Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 11:54

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: LAW 12: Overijssels Havezatenpad (Oldenzaal-Steenwijk)
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2012, 13:08 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Vroeger, gedurende de tijd dat ik het nog bij kruipen hield in plaats van wandelen, werd het Overijsselpad (LAW2) geopend. Deze wandeling was zo mooi dat toen op een gegeven moment het Pieterpad een andere route moest volgen deze twee paden zo'n 43 KM samen kwamen te lopen. Om deze reden is er begonnen aan een nieuw wandelpad door Overijssel, en dit is het Overijssels Havezatenpad geworden.
Zoals de naam al een beetje impliceert is het centrale thema in deze wandeling de Overijsselse Havezaten (versterkte huizen die nog lang niet aan de kwalificaties voor kasteel voldoen).
Wat de meeste mensen zal verbazen is dat voor OV-reizigers deze route erg goed te doen is. Het pad (als we de totaal overbodige weekendwandeling even buiten beschouwing laten) bestaat uit 11 dagetappes van 19 to 39 kilometer, waarbij slechts op 2 van de 12 overgangen geen station maar een bushalte is. En voor de geoefende wandelaars is het vaak ook mogelijk om gewoon twee dagetappes aan elkaar te plakken.

Voor mij was dit in maart 2011 een beetje het begin van mijn wandelcarriere. Ik wilde altijd nog eens een kennedymars lopen en het aanschaffen van dit boekje leek me hier een mooie start van. De eerste etappe (Oldenzaal - Enschede) van zo'n 23 kilometer was op dat moment ook wel redelijk mijn maximum. De meeste mensen hier zullen wel weten dat dat intussen wel anders is ;)

Dit weekend wilde ik een wat langere hardloopduurloop doen, het liefst in een wat afwisselend landschap waar ik niet dagelijks doorheen kom, dus zodoende leek het me leuk om die eerste etappe nog maar een keer te doen, maar dit keer hardlopend. En dit keer heb ik warempel nog wat foto's gemaakt ook, te zien op https://picasaweb.google.com/1052047954 ... 22Juli2012

Of ik de rest van de route ook nog hardlopend ga doen betwijfel ik (wellicht de volgende etappe van Enschede naar Delden nog eens, maar daar houdt het wel bij op). Ik heb mezelf niet echt als doel gesteld om hem hardlopend uit te lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.