Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:21

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hadrian's Wall Path (Muur van Hadrianus)
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2014, 22:24 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2005, 16:29
Berichten: 58
Woonplaats: Velserbroek
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 1000
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Grenslandpad
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: new balance
Mood: Gewoon
Afgelopen oktober met mijn jongste zoon het Hadrian Wall Path gelopen van Bowness on Sollway naar Newcastle. Je kan hem ook andersom lopen maar dan heb je meestal wind en storm tegen. Vliegtuig naar Newcastle, trein naar Carlisle, bus of taxi naar Bowness. Beginpunt Bowness on Sollway, tegen de Ierse Zee aan, eindpunt Newcastle aan de Noordzee. De eerste dag naar Carlisle. De eerste kilometers kan de weg bij vloed onder water staan. De eerste dag zie je nog geen muur. De tweede dag van Carlisle naar Gilsland. Vanaf Banks ga je grote delen langs de Hadrian Wall wandelen. Na Gilsland komt het mooiste gedeelte. Vooral het gedeelte heuvelop-heuvelaf bij de Three Sisters (niet die van the Blue Mountains in Australie) is schitterend. Weinig overnachtingsmogelijkheden onderweg, dus plan die dag van tevoren een B&B. Je maakt niet veel kilometers, zeker niet als het heeft geregend, dan zijn de stenen waarop je stapt glad. En het is veel te mooi om af te raffelen. De volgende dag kwamen we tot Humshaugh/Chollerford, ook een prachtige route met onderweg The Robin Hood Three (Kevin Costner versie), duidelijk herkenbaar. De dag er na tot Heddon on the Wall, bijna alleen langs de provinciale weg, vreselijk saai. Muur sporadisch te zien. Daarna wat meer variatie. De laatste dag tot Newcastle - Walls End voornamelijk wandelen langs The Tyne. Het is weer de bewoonde wereld maar leuker dan de vorige dag.
Slaap- en eetplekken: dag 1 Bowness, Shoregate house. Pub: The Anchor Inn. Dag 2 Carlisle. Grote stad met VVV, dus kies maar. Dag 3 Gilsland, Brookside Village. Pub: Samson Inn. Dag 4 –Twice Brewed Inn aan de provinciale weg. Dag 5 Keelmans Lodge in Newburn. Dag 6. Newcastle. Overige tips: zorg dat je genoeg contant geld bij je hebt. In de dorpen kan je met je normale bankpas of creditcard geen geld opnemen. De mensen zijn enorm gastvrij en behulpzaam. Zoek je slaapplek, vraag het gewoon en ze gaan gelijk voor je bellen. Weinig eet- en drinkgelegenheden onderweg dus neem voldoende mee. Koop water in flessen, het drinkwater smaakt naar chloor. Neem een goede wandelkaart mee. Als je alleen voor de Hadrian Wall komt hoef je enkel dag 2, 3 en 4 te lopen.


Laatst gewijzigd door paul poppen op 03 Mrt 2014, 21:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hadrian Wall
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2014, 22:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
paul poppen schreef:
Afgelopen oktober met mijn jongste zoon het Hadrian Wall Path gelopen van Bowness on Sollway naar Newcastle. Je kan hem ook andersom lopen maar dan heb je meestal wind en storm tegen. Vliegtuig naar Newcastle, trein naar Carlisle, bus of taxi naar Bowness. Beginpunt Bowness on Sollway, tegen de Ierse Zee aan, eindpunt Newcastle aan de Noordzee. De eerste dag naar Carlisle. De eerste kilometers kan de weg bij vloed onder water staan. De eerste dag zie je nog geen muur. De tweede dag van Carlisle naar Gilsland. Vanaf Banks ga je grote delen langs de Hadrian Wall wandelen. Na Gilsland komt het mooiste gedeelte. Vooral het gedeelte heuvelop-heuvelaf bij de Three Sisters (niet die van the Blue Mountains in Australie) is schitterend. Weinig overnachtingsmogelijkheden onderweg, dus plan die dag van tevoren een B&B. Je maakt niet veel kilometers, zeker niet als het heeft geregend, dan zijn de stenen waarop je stapt glad. En het is veel te mooi om af te raffelen. De volgende dag kwamen we tot Humshaugh/Chollerford, ook een prachtige route met onderweg The Robin Hood Three (Kevin Costner versie), duidelijk herkenbaar. De dag er na tot Heddon on the Wall, bijna alleen langs de provinciale weg, vreselijk saai. Muur sporadisch te zien. Daarna wat meer variatie. De laatste dag tot Newcastle - Walls End voornamelijk wandelen langs The Tyne. Het is weer de bewoonde wereld maar leuker dan de vorige dag.
Slaap- en eetplekken: dag 1 Bowness, Shoregate house. Pub: The Anchor Inn. Dag 2 Carlisle. Grote stad met VVV, dus kies maar. Dag 3 Gilsland, Brookside Village. Pub: Samson Inn. Dag 4 –Twice Brewed Inn aan de provinciale weg. Dag 5 Keelmans Lodge in Newburn. Dag 6. Newcastle. Overige tips: zorg dat je genoeg contant geld bij je hebt. In de dorpen kan je met je normale bankpas of creditcard geen geld opnemen. De mensen zijn enorm gastvrij en behulpzaam. Zoek je slaapplek, vraag het gewoon en ze gaan gelijk voor je bellen. Weinig eet- en drinkgelegenheden onderweg dus neem voldoende mee. Koop water in flessen, het drinkwater smaakt naar chloor. Neem een goede wandelkaart mee. Als je alleen voor de Hadrian Wall komt hoef je enkel dag 2, 3 en 4 te lopen.

Mooi beknopt advies =D>


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hadrian Wall
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2014, 00:20 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Deze staat hoog op mijn lijstje "Die-wil-ik-ooit-nog-wandelen", dus ik ben blij met jouw verslag. Heb je ook een idee hoe het zit met de (wild)kampeermogelijkheden op deze route?

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hadrian Wall
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2014, 12:45 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2005, 16:29
Berichten: 58
Woonplaats: Velserbroek
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 1000
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Grenslandpad
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: new balance
Mood: Gewoon
Ik heb alleen een soort boerencamping bij Walton gezien, stelde weinig voor. Het was ook geen kampeertijd meer toen wij er waren. Op internet kwam ik wel een verslag tegen over (wild)kampeerders: http://home.tiscali.nl/pelikoka/pad%20h ... anwall.htm. Ik heb nog een soort dagboek van 10 A4-tjes, incl. foto's. Als het zover komt wil ik dat wel naar je mailen.



liesie73 schreef:
Deze staat hoog op mijn lijstje "Die-wil-ik-ooit-nog-wandelen", dus ik ben blij met jouw verslag. Heb je ook een idee hoe het zit met de (wild)kampeermogelijkheden op deze route?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hadrian Wall
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2014, 14:53 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Apr 2012, 10:53
Berichten: 121
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-D-646
Kilometers gelopen: 4911
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: LAW 11 (Grenslandpad), E2 (15 jarenplan)
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Löwa
Mood: Erg blij
Wat betreft wildkamperen gelden in Schotland de De Scottish Outdoor Access Code: http://www.snh.gov.uk/docs/A309336.pdf

In het kort gezegd komt het er op neer dat je vrijwel overal mag kamperen tenzij:
- Je bij iemand op het erf staat (dus binnen een x aantal meters van bewoning)
- Het een veld betreft met landbouwgewassen
- Je rommel maakt
- Je commerciele aciviteiten onderneemt

Vanuit Schotland begint men zelf zeker bij de Hadrians Wall, Southern Upland Way en de West Highland Way (Zeg maar de 3 meest bezochte trails) te twijfelen of men wildkamperen nog moet toestaan omdat het allemaal wel erg druk word in de zomer... Maar vooralsnog is het dus gewoon geregeld :)

_________________
Life is like walking, only one step at the time, unless you want to fall down...

http://runkeeper.com/user/dunzjos


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.