Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2015, 22:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Cornelia schreef:
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Vrijdag 13 km gelopen van St. Jacobiparochie naar Nieuwe Bildtzijl.
Zaterdag 21 km gelopen van Nieuwe Bildtzijl naar Holwerd.
(Zondag 35 km gefietst met Marianne).
Vandaag 26 km gelopen van Holwerd naar het Lauwersoogbos. Vandaag samen met Liana gelopen. Dat was erg gezellig en de dijkjes(22 km!!) zijn bedwongen.
Tot nu tot alle dagen prima wandel- en fietsweer geweest.

Verslagen zullen vermoedelijk zondag volgen.


Hier al vast een fotoverslag :icon_biggrin:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LVEK4ZHE

Genietend van de foto's constateer ik dat de kuststreek van het IJsselmeer en het Markermeer wel heel erg op die van de friese kust lijkt.
Die bebouwing langs de dijk is hier precies hetzelfde.

Dat heet toch West-Friesland :icon_mrgreen:

:icon_wink:

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2015, 10:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Erg leuk geschreven. Liana!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2015, 15:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Erg leuk geschreven. Liana!

Bedankt :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2015, 16:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leuk verslag en leuke foto's Liana!

Vandaag 30 km gelopen, tot Pieterburen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2015, 15:19 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Je treft het niet met weer deze week. Hopelijk heb je lood in de schoenen dan waai je niet weg.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2015, 16:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
hein schreef:
Je treft het niet met weer deze week. Hopelijk heb je lood in de schoenen dan waai je niet weg.


Ik heb ontzettend mazzel met het weer. :icon_biggrin:
Vrijdag, zaterdag en maandag: op een spatje na is het droog gebleven.
Woensdag een bui, terwijl ik mijn rust had. Verder 2 kleine buitjes, het zou veel erger worden volgens de voorspellingen!
Vandaag is een mindere dag maar loop ik niet. :icon_mrgreen:
Morgen mijn laatste wandeldag, wordt goed wandelweer.
Temperatuur hele week al prima en met de wind valt het tot nu toe mee.
(Met dat laatste is Marianne het niet eens :icon_rolleyes: ).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 19 Sep 2015, 15:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vrijdag 11 september, St. Jacobiparochie - Nieuwe Bildtdijk, 13 km
Vandaag, met een tussenstop en een warme ontvangst in Warmenhuizen (dank daarvoor!) naar St. Jacobiparochie gereisd en vanaf daar alvast een stukje gelopen. Het was de bedoeling pas op zaterdag te lopen, maar gezien de weersverwachtingen voor aankomende week(regen, harde wind, onweer) nu alvast op pad gegaan voor de 1e 13 km.

Via een schelpenpad en een asfaltweg kronkelt de weg naar de Waddenzee. Daar aangekomen is het niet moeilijk om de juiste route te volgen: recht toe, recht aan. Wel kan er afwisselend gelopen worden: boven op de (gras) dijk met veel schapen en schitterende uitzichten, onder aan de dijk aan de Waddenzeekant (mits het pad niet te schuin afloopt) of benedendijks landzijde.

Ik volg de dijk zo'n 8 km en probeer dan via een landweg de verkeersweg te bereiken. Op een waarschuwingsbord staat te lezen: "gebied betreden op eigen risico vanwege loslopend vee". Er staan wat koeien op het pad, maar die kiezen al snel het hazenpad. Op de verkeersweg aangekomen, blijkt dat Marianne onderweg is. Ik loop door tot Nieuwe Bildtzijl en heb dan 13 km afgelegd.
Met de auto gaat de reis verder naar onze vakantiebestemming aan het Lauwersmeer.

Zaterdag 12 september, Nieuwe Bildtdijk - Holwerd, 22 km
In de ochtend hebben M. en ik eerst een bezoek gebracht aan de Groate Kerk in St. Jacobiparochie. Door enthousiaste vrijwilligers zijn we door de vogelexpositie geloodst en hebben daarna het Pelgrims Informatie Centrum bezocht.
Hier heb ik een ontmoeting met een jongeman die in november zijn tocht naar Santiago wil gaan beginnen, bij deze kerk!
Hij kiest om 2 redenen voor de maand november: hij ziet een extra uitdaging in het lopen onder extreme weersomstandigheden. Bovendien is uitstel, om gezondheidsredenen, geen optie voor hem.
Ik word hier stil van!

Na dit bezoek word ik door M. afgezet in Nieuwe Bildtdijl. Het blijkt mogelijk om hier direct door te steken naar de Waddenzeedijk, het vee kan ik met rust laten.
Ik volg de dijk enkele kilometers en loop iets te ver door, maar ontdek al snel dat ik ook op een andere manier weer op de route kan komen.
Langs 8 windmolens en na enkele omzwervingen bereik ik Ferwerd. Het hele dorp is versierd met vlaggetjes (buurtfeest?).

Na een korte rust op een bankje gaat de voetreis verder.
Via Blija kom ik weer op de Waddenzeedijk en wandel de dijk af tot Holwerd, vlak bij de Veerdam waar de boot naar Ameland vertrekt. Ik heb er dan 22 km opzitten en vind het genoeg voor vandaag.
Het is de hele tijd droog gebleven. De nieuwe schoenen hebben 1 blaartje opgeleverd.
Maandag toch maar weer even de oude schoenen aantrekken.

Maandag 14 september, Holwerd - Lauwersoog, 26 km
De weersverwachtingen beloven weinig goeds, maar er wordt toch gewandeld.
Samen met een echte Friezin! We worden eerst naar Holwerd vervoerd waar we direct de dijk op gaan. Er staat ons maar liefst 22 km dijk te wachten. Vandaag wordt merendeels boven op de grasdijk gelopen. De schapen gaan vanzelf opzij, ook zij vormen een lint van bijna 22 km. De Waddenzee en het buitendijkse land met grazend vee, het ziet er allemaal schiterend uit. De kilometers vliegen onder onze benen door.

We rusten, na 9 km dijk, op een bankje naast de kerk en begraafplaats in het rustieke Wierum.
Een binnenrust volgt in het volgende dorp (Moddergat), 4 km dijk verderop.
De poffertjes smaken goed en ik proef een stukje Friese oranjekoek.

Een spatje regen is alles wat ons ten deel valt uit het overdrijvende wolkendek.
Nadat we Moddergat hebben verlaten, stieren we de dijk weer op en zien ons volgende doel al liggen: Lauwersoog. Voordat we de sluizen bij Lauwersoog bereiken, mogen we nog zo'n 8 km van de dijk genieten. De sluizen blijven dicht, net als de sluizen van boven.
Wat hebben we een mazzel met het weer, het blijft droog en het voelt best warm aan.

In verband met de onweersdreiging houden we wel "weeronline" in de gaten.
Na een korte rust aan de vissershaven van Lauwersoog lopen we het laatste stuk door het bos nabij Lauwersoog.
Ik laat Fryslan voorgoed achter me en word Groningen binnengeloodst.
Marianne haalt ons met de auto op maar dat is deze keer maar een klein stukje want we bivakkeren nabij het Lauwersmeer.

De Friezin drinkt nog wat met ons mee maar gaat dan op huis aan, want J. heeft een bonenmaaltijd klaar staan.
Bedankt voor de gezelligheid en ondersteuning onderweg en natuurlijk ook voor het voorwerp wat ik met me mee zal dragen tijdens mijn Jacobswandelingen.

-wordt vervolgd-


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 19 Sep 2015, 19:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Jacobus zal goed op je passen :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2015, 10:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Woensdag 16 september, Lauwersoog - Pieterburen, 30 km
Na een wandeling op maandag, met 22 km dijk en een klein stukje bos, is het vandaag een dijkloze route.
Het belooft slecht weer te worden. Ik hoor de regen al tegen het raam kletteren als ik wakker word.
Gewapend met regenkleding (en droge kleding mee), ga ik op stap voor deze etappe.
Er is direct al onduidelijkheid over de route. De markeringen in het veld zijn tegenstrijdig met die in de routegids. Aangezien de markeringen onderweg altijd als eerste worden aangepast, besluit ik om deze te volgen. Maar er staat ook dat het fietspad in de richting die ik wil lopen, verderop, is afgesloten. Ik waag het er maar op.

De route gaat de 1e 3 km dwars door een militair oefengebied. Er wapperen rode vlaggen en er brandt een rode lamp. Dit betekent dat ik me strikt aan de route moet houden (niet van het fietspad mag afwijken), anders kan het levensgevaarlijk zijn (staat op de waarschuwingsborden). In het oefendorp Marnehuizen zie ik militaire bewegingen en ik steek ook af en toe een tankpad over.(brede zandweg voor rupsvoertuigen).
Niet fijn lopen......als het dan ook nog zachtjes begint te regenen......

Als ik het militaire terrein verlaat zie ik weer dat het fietspad ergens afgesloten zou zijn en dat klopt want er zijn werkzaamheden aan het betonnen fietspad.
Ik heb geen zin om terug te gaan over het militaire terrein dus hoop ik op een vrije doorgang. Gelukkig hebben de werklui begrip voor mijn situatie en mag ik langs en over de obstakels verder wandelen richting Vierhuizen.

Vanwege de verwachte regen heb ik de routebeschrijving gefotografeerd en op mijn telefoon gezet. Dit blijkt vandaag goed te werken, ik kan de routegids in de rugzak laten.
De (beginnende) blaar op mijn voet had ik afgeplakt met compeed en ook dat werkt goed. Ik voel er niets van en de blaar wordt niet groter.
Er vallen een paar kleine buitjes maar daar heb ik weinig hinder van.
Als het (1,5 km voor Leens) iets serieuzer gaat regenen, trek ik de poncho aan. In Leens ga ik op zoek naar een rustplek en die vind ik bij de plaatselijke banketbakker. Ik heb 18 km gelopen en raadpleeg "weeronline". Het eind van de bui is in zicht en ik ben weer opgedroogd. Gelaafd met voedsel en drank vervolg ik mijn wandeling.

Verderop, bij een boerderij, is het een zoekplaatje en maak ik wat omzwervingen voordat ik me weer op de juiste route bevind.
Een automobiliste biedt mij een lift aan (zie ik er zo beroerd uit?) maar ik ga niet met vreemde dames op stap.

Overigens, ik kies vanaf Leens voor de Waddenvariant. Deze route zal zoveel mogelijk de Waddenzee volgen (al zal ik daar vandaag nog niets van merken).
De hoofdroute gaat meer binnendoor. Ik heb natuurlijk nog wel even naar de weersvooruitzichten voor komende vrijdag gekeken, wanneer ik met het volgende gedeelte verder wil gaan. Bij veel wind en regen zou ik waarschijnlijk voor de hoofdroute gekozen hebben.
Beide routes komen uiteindelijk weer samen in Uithuizen.

Het lopen gaat verder wel lekker en ik ben al aardig op weg naar Pieterburen. Er volgt een kruispunt waar het Pieterpad erbij komt en vanaf hier lopen beide routes de laatste 2 km nagenoeg gelijk op.
Een gek idee, dat ik hier in de jaren 80 ook al eens gelopen moet hebben (Pieterpad).
In Pieterburen ben ik vaker geweest (wadlopen) en ook de Zeehondencrèche is door mij al eerder bezocht.
Een mooi punt om te stoppen met de wandeling en even rond te kijken in Pieterburen totdat M. mij weer ophaalt met de auto.

Vrijdag nog 1 dagje lopen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2015, 15:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vrijdag 18 september, Pieterburen - Uithuizen, 25 km
In Pieterburen zet ik eerst een groep "Pieterpadsters" op de foto bij een Pieterpadmonument.
Ze hebben bij hun Pieterpaddebuut mooi weer.
Dat mooie weer heb ik natuurlijk ook. Zonnig en de jas hoeft niet aan.
Ik had woensdag gekozen voor de Waddenvariant en dat houdt voor vandaag in dat ik 12 km mag dijklopen, heerlijk!!!
De 1e 5,5 km gaan via Westernieland naar de Waddenkust.
Er is een aflandige wind dus ik blijf lekker aan de Waddenzeezijde lopen met af en toe even een stukje grasdijk tussendoor.

De hekjes op het pad hebben verticale spijlen en dat maakt het voor mij lastig om er over heen te klimmen. Sommige hekjes zijn gemakkelijk te openen en bij de gesloten hekwerken moeten halsbrekende toeren worden uitgehaald om veilig en zonder kleerscheuren de andere kant te bereiken.
Bij ieder hekwerk staan 10-tallen schapen het schouwspel gade te slaan.

Na 6 km dijk is er een bruin cafe. Hier vandaan starten enkele wadlooptochten. Ik geniet hier van de rust en ga dan op pad voor de volgende 6 km dijk. In de verte zie ik de Eemshaven en het Duitse Waddeneiland Borkum. Dit is voor de volgende keer. Ik verlaat de dijk en via nog een (slaper) dijk en een poldergebied kom ik aan in Uithuizen.
Hier wijk ik af van de route omdat ik wil eindigen bij de Jacobus de Meerdere kerk, vanwaar volgend weekend wordt gestart voor de Tocht om de Noord. Voor nu is het 1 km extra lopen.

Ik hoopte dat de kerk geopend zou zijn maar dat bleek helaas niet het geval te zijn.
Ik maak nog wel een foto van het Jacobsmonument aan de voorzijde van de kerk.
Net als in St. Jacobiparochie staat ook in Uithuizen een route uitgetekend naar Santiago de Compostella. Beide gemeenten "claimen" dat in hun plaats de officiële start is voor de tocht naar Santiago.
Ik heb afgelopen week de verbinding tussen beide Jacobswegen gelopen.
Met de Tocht om de Noord start automatisch dit Jacobspad voor mij. Het gehele pad wil ik in 2015 nog lopen.
In het 1e kwartaal van 2016 wil ik het Jabikspaad vanuit St. Jacobiparochie bewandelen.
Voor het Nederlandse Kustpad heb ik nog 1 weekend nodig. De eerstvolgende 8 km zijn nagenoeg gelijk aan de 1e 8 km van de Tocht om de Noord, dat scheelt weer.

Onze laatste nacht brengen we door in een hotel in Paterswolde. Van daaruit reizen we de volgende dag huiswaarts, deze keer met een gezellige tussenstop in het mooie plaatsje Nijeveen. Met dank voor de ontvangst en heerlijke traktatie aan onze wandelvrienden, die we via de digitale wereld hebben leren kennen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2015, 16:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Martin, ik heb weer genoten van je verslagen en via afstandmeten.nl heb ik even digitaal met je meegelopen.
Veel succes zaterdag vanuit Uithuizen.
Misschien ontmoeten wij elkaar nog als ik vanuit Wirdum de 25 km. loop naar Groningen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2015, 16:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Cornelia schreef:
Martin, ik heb weer genoten van je verslagen en via afstandmeten.nl heb ik even digitaal met je meegelopen.
Veel succes zaterdag vanuit Uithuizen.
Misschien ontmoeten wij elkaar nog als ik vanuit Wirdum de 25 km. loop naar Groningen.

Ik vind het leuk om te lezen dat je van de verslagen hebt genoten. :icon_biggrin:
Jij/jullie natuurlijk ook alvast veel succes komende zaterdag!
Wie weet treffen we elkaar ergens onderweg of bij de finish, zou zeker leuk zijn!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2015, 17:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1547
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Martin, bedankt voor je verslagen. Altijd leuk om te lezen.
Ook ik heb vandaag weer eens gewandeld en ben gadegeslagen door tientallen schapen. Heel herkenbaar.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2015, 20:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk om te lezen, jammer voor jou dat het Kustpad er bijna op zit. Daarna moet je het binnenland in :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 5: Nederlandse Kustpad
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2015, 20:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuke verslagen Martin en gezellig dat je al die wandelvrienden hebt ontmoet in 1 week tijd!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.