Jeltsje schreef:
Mooi verhaal, maar een elektrische auto, wat een gedoe.
Ach, het is een MG ZS EV, wijt het daar maar aan. Met een Tesla heb je al dit gedoe niet, want dan:
- laadt de auto veel sneller bij een snellader
- laadt de auto sneller bij een straatlader
- heeft de auto een veel langer bereik met een volle accu
- zakt het bereik veel minder in bij lage temperaturen
- is de auto in al die aspecten betrouwbaarder
- en nog meer voordelen
En dat geldt niet alleen bij Tesla, maar bij vrijwel alle elektrische auto's van boven de 40.000 euro. Het eerlijke verhaal is dus dat auto's die onder die prijs zitten, op deze punten vaak wat minder presteren. Mijn vorige EV was een Hyundai Ioniq 28kWH, die had ook een klein bereik (200km) en langzaam snelladen (70kW), maar was wel betrouwbaarder dan de MG. Als ik met eigen geld een elektrische auto zou kopen, zou ik geen MG kopen, maar dat ligt dus specifiek aan dat merk.
Mijn auto is een budgetauto en dat merk je met dit soort dingen. Dat heb ik geaccepteerd toen ik deze auto uitkoos. Inmiddels is deze auto in prijs gestegen en zijn de Tesla's in prijs gezakt, dus groot kans dat de volgende auto een Tesla wordt, maar dat zie ik later wel.
En als de dag komt dat ik niet verder kan met de GR5, dan heb ik ineens heel veel ruimte in de planning doordat ik dan relatief dicht bij huis ga wandelen
.