Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2015, 16:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Spatoes schreef:
Marko schreef:
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Ook vandaag heb ik een prachtige route gelopen.
Maar het is er wel errug stil........ :icon_wink:

Zit je om gezelschap verlegen :icon_wink:


Meelopers zijn altijd welkom! :icon_wink:

En deze sms-ster laat jou ook maar alleen lopen . . . (te druk :icon_sad: )


Normaal gesproken heb ik geen moeite om alleen te lopen, ook niet in een "stille" omgeving.
Nu dus wel. :icon_sad:
Zal denk ik wel duidelijk worden in het verslag wat nog gaat volgen.


Laatst gewijzigd door Marko op 19 Okt 2015, 19:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2015, 19:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Oeps, ik zie nu dat ik me heb vergist in de afstand van de volgende etappe: geen 29 maar 36 km.
Staat voor vrijdag in de planning....Reis dan met OV......of rijden er bussen op de heide? :icon_mrgreen:
.......wordt 'n leuke uitdaging.........

Alles nog eens nagemeten op www.afstandmeten.nl en kom zelf uit op bijna 30 km. In de routegids kom ik uit op 36 km, scheelt best veel!!
Afstanden in de routegids zijn bij benadering aangegeven, daar heb ik dus niet zo veel aan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2015, 20:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Spatoes schreef:
Marko schreef:
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Ook vandaag heb ik een prachtige route gelopen.
Maar het is er wel errug stil........ :icon_wink:

Zit je om gezelschap verlegen :icon_wink:


Meelopers zijn altijd welkom! :icon_wink:

En deze sms-ster laat jou ook maar alleen lopen . . . (te druk :icon_sad: )


Normaal gesproken heb ik geen moeite om alleen te lopen, ook niet in een "stille" omgeving.
Nu dus wel. :icon_sad:
Zal denk ik wel duidelijk worden in het verslag wat nog gaat volgen.

Ik heb overwogen om met je mee te lopen. Dus ov9292 geraadpleegd en daar wordt je niet vrolijk van. :icon_confused:
Anderhalf uur heen (normaal 30 minuten) naar Westerbork, terug vanuit Ruinen 2 uren ( met de auto 35 minuten)
Een optie is (met mooi weer) om de auto naar Ruinen te brengen en dan op de fiets naar Westerbork (23km)
Voor jouw komen er nog een paar uurtjes bij. :icon_mrgreen:
Volgens mij waar bemoei ik me mee kun je beter wachten tot je een paar dagen achter elkaar vrij hebt.
Het is niet echt ontspannen wandelen zo


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2015, 21:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Spatoes schreef:
Marko schreef:
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Ook vandaag heb ik een prachtige route gelopen.
Maar het is er wel errug stil........ :icon_wink:

Zit je om gezelschap verlegen :icon_wink:


Meelopers zijn altijd welkom! :icon_wink:

En deze sms-ster laat jou ook maar alleen lopen . . . (te druk :icon_sad: )


Normaal gesproken heb ik geen moeite om alleen te lopen, ook niet in een "stille" omgeving.
Nu dus wel. :icon_sad:
Zal denk ik wel duidelijk worden in het verslag wat nog gaat volgen.

Ik heb overwogen om met je mee te lopen. Dus ov9292 geraadpleegd en daar wordt je niet vrolijk van. :icon_confused:
Anderhalf uur heen (normaal 30 minuten) naar Westerbork, terug vanuit Ruinen 2 uren ( met de auto 35 minuten)
Een optie is (met mooi weer) om de auto naar Ruinen te brengen en dan op de fiets naar Westerbork (23km)
Voor jouw komen er nog een paar uurtjes bij. :icon_mrgreen:
Volgens mij waar bemoei ik me mee kun je beter wachten tot je een paar dagen achter elkaar vrij hebt.
Het is niet echt ontspannen wandelen zo

En ik heb gekeken naar een ander eindpunt dan Ruinen. Dan krijg je echter te maken met belbussen en/of buurtbussen, die niet in het weekend rijden. En dit laatste is weer van belang voor mijn volgende wandeling die in een weekend gepland staat.
Ik heb al besloten om, als ik alleen ga en 1 dag ga wandelen, ik niet met de auto zal gaan.
Met de trein vind ik het dan meer relaxed maar dan ben ik 3-4 uur onderweg zowel heen als terug.
Helaas lukt het M. voorlopig niet om mee te gaan.
Ik heb voor vrijdag een kortingskaart van de NS. Dan "moet" ik de 30 km in 6 uur tijd lopen. Dan ben ik nog op een redelijke tijd thuis.
Wel aardig van je dat je de mogelijkheid om mee te lopen hebt onderzocht. :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2015, 23:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Hoe laat ben je in Westerbork? De voorspelling is dat het droog is. Ik kan je tegemoet fietsen Beilen/Spier en misschien wel Westerbork. In Ruinen staat de auto dus geen afhankelijkheid van de bus en de trein is niet zo ver :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 22 Okt 2015, 15:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Hoe laat ben je in Westerbork? De voorspelling is dat het droog is. Ik kan je tegemoet fietsen Beilen/Spier en misschien wel Westerbork. In Ruinen staat de auto dus geen afhankelijkheid van de bus en de trein is niet zo ver :icon_biggrin:

Ik ga het even uitzoeken en app. je de verschillende opties.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 22 Okt 2015, 17:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Morgenochtend vroeg op pad voor de volgende etappe.
Kan dan optimaal gebruik maken van de kortingskaart en (bijna) 30 km weg stappen.
Halverwege komt een medeloper me fietsend tegemoet. :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 22 Okt 2015, 17:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Morgenochtend vroeg op pad voor de volgende etappe.
Kan dan optimaal gebruik maken van de kortingskaart en (bijna) 30 km weg stappen.
Halverwege komt een medeloper me fietsend tegemoet. :icon_biggrin:

Hier dus :icon_biggrin:
http://www.nationaalpark-dwingelderveld ... ml?lang=nl


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 23 Okt 2015, 18:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Het was weer een mooie wandeling, deze keer met prima gezelschap in de 2e helft.
Ik hoop aankomende week de verslagen te kunnen schrijven.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 23 Okt 2015, 19:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Het was weer een mooie wandeling, deze keer met prima gezelschap in de 2e helft.
Ik hoop aankomende week de verslagen te kunnen schrijven.

Het was zulk mooi weer, dat de jas uit kon :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 23 Okt 2015, 20:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Verslag (waarbenjij) en foto's (mijnalbum) staan online. Zie links hier beneden


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2015, 09:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Verslag (waarbenjij) en foto's (mijnalbum) staan online. Zie links hier beneden


Leuk verslag en leuke foto's, Liana!
De beginnende en "eenzame" Pelgrim bedankt hierbij nogmaals de ervaren Pelgrim.
Afstand nagemeten: Westerbork - Spier (15,5 km), Spier - Ruinen (11,5 km). Minder dan gepland maar hierdoor hoefde ik me niet te haasten om een bepaalde bus en/of trein te halen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 28 Okt 2015, 16:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
De afgelopen week heb ik 3 x een etappe van het Jacobspad gelopen.
Vanwege de reistijd, zowel met de auto als met openbaar vervoer, heb ik een sterke voorkeur om meerdere dagen achter elkaar te lopen met 1 of meerdere overnachtingen in de regio.
Dan reizen M. en ik met de auto en maken er een paar leuke dagen van.
Voorwaarde is uiteraard dat we beiden ook meerdere dagen vrij zijn. Met het onregelmatige werk, wat we beiden hebben, lukt dit niet altijd.
In dat geval wil ik nog wel eens met openbaar vervoer reizen, waarbij ik gebruik maak van een kortingskaart van een winkelketen om de prijs voor de reis een beetje te drukken. Deze kaarten hebben als nadeel dat ze beperkt kunnen worden gebruikt.

Op vrijdag had ik zo'n kaart willen gebruiken. Omdat er regen was voorspeld en ik niet echt veel zin had, ben ik die dag thuis gebleven.
Bij het regelen van een overnachting, van zaterdag op zondag, zijn we wel uitgegaan van een wandeling op vrijdag, met als eindpunt Westerbork. We hebben onderdak gevonden in een oude boerderij in Orvelte, niet ver bij Westerbork vandaan.
Aangezien ik op vrijdag had besloten om niet te gaan wandelen, moest er meer reistijd worden ingecalculeerd om mij op te halen en weg te brengen.

Zaterdag 17 oktober, van Norg naar Rolde, 29 km
We reizen vanuit Zoetermeer met de auto naar mijn beginpunt van deze dag en dat is Norg. Onderweg veel regen!
De start is bij de Margarethakerk.
Eenmaal aan de wandel is het droog en blijft het ook droog.
Ik moet vandaag wederom constateren dat ik alle zeilen moet bijzetten om de route goed te kunnen volgen. De beschrijving in de gids is niet altijd duidelijk en/of compleet. De markeringen onderweg ontbreken op cruciale plaatsen. De wandelroute is beschreven, de omleidingen voor de fietsers is niet beschreven maar onderweg met markeringen aangeduid. Daar waar fietsers geen gebruik kunnen maken van de wandelroute is een dubbele markering gebruikt met de juiste richting voor de wandelaar en voor de fietser. Deze markeringen ontbreken onderweg niet!
De plattegrondjes in de gids zijn voor mij heel duidelijk en goed bruikbaar. De gids zelf vind ik prettig in gebruik (qua omvang, spiraalband).

Vandaag loop ik 3 x anders dan gepland: ik bevind me midden op de heide (met uitzicht op enkele grafheuvels) maar volgens de plattegrond moet ik de rand van de heide volgen en nu dwaal ik steeds verder af. Weer terug om alsnog langs de rand van de heide, tussen een kudde Hooglanders door, mijn pad te vervolgen.
De 2e keer omdat het modderpad wat ik in moet slaan, zo modderig is dat ik besluit om hier even verderop de omleiding voor fietsers te volgen.
De 3e keer omdat ik een afslag naar een zandpad had gemist.
3 x 1 km extra gelopen; dat tikt lekker aan!

De paden in de bossen zijn erg nat en soms glibberig dankzij de regenval van de laatste dagen.
De route voert langs enkele (middelgrote) hunebedden, een imposante begraafplaats en de nodige grafheuvels. De kerken waar ik langsloop zijn gesloten.
Ik vind het een mooie route met veel afwisseling(bossen, heide, vennen, langs een kanaal en door kleine dorpjes)
Halverwege de route kom ik door het plaatsje Vries en loop langs de Bonifatiuskerk.

Aan het einde, bij de Jacobuskerk in Rolde, staat M. al op me te wachten. We eten een frietje in het dorp en zoeken dan ons tijdelijke onderkomen op in Orvelte.

Zondag 18 oktober, van Rolde naar Westerbork, 26 km
Na een prima overnachting en een voortreffelijk ontbijt, brengt M. mij naar de Jacobuskerk in Rolde. In tegenstelling tot alle verwachtingen regent het flink door.
Ik steek me dan ook direct in poncho, om me te beschermen tegen de stromende regen. De kerk stroomt vol met kerkgangers, dus die laat ik links liggen. Ik vergeet dat er dichtbij nog enkele hunebedden zijn en kom er ook niet langs.
In Rolde loop ik door straatjes die ik nog herken van het Pieterpad (van meer dan 25 jaar geleden!!).
Vanwege de regen heb ik foto's van de routes op de telefoon gezet en dat werkt goed.
Een nat grasveld levert al snel natte voeten op. Ik heb oude, bijna versleten, wandelschoenen aan. Met de nieuwe heb ik gisteren toch weer een blaartje gelopen dus maar weer even afgeplakt met compeed. Verder geen last meer van gehad.
De wandelroute langs het Amerdiepje is erg modderig, ik kies hier voor de omleiding voor fietsers. Ik ontmoet hier wandelaars die een georganiseerde tocht lopen vanuit Ekenhaar. Behalve deze 2 wandelaars kom ik later nog 1 fietsster tegen, verder niemand.

Ik kom nu in de buurt van Kamp Westerbork. Ik heb met M. de afspraak gemaakt dat we hier eventueel samen naar toe zouden gaan, als het voor beiden zo uitkomt.
Ik ben hier echter weer aan het dwalen en de paden zijn modderig. Ik ben er voorbij voordat ik het weet. Bovendien is het pas over 1 uur geopend en vind ik het niet iets wat je "even tussendoor" moet bezoeken. Andere keer dan maar.
De imposante uitkijktoren beklim ik wel, de treden van de stalen trappen zijn spekglad maar ik kom heelhuids weer beneden. Vanaf het hoogste punt had ik al gezien dat het volgende wandelpad ook weer veel te modderig is en er staan flinke plassen. Ik kies weer voor de fietsersroute, dat is een omleiding maar loopt veel sneller.
De laatste kilometers gaan nu naar het plaatsje Westerbork. Voetpad gemist, ik bevind me op de fietsroute die deze keer korter is dan het voetpad.

Ik heb genoten van de mooie omgeving maar heb wel enige hinder ondervonden van de stilte om me heen. Ik mis vandaag de Reuring van een stad of dorp, ontmoetingen onderweg en gelegenheden om (binnen) te kunnen rusten. De regen, de grafheuvels en de hunebedden hebben er ook al geen vrolijke boel van weten te maken.

Vrijdag 24 oktober, Westerbork - Ruinen, 27 km
Na een bericht op het forum dat ik het op zondag een eenzame wandeling heb gevonden, heeft zich voor vandaag een reisgenoot gemeld. Vanaf Spier heb ik gezelschap tot aan Ruinen. Diegene (een Friezin) heeft haar auto in Ruinen geparkeerd en is per fiets naar Spier gereden.
Ondertussen ben ik op weg naar Westerbork. De treinreis verloopt erg voorspoedig en ik hoop dat het vandaag gaat lukken om, voor aanvang van de avondspits, weer in te kunnen checken bij de NS want anders gaat me dat veel geld kosten. Je mag wel in de spitsuren reizen maar moet dan wel voor de start van de spits(16.00 uur) hebben ingecheckt. Na de spits (18.30 uur) reizen kan ook maar dat vind ik te laat voor vandaag.

Rond 9.15 uur ben ik in Westerbork en kan de wandeling een aanvang nemen. Het is een droge dag vandaag met aangename temperaturen om te wandelen.
In Westerbork is er al direct onduidelijkheid over de te volgen route. De routebeschrijving en de markering zijn niet met elkaar in overeenstemming dus dan maar de plattegrond raadplegen. Mooi, een pad van 5 km lang mag ik volgen. Een normaal geasfalteerd pad, heerlijk!!
Ik kom door Makkum (nee, niet het Friese Makkum) en daar voorbij kom ik 2 wandelaars tegen die, net als ik, het Jacobspad bewandelen. We hebben een kort gesprek(hun tempo ligt te laag voor mij). Eén van de dames heeft dezelfde ambitie als ik, namelijk ooit gaan pelgrimeren naar Santiago. Ik loop weer verder en ga de heide op. Hier volgt een smal en zanderig pad met de nodige koeien op het pad.
Nee, vandaag laat ik de koeien voor wat ze zijn en besluit, voor de zoveelste keer, om de fietsroute te volgen. Deze gaat ook door een begrazingsgebied maar geen wild vee meer op mijn pad! Ik kom de 2 dames weer tegen, zij twijfelen sterk of ze het pad in zullen gaan, waar ik meerdere koeien heb aangetroffen.

Ik heb ondertussen contact met de Friezin en zij blijkt al in het bezoekerscentrum in Spier te zijn. Nog even en ik ben er ook!
Samen drinken we een bak koffie en gaan daarna het Jacobspad op. Zij weet hier heel goed de weg en weet me zelfs te vertellen dat de (bijna recht toe-recht-aan) fietsroute hier meer op een pelgrimsroute lijkt dan de (kronkelige) wandelroute. De keuze is dus snel gemaakt, we gaan voor de fietsroute. En deze keer levert dat geen extra kilometers op, integendeel!! Het scheelt de nodige kilometers en dat is best fijn, want dat vergroot mijn kansen om de geplande bus en/of trein te halen.
De Friezin vind dat ik mezelf teveel druk opleg, o.a. door de beperkte tijds-investering maar ook door mijn behoefte om iedere keer weer op pad te gaan teneinde weer een etappe te kunnen lopen.
ppppffffff.......waar bemoeit zij zich mee. :icon_mrgreen:

Het mooiste stuk voor vandaag is toch wel het pad, dwars door het Nationaal Park de Dwingelderveld. Fraaie uitzichten en een bonte verzameling van runderen en een kudde schapen met schaapherder met hond. Het is een vrij lang pad maar echt schitterend om te lopen en natuurlijk schitterend nazomerweer!!
Een volgend bezoekerscentrum levert een stempel op in mijn boekje, de Friezin heeft me op die mogelijkheid gewezen waarvoor mijn dank!
Via Engeland lopen we nu recht op Ruinen aan. Eindpunt voor vandaag is de Mariakerk. Een rondje om de kerk, want er is nog tijd voordat de bus vertrekt. Sterker nog, ik heb de bus van een half uur eerder, ik ben op tijd! Geen gehaast vanmiddag en dat heb ik dan toch wel aan de Friezin te danken. Zij heeft mij geleerd om de kortste route te nemen als er zich meerdere alternatieve routes voordoen.
Nooit omlopen op een Pelgrimspad als dat niet strikt noodzakelijk is!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 28 Okt 2015, 19:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag. :icon_biggrin:
Je leert het wel, je bent al goed op weg om een pelgrim te worden :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 28 Okt 2015, 19:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Mooi verslag. :icon_biggrin:
Je leert het wel, je bent al goed op weg om een pelgrim te worden :icon_mrgreen:

Ik heb nog geen mantel. :icon_mrgreen:
Wel een hele mooie Jacobsschelp. M. heeft de schelp een mooi plekje gegeven tussen de andere schelpen.
Als de tijd rijp is, dan mag ie mee op reis. :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.