Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 08:04

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: E2 - Schotland - Southern Upland Way (Straenrer-Melrose)
BerichtGeplaatst: 17 Jan 2013, 09:07 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Apr 2012, 10:53
Berichten: 121
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-D-646
Kilometers gelopen: 4911
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: LAW 11 (Grenslandpad), E2 (15 jarenplan)
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Löwa
Mood: Erg blij
Nog 2 maandjes en het is zo ver... De eerste buitenlandse wandelreis voor ondergetekende...
Besmet met het E2 virus, ga ik samen met Linda (Red: echtgenote) naar Schotland om daar de eerste 120km van the Southern Upland Way (van Straenrer naar Sanquhar) te lopen.

Afbeelding

Nu las ik al dat GSM dekking in Schotland te wensen overlaat... Mijn vraag is dan ook wat jullie zouden meenemen voor het geval er iets misgaat?
Dacht zelf al aan een shelter-tentje en zo'n nood-deken (folie)... Maar vermoedelijk zijn er meer ervaren walkers hier die me gouden tips kunnen geven...

_________________
Life is like walking, only one step at the time, unless you want to fall down...

http://runkeeper.com/user/dunzjos


Laatst gewijzigd door Dunzjos op 27 Dec 2013, 10:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 17 Jan 2013, 10:06 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Als aanvulling op een GSM kun je overwegen een satelliettracker te huren, volgens mij kosten die ook maar een paar euro per dag, te vinden op o.a. http://www.spottracker.nl/ (maar als je googlet naar spottracker huren kun je er wel meer vinden).
Als alternatief voor het tentje kun je ook een tarp overwegen, dat is min of meer een zeil met wat gaten erin. Een stuk lichter, maar ook een stuk minder comfortabel (want open aan de zijkanten) en het opzetten ervan moet je ook even leren en is afhankelijk van de omgeving.
Foliedekens zijn fantastisch, maar vergeet niet dat ze warmte zowel vast als buiten kunnen houden. Het officiële ezelsbruggetje luidt "goud = koud", ik houd het zelf liever op "Koud buiten? Goud buiten!", want dan snap ik tenminste wel wat ik dan met die goudkleurige kant kan doen. Probeer er eentje te vinden die wat groter is, zodat je er met twee personen genoeg aan hebt, niet zozeer vanwege de gezelligheid maar meer vanwege elkaars lichaamswarmte. Normaal gesproken zou ik zeggen dat een simpele regenponcho ook zeer goed werkt tegen afkoeling als het vochtig wordt en/of waait (ik zie ze ook steeds vaker bij hardloopwedstrijden, soms nog in verpakking die je met verkleumde vingertjes echt niet open kunt krijgen), maar aangezien jullie naar Schotland gaan neem ik aan dat je al voldoende regenkleding mee zullen nemen.
Ook kan het erg fijn zijn om als je ergens in een regenbui vast zit even de mogelijkheid hebt om wat warme thee of bouillon te kunnen drinken. Een klein brandertje en een vuurvaste mok is hiervoor voldoende, dan kun je gewoon direct in de mok koken. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Esbit-brandertje, redelijk goedkoop, neemt geen ruimte/gewicht in, maar natuurlijk totaal niet geschikt om een echte maaltijd mee te maken en werkt slecht als er een beetje wind bij komt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 09:57 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Apr 2012, 10:53
Berichten: 121
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-D-646
Kilometers gelopen: 4911
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: LAW 11 (Grenslandpad), E2 (15 jarenplan)
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Löwa
Mood: Erg blij
@Herwin: Spottracker meteen gereserveerd :-)

Heb inmiddels de hele week rond, uberhaupt alle B&B-sites maken het al leuk om dit te plannen:

Dag 1: Trein vanuit Eindhoven naar Schiphol, vliegen naar Glasgow, dan met de bus (ffs: 3 uur) naar Portpatrick. Daar overnachten in Harbour house, op 30 meter van de start van the Southern Upland Way.

Dag 2: Vanaf Portpatrick, een kleine 32km terug richting Straenrer lopen naar New Luce, om daar in het Kenmuir Arms Hotel te overnachten. Dit noemen ze op de site van SUW zelf een "warmlopertje"

Dag 3: Als ik de kaart mag geloven word dit een rustige dag; Vanaf het moment dat we het hotel 1km verlaten hebben gaan we het bos in, om er de komende 26km niet meer uit te komen. Daarna in het niettige Bargrennan logeren in het pitoreske house 'o Hill Hotel

Dag 4: Nu komt er een stukje Schotse behulpzaamheid om de hoek kijken; Het is in die regio dus heel normaal dat je een B&B boekt op 10/15km van het punt waar je aankomt en men vervolgens jou komt ophalen op je lokatie (tegen een kleine vergoeding dat wel). We lopen dus van Bargrennan tot Clatteringshaws Loch (een kleine 33km) en worden daar door de uitbater van The Porridge house (wat zou het ontbijt toch worden??) in St. Johns Town of Dalry opgehaald voor een overnachting.

Dag 5: We worden bij Clatteringshaws Loch teruggebracht en lopen die dag een kleine 30km tot we bij de B729 zijn, we komen door een of twee dorpjes, maar weinig beschaving te vinden rond de route... Ook hier worden we door (dezelfde uitbater) opgehaald voor opnieuw een overnachting in hetzelfde B&B. Voordeel is dat de grote rugtas die dag lekker mag blijven staan :)

Dag 6: Na de dropping op de B729 lopen we door naar Nithsdale Hotel een kleine 30km verderop in Sanquhar.

Dag 7: Transfer met de trein naar Glasgow om daar in de luxe van de suite van het Crowne Plaza hotel nog een dagje Schotland mee te maken (als we niet doodop zijn van de rest van de week).

Dag 8: Op naar het vliegveld en terug naar Nederland :(

Voor de nieuwsgierigen: Kosten per persoon (o.b.v. Vlucht met KLM - Logies+Ontbijt, Glasgow-Portpatrick per bus, Sanquhar-Glasgow 2e klas trein, 2 enkeltjes Eindhoven-Schiphol 2e klas met korting): € 501.50

_________________
Life is like walking, only one step at the time, unless you want to fall down...

http://runkeeper.com/user/dunzjos


Laatst gewijzigd door Dunzjos op 24 Jan 2013, 07:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 14:24 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
veel plezier daar in Schotland, ik vond het er heel mooi toen ik er 5jaar geleden was.
Vond de menden ook gastvrij, voor wat het weer betreft: jemoet mazel hebben.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 14:28 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
herwin schreef:
Een klein brandertje en een vuurvaste mok is hiervoor voldoende, dan kun je gewoon direct in de mok koken. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Esbit-brandertje, redelijk goedkoop, neemt geen ruimte/gewicht in, maar natuurlijk totaal niet geschikt om een echte maaltijd mee te maken en werkt slecht als er een beetje wind bij komt.


Ik ben nog in het bezit van een veldfles van Hare Majesteit, daar zit nog zo'n metalen mok omheen.
Uit die tijd bezit ik nog zo'n esbit brander, maar heb nog geen verkooppunt kunnen vinden voor die esbit-blokjes.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 17:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
hein schreef:
herwin schreef:
Een klein brandertje en een vuurvaste mok is hiervoor voldoende, dan kun je gewoon direct in de mok koken. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Esbit-brandertje, redelijk goedkoop, neemt geen ruimte/gewicht in, maar natuurlijk totaal niet geschikt om een echte maaltijd mee te maken en werkt slecht als er een beetje wind bij komt.


Ik ben nog in het bezit van een veldfles van Hare Majesteit, daar zit nog zo'n metalen mok omheen.
Uit die tijd bezit ik nog zo'n esbit brander, maar heb nog geen verkooppunt kunnen vinden voor die esbit-blokjes.


Is dit soms wat je zoekt?


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 18:04 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Jun 2011, 22:04
Berichten: 177
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam
Leeftijd: 46
Loopnummer 2024: 50-C-074
Kilometers gelopen: 140
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Brooks
Zelf gebruikte ik, toen ik met de rugzak kampeerde, een benzine brander van msr whisperlite. Deze is licht in gewicht want de voorraadfles met benzine wordt gelijk op de brander aangesloten. Benzine is meetsal goed te verkrijgen. En als het onderweg koud is heb je in iedergeval wat warms te drinken/eten.
En laat iemand weten waar je heen gaat en hoe je gaat. En maak ook evt. afspraken over melden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 19:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Wat leuk. Ben heel benieuwd naar je ervaring. Heb ook intresse in wandelen in Engeland, en vooral de E2. Ik wil hem alleen van zuid naar Noord lopen. Terzijnertijd ...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 20:09 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
hein schreef:
Ik ben nog in het bezit van een veldfles van Hare Majesteit, daar zit nog zo'n metalen mok omheen.
Uit die tijd bezit ik nog zo'n esbit brander, maar heb nog geen verkooppunt kunnen vinden voor die esbit-blokjes.


Volgens mij heb ik ze wel eens bij Bever zien liggen, anders kun je bij een legerdump nog wel eens geluk hebben. Dat laatste geldt ook voor de metalen mok.

Arjan67 schreef:
Zelf gebruikte ik, toen ik met de rugzak kampeerde, een benzine brander van msr whisperlite. Deze is licht in gewicht want de voorraadfles met benzine wordt gelijk op de brander aangesloten. Benzine is meetsal goed te verkrijgen. En als het onderweg koud is heb je in iedergeval wat warms te drinken/eten.

Dat wordt pas interessant als je plant om ook echt dingen warm te maken, voor het heel misschien achter de hand houden is het wellicht wat zwaar en duur (want ik geloof dat Jos van plan was om niet echt zijn eigen eten te gaan fabriceren)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 21:26 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Truitje schreef:
hein schreef:
herwin schreef:
Een klein brandertje en een vuurvaste mok is hiervoor voldoende, dan kun je gewoon direct in de mok koken. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Esbit-brandertje, redelijk goedkoop, neemt geen ruimte/gewicht in, maar natuurlijk totaal niet geschikt om een echte maaltijd mee te maken en werkt slecht als er een beetje wind bij komt.


Ik ben nog in het bezit van een veldfles van Hare Majesteit, daar zit nog zo'n metalen mok omheen.
Uit die tijd bezit ik nog zo'n esbit brander, maar heb nog geen verkooppunt kunnen vinden voor die esbit-blokjes.


Is dit soms wat je zoekt?


Ja inderdaad, als ik ze zo zie zou ik haast zeggen dat het aanmaakblokjes zijn voor de BBQ.
heb de pagina opgeslagen onder favorieten, bedankt

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2013, 21:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
http://www.klettersteigshop.nl/esbit-solid-fuel.html

Stuk goedkoper, en ook nog eens zonder verzendkosten.

Andere low-weight-low-budget-oplossing (die ik zelf ooit nog eens wil gaan proberen, maar nog nooit aan begonnen ben): http://andrewskurka.com/2011/how-to-mak ... hol-stove/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2013, 00:39 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Wat een leuke uitdaging! =D> Ik ben heel benieuwd naar je verslag.
De hotels zien er ook gezellig uit.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 25 Jan 2013, 09:54 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Dunzjos schreef:
@Herwin: Spottracker meteen gereserveerd :-)

Heb inmiddels de hele week rond, uberhaupt alle B&B-sites maken het al leuk om dit te plannen:

Dag 1: Trein vanuit Eindhoven naar Schiphol, vliegen naar Glasgow, dan met de bus (ffs: 3 uur) naar Portpatrick. Daar overnachten in Harbour house, op 30 meter van de start van the Southern Upland Way.

Dag 2: Vanaf Portpatrick, een kleine 32km terug richting Straenrer lopen naar New Luce, om daar in het Kenmuir Arms Hotel te overnachten. Dit noemen ze op de site van SUW zelf een "warmlopertje"

Dag 3: Als ik de kaart mag geloven word dit een rustige dag; Vanaf het moment dat we het hotel 1km verlaten hebben gaan we het bos in, om er de komende 26km niet meer uit te komen. Daarna in het niettige Bargrennan logeren in het pitoreske house 'o Hill Hotel

Dag 4: Nu komt er een stukje Schotse behulpzaamheid om de hoek kijken; Het is in die regio dus heel normaal dat je een B&B boekt op 10/15km van het punt waar je aankomt en men vervolgens jou komt ophalen op je lokatie (tegen een kleine vergoeding dat wel). We lopen dus van Bargrennan tot Clatteringshaws Loch (een kleine 33km) en worden daar door de uitbater van The Porridge house (wat zou het ontbijt toch worden??) in St. Johns Town of Dalry opgehaald voor een overnachting.

Dag 5: We worden bij Clatteringshaws Loch teruggebracht en lopen die dag een kleine 30km tot we bij de B729 zijn, we komen door een of twee dorpjes, maar weinig beschaving te vinden rond de route... Ook hier worden we door (dezelfde uitbater) opgehaald voor opnieuw een overnachting in hetzelfde B&B. Voordeel is dat de grote rugtas die dag lekker mag blijven staan :)

Dag 6: Na de dropping op de B729 lopen we door naar Nithsdale Hotel een kleine 30km verderop in Sanquhar.

Dag 7: Transfer met de trein naar Glasgow om daar in de luxe van de suite van het Crowne Plaza hotel nog een dagje Schotland mee te maken (als we niet doodop zijn van de rest van de week).

Dag 8: Op naar het vliegveld en terug naar Nederland :(

Voor de nieuwsgierigen: Kosten per persoon (o.b.v. Vlucht met KLM - Logies+Ontbijt, Glasgow-Portpatrick per bus, Sanquhar-Glasgow 2e klas trein, 2 enkeltjes Eindhoven-Schiphol 2e klas met korting): € 501.50


Ziet er erg leuk uit, ik wens je veel plezier alvast

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2013, 22:05 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Apr 2012, 10:53
Berichten: 121
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-D-646
Kilometers gelopen: 4911
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: LAW 11 (Grenslandpad), E2 (15 jarenplan)
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Löwa
Mood: Erg blij
Vorige week donderdag stuurde ik een mailtje naar alle B&B en hotel-eigenaren waar we een overnachting geplanned hadden; Op een van deze mailtjes ontving ik de volgende reactie:
"The weather here is terrible at the moment, you may have seen Dumfries and Galloway in the news? Be prepared for lying snow and cold windy conditions - you're very brave!"

Zonder ook maar een moment op Google te kijken (ik dacht immers gezien te hebben dat het weer er wel redelijk was, dus ach, een beetje sneeuw...).

Alle foto's klikbaar tot HD formaat:
Afbeelding Afbeelding

Zaterdag zijn we naar Glasgow gevlogen, om daarvandaan met de bus naar Stranraer te gaan. In Stranraer aangekomen hebben we een taxi naar het schilderachtige Portpatrick gebracht te worden (kost slechts 9 pond, geen Nederlandse tarieven gelukkig)...

Afbeelding Afbeelding

Op de weg van Stranraer naar Portpatrick waren enkele punten die ons waarschuwden voor wat wij zaterdag konden verwachten. Naief als wij waren hebben wij deze genegeerd; In het dorp was het 'goed te doen', dus niets stond ons in de weg om te beginnen aan de SUW.

Afbeelding

Zondag (Portpatrick-New Luce):
Vanuit het hotel zijn we gaan lopen, de straten waren licht bevroren en op de trappen was wat sneeuw te vinden; Geen reden om er vanuit te gaan dat we het niet zouden redden. Vanuit het dorp loop je een eindje langs de kust om vervolgens het land in te gaan. Na ongeveer 1,5km gelopen te hebben begon duidelijk te worden dat het niet de reis zou gaan worden waar we op gerekend hebben...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zo goed en kwaad als ging hebben we ons een weg gebaand door een winters landschap. Achteraf gezien had het verstandiger geweest om direct terug te keren, maar dat besef je op dat moment nog niet. De sneeuw lag over het pad heen, waardoor het pad en de struiken er omheen gewoonweg niet meer te zien waren. Op een gegeven moment loop je langs een golfbaan, waar je uit nood maar overheen loopt omdat je weet dat daar minder oneffenheden in zitten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Een meter of 500 voor de verharde weg weer begon, kregen wij een kleine impressie van de ernst van de situatie waarin we zaten

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De verharde weg zelf ging op zich redelijk; Er was door een graafmachine een pad vrijgemaakt, wat we ook enkele kilometers hebben kunnen volgen. Jammer maar helaas was de weg terug richting Stranraer nog niet volledig schoongemaakt. Een graafmachine die bezig was heeft ons over een hek in een weiland gezet (het is in UK legaal om door een weiland heen te lopen), zodat we nog een poging konden doen om verder te komen. Na een kleine kilometer ploeteren hebben we besloten om te keren en ons via taxi's naar New Luce te laten brengen. Doorgaan was gewoon onverantwoord (Door het veld in de 2e foto liepen ook sloten... Die waren niet meer zichtbaar).

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Aan de duur (ruim 3 uur) en het totaal aantal grijze markeringen (pauzes) is toch duidelijk te zien dat er iets niet goed zat.
Afbeelding

Maandag: New Luce - Bargrennan
Na een heerlijke maaltijd enkele pintjes en een heerlijke overnachting in het Keimur Arms Hotel gingen wij weer op pad. Het dooide wat ons goede moed gaf dat het vandaag beter zou gaan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De hoop was dit maal voor langere duur, maar na 7,5km doemde er zich een barriere op die we niet konden nemen. De entree van het Galloway Forest Park had een laagje sneeuw van ongeveer 1 meter hoog. Mogelijk was het vererop (1km) minder, maar deze gok zou wel eens gevaarlijk kunnen zijn. Terug naar het dorp en daarvandaan een taxi; ditmaal iets duurder (35 pond)...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het hotel die nacht was daadwerkelijk fantastisch... Het restaurant was van zéér hoge kwaliteit (richting een Michelinster, of in ieder geval een Bib Garmand); Maar ook het huisje mocht er zijn:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Dinsdag: Bargrennan - St. John's town of Dalry
Omdat we dan toch echt meters wilden gaan maken hebben we besloten ons orginele plan (lopen van SUW) te verlaten. In plaats daarvan was het nu zaak van overnachting naar overnachting te gaan. Bij het hotel hing een mooie topografische kaart waarop mooi te zien was hoe we de volgende dag zouden gaan lopen. Om het safe te houden, enkel over asfaltwegen. Nadeel voor deze etappe was dat je (stel je een gelijkbenige driehoek voor) we over beide zijden moesten lopen, in plaats van de schuine zijde. Hierdoor werd de etappe dus behoorlijk langer.
Leuke noot voor hier: De dame van het hotel liet het zien op de kaart en gaf aan dat we dan ergens halfweg maar een taxi moesten bellen o.i.d. het was volgens haar te zwaar om 35km over asfalt te lopen, dit zou zoveel pijn doen dat dit niet meer leuk zou zijn...Tijdens de uitleg dat ik al 2x Nijmegen en legio KM's op de naam heb en Linda vollop in training is om ook Nijmegen te gaan doen, kon ik mijn lach helaas niet meer houden... Heb haar niet meer gezien, anders had ik wel even excuses aangeboden voor de lompe reactie :)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Bij een benzinepomp hebben we de beste aankoop van alle gedaan: (Nep)bontmutsen... Ondanks de tegenvaller van het asfaltlopen, waren enkele van de uitzichten simpelweg briljant...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding


Woensdag: St. John's town of Dalry- St. John's town of Dalry
Omdat wij het een beetje zonde vonden om onze gastheer te betalen ons terug af te zetten bij het Clatteringshaws-loch (we konden de SUW toch niet meer lopen) hebben we voor deze dag een rondje van een km of 20 gelopen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Daarna hebben we via OV onze reis voorgezet, de doorsteek naar Sanquhar is enkel te voet te maken, maar dit was door de weersomstandigheden helaas onmogelijk...
Al met al hebben we toch lekker gelopen en hebben we een nieuw favoriet vakantieland ontdekt, vriendelijke mensen, rust en een allermooiste natuur...
Erg jammer dat we terug moeten om nog een keer een week te gaan lopen in die hoek :)

_________________
Life is like walking, only one step at the time, unless you want to fall down...

http://runkeeper.com/user/dunzjos


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: E2 - Schotland - Southern Upland Way
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2013, 22:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Wat een avontuur maar het heeft wel mooie platen opgeleverd.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.