Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 10:28

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2016, 10:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik ben hier ook de weg kwijt geraakt en moet deze etappe nog steeds lopen terwijl ik al verder ben met het Westerborkpad. maar zoalng ik blijf lezen dat de markeringen moeilijk te volgen zijn op dit gedeelte (Ik heb geen gps of telefoon met gps, ik moet het becht van het boekje en de stickers hebben en mijn eigen foute gevoel voor richting..) wacht ik met deze etappe. Ik ben in de volgende etappe ook erg fout gelopen. Er lopen daar nl meerdere etappes en ik kan maar voor 1 etappe de markeringen vinden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2016, 12:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Misschien dat het nu beter gemarkeerd is, ikvond alle etappes in hetbos vanNunspeet tot Zwolle lastig aangegeven. Kan ok aan mij liggen hoor! En alleen in hetbos, envooral de zandvlaktes.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 16 Jan 2017, 15:20 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 14 Jan 2017, 19:37
Berichten: 1
Leeftijd: 46
Kilometers gelopen: 3000
Merk wandelschoenen: NB
Wie kan mij helpen aan het GPX bestand van het Westerborkpad? Ik heb het boekje en we zijn al tot Zwolle ondertussen gelopen, maar ik heb een nieuwe telefoon en daar heb ik Cyclemeter op gezet. Hier kan je route uploaden. Zeer handig, vooral omdat wij elke wandeldag wel een keer fout lopen. Ik zie van heel veel LAWs de tracks, maar niet van deze helaas. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 17 Jan 2017, 15:37 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 419
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Kijk eens op de site van het WB pad. Daar kan je veel info vinden. Je kan ook een app downloaden van het WB pad. En daar staan ook de routes in onder luisterpad. Samen met het wandelboekje heeft het mij geholpen om in de juiste richting te blijven wandelen want ik heb geen benul van richting. En soms zijn inderdaad de markeringen vermist.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 03 Feb 2017, 22:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Als ik me goed voel wil ik zondag de etappes Hoogeveen-Beilen lopen.


En als er geen werkzaamheden zijn en ik me nog steeds goed voel wil ik het laatste weekende van feb. de etappes Lichtmis-Meppel en Meppel-Hoogeveen lopen.

Dan moet ik alleen nog een lusje in Nunspeet en van Hooghalen naar het kamp om het pad af te hebben.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 21:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
En inmiddels zijn de plannen gelukt en hebben jullie wat verslagen tegoed van mij.

HOOGEVEEN-BEILEN

Het is kil maar droog als ik deze etappe loop. Ik mag meteen Hoogeveen uit in de richting van bossig gebied. Het is even zoeken waar ik van de weg af moet, het bos in al is het gauw gevonden. Ik loop nu in het Spaarbankbos naar het monument. Dat gaat goed, de route terug niet. Ik zie nergens meer markeringen en de paden zijn een grote blubberzooi en moet erg oppassen dat ik niet vast kom te zitten met mijn schoenen die ik altijd vrij los aan heb. Als ik op het plattegrondje kijk zie ik dat ik straks ergens een spoorwegovergang moet afsteken en in de verte zie ik ook een spoorwegovergang. Of dit de juiste is weet ik dan nog niet maar besluit wel die kant op te lopen. En dan zie ik ineens weer een markering. Het volgende momnet dat ik mag kiezen of ik de rolstoelkant of de wandelaarskant op ga kies ik voor de rolstoelvaiant. Geen zin om weer te " verdwalen" en ik heb nu al genoeg modder gezien.

Dan zie ik ineens een bordje naar Siberie en weer terug. Daar ik daar niet op gekleed ben wil ik dat pad niet volgen maar helaas, mijn route gaat dezelfde kant op... Gelukkig niet helemaal tot Siberie. Ik loop op een lange slingerende weg tussen allerlei boerderijen doo en aan het eind mag ik via een bosje dwars door een weiland lopen waar geen vee te bekennen is. Aan het eind kom ik bij een boerderij en komt er keihard en blaffend een hond op me afgerent. Ik ben niet bang voor honden, heb er ook redelijk verstand van, maar dit vond ik toch minder leuk. Het beest blijft me al blaffend achtervolgen en nergens zie of hoor ik hulp. Dan bedenk ik me dat dit geen waakhond maar een drijvende hond is en blijf stilstaan met mijn wandel/routeboekje als scheiding tussen hond en mij. Dit lijkt te helpen en gelukkig hoor ik in de verte de boer roepen naar de hond en druipt hij/zij af. Pfff...

Dan kom ik uit op een landweg naar voormalig kamp " de Kremboog". Alles wat er van over is, is een monumentje en een bankje. Hier hou ik mijn eerste rust. Als ik mijn broodje aan het opeten ben stopt er een auto en stappen er twee mensen uit. Ze halen alle zorgvuldig geplaatste steentjes die op het monument zijn gelegd weg, plaatsen ze weer terug en halen alles wat maar los kan van zijn plek. Ze moesten nl een geocatch vinden zei een vd twee. Ik vond het behoorlijk ongepast hoe ze bezig waren en natuurlijk/gelukkig lag de catch zo, dat ze niets hadden hoeven aan te raken. De man vroeg of ik ook aan het cachen was en ik vertelde van het Westerborkpad. Vol trots vertelde de man dat hij het laatste stuk had gelopen bij de spoorlijn omdat daar heel veel caches lagen! Mooi man!!Ik vond dat nogal onrespectvol.. Ze stapten weer in de auto voor de volgende cach en ik vervolgde ook mijn route.

Na een tijdje had ik alweer een tijd geen markeringen meer gezien en de route leek me de verkeerde kant op te sturen. Ik moest naar een heuvel die links van me lag, maar volgens de routebes chrijving moest ik naar rechts. Het duurde even voor ik besefte dat ikR A was gegaan ipv LA en mocht een flink stuk teruglopen, wilde ik goed uitkomen. Daarna volgde een lang en drassig pad langs een behoorlijk riekend watertje. Ergens moest ik het water oversteken maar geen idee waar. Ik zag ook nergens markeringen.. Uiteindelijk wist ik dat ik bij een bepaalde " brug van paaltjes" uit moest komen dus vroeg aan een mevrouw of zij wist hoe ik moest lopen. Blijkbaar moest ik nog een flink stuk rechtdoor lopen en toen zag ik idd de paaltjes en... een markering! Hierna volgde nog twee lange landwegen voor ik in het volgende dorpje kwam waar ik op een bankje nog een rust hield.

Er waren nog slechts 6km te gaan naar Beilen en die gingen verrassend snel voorbij. Ik had al op internet gelezen dat de route aangepast was en je vooral NIET de markering moest volgen naar het station. Ik had de nieuwe routebeschrijving op een briefje gezet maar ook deze route klopte niet. De route in het boekje ook niet. gelukkig herinnerde ik me nog van toen ik hier vorig jaar mei was waar het station was en heb maar de kortste weg daarheen genomen. Ik was nog net optijd voo mijn trein en had al helemaal zin in de andere etappes!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 21:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
DE LICHTMIS-MEPPEL

Slechts 17 en een beetje km vandaag. Ik was hier gebleven toen ik vorig jaar mei ineens last kreeg van mijn knie en de etappe toen niet kon afmaken. Ik wist nog waar ik gebleven was dus pakte de route makkelijk op. Het zou van twaalf tot twee regenen maar daarnou zou het droog zijn en ik had uitgekient dat ik uiterlijk om 18.00u weer in Haarlem zou zijn en had al via internet bij Domino's een bestelling om 18:15 voor een pizza geplaatst...

De route ging al snel een grasdijk op maar deze was vrij makkelijk te belopen en ook best kort. Na wat links en rechts afgeslagen te zijn kwam ik weer bij het spoor uit en mocht het spoor lange tijd volgen via een modderpad. Ik kwam er iets te laat achter dat er aan de andere kant een asfaltweggetje liep waar de rolstoelvariant liep en dat je bij hetzelfde kruispunt kwam.. Ik dacht nl dat de rolstoel variant niet bij dat kruispunt kwam. Afijn, er waren ook goede begaanbare stukken dus zo heel erg was de modder niet en bovendien waren mijn schoenen toch nog vies van afgelopen maandag. Bij het kruispunt was er even verwarring: Moet ik nu de asfaltweg rechts volgen of het zandpad rechtdoor? na een tijdje een markering gevonden: ik moest rechtsaf naar een voormalig kamp. Het kamp is nu een parkeerplek en als je goed kijkt en er geen hoge auto staat, kan je een bordje lezen waar het kamp precies gestaan heeft. Ik kon me nog van een verslag van Louise herinneren dat het idd nu een parkeerplaats is. Via een bosje werd ik gestuurd naar het zandpad waar ik net inwilde en was ik weer bij het kruispunt. Ik zag dat de route verder weer modderige paadjes werd opgestuurd en over een " wal" ging wat nogal heuvelachtig was. Aangezien ik nu nog niet zo goed heuveltjes kan lopen (Benauwd!) kies ik voor de rolstoelvariant. Ookal is dat een heel lange landweg, dat loopt nu even wat makkelijker. En idd, vrij snel ben ik al in het dorp Staphost waar ik mezelf een binnenrust gun in een cafetaria.

na ruim 20 minuten ga ik gelaafd op pad en kan de route ineens niet meer vinden. De markeringen zijn ook weer op maar ik zie wel het gemeentemuseum waar de route ook langsgaat. dan blijkt dat ik het monument heb overgeslagen. Nouja, pech gehad. ik heb nog 6u en 20 min. voor de laatste 6,4km. Dat moet te doen zijn.

Helaas zijn weer de markeringen op en klopt ook de routebeschrijving niet. ik moest aan het einde van de weg RA een meester nogwatstraat in. Maar de weg heet anders. Ik loop door en zie dat de weg daar niet eens naar rechts gaat. gelukkig doen ze hier aan plattegronden en zie ik dat ik idd rechts moest bij de straat met verkeerde naam en dan evenlater weer naar rechts. Maar dat staat niet in mijn boekje... verder blijft het af en toe goed zoeken waar behoorlijk wat tijd in gaat zitten. uiteindelijk kom ik op een lang, heel lang fietspad naar Meppel. Ik zie nog een Staphorster dame in officiele klederdracht in een scootmobiel voorbij razen en bedenk me dat die mevrouw er vast elke dag zo bijloopt en dit vast niet speciaal voor carnaval heeft aangetrokken.. Later in de trein zou ik nog een dame in kledij op de fiets zien. Zomaar in het wild!

Als ik op mijn telefoon kijk zie ik dat ik nog maar 20 min. heb en ik heb geen idee hoelang het nog lopen is. Ik ben al in Meppel maar het station lijkt nog ver weg. Uiteindelijk kom ik op het station en zie net mijn trein voor mijn neus wegrijden. De trein die ik uiterlijk wilde halen! Blijkbaar toch langzamer gelopen dan gedacht, of telang aan het zoeken geweest. Ik heb ruim 4u over 17,4km gedaan met slechts 20 min. rust! Heb J. gesmst of hij het telnr van Domino's Haarlem centrum had want dat had ik natuulijk niet opgeschreven. gelukkig kon hij het voor me opzoeken. Zie je wel, ik heb helemaal geen smartfone nodig, haha!

Uiteindelijk een half uur later dan gepland mijn pizza gehaald en gelukkig evengoed een voorspoedige treinreis gehad. Straks of morgen komt het laatste verslag. Even geduld aub..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 21:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ach, het is eerder regel dan uitzondering dat de markering goed is. Dat ben ik inmiddels wel al gewend wat dat is al een paar jaar zo. Ik denk dat een mailtje weinig zin heeft...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 21:49 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 10:39
Berichten: 924
Woonplaats: Nunspeet
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
En inmiddels zijn de plannen gelukt en hebben jullie wat verslagen tegoed van mij.

HOOGEVEEN-BEILEN

Het is kil maar droog als ik deze etappe loop. Ik mag meteen Hoogeveen uit in de richting van bossig gebied. Het is even zoeken waar ik van de weg af moet, het bos in al is het gauw gevonden. Ik loop nu in het Spaarbankbos naar het monument. Dat gaat goed, de route terug niet. Ik zie nergens meer markeringen en de paden zijn een grote blubberzooi en moet erg oppassen dat ik niet vast kom te zitten met mijn schoenen die ik altijd vrij los aan heb. Als ik op het plattegrondje kijk zie ik dat ik straks ergens een spoorwegovergang moet afsteken en in de verte zie ik ook een spoorwegovergang. Of dit de juiste is weet ik dan nog niet maar besluit wel die kant op te lopen. En dan zie ik ineens weer een markering. Het volgende momnet dat ik mag kiezen of ik de rolstoelkant of de wandelaarskant op ga kies ik voor de rolstoelvaiant. Geen zin om weer te " verdwalen" en ik heb nu al genoeg modder gezien.

Dan zie ik ineens een bordje naar Siberie en weer terug. Daar ik daar niet op gekleed ben wil ik dat pad niet volgen maar helaas, mijn route gaat dezelfde kant op... Gelukkig niet helemaal tot Siberie. Ik loop op een lange slingerende weg tussen allerlei boerderijen doo en aan het eind mag ik via een bosje dwars door een weiland lopen waar geen vee te bekennen is. Aan het eind kom ik bij een boerderij en komt er keihard en blaffend een hond op me afgerent. Ik ben niet bang voor honden, heb er ook redelijk verstand van, maar dit vond ik toch minder leuk. Het beest blijft me al blaffend achtervolgen en nergens zie of hoor ik hulp. Dan bedenk ik me dat dit geen waakhond maar een drijvende hond is en blijf stilstaan met mijn wandel/routeboekje als scheiding tussen hond en mij. Dit lijkt te helpen en gelukkig hoor ik in de verte de boer roepen naar de hond en druipt hij/zij af. Pfff...

Dan kom ik uit op een landweg naar voormalig kamp " de Kremboog". Alles wat er van over is, is een monumentje en een bankje. Hier hou ik mijn eerste rust. Als ik mijn broodje aan het opeten ben stopt er een auto en stappen er twee mensen uit. Ze halen alle zorgvuldig geplaatste steentjes die op het monument zijn gelegd weg, plaatsen ze weer terug en halen alles wat maar los kan van zijn plek. Ze moesten nl een geocatch vinden zei een vd twee. Ik vond het behoorlijk ongepast hoe ze bezig waren en natuurlijk/gelukkig lag de catch zo, dat ze niets hadden hoeven aan te raken. De man vroeg of ik ook aan het cachen was en ik vertelde van het Westerborkpad. Vol trots vertelde de man dat hij het laatste stuk had gelopen bij de spoorlijn omdat daar heel veel caches lagen! Mooi man!!Ik vond dat nogal onrespectvol.. Ze stapten weer in de auto voor de volgende cach en ik vervolgde ook mijn route.

Na een tijdje had ik alweer een tijd geen markeringen meer gezien en de route leek me de verkeerde kant op te sturen. Ik moest naar een heuvel die links van me lag, maar volgens de routebes chrijving moest ik naar rechts. Het duurde even voor ik besefte dat ikR A was gegaan ipv LA en mocht een flink stuk teruglopen, wilde ik goed uitkomen. Daarna volgde een lang en drassig pad langs een behoorlijk riekend watertje. Ergens moest ik het water oversteken maar geen idee waar. Ik zag ook nergens markeringen.. Uiteindelijk wist ik dat ik bij een bepaalde " brug van paaltjes" uit moest komen dus vroeg aan een mevrouw of zij wist hoe ik moest lopen. Blijkbaar moest ik nog een flink stuk rechtdoor lopen en toen zag ik idd de paaltjes en... een markering! Hierna volgde nog twee lange landwegen voor ik in het volgende dorpje kwam waar ik op een bankje nog een rust hield.

Er waren nog slechts 6km te gaan naar Beilen en die gingen verrassend snel voorbij. Ik had al op internet gelezen dat de route aangepast was en je vooral NIET de markering moest volgen naar het station. Ik had de nieuwe routebeschrijving op een briefje gezet maar ook deze route klopte niet. De route in het boekje ook niet. gelukkig herinnerde ik me nog van toen ik hier vorig jaar mei was waar het station was en heb maar de kortste weg daarheen genomen. Ik was nog net optijd voo mijn trein en had al helemaal zin in de andere etappes!


Mooi verslag. En die honden pfff krijg ik t ook altijd zo Spaans benauwd van en hier in de buurt met die boerderijen zijn er nog al wat waakse honden pff

Ps als je Nunspeet aandoet en ik tijd heb. Zorg ik voor een maaltijd!

_________________
Wees je zelf, anderen zijn er genoeg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 22:18 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Angelique. :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 22:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Lekker Rene! Het zal ergens van de zomer worden gok ik, maar laat het je ruim optijd weten.

En dank je Liana en Rob.

Net Louise haar verslagen weer opnieuw gelezen. Sommige dingen zijn herkenbaar, sommige totaal niet. best grappig.

MEPPEL-HOOGEVEEN:

Direct bij de start loop ik al verkeerd. Dit gedeelte zou niet gemarkeerd zijn las ik op de site maar ook in het routeboekje vond ik het onduidelijk al kan dat aan mij liggen hoor! Ik moest nl rd oversteken stationsweg in. Maar RD was de Emmaweg. Stationsweg was wel rechtsaf. Dat dus gedaan en kwam er al snel achter dat ik fout zat. Ik had blijkbaar de straat voor het station moeten hebben, dat was ook stationsstraat. Ik liep het centrum in en liep bijna voorbij de Jodensteeg. Helaas zat deze op slot en ik had geen idee hoe ik er anders kon komen. Toen ik rechtdoor liep zag ik een markering en was het even zoeken op de route. Ik had blijkbaar alweer een monument gemist, net als gister. beetje jammer! Al snel ging ik Meppel uit en volgde een pad langs het water tot een voormalig tolhuisje. Hier hing nog een oud papier met tarieven erop voor als je met je vee door wilde gaan. De bedragen varieerden van 1 t/m 17 cent. Erg leuk om te zien! Na het tolhuisje nam ik alvast mijn eerste pauze. Ik wilde vaker rusten en rustig aan doen.

De route ging verder langs het water en via landwegen naar Koekange. maar geen saaie kaarsrechte landwegen, nee een slingerend pad met prachtige boerderijen, keischattige schaapjes die in formaties van 3 me heel lief aankeken met hun flapoortjes, een nest MET 2 ooievaars, paarden die om aandacht verlegen zaten, een schattig poesje op de vensterbank, aalscholvers die heel laag over het water vlogen, zwanen in het water, het leek wel voorjaar! Zo langzaam als het duurde voor ik in Koekange was, zo snel was ik er weer uit. Een dorpje waar de tijd stil leek te hebben gestaan met een heel oud schoolgebouw en een ouderwetse kerk.

Vervolgens mocht ik wel de saaie landwegen bewandelen. Na een tijdje al geen markering meer te hebben gezien dacht ik dat ik weer fout liep en besloot de eerste weg LA te gaan, zoals in mijn routebeschrijving stond. Toen zag ik eindelijk weer een markering. Wat volgde was een heel lang fietspad met op het einde een verrassing: Ik zag een paar erg grote paarden in de wei en het leken me echt springpaarden ipv dressuur oid. Toen zag ik "Zoer"op een vrachtwagen staan. Het zal toch niet? Dacht ik. Is dit DE stal van Albert Zoer, een bekende Nederlandse springruiter?! Die een van de beroemste Nederlandse springpaarden (Naast Da Sjiem dan) Okidoki heeft gereden? Ik als paardenliefhebber en vooral van springsport werd hier wel heel vrolijk van. En jahoor, ze hadden een winkeltje wat naar Okidoki was vernoemd en op de vrachtwagens zag ik staan dat dit idd DE officieele stal was. Nooit geweten dat de beste man een Drent was en uit Echten kwam.

Na deze verrassing was het niet ver meer naar Echten. Het theehuis waar Louise was geweest heb ik nergens gezien. Ik heb op een bankje gezeten bij het landhuis en in het bosje daarbij een boom uitgezocht voor een kleine boodschap want ik moest inmiddels erg nodig en ging er vanuit geen (open) Horeca gelegenheid tegen te komen. Dat had ik dus fout.. Al vrij snel kwam ik Boszicht tegen, een horeca die open was! Niet lang daarna kwam ik voorbij een hotel (Denk ik??) met cafe, ook open. En een klein stukje verder kwam ik langs een toiletgebouwtje incl. kraan om flesjes te vullen, ook geopend. Tja, als je alles van te voren weet... Ik had nu genoeg proviant zelf mee genomen..

De route ging verder naar Hoogeveen waar nog een extra lusje was gepland langs Joodse begraafplaatsen en een monumentje die ik nu wel heb gevonden. Deze lag dan ook niet verstopt. Ik had vandaag alle tijd en geen tijd in mijn hoofd hoelang ik er over zou doen. Toen ik aankwam hoefde ik maar 5 min. op de trein te wachten, dus dat was mooi uitgekient. En mocht ook nog 1e klas vandaag dus dat was heerlijk comfortabel reizen!

Ik heb nog geen idee wanneer ik het resterende deel ga lopen. Iig Nunspeet ergens in de zomer en dan eerst op google maps zoeken hoe ik moet lopen want de vorige keer kon ik de juiste etappe niet vinden. Er lopen er ook maar 3 of 4 van hetzelfde pad die overal beginnen bij hetzelfde punt..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 22:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
fhd schreef:
Ach, het is eerder regel dan uitzondering dat de markering goed is. Dat ben ik inmiddels wel al gewend wat dat is al een paar jaar zo. Ik denk dat een mailtje weinig zin heeft...

Als iedereen daar zo over denkt blijft de bewegwijzering een rommeltje.
Zo oud is deze LAW toch niet dat hij zo slecht bewegwijzerd is?

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 22:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Cornelia schreef:
fhd schreef:
Ach, het is eerder regel dan uitzondering dat de markering goed is. Dat ben ik inmiddels wel al gewend wat dat is al een paar jaar zo. Ik denk dat een mailtje weinig zin heeft...

Als iedereen daar zo over denkt blijft de bewegwijzering een rommeltje.
Zo oud is deze LAW toch niet dat hij zo slecht bewegwijzerd is?


Jaar of 5,6 meen ik? Maar al vanaf het begin vind ik de markering ondermaats. Ik denk dat ik grote eisen stel, dat andere er beter mee overweg kunnen. Ik ken ook mensen die geen 1x fout hebben gelopen dus ik denk dat het toch aan mij ligt. Maar je hebt wel gelijk hoor, Carla, als iedereen zo denkt..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 22:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
fhd schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:
Ach, het is eerder regel dan uitzondering dat de markering goed is. Dat ben ik inmiddels wel al gewend wat dat is al een paar jaar zo. Ik denk dat een mailtje weinig zin heeft...

Als iedereen daar zo over denkt blijft de bewegwijzering een rommeltje.
Zo oud is deze LAW toch niet dat hij zo slecht bewegwijzerd is?


Jaar of 5,6 meen ik? Maar al vanaf het begin vind ik de markering ondermaats. Ik denk dat ik grote eisen stel, dat andere er beter mee overweg kunnen. Ik ken ook mensen die geen 1x fout hebben gelopen dus ik denk dat het toch aan mij ligt. Maar je hebt wel gelijk hoor, Carla, als iedereen zo denkt..

Het is ook mijn ding niet om zo met een route te lopen.
Zou veel te weinig van de omgeving zien.
Dat heb ik vorige week met Martin wel gezien.
Je moet op leet waar de markeringen staan die soms erg vaag zijn. Omdat meerdere LAW met dezelfde kleuren werken moet je ook nog eens opletten dat je niet op een ander LAW terecht komt.
M.a.w. ik ben een luie wandelaar, dus de route graag goed en duidelijk bepijlt.
Ik denk wel dat het anders is als je met iemand samen loopt want dan heb je een maatje die ook op let.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2017, 23:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik heb liefst een duidelijke combi: routebeschrijving en markering die ook nog samen kloppen. Met Martin vond ik het lastig, ik miste de beschrijving. gelukkig was het redelijk bepijld war wij liepen. En idd, als je met meerdere loopt heb je meerdere die op kunnen letten. Ik denk ook dat ik het theehuis van Louise over het hoofd heb gezien omdat ik met mijn neus in de routebeschrijving zat en tegelijkertijd de auto's probeerde te ontwijken.

Maar goed, pad is bijna klaar, kijken of de Walk of Whisdom inmiddels beter bepijld is. (Vond hem tijdens de N4D tegenvallen toen ik zonder de groep wilde lopen.)


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.