Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 16 Apr 2024, 18:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 23 Feb 2015, 21:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6717
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Cornelia schreef:
Jeltsje schreef:
Mooi verslag, jammer van de regen.

Inderdaad, weer genoten van je verslag.
Wil alleen even recht zetten dat je aan het begin geen stropers tegen kwam maar jagers.
Stropers doen het in het geniep en niet op klaarlichte dag.

Dank voor de aanvulling/correctie!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 23 Feb 2015, 22:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk om je verslag weer te lezen, jammer van het slechte weer. Hopelijk met de volgende wandeldag weer beter weer!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 06:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6717
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Leuk om je verslag weer te lezen, jammer van het slechte weer. Hopelijk met de volgende wandeldag weer beter weer!

Dank je, Aike!
Ik ben inmiddels onderweg naar Brabant voor weer een volgende etappe.
De weersvoorspellingen zijn niet echt geweldig, maar vooruit.........ik ben straks lekker buiten....... :icon_lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 07:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7554
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
een mooie wandel etappe gewenst

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 08:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6078
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
joyke schreef:
een mooie wandel etappe gewenst

Ja Martin, veel plezier (in je eentje), wandel ze!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 12:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Net erachtergekomen dat ik ernstig achter liep met jouw Maaspad avonturen. Bijgelezen va 7 feb. En lees nu dat je vandaag weer een etappe doet? Is dat die etappe die ik mee wilde lopen? Want die mis ik eigenlijk. Iets van Denbosch-Heusden? Of heb je de etappes verandert?

Kijk al uit naar het volgende verslag en hoop dat je het een beetje droog gehouden hebt..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 13:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Veel plezier vandaag!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 16:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6717
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Net erachtergekomen dat ik ernstig achter liep met jouw Maaspad avonturen. Bijgelezen va 7 feb. En lees nu dat je vandaag weer een etappe doet? Is dat die etappe die ik mee wilde lopen? Want die mis ik eigenlijk. Iets van Denbosch-Heusden? Of heb je de etappes verandert?

Kijk al uit naar het volgende verslag en hoop dat je het een beetje droog gehouden hebt..


Jij had aangegeven den Bosch-Waalwijk mee te willen lopen. Dit ging niet door vanwege je geplande KM in Winterswijk.
Ook kwamen de data die ik noemde jou niet goed uit.
Omdat er verder niemand zou meelopen, heb ik de etappes anders ingedeeld. Ik heb vorige keer gelopen tot Oud-Heusden en dat was al een deel van de etappe die je wilde meelopen. Dat truckerscafe had ons startpunt kunnen zijn.
Vandaag heb ik gelopen tot Raamsdonksveer, voorbij Waalwijk.
Dank voor de sms-jes!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 18:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6717
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Maaspad, etappe Oudheusden - Raamsdonksveer, afstand ruim 32 km
Vandaag heb ik weer een etappe gelopen van dit mooie Maaspad.
Omdat ik met de trein reis en in het bezit ben van een kortingskaart, is het van belang om bij de planning van de reis en de wandeling, rekening te houden met de beperkte reistijd.

In Zoetermeer stap ik om 5.40 uur in de trein en daardoor ben ik al om 7.40 uur in Oudheusden.
De 1e 500 meter gaan over het fietspad langs een verkeersweg en dat loopt niet lekker. De drukte verwacht ik hier niet maar is er dan toch.
Maar gelukkig mag ik afbuigen naar rechts en kom dan op een heel stil fietspad terecht(weer niet goed haha). Het fietspad loopt door het natuurgebied Hooibroeken, dit is een gevarieerd bos en ik geniet van de vele vogelgeluiden.

Dan volgt een fietspad langs de Elswoutse Wielen. Dit zijn een 20-tal plassen(wielen genaamd) die zijn ontstaan vanwege dijkdoorbraken van de Maas in vroegere tijden. Dit is een schitterend stukje om te lopen. Bovendien schijnt de zon en het is (nog steeds) droog. Het fietspad is op sommige stukken wel verraderlijk glad, maar ik blijf overeind.
Ik passeer de A59 en dan volgt een fietspad naar Waalwijk. Veel schoolgaande jeugd is onderweg dus oppassen geblazen, zeker in combinatie met de gladheid.
Dit fietspad is lang en ongezellig om te lopen. In Waalwijk is het eindpunt van de 14e etappe en begin ik aan de 15e etappe. Ik heb inmiddels ruim 10 km afgelegd en ik vind het nog te vroeg om te rusten. Dus ik loop door. De Maas heb ik nog niet gezien vandaag en dat vind ik jammer. De omloop naar Waalwijk had voor mij niet gehoeven.

Ik verlaat Waalwijk via (wederom) een oversteek over de A59. en weer wat saaie fietspaden. Met de pont steek ik de Maas over, al heet het hier geen Maas meer, maar Bergsche Maas. In de 19e eeuw is deze nieuwe verbinding (tussen de Maas bij Heusden en de Amer bij Geertruidenberg) gegraven over een afstand van 25 km. De oorspronkelijke Maas werd afgedamd. Alles met het doel voor een betere doorstroming van het Maaswater, om overstromingen in dit gebied zoveel mogelijk te voorkomen. Het veer Waalwijk-Drongelen is gratis dankzij de Maasmondwet uit 1883. Om te voorkomen dat het gebied ten noorden van Waalwijk door de aan te leggen Bergsche Maas geïsoleerd zou raken, werd besloten dat de oversteek kosteloos moest zijn.

Aan de overzijde van de Bergsche Maas ligt Drongelen. Hier heerst rust(op wat agressief klinkend hondengeblaf na!!) en geniet ik weer van de route in optima forma!! Er staat in Drongelen een picknickbankje dus de keuze is snel gemaakt: tijd voor koffie en een boterham. Niet te lang want de afkoeling gaat snel.
Heb er nu zo'n 16 km opzitten.

Ik wandel een stuk aan de Gelderse kant van de Bergsche Maas en dat loopt lekker. De zon schijnt ook nog steeds en het is niet echt koud.
Opnieuw met een pont mee, terug naar Brabant. Ook deze pont kost me niks, dankzij die hele oude wet.
Ik passeer een monument ter nagedachtenis aan de veldslag die hier is geleverd in de 2e Wereldoorlog. De Bergsche Maas was hier een belangrijke schakel tussen het bezette en het reeds bevrijde Nederland.

Door afdammingen van de Maas zijn er in deze regio 3 Oude Maasjes ontstaan, dit waren oorspronkelijk de hoofdbeddingen van de Maas. Ik loop langs 1 van die Oude Maasjes(parallel aan de Bergsche Maas) en kom dan uit in het plaatsje Waspik, na eerst nog de A59 te hebben overgestoken. Hier ook weer even een buitenrust(op 28 km) en snel weer verder, het begint namelijk te regenen. En niet zo'n beetje ook. Poncho gaat aan. Deze keer heb ik een waterafstotende broek aan en dat houdt wel het een en ander aan regenwater tegen gelukkig.
Vervolgens mag ik nogmaals de A59 oversteken, ben daar eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee!
Vlak voordat ik Raamsdonksveer binnenloop, passeer ik ook nog de A27!!!
Het eindpunt van deze etappe is officieel in het volgende dorp, Geertruidenberg. maar dat vind ik niet handig in verband met het schaarse openbaar vervoer in deze plaats.

In het centrum van Raamsdonksveer stap ik op de bus, nadat ik me eerst van mijn poncho heb bevrijd en de nattigheid van me heb afgeslagen.
Het weer is erg meegevallen, het laatste uur in de regen staat in contrast met de 5 uur die ik droog heb weten te houden.
Ik voel onder mijn linkervoet irritatie en hier blijkt een blaartje te zitten. Vanmorgen was ik wat nonchalant met het afplakken van het compeed op de voetzolen, eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen. De voet de volgende keer beter beschermen met compeed en dan komt het weer helemaal goed.

De route voor vandaag vind ik de minste , tot nu toe, van het hele Maaspad. Lange, rechte wegen/fietspaden waar niet overal veilig kan worden gelopen. De Maas heb ik weinig gezien en ik begrijp de uitwijk naar Waalwijk niet.
Uiteindelijk is het overwegend toch wel een mooie dag geweest, niet in het minst omdat ik weer lekker ben opgeschoten met het Maaspad.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 20:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Je gaat best hard, volgens mij haal jij je doel wel voor dit jaar, toch?
Leuk verslag weer, fijn dat je het grotendeels droog hebt gehouden ondanks de slechte voorspellingen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 20:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6717
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Je gaat best hard, volgens mij haal jij je doel wel voor dit jaar, toch?
Leuk verslag weer, fijn dat je het grotendeels droog hebt gehouden ondanks de slechte voorspellingen.


Mijn doel was en is om het Maaspad in zijn geheel te hebben gelopen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dit ga ik makkelijk halen. Waarschijnlijk rond ik het Maaspad in april al af.
Dit geeft mij ruimte om tijdelijk wat meer georganiseerde tochten te lopen.

In september start ik dan met Nederlandse Kustpad deel 3.
Van deel 1 en deel 2 wil ik eerst nog wat aftakkingen/verlengingen lopen om het te completeren. Ook dat gaat nu makkelijk lukken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2015, 21:24 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Je gaat best hard, volgens mij haal jij je doel wel voor dit jaar, toch?
Leuk verslag weer, fijn dat je het grotendeels droog hebt gehouden ondanks de slechte voorspellingen.


Mijn doel was en is om het Maaspad in zijn geheel te hebben gelopen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dit ga ik makkelijk halen. Waarschijnlijk rond ik het Maaspad in april al af.
Dit geeft mij ruimte om tijdelijk wat meer georganiseerde tochten te lopen.

In september start ik dan met Nederlandse Kustpad deel 3.
Van deel 1 en deel 2 wil ik eerst nog wat aftakkingen/verlengingen lopen om het te completeren. Ook dat gaat nu makkelijk lukken.

leuk verslag Marko,ik denk dat na het Pieterpad toch eerst het Airbornepad aan de beurt is.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2015, 14:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Marko schreef:
fhd schreef:
Net erachtergekomen dat ik ernstig achter liep met jouw Maaspad avonturen. Bijgelezen va 7 feb. En lees nu dat je vandaag weer een etappe doet? Is dat die etappe die ik mee wilde lopen? Want die mis ik eigenlijk. Iets van Denbosch-Heusden? Of heb je de etappes verandert?

Kijk al uit naar het volgende verslag en hoop dat je het een beetje droog gehouden hebt..


Jij had aangegeven den Bosch-Waalwijk mee te willen lopen. Dit ging niet door vanwege je geplande KM in Winterswijk.
Ook kwamen de data die ik noemde jou niet goed uit.
Omdat er verder niemand zou meelopen, heb ik de etappes anders ingedeeld. Ik heb vorige keer gelopen tot Oud-Heusden en dat was al een deel van de etappe die je wilde meelopen. Dat truckerscafe had ons startpunt kunnen zijn.
Vandaag heb ik gelopen tot Raamsdonksveer, voorbij Waalwijk.
Dank voor de sms-jes!



Dank voor de heldere uitleg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2015, 14:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
En dank weer voor je verslag.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2015, 16:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6717
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
En dank weer voor je verslag.

Graag gedaan. Ik was toevallig lekker vlot deze keer, heb het gisteren maar gelijk geschreven.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.