Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Mei 2024, 00:05

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2011, 14:40 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 30 Jul 2008, 14:05
Berichten: 345
Woonplaats: Dordrecht
Leeftijd: 69
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: (te)weinig
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wat denk je?
Merk wandelschoenen: New Balance
Mood: Blij
Voy con Dios schreef:
onestep schreef:
Jan, volgens mij heb je dat bij "de buren" gelezen. Staat mij bij dat Ineke een linkje naar de Gelderlander o.i.d. had geplaatst waar zoiets in stond.
Ik zou het prima vinden op deze manier. Snelle startscan met de plosband en onderweg zelf je knipkaart in de gaten houden.


En die harde tang natuurlijk... 8)


volgens mij lopen er best wat harde tangen daar :mrgreen:, maar gelukkig ook een heleboel die dat niet zijn.

_________________
Liefde die je geeft is gratis;
Liefde die je ontvangt is onbetaalbaar!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2011, 15:11 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
onestep schreef:
Heb het weer gevonden. Was een artikeltje op http://www.nijmegenwandelt.nl Met dank aan Ineke.

In dit artikel word niet aangegeven dat alle groepen dit jaar voor de controle chips worden ingevoerd.
Ik heb een artikel gelezen waarin de marsleider Willemstein een uiteenzettig geeft over het falen van het systeem met de polsbandjes in 2010 en waarin hij aankondigt dat voor de individuele deelnemers de polsbandjes dagelijks alleen bij start en finish worden gescand.
Tevens kondigt hij een proef met chips onderweg voor alle groepen aan.Als deze proef slaagt, worden de chips ook voor de individuele deelnemrs in 2012 ingevoerd.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2011, 15:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
De Haagse Règâh schreef:
onestep schreef:
Heb het weer gevonden. Was een artikeltje op http://www.nijmegenwandelt.nl Met dank aan Ineke.


Citaat:
NIJMEGEN – Ook dit jaar krijgt iedere Vierdaagse wandelaar een polsbandje met een unieke barcode. De bandjes worden alleen tijdens de start en finish gescand. Voor de controles op het parcours moet een oude controlekaart meegenomen worden. De organisatie heeft dat vandaag bekend gemaakt. Vorig jaar waren en problemen met de polsbandjes omdat deze niet helemaal goed gescand konden worden bij de controlepunten waardoor er opstoppingen ontstonden. De Vierdaagse voerde de polsbandjes in om fraude te voorkomen en ‘zwartwandelaars’ van het parcours te weren.

Aan de streepjescode op het bandje is alle informatie van de individuele deelnemer gekoppeld. Het polsbandje mag gedurende de Vierdaagse niet worden verwijderd. De 95ste Nijmeegse Vierdaagse wordt gehouden van 19 tot en met 22 juli .


Ok, dus toch weer meer zooi meedragen met risico op controlekaart kwijtraken wat het grote voordeel was van de polsband.
Volgens mij raken ze ondertussen de weg een beetje kwijt daar in Nijmegen.


Ik bewaar die dingen nooit. Hoe moet dat nou??

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2011, 20:05 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Sep 2008, 15:53
Berichten: 99
Woonplaats: leusden
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 13
Volgende wandeltocht: Wie zal t zeggen....
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: hanwag/lowa
Mood: Vrolijk
heb die van 2006 nog, probleem is allen dat die voor de dinsdag is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2011, 09:31 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jan 2007, 10:10
Berichten: 1383
Woonplaats: 544,2km boven Parijs
Leeftijd: 64
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Kilometers gelopen: 0,0
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Gewoon
Dit bericht bij de buren weg geplukt.

door janny » 26 Jun 2011, 10:22

Gisteren tijdens de triatlon hier in Rijssen toevallig aan de praat geraakt met iemand uit nijmegen die dus de polsbandjes van dit jaar levert aan de vierdaagse. In de polsbandjes komt een chip die gescand word. Hij wist nog niet of het perfect zou lopen maar hadden er met andere evenementen zeer goede resultaten mee gehaald. Hij ging hem zelf ook uitproberen tijdens de vierdaagse omdat hij ingeloot was voor de 1e keer. Hoop voor jullie allemaal dat dit goed werkt en je niet meer met een knipkaart hoeft te lopen. Hoor het graag van jullie na afloop.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2011, 21:50 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Jun 2011, 22:04
Berichten: 177
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam
Leeftijd: 46
Loopnummer 2024: 50-C-074
Kilometers gelopen: 140
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Brooks
Van mij mogen ze overgaan op het scannen van het polsbandje.
Zo heb ik in ieder geval niet de stress of ik mijn controlekaart niet vergeet en vroeger kwam daar ook die barcode kaart bij.
Nu hoef ik alleen te kijken polsbandje om? Ja. Dan lekker even stappen.
Zo heb elk nadeel zijn voordeel. Voor mij in ieder geval.
Ik denk als de kinderziektes er uit zijn en ieder is eraan gewend geraakt. Dat het een goed systeem is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2011, 23:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Het gezeur is weer begonnen, ik wil geen polsbandje want daar staat reclame op, ik wil de ouderwetse knipkaart, nee ik wil geen verandering, en ga zo maar door, tijdens de mobiliesatie was het allemaal veul beter, mensen we leven in 2011, ga met je tijd mee.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 10:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Bill de oud naut schreef:
Het gezeur is weer begonnen, ik wil geen polsbandje want daar staat reclame op, ik wil de ouderwetse knipkaart, nee ik wil geen verandering, en ga zo maar door, tijdens de mobiliesatie was het allemaal veul beter, mensen we leven in 2011, ga met je tijd mee.

=D> =D> =D>

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 10:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Ruud schreef:
Bill de oud naut schreef:
Het gezeur is weer begonnen, ik wil geen polsbandje want daar staat reclame op, ik wil de ouderwetse knipkaart, nee ik wil geen verandering, en ga zo maar door, tijdens de mobiliesatie was het allemaal veul beter, mensen we leven in 2011, ga met je tijd mee.

=D> =D> =D>


Mwah, als je hier op het forum kijkt over wat voor kul we allemaal aan het neuzelen zijn dan mag je juist hier toch zeker ook wel over zeuren?

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 11:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
De Haagse Règâh schreef:
Ruud schreef:
Bill de oud naut schreef:
Het gezeur is weer begonnen, ik wil geen polsbandje want daar staat reclame op, ik wil de ouderwetse knipkaart, nee ik wil geen verandering, en ga zo maar door, tijdens de mobiliesatie was het allemaal veul beter, mensen we leven in 2011, ga met je tijd mee.

=D> =D> =D>


Mwah, als je hier op het forum kijkt over wat voor kul we allemaal aan het neuzelen zijn dan mag je juist hier toch zeker ook wel over zeuren?


Nog even voortborduren op de opmerking van Bill.
Mijn probleem met het polsbandje (buiten dat ik gewoon niet zo'n lastig ding om mijn pols wil 5 dagen lang) is dat het géén vooruitgang is.
Er is geen besparing op personeel want iedereen moet gescanned (vroeger geknipt) worden.
Het is geen vernieuwing want ik heb in mijn 10x niet anders meegemaakt dan dat mijn barcodepasje gescanned word aan het einde van de dag en ik de spullen krijg voor de volgende dag. Hoezo modern?

Als ik lees in de krant dat er in veel sportkantines al betaald kan worden door de mobiele telefoon ergens tegenaan te swaffelen vraag ik mij af waarom dat niet bij de 4daagse kan.
Of met een chipkaart. Zet een paar mobiele "betaal"palen ala OVchip in bus en tram neer onderweg op controlepunten. Eigen verantwoordelijkheid van de wandelaar of hij ziet of zijn chip gescanned is. Er moet alleen niet de software van de OVchip achter zitten want dat is ook ruk.
Er kunnen ook controleurs thuisblijven want die heb je veel minder nodig. Alleen maar twee per controlepost om mensen te helpen die het niet snappen.

Betalen van versnaperingen onderweg kan er ook nog mee.

Dàn pas hebben we het over innovatie en verbetering. We gaan toch niet het oppimpen van een minimaal 10 jaar oud systeem vooruitgang noemen?

Ter inspiratie hier het project van de Rabo:



Just my two cents....

Shoot!

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 11:56 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Mei 2011, 17:46
Berichten: 450
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 775
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: brooks
De Haagse Règâh schreef:
Ruud schreef:
Bill de oud naut schreef:
Het gezeur is weer begonnen, ik wil geen polsbandje want daar staat reclame op, ik wil de ouderwetse knipkaart, nee ik wil geen verandering, en ga zo maar door, tijdens de mobiliesatie was het allemaal veul beter, mensen we leven in 2011, ga met je tijd mee.

=D> =D> =D>


Mwah, als je hier op het forum kijkt over wat voor kul we allemaal aan het neuzelen zijn dan mag je juist hier toch zeker ook wel over zeuren?



er word hier toch niet geneuzeld alleen maar zo af en toe een beetje off topic ...... ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 16:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
De Haagse Règâh schreef:
De Haagse Règâh schreef:
Ruud schreef:
Bill de oud naut schreef:
Het gezeur is weer begonnen, ik wil geen polsbandje want daar staat reclame op, ik wil de ouderwetse knipkaart, nee ik wil geen verandering, en ga zo maar door, tijdens de mobiliesatie was het allemaal veul beter, mensen we leven in 2011, ga met je tijd mee.

=D> =D> =D>


Mwah, als je hier op het forum kijkt over wat voor kul we allemaal aan het neuzelen zijn dan mag je juist hier toch zeker ook wel over zeuren?


Nog even voortborduren op de opmerking van Bill.
Mijn probleem met het polsbandje (buiten dat ik gewoon niet zo'n lastig ding om mijn pols wil 5 dagen lang) is dat het géén vooruitgang is.
Er is geen besparing op personeel want iedereen moet gescanned (vroeger geknipt) worden.
Het is geen vernieuwing want ik heb in mijn 10x niet anders meegemaakt dan dat mijn barcodepasje gescanned word aan het einde van de dag en ik de spullen krijg voor de volgende dag. Hoezo modern?

Als ik lees in de krant dat er in veel sportkantines al betaald kan worden door de mobiele telefoon ergens tegenaan te swaffelen vraag ik mij af waarom dat niet bij de 4daagse kan.
Of met een chipkaart. Zet een paar mobiele "betaal"palen ala OVchip in bus en tram neer onderweg op controlepunten. Eigen verantwoordelijkheid van de wandelaar of hij ziet of zijn chip gescanned is. Er moet alleen niet de software van de OVchip achter zitten want dat is ook ruk.
Er kunnen ook controleurs thuisblijven want die heb je veel minder nodig. Alleen maar twee per controlepost om mensen te helpen die het niet snappen.

Betalen van versnaperingen onderweg kan er ook nog mee.

Dàn pas hebben we het over innovatie en verbetering. We gaan toch niet het oppimpen van een minimaal 10 jaar oud systeem vooruitgang noemen?

Ter inspiratie hier het project van de Rabo:



Just my two cents....

Shoot!


Probleem is de grote angst voor fraude bij de organisatie. Alles wat los is kan je aan een ander geven en zo kan je een ander in jouw plaats laten lopen. EN DAT MAG NIET!! Daarom die polsband die er niet af mag/kan i.p.v. bijvoorbeeld een veterchip die wel af kan.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 17:43 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Feb 2011, 00:12
Berichten: 223
Woonplaats: 's-Heerenberg
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 1443
Aantal N4D volbracht: 2,5
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Vrolijk
Vanmorgen uit de nieuwsbrief geknipt;

Citaat:
» Chip tegen fraude bij VierdaagseChip tegen fraude bij Vierdaagse

Deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse die in groepsverband lopen, krijgen een chip in de polsband. Daarmee kan worden gecontroleerd of ze de volledige afstand afleggen.

Vorig jaar introduceerde de Vierdaagse een polsbandje met barcode voor alle deelnemers. Toen bleek dat de meetapparatuur onderweg niet werkte, ging de organisatie weer over op de ouderwetse knipkaart. Dit jaar krijgen de individuele lopers opnieuw een polsband, maar die wordt in tegenstelling tot vorig jaar alleen bij de start en finish gescand.

De 95e Vierdaagse begint dinsdag 19 juli.


Bron ---> klik

Hebben we 't nou dan over dezelfde soort als vorig jaar of toch niet ?


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 18:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Darcy schreef:
Vanmorgen uit de nieuwsbrief geknipt;

Citaat:
» Chip tegen fraude bij VierdaagseChip tegen fraude bij Vierdaagse

Deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse die in groepsverband lopen, krijgen een chip in de polsband. Daarmee kan worden gecontroleerd of ze de volledige afstand afleggen.

Vorig jaar introduceerde de Vierdaagse een polsbandje met barcode voor alle deelnemers. Toen bleek dat de meetapparatuur onderweg niet werkte, ging de organisatie weer over op de ouderwetse knipkaart. Dit jaar krijgen de individuele lopers opnieuw een polsband, maar die wordt in tegenstelling tot vorig jaar alleen bij de start en finish gescand.

De 95e Vierdaagse begint dinsdag 19 juli.


Bron ---> klik

Hebben we 't nou dan over dezelfde soort als vorig jaar of toch niet ?

FF anders.
Vorig jaar waren het bandjes met een barcode, net als de spullen in de supermarkt :roll:. Degene die dit jaar in groepsverband meelopen krijgen, bij wijze van proef, een bandje met een chip er in.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Polsbandje
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2011, 18:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4306
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Darcy schreef:
Vanmorgen uit de nieuwsbrief geknipt;

Citaat:
» Chip tegen fraude bij VierdaagseChip tegen fraude bij Vierdaagse

Deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse die in groepsverband lopen, krijgen een chip in de polsband. Daarmee kan worden gecontroleerd of ze de volledige afstand afleggen.

Vorig jaar introduceerde de Vierdaagse een polsbandje met barcode voor alle deelnemers. Toen bleek dat de meetapparatuur onderweg niet werkte, ging de organisatie weer over op de ouderwetse knipkaart. Dit jaar krijgen de individuele lopers opnieuw een polsband, maar die wordt in tegenstelling tot vorig jaar alleen bij de start en finish gescand.

De 95e Vierdaagse begint dinsdag 19 juli.


Bron ---> klik

Hebben we 't nou dan over dezelfde soort als vorig jaar of toch niet ?


Naar wat ik begrepen heb niet, want daar zat geen chip in, het is de barcode die gelezen moet worden.
Het is een chip zoals ze al eens als proef aan de veter gehad hebben, maar die kan je van persoon verwisselen. Als de chip in een polsbandje zit, dan kan je die niet verwisselen (tenminste dat is de bedoeling, je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen :roll: )


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.