Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 13:05

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 09:53 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Jul 2015, 16:53
Berichten: 58
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 500959
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: Marskramerpad
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Meindel
Mooi gezegd, heb trouwens nooit de intentie gehad om zo’n discussie te creëren met mijn uitspraak.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 10:08 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
jufjoke schreef:
Mooi gezegd, heb trouwens nooit de intentie gehad om zo’n discussie te creëren met mijn uitspraak.

:lol: kennelijk leeft er toch iets hier en daar en kwam je uitspraak juist op het goede moment.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 10:58 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
En ik kom gewoon weer even met een nieuwe update tussendoor wippen ;) Mijn inschrijving zit er nu ook bij :-))


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 11:21 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1521
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Citaat:
Spirit schreef:
paul poppen schreef:
Maar volgens mij wordt bij deze discussie één belangrijk ding over het hoofd gezien: Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, ze zijn gelijkwaardig.


Mooie uitspraak hoor en zeker mee eens. Ik moest wel even denken aan: Some animals are more equal .... ;-)
Bij de afschaffing van het diplomalopen een paar jaar geleden (na 1919 in elk geval ;) ) is er onderzoek geweest. Qua lopen deden de mannen en vrouwen geloof ik niet voor elkaar onder maar de
"gemiddelde" vrouw had langere hersteltijd nodig dan de "gemiddelde" man. Daarom werd het verschil tussen de 50 km mannen en 40 km vrouwen gehandhaafd.


Dus gelijkwaardig? Een man van 46 met heftige artrose in beide heupen, een hernia en diabetes kan prima 50 km lopen terwijl een gezonde vrouw van 36 maar 40 hoeft? Wie herstelt sneller denk je? En voor wie is de prestatie uiteindelijk zwaarder en dus groter?


Een zieke en gezonde persoon, man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw, zijn nooit gelijkwaardig. Voor een zieke is een inspanning zwaarder dan voor een gezonde persoon, omdat het lichaam van een zieke sowieso al hard moet werken. Dus ja in jouw voorbeeld herstelt de vrouw sneller en is de prestatie voor de man "groter". (Groter zet ik tussen aanhalingstekens, want dat is een subjectief woord, iedereen heeft een andere voorstelling bij het woord groter.) Ik vind het jammer dat je met zo'n voorbeeld komt, dit is appels met peren vergelijken.

Citaat:
Ik heb het over uitspraken van het college voor de rechten vd mens, niet over individuele vrouwen. Er zijn ook mannen die geen 50 km kunnen lopen, maar onder de 50 jaar moeten ze wel. Grove vorm van ongelijkheid en discriminatie dus. Regels dienen voor beiden gelijk te zijn en wie niet kan, heeft pech. Nu wordt er met 2 maten gemeten. Er zijn zat vrouwen die met gemak 50 kunnen en zat mannen die dat niet kunnen. Waarom de een wel en de ander niet. Gaat niet over een schuldgevoel maar over gelijkheid.


En je hebt het niet over individuele vrouwen, maar wel over individuele mannen. Is dat wel een vorm van gelijkheid?


Overigens zou ik ook de N4D lopen als ik 50 km zou MOETEN, maar op de 40 km heb ik meer tijd om onderweg stil te staan met wandelaars en toeschouwers, zodat ik meer contact heb met al die mensen en dat is voor mij heel belangrijk. Ik loop de N4D om te genieten en dus ga ik voor de afstand met voor mij de hoogste genietfactor. Ik kan me voorstellen dat mannen ook ook zouden willen. Ik heb onvoldoende kennis van de fysieke verschillen tussen man en vrouw om daar een gefundeerde mening over te geven.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 12:05 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
Het hele issue in deze is het MOETEN en niet mogen. Vrouwen MOGEN 50 kn lopen, mannen MOETEN 50 km lopen. Nogmaals, het college voor rechten van de mens heeft meermaals geoordeeld dat hier sprake is van ongeiijkheid en discriminatie. Dat de regels nu eenmaal zo zijn, betekent niet dat ze A) rechtvaardig zijn en B) dus maar klakkeloos geaccepteerd. De stichting vierdaagse heeft zich, naar mijn mening, wel degelijk iets aan te trekken van dit oordeel van het college.
Tuurlijk kun je ervoor kiezen dan maar niet mee te doen. Maar als iedereen op de wereld altijd zo redeneert en alles maar accepteert zo al het is, dan veranderd er nooit iets. Accepteer dan ook dat er luchtvervuiling, dierenmishandeling, oorlog of armoede is. Tja......tuurlijk een heel andere orde, maar de basis is hetzelfde. Je kunt de andere kant opkijken of je nek voor verandering uitsteken. Als maatschappelijk geaccepteerde instanties (college voor rechten vd mens of rechters) oordelen dat zaken niet in orde zijn, dan heb je daar iets mee te doen! Of je nu zelf andere regels hebt bedacht of niet. :respect:
Mannen MOETEN ook 40 kunnen lopen en MOGEN uiteraard 50. Net als vrouwen.....gelijkwaardiger krijg je het niet.

Als iedereen de regels maar blind volgt, hadden vrouwen nu geen stemrecht, zaten donkere mensen nog achter in de bus en mochten homo’s niet trouwen. Simpelweg omdat “ze dan maar Apeldoorn moeten lopen” :respect:

Je draaft inderdaad wel een beetje door Spirit. Er is één ding dat je in elk geval niet MOET (en dat geldt voor iedereen) en dat is meelopen met de Nijmeegse vierdaagse. Dat is geheel vrijwillig. Ik neem m'n petje voor je af dat je zo consequent bent dat je met je standpunt de N4D boycot door niet mee te doen. Op die manier laat je weten het er niet mee eens te zijn ( 'stemmen met je voeten' noemen ze dat en dat is in dit verband wel heel toepasselijk). Als fervente wandelaar heb jij wel het lef om je nek uit te steken. Chapeau!

Ach shit, zie ik nu in je profiel staan dat je in 2018 meedoet aan dit evenement van die verderfelijke organisatie die zich niets aantrekt van de universele rechten van de mens?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 12:48 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
footloose schreef:
Even een suggestie voor de beheerder van dit forum: misschien de discussie over gelijkwaardigheid vrouwen en mannen verplaatsen naar een eigen topic?


Wil ik best doen, maar dat is vrij lastig.
Ik moet dan namelijk alle berichten stuk voor stuk wel of niet aanvinken (zijn er inmiddels ca. 100).
Ben bang dat ik het bestaande topic "beschadig".

Maar ik kan het hele topic wel kopiëren en een andere titel geven.
Misschien dat ik daarna de niet relevante berichten eruit kan halen.
Maar dan blijft dit topic in ieder geval ongewijzigd!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 12:57 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Jul 2015, 16:53
Berichten: 58
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 500959
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: Marskramerpad
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Meindel
Of we gaan gewoon weer door over inschrijvingen en laten de discussie voor wat het was.
Nog even en de limiet is gehaald.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:04 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
footloose schreef:
Spirit schreef:
Het hele issue in deze is het MOETEN en niet mogen. Vrouwen MOGEN 50 kn lopen, mannen MOETEN 50 km lopen. Nogmaals, het college voor rechten van de mens heeft meermaals geoordeeld dat hier sprake is van ongeiijkheid en discriminatie. Dat de regels nu eenmaal zo zijn, betekent niet dat ze A) rechtvaardig zijn en B) dus maar klakkeloos geaccepteerd. De stichting vierdaagse heeft zich, naar mijn mening, wel degelijk iets aan te trekken van dit oordeel van het college.
Tuurlijk kun je ervoor kiezen dan maar niet mee te doen. Maar als iedereen op de wereld altijd zo redeneert en alles maar accepteert zo al het is, dan veranderd er nooit iets. Accepteer dan ook dat er luchtvervuiling, dierenmishandeling, oorlog of armoede is. Tja......tuurlijk een heel andere orde, maar de basis is hetzelfde. Je kunt de andere kant opkijken of je nek voor verandering uitsteken. Als maatschappelijk geaccepteerde instanties (college voor rechten vd mens of rechters) oordelen dat zaken niet in orde zijn, dan heb je daar iets mee te doen! Of je nu zelf andere regels hebt bedacht of niet. :respect:
Mannen MOETEN ook 40 kunnen lopen en MOGEN uiteraard 50. Net als vrouwen.....gelijkwaardiger krijg je het niet.

Als iedereen de regels maar blind volgt, hadden vrouwen nu geen stemrecht, zaten donkere mensen nog achter in de bus en mochten homo’s niet trouwen. Simpelweg omdat “ze dan maar Apeldoorn moeten lopen” :respect:

Je draaft inderdaad wel een beetje door Spirit. Er is één ding dat je in elk geval niet MOET (en dat geldt voor iedereen) en dat is meelopen met de Nijmeegse vierdaagse. Dat is geheel vrijwillig. Ik neem m'n petje voor je af dat je zo consequent bent dat je met je standpunt de N4D boycot door niet mee te doen. Op die manier laat je weten het er niet mee eens te zijn ( 'stemmen met je voeten' noemen ze dat en dat is in dit verband wel heel toepasselijk). Als fervente wandelaar heb jij wel het lef om je nek uit te steken. Chapeau!

Ach shit, zie ik nu in je profiel staan dat je in 2018 meedoet aan dit evenement van die verderfelijke organisatie die zich niets aantrekt van de universele rechten van de mens?


Ach gos.....grappig dat het vnl vrouwen zijn die zo fel van leer trekken. Dus m.a.w. ook maar niet stemmen omdat je het niet eens bent met de politiek? Ook maar niet werken omdat mannen meer verdienen, ook maar niet op een topfunctie solliciteren omdat er toch een mannelijke equivalent wordt aangesteld, ook maar niet economisch zelfstandig willen zijn maar in de keuken blijven staan omdat er nu eenmaal meer mannen economisch zelfstandig zijn? Lekker makkelijk. Dat is nu precies wat ik bedoel met je hoofd wegdraaien.

Nee, niets moet. Je moet als vrouw ook niet stemmen, je moet als vrouw ook niet hetzelfde verdienen als mannen, er moeten ook niet meer vrouwen in topposities komen, vouwen moeten vooral niet economisch zelfstandig zijn, er moeten zeker niet meer vrouwen in de politiek komen, vrouwen moeten ook zeker de METOO beweging niet laten schieten maar bovenal MOET JIJ ook zeker niet reageren op dit topic als je er geen behoefte aan hebt.........

Ach shit, nu zie ik in je profiel staan dat je toch regelmatig vindt dat je je mening moet ventileren......en dan te bedenken dat je in 30 jaar tijd regelmatig dit evenement meent te moeten laten schieten. Als je zo stoer bent, loop dit jaar dan lekker de 50km. Je moet niet hoor, begrijp me goed. JIJ hebt de keuze.....maar lekker gemakkelijk voor de 40 kiezen...........zo kan ik ook in 30 jaar tijd 7 keer succesvol lopen. Ik heb nl in 2018 bij dit verderfelijke (jouw woorden niet de mijne) evenement gezien dat er ook genoeg vrouwen met ballen zijn die gewoon wel 50km lopen.

Maar je maakt met je "gezellige" antwoord nog maar eens keihard duidelijk dat er mensen zijn die weinig respect hebben voor de mening en standpunten van anderen en dat is precies waarom niet deze organisatie zo "verderfelijk" is maar de hele maatschappij zich vaak van zo'n verderfelijke kant laat zien.


Laatst gewijzigd door Spirit op 14 Mrt 2018, 13:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ik denk dat Footloose met heel veel liefde en plezier de 50 km had willen lopen dit jaar , als haar dat gegund was |( :x :worried:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:13 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Sammie6306 schreef:
Ik denk dat Footloose met heel veel liefde en plezier de 50 km had willen lopen dit jaar , als haar dat gegund was |( :x :worried:


Wellicht, maar ZIJ had in ieder geval de vrijheid en keuze het niet te doen en de mogelijkheid te kiezen voor 40km ;-) Ik had in 2017 ook graag de 100ste gelopen als het mij gegund was. Maar ja, ik MOEST 50km en kon dat lichamelijk niet aan :rock:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:23 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Spirit schreef:
Ik had in 2017 ook graag de 100ste gelopen als het mij gegund was. Maar ja, ik MOEST 50km en kon dat lichamelijk niet aan :rock:


De 100ste was in 2016.......


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:25 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1521
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
footloose schreef:
Spirit schreef:
Het hele issue in deze is het MOETEN en niet mogen. Vrouwen MOGEN 50 kn lopen, mannen MOETEN 50 km lopen. Nogmaals, het college voor rechten van de mens heeft meermaals geoordeeld dat hier sprake is van ongeiijkheid en discriminatie. Dat de regels nu eenmaal zo zijn, betekent niet dat ze A) rechtvaardig zijn en B) dus maar klakkeloos geaccepteerd. De stichting vierdaagse heeft zich, naar mijn mening, wel degelijk iets aan te trekken van dit oordeel van het college.
Tuurlijk kun je ervoor kiezen dan maar niet mee te doen. Maar als iedereen op de wereld altijd zo redeneert en alles maar accepteert zo al het is, dan veranderd er nooit iets. Accepteer dan ook dat er luchtvervuiling, dierenmishandeling, oorlog of armoede is. Tja......tuurlijk een heel andere orde, maar de basis is hetzelfde. Je kunt de andere kant opkijken of je nek voor verandering uitsteken. Als maatschappelijk geaccepteerde instanties (college voor rechten vd mens of rechters) oordelen dat zaken niet in orde zijn, dan heb je daar iets mee te doen! Of je nu zelf andere regels hebt bedacht of niet. :respect:
Mannen MOETEN ook 40 kunnen lopen en MOGEN uiteraard 50. Net als vrouwen.....gelijkwaardiger krijg je het niet.

Als iedereen de regels maar blind volgt, hadden vrouwen nu geen stemrecht, zaten donkere mensen nog achter in de bus en mochten homo’s niet trouwen. Simpelweg omdat “ze dan maar Apeldoorn moeten lopen” :respect:

Je draaft inderdaad wel een beetje door Spirit. Er is één ding dat je in elk geval niet MOET (en dat geldt voor iedereen) en dat is meelopen met de Nijmeegse vierdaagse. Dat is geheel vrijwillig. Ik neem m'n petje voor je af dat je zo consequent bent dat je met je standpunt de N4D boycot door niet mee te doen. Op die manier laat je weten het er niet mee eens te zijn ( 'stemmen met je voeten' noemen ze dat en dat is in dit verband wel heel toepasselijk). Als fervente wandelaar heb jij wel het lef om je nek uit te steken. Chapeau!

Ach shit, zie ik nu in je profiel staan dat je in 2018 meedoet aan dit evenement van die verderfelijke organisatie die zich niets aantrekt van de universele rechten van de mens?


Ach gos.....grappig dat het vnl vrouwen zijn die zo fel van leer trekken. Dus m.a.w. ook maar niet stemmen omdat je het niet eens bent met de politiek? Ook maar niet werken omdat mannen meer verdienen, ook maar niet op een topfunctie solliciteren omdat er toch een mannelijke equivalent wordt aangesteld, ook maar niet economisch zelfstandig willen zijn maar in de keuken blijven staan omdat er nu eenmaal meer mannen economisch zelfstandig zijn? Lekker makkelijk. Dat is nu precies wat ik bedoel met je hoofd wegdraaien.

Nee, niets moet. Je moet als vrouw ook niet stemmen, je moet als vrouw ook niet hetzelfde verdienen als mannen, er moeten ook niet meer vrouwen in topposities komen, vouwen moeten vooral niet economisch zelfstandig zijn, er moeten zeker niet meer vrouwen in de politiek komen, vrouwen moeten ook zeker de METOO beweging niet laten schieten maar bovenal MOET JIJ ook zeker niet reageren op dit topic als je er geen behoefte aan hebt.........

Ach shit, nu zie ik in je profiel staan dat je toch regelmatig vindt dat je je mening moet ventileren......en dan te bedenken dat je in 30 jaar tijd regelmatig dit evenement meent te moeten laten schieten. Als je zo stoer bent, loop dit jaar dan lekker de 50km. Je moet niet hoor, begrijp me goed. JIJ hebt de keuze.....maar lekker gemakkelijk voor de 40 kiezen...........zo kan ik ook in 30 jaar tijd 7 keer succesvol lopen. Ik heb nl in 2018 bij dit verderfelijke (jouw woorden niet de mijne) evenement gezien dat er ook genoeg vrouwen met ballen zijn die gewoon wel 50km lopen.

Maar je maakt met je "gezellige" antwoord nog maar eens keihard duidelijk dat er mensen zijn die weinig respect hebben voor de mening en standpunten van anderen en dat is precies waarom niet deze organisatie zo "verderfelijk" is maar de hele maatschappij zich vaak van zo'n verderfelijke kant laat zien.


Maar nu trek je zelf ook enorm fel van leer. Waarom mag jij dat wel? Of wil je laten zien dat je zelf ook een "verderfelijke" (jouw woorden, die je weer van footloose gejat hebt) kant hebt.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:33 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Peter B schreef:
Spirit schreef:
Ik had in 2017 ook graag de 100ste gelopen als het mij gegund was. Maar ja, ik MOEST 50km en kon dat lichamelijk niet aan :rock:


De 100ste was in 2016.......


You’re right. Ik was even in de war omdat Footloose refereerde aan 2018. Excuses.

Voor de duidelijkheid.......ik pleit er niet voor dat vouwen ook 50 km moeten lopen, ik pleit ervoor dat het MOETEN voor mannen verdwijnt en dat de gelijkheid over de te moeten afstand gelijk wordt. Dus of allemaal 50 of allemaal 40. Maar geen omderscheid op basis van geslacht. Hetgeen m.i. zo niet 2018 is!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:35 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
Sammie6306 schreef:
Ik denk dat Footloose met heel veel liefde en plezier de 50 km had willen lopen dit jaar , als haar dat gegund was |( :x :worried:


Wellicht, maar ZIJ had in ieder geval de vrijheid en keuze het niet te doen en de mogelijkheid te kiezen voor 40km ;-) Ik had in 2017 ook graag de 100ste gelopen als het mij gegund was. Maar ja, ik MOEST 50km en kon dat lichamelijk niet aan :rock:

Bedankt voor je eerlijke en persoonlijke reactie, ik begrijp nu waar je frustratie vandaan komt (en dat je een man bent, ik dacht een vrouw, maar dat terzijde). Ik vond dat je zelf nogal fel van leer trok en in herhaling viel en ik vroeg me af wat je daarmee wilde bereiken door dit op het forum te doen. Het begon me te irriteren en dan kan ik wel eens cynisch uit de hoek komen. Maar ik heb er spijt van want ik ken je niet persoonlijk en dan is het niet eerlijk. Ik weet sinds kort hoe pijnlijk het is om niet mee te kunnen doen met de leukste vierdaagse van Nederland omdat je lichaam dat niet toestaat. Zo zijn er meer mensen op het forum die de afgelopen jaren tegen hun (lichamelijke) grenzen aan liepen en een stapje terug moesten doen, al dan niet tijdelijk. Het laatste wat ik wilde was respectloos zijn. Ik hoop dat we elkaar een keer kunnen ontmoeten en dan drinken we gezellig een biertje/kop koffie/of waar je ook maar zin in hebt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijvingen 2018
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018, 13:39 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Danyell schreef:
footloose schreef:
Even een suggestie voor de beheerder van dit forum: misschien de discussie over gelijkwaardigheid vrouwen en mannen verplaatsen naar een eigen topic?


Wil ik best doen, maar dat is vrij lastig.
Ik moet dan namelijk alle berichten stuk voor stuk wel of niet aanvinken (zijn er inmiddels ca. 100).
Ben bang dat ik het bestaande topic "beschadig".

Maar ik kan het hele topic wel kopiëren en een andere titel geven.
Misschien dat ik daarna de niet relevante berichten eruit kan halen.
Maar dan blijft dit topic in ieder geval ongewijzigd!

Bedankt Danyell, het is goed genoeg zo hoor!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.