Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:14

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2017, 12:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Fijne vakantie M&M. En veel plezier met je wandelingen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2017, 13:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6064
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Fijne vakantie M&M. Fijne wandeling met C.
Het wordt vast goed weer want morgen begint de eerste druivenpluk! \o/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2017, 13:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Morgen lijkt inderdaad de beste dag te worden op te gaan wandelen.
Kreeg al een app van Martin dat de eerste 10 km. door het bos gaan.
Wat ik wel erg veel vind want zo groot is het bos niet dus ze zullen ons er wel kris kras doorheen sturen.
Het venijn zit hem in de staart.
Na de laatste bocht heb je Medemblik voor je uit liggen maar dan is het nog ruim 7 km. voordat je bij de stad bent.
Voorlopig gaan de plannen nog door.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2017, 14:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Cornelia schreef:
Morgen lijkt inderdaad de beste dag te worden op te gaan wandelen.
Kreeg al een app van Martin dat de eerste 10 km. door het bos gaan.
Wat ik wel erg veel vind want zo groot is het bos niet dus ze zullen ons er wel kris kras doorheen sturen.
Het venijn zit hem in de staart.
Na de laatste bocht heb je Medemblik voor je uit liggen maar dan is het nog ruim 7 km. voordat je bij de stad bent.
Voorlopig gaan de plannen nog door.

Inderdaad kris kras door het bos, volgens Ger ook veel open bos.
Dan 12 km pal langs het IJsselmeer. Boven op een dijk of wellicht ook benedendijks.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2017, 19:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Sterkte Carla en Martin. En ook veel plezier.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 12 Sep 2017, 19:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Poeh hé, sinds de Zeeland wandelmarathon niet meer zoveel regen gehad tijdens een wandeltocht.
Om 10.30 uur stonden Marianne en Martin voor de deur om richting Den Oever te gaan.
Onderweg al een voorproefje van wat ons vandaag te wachten zou staan.

Zo rond 11.00 uur van start.
In het Robbenoordbos is het nat, zeer nat en modderig.
Een beetje afwijken van de officiële route maakte dat de nattigheid ook hoog was (nat riet).
We zijn tussen het Robbenoordbos en het Dijkgatsbos als de eerste regen valt.

Om 12.30 uur een SMS va Angelique: En is het nog droog? Veel plezier nog.
Antwoord: Even een break vanwege een hoosbui maar dat mag de pret niet drukken.
Angelique: Jammer van de hoosbui! Groeten aan Martin.

Omdat de officiële route toch wel erg nat is hebben we het Dijkgatsbos rechts laten liggen.
Wel, tussen de buien door, een bankje gevonden op de Snippenwei. Kon zelfs wat afval kwijt.
Martin heeft de rest van de route de poncho aangehouden, ik had een knipperlicht relatie met mijn poncho.
Vanaf Jongert Yachts de grasdijk op gegaan. Toch moesten we regelmatig de dijk verlaten omdat boeren geen toestemming hebben gegeven om de dijk te betreden.
Wat wel een machtig gezicht was dat we de buien aan zagen komen of voor ons weg zagen trekken.
Tegen de tijd dat we bij gemaal Lely zijn aangekomen gaat de poncho definitief uit en begint de wind toch wel aan te trekken. Voorbode van morgen?
In Medemblik treffen we Marianne, doen onze tassen en poncho's in de auto en gaan nog even wat eten.
Als we naar de auto lopen zien we weer buien naar beneden komen en ook op de terugreis een flinke hoosbui.
Ik wordt veilig thuis afgeleverd en Martin en Marianne vervolgen hun weg naar Volendam.

Martin: bedankt voor het kletsen en de gezelligheid. Ondanks het weer heerlijk gelachen maar zeker ook genoten.
Deze wil ik nog wel eens doen als het mooier weer is. Niet te heet, want dan brand je op de grasdijk weg.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2017, 18:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Mooi verslag Carla. Wel jammet vd regen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2017, 18:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
fhd schreef:
Mooi verslag Carla. Wel jammet vd regen.

Ach, wat is jammer.
Natuurlijk wandel ik liever met knap weer maar dat is het nu eenmaal niet altijd.
Prachtige luchten voorbij zien gaan.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 19:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Nog even voor de statistieken (voor Carla: voor de goede doelen pot), de afstand was toch nog 23 km. Op het ene plekje wat minder, op een ander plekje wat meer gewandeld.
Mijn verslag volgt dit weekend. Ik heb vandaag de route van Medemblik naar Enkhuizen gelopen, ca. 25 km


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 16:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
12 september, Zuiderzeepad, van Den Oever naar Medemblik, 23 km
Vandaag staat weer een etappe van dit pad op het programma. Carla loopt met mij mee en dus rijden Marianne en ik via Avenhorn naar Den Oever. We hebben rond 10.30 uur afgesproken en kunnen dan zo rond 11.00 uur van start. Onderweg met de auto is er een flinke hoosbui maar bij aankomst in Den Oever is het gelukkig alweer droog.

Wij gaan na ca. 1,5 km het Robbenoordbos in. In dat bos blijkt al gauw dat we te maken krijgen met een natte en modderige ondergrond. Ik zak al een paar keer wat weg in het gras en heb dan ook al snel natte voeten.
De originele route volgt zoveel mogelijk de (natte en soms glibberige) bospaden en gaat dwars door weilanden. Met behulp van de route op mijn telefoon kunnen we eenvoudig een alternatieve route vinden, die de verharde paden volgt.
Soms betekent dit dat we kiezen voor de "broedseizoen-variant".

Iets verderop denken we slim te zijn door het modderig uitziende pad in te ruilen voor een ander (nog onbekend) pad . We belanden vervolgens in een oerwoud aan hoog (en nat) gras en riet. Een zeer glibberig plankje zonder leuningen zorgt voor de nodige spanning maar we komen beiden gelukkig heelhuids aan de overkant van de sloot.
Nadat we dit bos hebben verlaten en we juist in een open gedeelte terechtkomen valt de 1e serieuze regen naar beneden. In het erna volgende Dijkgatsbos volgt meer regen en dan glibberen we over de paden richting uitgang van het bos.
Maar voordat we het bos verlaten genieten we van een rust op een picknickbankje. We hebben koffie mee (ikke) en iets lekkers erbij (Carla).
Dit hadden we meegenomen want gedurende de tocht zouden we geen horeca tegenkomen. Zodra we na deze rust weer opstappen volgt opnieuw regen en realiseren we ons dat we de komende 13 km vrijwel niet meer kunnen schuilen.
Na het bos gaat de route namelijk voor het grootste gedeelte langs het IJsselmeer. Het 1e deel lopen we benedendijks aan de landzijde. Hier lopen we in de luwte van de wind maar dan missen we wel het uitzicht over het IJsselmeer. Op dit moment willen we liever nog niet over de natte grasdijk lopen.

We zien een paar keer donkere wolken aankomen en kunnen dan bijtijds de poncho aantrekken, althans dat geldt voor Carla, de mijne gaat niet uit tussen de buien door.
Ik probeer bovendijks te lopen maar wind, regen en een natte grasdijk vind ik niet bepaald aantrekkelijk.
Buien blijven komen en gaan. Uiteindelijk zijn we zo gewend aan de regen dat we het niet eens meer vervelend vinden en prefereren we dan toch de natte grasdijk met fraaie uitzichten over het IJsselmeer boven het benedendijks lopen over een verhard pad.
Niet de hele dijk is toegankelijk voor wandelaars en zodoende maken we enkele afdalingen en zijn er ook even zovele klimpartijen.
Het geklauter over hekken is vandaag niet mijn sterkste kant. Of juist wel want ik klim met heel veel moeite over een metalen hek; er zit veel gaas tussen de spijlen waardoor het bijna onmogelijk is om aan de andere kant met mijn voeten op de spijlen van het hek terecht te komen.
Ik wil Carla bij deze manoeuvre ondersteunen maar zij heeft veel minder moeite met het hek dan ik: ze draait gewoon het hek open. :">

We hebben bijna 7 km lang het eindpunt (Medemblik) in het vizier en zien de kerktoren langzaam dichterbij komen. Maar ook aan deze lange dijk komt een eind en dan hoeven we alleen nog maar een klein stukje naar links en daar ligt het station.
Marianne is al in Medemblik en komt vrijwel direct aan gelopen.
Met z'n 3-en gaan we nog een hapje eten in het centrum van Medemblik waarna de thuisreis kan beginnen. Dat wil zeggen, via Avenhorn terug naar Volendam.

15 september, van Medemblik naar Enkhuizen, 25 kilometer
Gisteren hebben we gevaren van Enkhuizen naar Medemblik, vandaag is mijn route andersom en ga ik weer lopen.
Marianne brengt mij naar Medemblik. Vanaf het station pak ik de route weer op. De dijk op, om de haven en om kasteel Radboud heen en opnieuw de dijk op. Vervolgens kom ik langs het Stoommachinemuseum.

Al snel volgt een grindpad, langs het IJsselmeer. De regen van de afgelopen dagen heeft hier zijn sporen achter gelaten. Een enorme plas water ligt voor me, als ik hier doorheen ga dan zak ik minimaal tot mijn enkels in het water. Er liggen enkele stenen waar ik overheen zou moeten kunnen lopen maar ook deze liggen onder water. Langs het grindpad is veel struikgewas met een behoorlijk drassige ondergrond.
Ik besluit om mijn schoenen en sokken uit te doen en er dan maar doorheen te banjeren. Daarna droog ik mijn voeten af met papieren zakdoekjes en stiefel weer vrolijk verder. Iets verderop kom ik een (Amsterdams) echtpaar met hond tegen en hebben we een leuk gesprek. Het schiet dus niet echt op maar dat geeft niks, ik heb geen haast.
Weer wat verderop is er een wegversperring middels een omgewaaide boom (resultaat van zuidwesterstorm van 2 dagen geleden?)

Het is droog weer en ik hoop dat dat zo mag blijven vandaag. Enorm donkere wolkenpartijen gaan (gelukkig) langszij en ik zie het verderop regenen. Dit tafereel zal zich vandaag nog enkele keren herhalen. Voor mij is er slechts licht gespetter maar verder blijft het droog en schijnt zelfs de zon zo nu en dan.
Het wordt, voor het gevoel, zelfs wat aan de warme kant!
Ik blijf de dijk volgen, langs Onderdijk, Wervershoof, Andijk en Oosterdijk.
Onderweg is voldoende horeca aanwezig met name in de 1e 14 km. Ik rust op 9 en op 18 km, heerlijk genietend aan het IJsselmeer.

Marianne is vandaag in Hoorn en zij laat weten daar nog niet uitgekeken te zijn als ik zeg dat ik nog zo'n 3 km heb te gaan. Rustig aan dus en daarom nog maar even op een bankje gezeten in de laatste paar kilometers. Het eindpunt is bij het Zuiderzeemuseum. Ik zelf loop nog verder naar het station in Enkhuizen omdat ik ook daar ben begonnen met het Zuiderzeepad.
Ik kan vanaf het Zuiderzeemuseum de reguliere route volgen door Enkhuizen heen maar mij lijkt de route langs het water toch mooier en dat vind ik een betere afsluiting van dit pad.
Op het station aangekomen bel ik Marianne en dan duurt het nog een halfuur voordat ze in Enkhuizen is. Ondertussen geniet ik hier van de bedrijvigheid op en rondom het water.

Dit was de laatste etappe van het Zuiderzeepad.
Ik heb genoten van vrijwel alle wandelingen.
Verschillende Walkers hebben een etappe meegelopen en het hoogtepunt was natuurlijk de oversteek over de Afsluitdijk waarbij een groot aantal Walkers was aangesloten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 20:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik lag in een deuk tijdens het stukje van het hek wat Carla kon openen terwijl jij er overheen was geklauterd.. :respect: :rofl:

En goh, alweer een pad compleet. Ga je nu aan het Walk of wisdom beginnen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 20:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Ik lag in een deuk tijdens het stukje van het hek wat Carla kon openen terwijl jij er overheen was geklauterd.. :respect: :rofl:

En goh, alweer een pad compleet. Ga je nu aan het Walk of wisdom beginnen?

Komende week wil ik nog een ander pad afronden: de laatste 2 etappes van het Nederlandse Kustpad staan in de planning.
Daarna???
Alles staat nog open. Vanaf oktober staat er niets meer in de planning, behalve dan Egmond in januari.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017, 08:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Inderdaad, ook ik moest lachen! Weer een leuk verslag Martin. En proficiat met het afronden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017, 08:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Inderdaad, ook ik moest lachen! Weer een leuk verslag Martin. En proficiat met het afronden.

Tja, Carla kwam aangelopen, doet het hek open en loopt door. :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017, 20:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Inderdaad, ook ik moest lachen! Weer een leuk verslag Martin. En proficiat met het afronden.

Tja, Carla kwam aangelopen, doet het hek open en loopt door. :marche:

We lagen echt even blauw van het lachen.
Andere hekken hebben we moeten beklimmen omdat deze extra waren vast gemaakt met touwen.
Vervelend maar wel begrijpelijk. De boer ziet niet graag zijn vee op een ander stuk dijk lopen omdat wandelaars het hek niet sluiten.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.