Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 12:10

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 19:27 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Cobie schreef:
Spirit schreef:
... onderscheid op basis van geslacht. Het simpele feit dat dit ook bij de grote sportevenementen niet wordt toegepast .....

Toch wel:
Tennis: Heren best-of-five, dames best-of-three
Golf: Voor de dames ligt het afslagpunt dichter bij de hole dan voor de mannen
Wielerrondes: voor de heren beduidend meer en langere ettapes dan voor de dames
Atletiek - Meerkamp: Heren 10 onderdelen, dames 7 onderdelen
Discuswerpen: mannen-discus is 2kg, vrouwen-discus is 1 kg
Kogelstoten: mannen-kogel 7,260 kg, vrouwen-kogel 4 kg
Snelwandelen: mannen 20 en 50 km, vrouwen alleen 20 km
en vast nog wel meer




Van de andere sporten weet ik het niet precies, maar bij het snelwandelen is er tegenwoordig wel degelijk een 50 km voor vrouwen!
Bij het WK in 2017 voor het eerst, dacht ik, maar hier in Nederland werd Anne van Andel in 2016 Nederlands Kampioene op de 50 km.
Hierbij moet wel vermeld worden dat de kwalificatie-eisen voor bijvoorbeeld het WK voor vrouwen een stuk lager liggen dan voor mannen.

http://013sport.nl/anne-van-andel-wint- ... m-vrouwen/


_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 19:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Nou, laat ik toch eens gek doen en reageren, maar dan wel heel specifiek en geknipt (wat ik oversla is of iets waar ik het volledig mee eens ben, of iets wat ik zulke onzin vind dat ik het de moeite van het reageren niet waard vind, welk van het twee het is mogen jullie raden :) )

footloose schreef:
Er is nu eenmaal een fysiek verschil dat in het voordeel van mannen uitpakt (mannen hebben meer spiermassa c.q. een gunstiger verhouding tussen spier- en vetweefsel). Die fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen hebben weliswaar minder effect bij duursporten

Ik vraag me af in hoeverre dat nou echt een voordeel is: lang niet elke spier heeft echt toegevoegde waarde op je wandelprestaties, terwijl ze wel gewicht innemen en extra energie verbranden.
En kijk voor de grap eens naar die Keniaanse en Ethiopische toplopers op de marathon: er is echt geen spier op die spillebeentjes te zien (bij de toplopers van Europese origine is dat toch net iets minder het geval, als ik het me goed herinner was dat iets genetisch erfelijks met lengte van pezen, de details heb ik niet echt onthouden). En vervolgens lopen ze wel op een tempo waarvan ik blij ben als ik het 400 meter vol kan houden, maar dat dan ruim 100x zo ver.
Ik ben zelf in ieder geval erg terughoudend met krachttraining, juist omdat ik bang ben te veel loos gewicht met me mee te dragen. Allemaal op onderbuikgevoel en niet wetenschappelijk onderbouwd ;)


footloose schreef:
vochtverlies, lager HB-gehalte dus minder zuurstof in het bloed, beide niet echt bevorderend voor het prestatievermogen)

Ik vraag me af in hoeverre dat echt een factor is. Ik heb nog steeds een ontzettend gebrek aan interesse in de vierdaagse, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen bij binnenkomst echt buiten adem zijn vanwege een gebrek aan zuurstoftransport in het bloed (uitgezonderd aandoeningen gerelateerd aan de luchtwegen (bijv. astma, maar ik vermoed dat dat voor mannen en vrouwen gelijk is) en eindsprintjes om op tijd binnen te komen). Bij inspanning van dit soort tijdsduur gaat er toch echt iets fout als je continu boven je aerobe drempel loopt, en zolang je daaronder blijft zou zuurstoftransport niet echt een issue moeten zijn. Ik heb vaak genoeg bij Kennedymarsen als vrijwilliger gestaan, waarbij je dus ook de achterhoede eens meemaakt in het tweed gedeelte, en ik kan me niet herinneren dat ik daar vaak bij mensen het idee had dat ze buiten adem waren. Ik zie (of eigenlijk hoor) dat veel vaker voorin, waar mensen proberen bij een groep te blijven waar ze eigenlijk niet bij kunnen blijven.
Ik ben zelf ook niet echt gezegend met een hoog hemaglobinegehalte (dat is ook voor een groot deel erfelijk bepaald) en als ik een wedstrijd van 5 km loop heb ik het idee dat ik daar veel meer last van heb dan bij een wedstrijd over wat ik interpreteer als lange afstand (zo uit mijn hoofd was alles vanaf 3000 meter bij hardlopen een lange afstand volgens de atletiekfederaties)
Voor vochtverlies vermoed ik dat ongeveer hetzelfde geldt, al kan ik dat slecht toelichten. Overigens is dat ook iets dat je kunt trainen, al heb ik geen idee meer hoe ik dat zelf gedaan heb.

Ik vermoed dat dit soort zaken wel invloeden hebben, maar in veel mindere mate dan iets dat echt een wedstrijd is, puur omdat je minder tegen je maximum aan zit. Overigens beschouw ik hierbij enkel gezonde mensen, in het geval van enige lichamelijke ongemakken denk ik toch dat dat de grotere issue is dan een geslacht. Maar het blijven vermoedens, ik ben benieuwd of daar een onderzoek over te vinden is.

footloose schreef:
En schaf dan meteen de minimum leeftijd voor deelname af, leeftijdsdiscriminatie is immers ook verboden.


Ow, laten we dan ook direct de leeftijdsgrens voor alcohol en tabak afschaffen, direct een stuk makkelijker voor winkels. Misschien kan ik dan ook weer eens zonder vragen 40+-kaas kopen :)


Spirit schreef:
Een Kennedymars is ook voor vrouwen 80 km. En guess what.......vaak is het hoofddeel vd lopers een vrouw.


Ik weet niet waar je die data vandaan haalt, maar het komt niet echt overeen met mijn ervaring. De gemiddelde deelnemers op een kennedymars is man. En oud.


Friso schreef:
liesie73 schreef:
Deze cijfers klinken heel mooi, maar er zit een groot verschil in beide groepen. De vrouwen op de 50km hebben hier heel bewust voor gekozen, terwijl de mannen deze afstand verplicht lopen.


Wat is dit nou weer voor een kul?
Als man kies je hier ook bewust voor, anders mag je niet meelopen als jonge vent. Dan moet je wachten tot je 50 of 60 wordt.

Ja, hier zit verschil tussen: in deze groep mannen zitten ook de mannen die liever een kortere afstand hadden gelopen. In deze groep mannen zitten ook de mannen die ingeschreven hebben vanwege een weddenschap in de kroeg. Ik weet niet hoe ver deze statistieken uitgesplitst zijn (en vind het de moeite van het opzoeken ook niet waard), maar ik vermoed dat je in deze statistieken het volgende terug kunt vinden:
* Het uitvalspercentage bij vrouwen is op de 40 km hoger dan op de 50 km, juist omdat die 50 km een bewustere keuze is voor de afstand ipv voor het evenement, en mensen zich daarom beter voorbereiden.
* Het uitvalspercentage bij mannen op de 50 km in de leeftijdscategorie 60-65 is lager dan bij de mannen in de leeftijdscategorie 30-35, wederom omdat het een bewuste keus is.


Friso schreef:
liesie73 schreef:
De uitvalcijfers zijn pas te vergelijken als beide groepen verplicht deze afstand moeten lopen, de groepen ongeveer even groot zijn en als de samenstelling van de groepen qua leeftijd te vergelijken is.


Dan kan je die onderzoeken wel op je buik schrijven. Dan moet er onderzoek worden gedaan naar vrouwen en mannen met dezelfde leeftijden, in gelijke conditie, ze moeten allemaal links- of rechtsbenig zijn en ze moeten allemaal links- of rechtshandig zijn, ze moeten allemaal HBO niveau hebben, allemaal blauwe ogen, uit dezelfde plaats en straat komen en iedereen moet elke dag hetzelfde eten.


Het leuke van onderzoeken in een groep doen die groot genoeg is, is dat dat soort verschillen toch wel wegvallen (dit staat bekend onder de noemer Wet van de Grote Getallen).

Statistiek is erg leuk, maar erg gevoelig voor verkeerde interpretatie.


Bosso schreef:
4 X 50 km. wandelen. ongeacht randzaken zoals een moedervlekje op de rechterbil e.d. onzin.
Gewoon 4 X 50 km. wandelen! Na afloop kan je aan de percentage's afvallers / binnenkomers meten welk geslacht er een hogere kans heeft om uit te vallen.

En wanneer we dat na +/- 5 jaar meten en rekenen weten, wat moeten we er dan nog mee?


Heel hard "ZIE JE NOU WEL, IK HAD TOCH GELIJK" roepen. Helaas moeten we dan nog minimaal 5 jaar wachten voordat we weten wie dat mag roepen.


Cobie schreef:
Snelwandelen: mannen 20 en 50 km, vrouwen alleen 20 km


Welkom in januari 2017. Een paar dagen geleden is nog het EK 50 km snelwandelen geweest, voor mannen en vrouwen.


footloose schreef:
http://www.optimaalsporten.nl/sporten/verschil-tussen-mannen-en-vrouwen-in-sport.asp
website schreef:
De hoeveelheid vet heeft nog een ander voordeel: vrouwen hebben meer vet te verbranden waardoor de totale verbrandingscapaciteit toeneemt. Vanwege dit voordeel kunnen vrouwen vooral in duursporten de verschillen met mannen verkleinen. In duursporten doet men namelijk meer een beroep op vetten dan in krachtsporten


Bam, discussie opgelost! :-)))

Eigenlijk heb ik dit argument vaker langs zien komen en heb ik daar vaker bedenkingen bij gehad. Goed, het klopt dat vrouwen een hoger vetpercentage hebben dan mannen (en voor de eerste wijsneus die één specifieke vrouw en één specifieke man aanwijst om het tegendeel te bewijzen: nee, dat bedoel ik inderdaad niet...), maar deze uitspraak gaat wel van een aantal aannames uit waar ik zeer mijn twijfel over heb, maar wat je dan niet in die onderzoeken tegenkomt:
* Je kunt al je lichaamsvet verbranden. Ter illustratie: ik zit ergens rond de 12% lichaamsvet (wat echt niet extreem laag is), de eerder genoemde marathontoppers rond de 8%, wat aangeeft dat ik daar nog aardig wat van kan verbranden. Een vrouw met 12% lichaamsvet heeft of een erg ingevallen gezicht (denk richting anorexia) of het uiterlijk van een bodybuilder: in beide gevallen geloof ik niet dat er nog erg veel vet te verbranden is. Het lijkt me in ieder geval niet gezond
* Ik heb ooit berekend met informatie uit "The Lore of Running" (Tim Noakes) dat ik voor ongeveer 60 uur continu aerobe inspanning aan energie zou moeten krijgen door al het lichaamsvet te verbranden. Dan hebben we het dus over een periode zonder pauze, zonder eten, en enkel water drinken. Er zijn dan nog maar weinig evenementen waar dit relevant is


Spirit schreef:
Ik zie niet zozeer waarom en zo ja met wat voor “feiten” ik moet komen. Er is nl. 1 feit en dat is dat ik mij gediscrimineerd voel


Eeuh, dat is niet helemaal hoe feiten werken


Overigens, wat een "discussie" (ja, tussen aanhalingstekens). En iedereen maar reageren alsof het wandelen van de vierdaagse van levensbelang is, en je echt niet zonder kunt. Ik zat die week heerlijk op de grens van Oostenrijk en Italië: mooiere omgeving, zelf weten hoe vroeg je opstaat, meer hoogteverschil dan de Zevenheuvelenweg, en heel veel rustiger.

Ik krijg echt de neiging om een paar wat gevoelige uitspraken hier te doen en zondagavond even bij te lezen. Met een grote zak popcorn, dat wordt smullen (en niet van de popcorn, want dat is eigenlijk best smerig)


Laatst gewijzigd door herwin op 17 Aug 2018, 20:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 19:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Danyell schreef:
Bij het WK in 2017 voor het eerst, dacht ik, maar hier in Nederland werd Anne van Andel in 2016 Nederlands Kampioene op de 50 km.

http://013sport.nl/anne-van-andel-wint- ... m-vrouwen/


Niet helemaal, de 50 km was enkel een Nederlands Kampioenschap voor de mannen, dus Anne is hier geen Nederlands Kampioene geworden. Niet dat een officieel NK op de 50 km snelwandelen voor vrouwen erg spannend zou worden (of dat het uberhaupt door zou gaan, aangezien er minimaal 5 inschrijvingen en 3 starters nodig zijn, en ik betwijfel of we dat in Nederland gaan halen). Sterker nog, hier werd het spannend op de hoeveelste plek Anne zou komen in het algemeen klassement, en wie het NK 10 km zou winnen, dat tegelijktijdig plaatsvond.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 20:13 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
Danyell schreef:
Bij het WK in 2017 voor het eerst, dacht ik, maar hier in Nederland werd Anne van Andel in 2016 Nederlands Kampioene op de 50 km.

http://013sport.nl/anne-van-andel-wint- ... m-vrouwen/


Niet helemaal, de 50 km was enkel een Nederlands Kampioenschap voor de mannen, dus Anne is hier geen Nederlands Kampioene geworden. Niet dat een officieel NK op de 50 km snelwandelen voor vrouwen erg spannend zou worden (of dat het uberhaupt door zou gaan, aangezien er minimaal 5 inschrijvingen en 3 starters nodig zijn, en ik betwijfel of we dat in Nederland gaan halen). Sterker nog, hier werd het spannend op de hoeveelste plek Anne zou komen in het algemeen klassement, en wie het NK 10 km zou winnen, dat tegelijktijdig plaatsvond.


Je hebt gelijk, ze heeft de 50 km dames gewonnen, maar niet het kampioenschap.
Het hele artikel klopt trouwens niet, want in 2016 is Anne wel gestart maar niet gefinisht op de 50 km, pas in 2017, toen werd de 5e in het klassement.


_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 21:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Off topic: ik ga deze hele draad thuis op de PC eens rustig nalezen. :whew:

P.s. heb 8x de 50 gelopen, 1991 t/m 1998 (was toen 37 t/m 44 jaar).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 21:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Mja,niet lullen maar wandelen zeg ik altijd. :-)%%

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 22:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
herwin schreef:

Heel veel kwoots en tekst

Ik krijg echt de neiging om een paar wat gevoelige uitspraken hier te doen en zondagavond even bij te lezen. Met een grote zak popcorn, dat wordt smullen (en niet van de popcorn, want dat is eigenlijk best smerig)


Afbeelding

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 22:41 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Sep 2008, 15:53
Berichten: 99
Woonplaats: leusden
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 13
Volgende wandeltocht: Wie zal t zeggen....
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: hanwag/lowa
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
LOopmans schreef:
Het staat in ieder geval op dezelfde lijst, alleen een rang of honderd lager. Ridderordes en Huisordes zijn inderdaad een ander ‘type’ (om het zo maar te noemen), met wat meer prestige en een traditie.

Maar het maakt mij verder ook niet uit hoe dit technisch in elkaar steekt natuurlijk, het blijft ook gewoon een mooi ding. :P


Absoluut. Daarom moet ik de 4 Daagse nog 4 keer uitlopen, want de 6de beloning vind ik heel mooi .. :-%


@friso, heb je nr. 11 al gezien? Die is nog veeeeeeeel mooier.........dus na de zesde nog ff doorgaan.......?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 23:13 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
herwin schreef:
Cobie schreef:
Snelwandelen: mannen 20 en 50 km, vrouwen alleen 20 km

Welkom in januari 2017. Een paar dagen geleden is nog het EK 50 km snelwandelen geweest, voor mannen en vrouwen.

Ik ben geen snelwandel-expert en heb me slechts laten leiden door de eerste twee zinnen op de Wikipedia-pagina over Snelwandelen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Snelwandelen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 07:35 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Lieve mensen,

Ik heb het college gebeld en naar hun mening gevraagd. Op basis van mijn verhaal en hun antwoorden concludeer ik dat mijn verhaal een zeer goede kans maakt en daar perfect op zijn plek is voor verdere afhandeling.

Ik heb de organisatie angeschreven en kans gegeven de zaak op te lossen dan wel met antwoorden te komen.

T.a.v de feiten waar steeds om wordt gevraagd. Ik ben de persoon die zich gediscrimineerd voelt. Daar hoef ik geen reden voor aan te voeren anders dan het handelen van partij A (stichting 4 daagse) zorgt voor een gevoel van discriminatie bij partij B (ondergetekende) Het is vervolgens niet aan mij om met feiten te komen waarom ik vind dat ik gelijk heb, het is aan de partij die wordt beticht van discriminatie of discriminerend handelen om aan te tonen en uitleg te geven waarom zij vind dat haar discriminerend beleid of gedrag gerechtvaardigd is.

Ter afsluiting voor mij: ik roep niet alleen maar hier op het forum ik onderneem ook actie. Genoeg mensen hier met een heleboel argumenten, standpunten en grieven. Maar wie neemt er ook daadwerkelijk actie of doet er iets mee?

Mijn eindconclusie t.a.v. dit topic is in ieder geval dat ik het hoogst opmerkelijk en verrassend vind dat juist de partij die blij zou moeten zijn met gelijkwaardigheid en geen onderscheid op basis van geslacht, hier het hardste roept om geen verandering. Kennelijk vinden de vrouwen althans die hier op het forum dat ongelijke behandeling tussen vrouwen en mannen prima is.

Mijn standpunt was en is nog steeds dat mannen en vrouwen dezelfde verplichte afstand zouden moeten lopen. En dat onderscheid op basis van geslacht discrimimerend is. Of iedereen nu 40 of 50 km moet lopen maakt mij niets uit. Het gaat slechts om gelijkheid. Kennelijk voelen de vrouwen (althans zij op het forum) zich dusdanig minderwaardig dat zij van mening zijn dat zij niet in staat zijn dezelfde afstand als mannen te lopen en dat een discriminerend onderscheid op basis van geslacht rechtvaardig is.

Hoe je het ook draait. Het is en blijft absurd dat een organisatie als de 4daagse anno 2018 onderscheid maakt op basis van geslacht en vervolgens als excuses daarvoor aandraagt de “angst voor het verliezen van deelnemers”. Daar kan toch ieder weldenkend mens alleen maar afwijzend op reageren!

Voor de rest:

Ik nodig een ieder die het met mij eens is uit om zijn/haar standpunt ook kenbaar te maken bij de organisatie. En voor een ieder die het niet met mij eens is hoop ik van harte dat zaken blijven zoals ze zijn. :respect:


Laatst gewijzigd door Spirit op 18 Aug 2018, 08:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 08:13 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Voy con Dios schreef:
julia55 schreef:
footloose schreef:
Spirit schreef:
Grappig overigens. Je zou verwachten dat vrouwen met hun emancipatiedrift toch juist gelijk aam mannen gesteld willen worden....

Ik krijg steeds meer de indruk dat je een gloeiende hekel aan vrouwen hebt. Wat is er gebeurd?


Hij wil gewoon zn gelijk halen


Nu doen jullie Spirit tekort vind ik. Zijn taal is provocerend; dat maakt het juist leuk. Kijk eens naar dit topic en wat het los maakt! Jan Woordes terug op het forum. Onze Motherator Danyell, die zich serieus mengt in de discussie. Pagina's lange meningen over en weer binnen één dag. Zijn gelijk heeft Spirit nog niet gehaald, maar wel velen betrokken bij een gedachtenwisseling over een leuk wandelonderwerp.
Okee, c'est le ton qui fait la musique. Spirit: you rock! Samen met Friso heb je het forum lekker opgeschud. :-)


:* :* :* :*


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 09:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Ja, gaan we verder?

Afbeelding

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 10:05 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Cobie schreef:
herwin schreef:
Cobie schreef:
Snelwandelen: mannen 20 en 50 km, vrouwen alleen 20 km

Welkom in januari 2017. Een paar dagen geleden is nog het EK 50 km snelwandelen geweest, voor mannen en vrouwen.

Ik ben geen snelwandel-expert en heb me slechts laten leiden door de eerste twee zinnen op de Wikipedia-pagina over Snelwandelen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Snelwandelen


Laat dit dan een wijze les voor je zijn: niet alles wat op Wikipedia staat is zaligmakend....... ;-)

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 16:10 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Worden jullie niet moe van deze hele zinloze discussie.....niet lullen maar wandelen wel of niet de 50km


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 17:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
julia55 schreef:
Worden jullie niet moe van deze hele zinloze discussie.....niet lullen maar wandelen wel of niet de 50km


Nee joh, hier krijg ik juist energie van. Zit hardop te lachen! Eervolle vermelding voor de illustraties van Bosso, en in blijde verwachting van een avatar van Spirit.
Op naar het volgende onderwerp zou ik zeggen.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.