstenares is en naast de B & B een atelier heeft.
Daarna hebben we de auto ingeladen en heeft Marianne me bij de Kop van de Afsluitdijk afgezet voor het volgende traject: ik wil in ieder geval tot Franeker lopen.
Ik verwacht dat ik daarna verder wil lopen tot het eindpunt in Sint Jacobiparochie, ook wel Santiago aan het Wad genoemd.

Ik heb eerder het Nederlandse Kustpad gelopen en bij die gelegenheid moest ook gelopen worden van Zurich naar Sint Jacobiparochie. Ik liep toen grotendeels langs de Waddenzee. Vandaag gaat de route door het polderlandschap, door grasland en langs akkervelden. Ik vind het een weinig inspirerende route. Het is hier doodstil en dat blijft zo tot aan Franeker.
De mensen die ik onderweg ontmoet zijn wel allemaal erg vriendelijk en er wordt heel wat gegroet en gezwaaid.
De GPS-ontvangst is soms wat minder dan ik gewend ben. Dat houdt in dat ik goed moet opletten hoe ik loop. Ik heb een papieren routebeschrijving mee "voor het geval dat".
Het is vandaag iets frisser dan gisteren en er valt zelfs af en toe een miezerige regen.
Ik loop flink door.

Mijn 1e rust is in Hitzum in een theehuis. Hier is tevens een stempel verkrijgbaar. Eigenlijk voor fietsers wordt gezegd maar ik krijg als wandelaar ook een stempel.
Ik herinner me de plaatsnaam Hitzum van het Jabikspaad. Later zal blijken dat de route van het Jabikspaad langs Hitzum komt en niet er doorheen.
Ik bestel koffie en raak in gesprek met de dame die de koffie komt brengen.
Ze vertelt enthousiast over de regio en ik krijg de nodige informatie uitgereikt. Naast het theehuis bevindt zich dan ook het V.V.V.
De dame is bekend met het project "Santiago aan het Wad".
Ik krijg zelfs een gratis OV-kaart mocht ik (toch) besluiten om op 25 juli deze kant op te komen en ik dan aangewezen zal zijn op het streekvervoer.
Na deze onderbreking wandel ik verder en zal vanaf dit punt regelmatig markeringen van het Jabikspaad tegenkomen. De omgeving is dan ook al een beetje bekend voor mij.
In Franeker loop ik langs de (helaas gesloten) Martinikerk. Op 25 juli kan deze kerk wel bezichtigd worden, maar zo vroeg kan ik dan nog niet in Franeker zijn. Ik zal dan al blij zijn als ik op tijd ben voor de slot-etappe vanaf Franeker. Overigens, er wordt op die dag een andere route vanaf Franeker gelopen dan ik vandaag gedaan heb en in de avond kan dan nog worden doorgelopen tot de Zwarte Haan aan de Waddenzee (Finistère aan het Wad)

Ik wandel nu regelmatig door kleinere plaatsen, met namen als Schalsum en Peins.
In Peins pauzeer ik op een plein waar enkele lege bankjes staan.
Zo her en der zijn festiviteiten in de dorpen, de meeste in het kader van "Leeuwarden culturele hoofdstad van Europa".
Er is zelfs 1 dorp (Achlum) wat op het plaatsnaambord heeft toegevoegd: "cultureel hoofddorp". In een ander dorp is kermis en wordt er bingo gespeeld en loop ik door versierde straten, in iedere straat met een eigen thema. Ik loop door de straat met het spel "Angry Birds" als thema, verschillende levels worden hier gepasseerd en aan het einde van de straat is "Game over". Leuk bedacht en leuk uitgevoerd ook!
Dorpen die nog volgen: Ried en Minnertsga.

Terwijl ik hier loop, bekruipt mij het gevoel dat mijn Pelgrimsavontuur ook heel goed kan eindigen in Sint Jacobiparochie. Naarmate ik Sint Jacobiparochie nader wordt dat gevoel nog verder versterkt.
Het laatste stuk naar Sint Jacobiparochie gaat vlot en zo bereik ik al snel de finish. Bijna, ik wil eerst nog een stempel scoren en dat lukt in de Jacobshoeve.
Marianne stuurt mij een app. dat zij aan het dwalen is door deze streek en dat ze nog minimaal 12 km fietsen voor de boeg heeft tot aan Sint Jacobiparochie.
Ik maak van de nood een deugd en besluit om eerst nog wat te drinken bij de Jacobshoeve. Ook hier word ik voorzien van de nodige informatie over deze streek waardoor het wachten minder lang duurt.
Tegen de tijd dat ik Marianne verwacht loop ik naar het officiële eindpunt van vandaag en ook het eindpunt van de gehele route: de Groate Kerk in Sint Jacobiparochie.
Samen zetten we de fiets op de auto en we besluiten om maar direct op huis aan te gaan, we zijn het allebei een beetje zat. (ook al heb ik lekker gelopen en Marianne lekker gefietst, het is genoeg geweest).

Bij thuiskomst teken ik de laatste 2 routes in op afstandmeten.nl. De gehele door mij afgelegde route is, voor belangstellenden, hier te vinden:
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2221911
Het aantal daadwerkelijk gelopen kilometers wijkt iets af in verband met eigen aanpassingen (bv. het weglaten van een aanloop en/of een aftakroute naar een trein- of busstation).
In een enkel geval is er gevaren in plaats van gelopen en dat scheelt in Zeeland wel 7 km.

Inmiddels heb ik een kopie van mijn Pelgrimspaspoort via de mail verzonden en daaraan toegevoegd de daadwerkelijk gelopen trajecten en afstanden, als "bewijs" dat voldoende kilometers zijn gemaakt in het kader van het gehele project.
Vandaag heb ik de Compostela van het Wad al in de brievenbus aangetroffen, een mooie herinnering aan deze bijzondere voetreis.

Mooi verslag, jammer dat je er de 25e niet bij bent. Heb je ook een friese versie van de compostella ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2018, 18:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
https://www.youtube.com/watch?v=votogvkH1YU

Zoek de Walkers :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2018, 08:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
26 augustus, van Haarlem naar Amsterdam, 25 km

Vandaag loop ik van Haarlem naar Amsterdam. Dit is een route die onderdeel uitmaakt van de Pelgrimsroute "van Wad tot IJ", ofwel van Den Oever naar Amsterdam.
Ik heb die route in omgekeerde richting gelopen en dat weer als onderdeel van mijn persoonlijke voettocht naar Santiago aan het Wad. Het stukje van Haarlem naar Amsterdam paste hier niet in. Nu wil ik deze route alsnog lopen om weer een hoofdstuk af te sluiten en aan een volgend wandelproject te kunnen beginnen. Ik sla hiermee ook een klein "bruggetje" naar dit nieuwe project.
De etappe Haarlem-Amsterdam vormt feitelijk een verbinding met andere Pelgrimswegen in Nederland maar dus ook met (een onderdeel van) mijn volgende wandelproject.

Marianne en ik reizen samen met de trein naar Haarlem. We hadden nog goedkope treinkaarten liggen en die konden tot en met vandaag verzilverd worden. In Haarlem drinken we samen koffie op het station waarna we beiden onze eigen weg volgen.
Marianne laat al snel weten dat ze de 3e treinkaart heeft weg gegeven aan een persoon die de kaart heel goed kon gebruiken en diegene bedankte haar met een enorme hug! Een dure hug!!
Ik start met mijn wandeling op het station. De eigenlijke start is bij de Grote of St. BAVO kerk in het centrum van Haarlem. Daar loop ik eerst naar toe.
Langs het Spaarne en richting een recreatiegebied (nabij Penningsveer) gaat de route verder naar een fietspad langs de snelweg. Deze bereik ik via Haarlemmerliede.

De rest van de route is vrijwel recht-toe-recht-aan en dat bijna 20 km lang.
In grote lijnen loop ik over een geasfalteerd fietspad, langs de spoorlijn, met daar achter een snelweg en boven mij 2 aanvliegroutes naar Schiphol.
Ik probeer selfies te maken met op de achtergrond een vliegtuig en dat levert de nodige spanning op. (Ik ben ooit op een vliegveld aangehouden omdat ik foto's aan het maken was van vliegtuigen en ik niet wist dat dat verboden was).

Ik loop onder het Rottepolderplein door en vind het allemaal machtig mooi! Hoe klein kan een mens zich voelen!!
Ik geniet ook van het langzame "toeristische verkeer" en daar, waar de route langs het water loopt, van al het varende verkeer.
Enkele natuurgebieden worden gepasseerd of aangedaan (Batterij Spaarnwoude en de Groote Braak).
Amsterdam nadert, ik vind het leuk om vanuit deze richting Amsterdam in te lopen. Ik passeer het Westerpark waar volop dagjesmensen hun vertier zoeken. De binnenstad waar het gezellig druk is en ik naar het eindpunt van deze Pelgrimsroute loop: de Oude Kerk in het centrum. Het station ligt links van me maar ik ga natuurlijk even rechtsaf om een rondje om de kerk te maken en een stempel te scoren in de Oude Kerk die in de gids " van Wad tot IJ" wordt geplaatst.

Ik heb, na afloop, geen fut meer om nog langer in Amsterdam te blijven, dus ik ben snel op de trein gestapt en huiswaarts gekeerd.
Marianne heb ik niet meer gezien, zij is via Leiden naar huis gegaan.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.