Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:37

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Okt 2015, 18:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
26 september, Jacobspad van Uithuizen naar Groningen, 44 km
De laatste jaren wandel ik graag LAW's en Streekpaden. Kriskras door Nederland, al zit er in zekere zin ook wel een lijn in.
Ik heb al een aantal van die paden gelopen en ben ook steeds weer op zoek naar iets nieuws.

Recentelijk heb ik van St. Jacobiparochie tot Uithuizen gelopen, als onderdeel van het Nederlandse Kustpad. Vanuit St. Jacobiparochie kan het Jabikspaad worden gelopen en vanuit Uithuizen het Jacobspad.
Beide zijn Pelgrimsroutes en eindigen in Hasselt(OV).
Deze paden maken deel uit van de Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella.
Mijn wens is om (ooit) naar Santiago te lopen. Het "borrelt" al een aantal jaren in mijn hoofd, maar concrete plannen zijn er nog niet geweest.
Het Jacobspad van Uithuizen naar Hasselt zie ik nu als een opvolger van het Kustpad, maar ook als een mogelijkheid om dichterbij mijn "droomvoetreis" naar Santiago te komen.
Door deel te nemen aan de 40 km afstand van de Tocht om de Noord heb ik vandaag ook automatisch het 1e deel van dit Jacobspad gelopen (de Tocht om de Noord volgt vandaag het Jacobspad).

Een verslag hiervan staat in het topic van de Tocht om de Noord maar hier is nog een kleine aanvulling:
De start is in de Jacobus de Meerdere kerk in Uithuizen. In de kerk krijg ik van de pastoor een 1e stempel in de routegids van het Jacobspad. Normaliter kan de pastoor gebeld worden om een stempel te bemachtigen maar de pastoor is nu lijfelijk aanwezig vanwege de verwachte toestroom van wandelaars.
Op verzoek van een bekende steek ik voor diegene een kaarsje op in de kerk.
Voor de kerk staat het Jacobusmonument: Het is een Jacobsschelp op een sokkel, met links daarvan een pelgrimsstaf waar een knapzak aan hangt.
De tekst op de sokkel luidt:

Pelgrim,
je verlangen is groot,
je weg is lang,
je bent gedragen,
je bent geborgen,
vraag.

Dan gaat mijn tocht beginnen.
Onderweg kom ik nog enkele monumenten tegen, die te maken hebben met het Jacobspad.

Ook al zijn er vandaag verschillende mogelijkheden om de route te kunnen volgen, het Jacobspad zelf is volledig gemarkeerd.
Het Jacobspad is zowel voor fietsers als voor wandelaars geschikt. Hier en daar zijn ze afwijkend van elkaar, dit is afhankelijk van de begaanbaarheid van de paden.
De route voor vandaag voert langs, maar vooral ook dwars door een flink aantal kerken. En dat beleef ik vandaag als heel speciaal. De meeste kerken worden van binnen bekeken en een enkele keer staat de kerk te ver vanaf het parkoers om eenvoudig te kunnen bezoeken, zoals de kerk in Uithuizermeeden.
Vanaf de polderweg heb ik een mooi uitzicht op het dorp en de fraai uitziende kerk.
De zang van 3 "nonnen" op dit Polderpad klinkt bijzonder en is echt ontroerend!! Er is veel muziek onderweg maar er wordt ook gelopen door een stiltegbied. Even niets, alleen maar lopen en genieten van de stilte om ons heen!

Onderweg worden ook enkele Jacobus de Meerdere kerken aangedaan. Zo ontstaat al snel het gevoel een bijzonder pad te lopen. Dit gevoel wordt versterkt door de prachtige landschappen waar door heen gelopen wordt en het heerlijke wandelweer.
Het gehele Jacobspad, tot aan Hasselt, beslaat meer dan 200 km.
Met de 44 km van vandaag heb ik gelijk een mooie start gemaakt.
Met dank aan Elly en Louise voor de gezelligheid onderweg!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Okt 2015, 22:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Je hebt niet alleen het Jacobspad gelopen, maar ook Abbey Road :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2015, 20:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Veel plezier met het Jacobspad Marko!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 04 Okt 2015, 16:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
@ Liana: Op Abbey-road ben ik/zijn wij vereeuwigd.
@ Aike: Bedankt

Gisteren, vrij onverwachts, de volgende 37 km gelopen.
Verslag volgt nog.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2015, 20:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
3 oktober 2015, Jacobspad, van Kardinge(Groningen) naar Norg, 37 km
Het vorige weekend kon ik geen 2 dagen "Tocht om de Noord" lopen. Jammer, omdat ook de 2e dag voor een groot deel over het Jacobspad zou gaan.
De route van de Tocht om de Noord liep dan wel andersom en was ook niet exact gelijk aan die van het Jacobspad.

Hoewel ik niet van plan was om dit weekend al weer naar het Noorden af te reizen om daar te gaan lopen, ben ik toch gegaan. De drang om te lopen kon ik niet weerstaan.
Het belooft een mooi, droog en redelijk zonnig weekend te worden en bovendien is er in ons bezit een NS-kortingskaart die (vanwege de beperkte geldigheid) dit weekend nog verzilverd kan worden. Deze is aanvankelijk voor M. bestemd, maar door ziekte kan ze daar geen gebruik van maken.
Ik zit in de 1e trein(6.39 uur) die vanuit Zoetermeer vertrekt en met een overstap in Gouda en in Zwolle is de uiteindelijke bestemming Groningen.
Na een voorspoedige treinreis volgt een korte busrit naar P & R Kardinge, alwaar ik de vorige keer ben geëindigd.

Vorige week heb ik met prettig wandelgezelschap gelopen maar vandaag "walk ik alone". (met een :icon_wink: naar 1 lid van het wandelgezelschap van vorige week)
Ik kan me ter plekke niet goed oriënteren. De route die wordt beschreven in de gids "Jacobspad" komt niet overeen met wat er om me heen te zien is. Het duurt even voordat ik "in het veld" een markering zie en dan denk ik de juiste richting in te slaan.
Ik mis echter een afslag naar links, doodeenvoudig omdat deze weg is afgezet met een groot hekwerk en er ook geen markering is aangebracht.
In de gids staat dat ik linksaf moet slaan, maar dat klopt niet met de straatnaam. Ik loop een stuk verder over dezelfde weg, maar kom geen markeringen meer tegen. Ik word helaas niet veel wijzer van de aanwijzingen in de routegids.
Met behulp van een app. op mijn telefoon zoek ik enkele straatnamen op en dan blijkt dat ik terug moet lopen en dat ik die afgesloten weg(met hekwerk) moet inslaan. Het fietspad is dan wel afgesloten maar wellicht is er voor de wandelaar nog een begaanbaar pad om verder te kunnen.
Dan houdt het pad op vlak voor een drukke verkeersweg(N46). Het viaduct over de weg is afgebroken dus moet ik de omleidingsroute voor fietsers volgen, die dan weer langs mijn vertrekpunt bij Kardinge komt...........dat schiet niet echt op...........
Om een lang verhaal kort te maken: na ca. 1 uur heb ik zo'n 2 km van de route afgelegd.

Ik schiet direct in de stress want daar gaat mijn planning voor vandaag!
De hoeveelheid af te leggen kilometers, in relatie tot de beschikbare tijd, komt nu al in de knel.
Zeker met mijn wensen om vandaag ook nog enkele kerken te bezoeken, een reisboekhandel te bezoeken om een gids te kopen en de Martinitoren te beklimmen.

De bewegwijzering laat zeer te wensen over dus loop ik nog een paar keer fout en dat kost nog meer tijd.
Ik lijk nu al in tijdnood te komen en neem in overweging om de stadsroute door Groningen over te slaan, dat scheelt 4 km.
Maar zo zit ik niet in elkaar, ik wil liefst de officiële route volgen en dat betekent dat ik toch kies voor de stadsroute.
Ik neem het besluit om de kerken met rust te laten, de Martinitoren voor een andere keer te bewaren en de weg naar de reisboekhandel links te laten liggen(ofwel ik wijk niet van de route af om een wandelgids voor 1 van mijn volgende Jacobswegen aan te schaffen).

Omdat ik wederom verkeerd loop, kom ik (als vanzelf) langs de reisboekhandel.......en ga ik toch maar naar binnen om de gids "Jacobswegen in Nederland" te kopen.
Ik vraag me nog wel af waarom ik daar zo'n haast mee heb, ik verwacht deze gids pas in april te zullen gebruiken.
Halverwege mijn ommetje door het centrum zie ik een VVV- agentschap en daar bemachtig ik een stempel voor in mijn gids. De medewerkster zoekt naar een geschikt stempel en komt met de letter G (van Groningen), voor mij is dit de G (van Geweldig!!)
Al met al slinger ik dus geruime tijd door Groningen en duurt het een tijdje voordat ik de stad achter me kan laten.

Wat daarna volgt is een prachtig stuk door het natuurgebied "de Onlanden". Slingerende paden door weilanden, door polders en een bosgebied.
Ik heb ondertussen al gemerkt dat ik niet kan blindvaren op de markeringen onderweg en dat ook de routebeschrijving soms onduidelijk is. De plattegrondjes heb ik deze keer echt nodig!
De tekst in de gids brengt me soms echt in verwarring. Het blijkt dat ik deze niet al te letterlijk moet nemen.
Gezien de tijd die mij nog rest voor deze dag en de te verwachten aantallen af te leggen kilometers is mijn volgende besluit snel genomen: flink tempo aanhouden en weinig rusten. Ik bezoek niet de synagoge, de Russisch-Orthodoxe kerk en de moskee.

In Roderwolde neem ik een korte rust en wil hier toch nog een kerk bezichtigen, de Jacobuskerk. Helaas blijkt deze gesloten te zijn. Na een korte rust op een bankje stiefel ik weer verder.
Na Roderwolde volgen de dorpen Foxwolde, Altena, Lieveren en Langelo.
Het laatste deel gaat via de Langeloërduinen, waar een boscamping is.

Ik beëindig de wandeling bij de St. Margaretakerk in Norg en heb er dan zo'n 37 km opzitten. Gezien de tijd(laat in de middag) besluit ik om direct huiswaarts te keren, omdat er de volgende ochtend weer vroeg gewerkt moet worden.
Vanuit Norg reis ik met een buurtbus naar Assen . Er volgt ook nu een voorspoedige treinreis.

Ik heb zonder problemen gelopen maar ik heb toch wel last gehad van de "haast" in mij om op tijd in Norg aan te komen. Dat doe ik volgende keer anders. Ik heb mijn lesje "onthaasting" en "minder strak plannen" wel geleerd.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2015, 21:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:

Ik heb mijn lesje "onthaasting" en "minder strak plannen" wel geleerd.

Jacobus zal je leiden en alles zal goed komen.

Mooi verslag Martin, ik kijk al uit naar het vervolg.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2015, 23:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Het is geen wedstrijd Martin :icon_wink: Nu heb je veel moois gemist


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 07 Okt 2015, 20:50 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1547
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Mooi verslag Martin. Inderdaad, volgende keer geen haast hebben.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 07 Okt 2015, 21:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Fien schreef:
Mooi verslag Martin. Inderdaad, volgende keer geen haast hebben.

Of wat minder kms inplannen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 07 Okt 2015, 22:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Mooi he, hoe dingen soms op je pad kunnen komen. Je komt toch langs de boekhandel, en de kerk is gesloten terwijl je er eigenlijk al geen tijd voor had.

Probeer er idd lering uit te trekken en vergeet vooral niet te geniten. Dit klinkt niet als een pad die je gehaast moet lopen. (Al snap ik je wel hoor, het zou ook mijn eerste gedachte zijn om doooor te gaan.)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2015, 07:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Dank voor de commentaren.
De afstand, in combinatie met de beschikbare tijd, was eigenlijk te ruim gekozen door mij.
Ik had de gehele route van het Jacobspad van te voren in etappes ingedeeld, waarbij ik rekening had gehouden met de bereikbaarheid per OV, ook in de weekends.
Als ik nu minder km's zou hebben gelopen dan had ik daar een volgende keer last van gehad.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er nu in feite ook al hinder van heb ondervonden, al ligt dat op een ander vlak.
De oplossing voor nu is nu simpel: minder kilometers inplannen op zulke dagen en dat heb ik inmiddels ook gedaan voor de volgende etappes.

Of de dingen wel of niet op je pad komen heb ik vooral de 1e uren ervaren, maar Jacobus was mij te voortvarend en te rigoureus.
Ik wilde de regie in eigen hand houden.
Ik zie mezelf op dit moment vooral als lange-afstands-wandelaar, die zich op andere wegen dan voorheen (Pelgrimswegen) begeeft.
Het Pelgrimeren komt wel, dit is een oefening.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2015, 22:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Dank voor de commentaren.
De afstand, in combinatie met de beschikbare tijd, was eigenlijk te ruim gekozen door mij.
Ik had de gehele route van het Jacobspad van te voren in etappes ingedeeld, waarbij ik rekening had gehouden met de bereikbaarheid per OV, ook in de weekends.
Als ik nu minder km's zou hebben gelopen dan had ik daar een volgende keer last van gehad.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er nu in feite ook al hinder van heb ondervonden, al ligt dat op een ander vlak.
De oplossing voor nu is nu simpel: minder kilometers inplannen op zulke dagen en dat heb ik inmiddels ook gedaan voor de volgende etappes.

Of de dingen wel of niet op je pad komen heb ik vooral de 1e uren ervaren, maar Jacobus was mij te voortvarend en te rigoureus.
Ik wilde de regie in eigen hand houden.
Ik zie mezelf op dit moment vooral als lange-afstands-wandelaar, die zich op andere wegen dan voorheen (Pelgrimswegen) begeeft.
Het Pelgrimeren komt wel, dit is een oefening.

LOSLATEN :icon_mrgreen: hahaha
Bovendien woon ik in de buurt, dus een appje en ik haal je op :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 09 Okt 2015, 19:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Dank voor de commentaren.
De afstand, in combinatie met de beschikbare tijd, was eigenlijk te ruim gekozen door mij.
Ik had de gehele route van het Jacobspad van te voren in etappes ingedeeld, waarbij ik rekening had gehouden met de bereikbaarheid per OV, ook in de weekends.
Als ik nu minder km's zou hebben gelopen dan had ik daar een volgende keer last van gehad.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er nu in feite ook al hinder van heb ondervonden, al ligt dat op een ander vlak.
De oplossing voor nu is nu simpel: minder kilometers inplannen op zulke dagen en dat heb ik inmiddels ook gedaan voor de volgende etappes.

Of de dingen wel of niet op je pad komen heb ik vooral de 1e uren ervaren, maar Jacobus was mij te voortvarend en te rigoureus.
Ik wilde de regie in eigen hand houden.
Ik zie mezelf op dit moment vooral als lange-afstands-wandelaar, die zich op andere wegen dan voorheen (Pelgrimswegen) begeeft.
Het Pelgrimeren komt wel, dit is een oefening.

LOSLATEN :icon_mrgreen: hahaha
Bovendien woon ik in de buurt, dus een appje en ik haal je op :icon_biggrin:

Ik ben voorlopig nog wel te vinden in Drenthe en Friesland. De route door Friesland heb ik met 80 km opgehoogd. Ik app. je wel zodra ik vastzit in Drenthe of Friesland! :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 09 Okt 2015, 20:46 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 419
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
En ik woon 25 km voor Hasselt. Keuze genoeg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 09 Okt 2015, 20:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
wandelmama schreef:
En ik woon 25 km voor Hasselt. Keuze genoeg.


Ik zit gebakken. :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.